Dave100 skrev:Hmm hvis alle blir spøkelser når de dør hvor mange finnes det da? Mange milliarder?? Da burde de vise seg mer enn de gjør burde de ikke? Og hvorfor er det slik at bare noen ser dem? Og hvorfor er det ingen som har filmet et spøkelse før? Er det bare noen spesielle som kan se dem? Kan det hende at de ikke er så spesielle og at de bare vil ha oppmerksomhet? Er de klare i toppen?
For å kommunisere med et gjenferd/spøkelse må det ha en samvittighet. Det som gir oss samvitighet kommer fra hjernen har spøkelser hjerne? nope
Gjenferd, spøkelser ja. Vel, det er jo ulik tro om dette fenomenet da. Jeg trodde lenge at disse var åndene, sjelene til avdøde personer som viser seg for, ja noen av oss.
Grunnen til det var at da jeg var en ung gutt så fikk jeg en slik opplevelse. Fikk se på nært hold og ved høylys dag en skikkelse, og den var så og si identisk med en kvinne som hadde vært død i noen måneder. Det eneste som ikke stemte var øynene. Disse var sorte og virket kalde og onde, ja stikkende. Altså ikke lik øynene som jeg husker kvinnen hadde da hun levde. Hun var en snill person, så det er sagt.
Onde ånder (fallne engler, demoner) kan vise seg, og gjør det noen ganger. Det er nok en slik en jeg har sett. Men det er klart at når de viser seg som avdøde mennesker en har kjent, ja så vil de jo skape forvirring, og ofte redsel, og det er jo hensikten deres også.
Det var via en annen kristen her på forumet at jeg fikk klarhet i denne sak, for en tid siden nå.