Jeg har erfaring med psykiske lidelser. Jeg har hatt mange forskjellige lidelser, og vilje er blandt annet noe som svekkes når man lider av noe. Hva som trengs for å komme ut av en lidelse, er individuelt. Flesteparten dreper "lidelsen" med trening, sunt kosthold hobbyer og den slags. Andre med medisiner og denslags.wickeddark skrev:Hei!
Er det noen som har erfaring med å heale mennesker med psykiske lidelser?
Kjæresten har bulimi og lider av depresjoner og hun vil rett og slett ikke søke hjelp.
Hun mener det blir verre av det.
Er det noen som har vært borti noe lignende? Jeg prøver ved hjelp av det jeg lærte på silva ultramind kurset å hjelpe så godt jeg kan, men føler at jeg ikke helt kommer til siden det blir så nært og personlig.
Alle råd mottas med takk. Jeg har også fått en healer til å fjernheale henne, men det ser ikke ut til å ha hjulpet nevneverdig...
Men den som lider, trengs å bli sett.
Ingenting er som å bli sett, uavhengig av hvilket nivå en er på. Sårbarheten til mennesker med lidelser blir også ganske mer intens og påvirkes lettere. Da kommer vi tilbake til det å møte den "infikterte" på dens nivå. La henne vite at du er der til en hver tid.
Min kamp mot deprisjon, angst og destruktive tanker var et rent helvette. Men ingenting var som å klare å komme seg steg for steg. Det var forfriskende! En dag av gangen, tolmodighet er viktig!
En av tingene som hjalp meg var: Utvikle de positive egenskapene mine, og ta kreditt for det. Det er så mange som glemmer det å rose seg selv. Det er synd. For til syvende og sist, så er det det som teller.
Jeg har ikke så veldig troen på å snakke om problemet, og det fordi at man setter fokus på det som er vondt. "Hva du legger i boksen, får du".
Jeg fikk mye utbytte av musikk, kunst og den slags. Hva er hennes interesser? Hva er det som får henne til å trekke på smilebåndet? Hva er hennes favorittsjokolade? Hva er hennes favorittsang?
Start med det mindre, og sakte men sikkert klatrer du oppver stigen.
Her har du en sang du kan sette på om morran, og lag et lite show ut av det. Og deretter får du henne med på å lage frokost sammen. Sammen er vi sterkere, hva?
[url]http://www.youtube.com/watch?v=ZewY8gApLsg[url/]