jeg er så enig med deg!jon blund skrev:Stillhet er nærmest ikke-eksisterende i vårt samfunn. Ikke bare ytre stillhet, men indre stillhet også.
Vi våkner om morgenen til vekkerklokka, slår på radioen til frokost, hører på iPoden på vei til jobben, sitter i maskindur eller elektrisk bakgrunnsdur hele dagen, kommer hjem og slår på tven som durer og blinker og alt går fort, mens telefonen ringer og unger skriker, slår av tven og legger oss med hodet fullt av lyder og inntrykk. Og på'n igjen dagen etterpå. I år etter år.
Og hvis det endelig blir stille i omgivelsene, begynner hodet å bråke. For mange er dette så uutholdelig at ytre bråk er å foretrekke.
Hvordan reagerer du på stillhet? Hvis du forestiller deg komplett stillhet, blir du redd eller nysgjerrig? Er det som å dø eller er det som å komme hjem?
Jeg mener stillhet er medisin i dagens samfunn. noe av det mest helbredende som finnes. Hvor mange av dere gjør metoder, meditasjon eller lignende, som fokuserer på stillhet? Og hva er det dere isåfall gjør?
jeg reagerer på stillhet med ro jeg elsker stillhet den er dyrebar!