Nå har du jaffal tilført såpass mykje at det er mulig å sjekke ut. Men sia dato ikkje er mulig å oppdrive vert det nok bare synsing basert på di fakta ein kan oppdrive. Ska sjå kva eg greie å grave fram.Charlie-O skrev:dato husker jeg ikke.. men det var før fellesferien altså sein vår/sommer..madjava skrev:
Di fleste som opplever noko di ikkje kan forklare, greie å huske dato, kvar di såg det fra( i ditt tilfelle burde du ganske sikkert vite kvar du var mellom Oslo og Fredrikstad sia du er sikker på at du var på motorveien) og tidspunktet. Du såg dette i ca 5 min og på motorveien holder di fleste ca 90 km/t noko som tilseie at du forflytter deg ca 4,5 km. Du kunne ikkje fulgt med heile tida sia du kjører bil og pga utsikten fra ein bil er det mulig å innskrenke område dette lyset befant seg i. Difor er det og viktig å vite kva retning du såg lyset og om det plutselig forsvann ut av syne eller bare fadet ut mens du såg på det. I og med at du sitter i bil er det gjerne mest sannsynlig at det forsvann ut av syne, men du kan ha vert heldig å sjå at det fadet ut. Dernest var det skyfritt og dermed stor sjanse for at det var sol kl 12 på dagen, noko som leder til at sola reflekterte i dette objektet. Det gjev ikkje svar på kva objekt dette var, og dess meir info du kan hoste opp dess betre sjans er det for å få eit svar.
Det burde ikkje være så vanskelig å huske kvar du såg det først og gjerne tidspunkt. Noko anna..
hvis du er kjent i området så er det motorveien som går forbi Ås, vestby, hølen, kambo, moss, rygge, råde, osv til fredrikstad.. den strekningen er forholdsvis rett så jeg kunne se den hele tiden(jeg så den fadet ut) men såklart jeg fulgte ikke konstant med på den i ca 5 min jeg så jo på vegen også.. men jeg fulgte med på den så mye som det var mulig, det vil si noen sekunder på "lyset" og noen sekunder på vegen osv...
jeg husker at det var omtrent tomt på veien og jeg husker at det var sånn ca midt på arbeidsdagen.. så sånn ca mellom 11 og 1 et sted stemmer nok ganske bra for det er ofte mindre folk på motorveien der ca ved lunsjtider..
jeg antar at jeg var ca ved moss, fordi jeg hadde ikke kommet forbi råde husker jeg.. og det kan stemme ganske greit hvis man tenker litt på det.. fordi ca ved moss så svinger motorveien endel til venstre, noe som førte til at "lyset" var omtrent rett forann meg og ca 40grader opp.. hmm.. send en melding tilbake om du klarte å kartlegge det eller om du har noen spørsmål da=) har du noen teorier på hva det kan ha vært?
Må ærlig innrømme at eg ikkje tør å legge fram noko teori før eg har funne ut kva som var i området før fellesferien. Kunne du sitte godt tilbakelent i bilsetet heile tida mens du såg objektet, eller måtte du bøye deg fram over rattet etterkvart for å ikkje misse det ut av syne?