Universet & dets hemmelighetermeteor? ufo? eller er det andre forklaringer på dette?

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Charlie-O skrev:
madjava skrev:
Di fleste som opplever noko di ikkje kan forklare, greie å huske dato, kvar di såg det fra( i ditt tilfelle burde du ganske sikkert vite kvar du var mellom Oslo og Fredrikstad sia du er sikker på at du var på motorveien) og tidspunktet. Du såg dette i ca 5 min og på motorveien holder di fleste ca 90 km/t noko som tilseie at du forflytter deg ca 4,5 km. Du kunne ikkje fulgt med heile tida sia du kjører bil og pga utsikten fra ein bil er det mulig å innskrenke område dette lyset befant seg i. Difor er det og viktig å vite kva retning du såg lyset og om det plutselig forsvann ut av syne eller bare fadet ut mens du såg på det. I og med at du sitter i bil er det gjerne mest sannsynlig at det forsvann ut av syne, men du kan ha vert heldig å sjå at det fadet ut. Dernest var det skyfritt og dermed stor sjanse for at det var sol kl 12 på dagen, noko som leder til at sola reflekterte i dette objektet. Det gjev ikkje svar på kva objekt dette var, og dess meir info du kan hoste opp dess betre sjans er det for å få eit svar.
Det burde ikkje være så vanskelig å huske kvar du såg det først og gjerne tidspunkt. Noko anna..
dato husker jeg ikke.. men det var før fellesferien altså sein vår/sommer..
hvis du er kjent i området så er det motorveien som går forbi Ås, vestby, hølen, kambo, moss, rygge, råde, osv til fredrikstad.. den strekningen er forholdsvis rett så jeg kunne se den hele tiden(jeg så den fadet ut) men såklart jeg fulgte ikke konstant med på den i ca 5 min jeg så jo på vegen også.. men jeg fulgte med på den så mye som det var mulig, det vil si noen sekunder på "lyset" og noen sekunder på vegen osv...
jeg husker at det var omtrent tomt på veien og jeg husker at det var sånn ca midt på arbeidsdagen.. så sånn ca mellom 11 og 1 et sted stemmer nok ganske bra for det er ofte mindre folk på motorveien der ca ved lunsjtider..
jeg antar at jeg var ca ved moss, fordi jeg hadde ikke kommet forbi råde husker jeg.. og det kan stemme ganske greit hvis man tenker litt på det.. fordi ca ved moss så svinger motorveien endel til venstre, noe som førte til at "lyset" var omtrent rett forann meg og ca 40grader opp.. hmm.. send en melding tilbake om du klarte å kartlegge det eller om du har noen spørsmål da=) har du noen teorier på hva det kan ha vært?
Nå har du jaffal tilført såpass mykje at det er mulig å sjekke ut. Men sia dato ikkje er mulig å oppdrive vert det nok bare synsing basert på di fakta ein kan oppdrive. Ska sjå kva eg greie å grave fram. :)

Må ærlig innrømme at eg ikkje tør å legge fram noko teori før eg har funne ut kva som var i området før fellesferien. Kunne du sitte godt tilbakelent i bilsetet heile tida mens du såg objektet, eller måtte du bøye deg fram over rattet etterkvart for å ikkje misse det ut av syne?
Antall ord: 579
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Sep 2008 23:00
16
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av Charlie-O »

spennende=D takk Madjava=)

den var i en sånn høyde/vinkel at jeg kunne sitte tilbakelent..men da var den ikke mer enn tjah, ca 5 cm under takhøyde hvis du skjønner;) mesteparten av tiden var den "rett forann" meg, men i et par min måtte jeg lene meg fram for å se fordi veien svingte litt slik at 'lyset' havna bak dørkarmen på bilen, men dette var før den fadet ut.

men jeg tror jeg kan klare å spore opp en mer eksakt dato. du skjønner vi leide inn en hjelpearbeider i et par uker når dette skjedde husker jeg, så first thing tomorrow skal jeg prøve å finne igjen noen papirer så vi klarer å begrense datoen innenfor 2-3 uker.. =)
Antall ord: 129
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg synes at Mr. Mulder hadde et godt poeng. Hvor langt unna Rygge var dette? Kanskje UB-elevene hadde trening?
Antall ord: 20
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vandrer
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Des 2004 10:33
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nøtterøy

Innlegg av Vandrer »

Mr Mulder og Hecate; tror mest på den forklaringen...... Meteoritter (stein fra verdensrommet) synes godt på Natthimmelen... Husk at det er tusenvis hver time, men det er kun de mest lyssterke vi ser i det steinene brenner opp i atsmosfæren. Og de brenner pga høy hastighet i luftrommet vårt med påfølgende høy friksjon og frigjøring av energi; dette ville ikke fortonet seg som observasjonen i dette tilfellet.. Om da dette ikke var en brennende og saktegående flygende tallerken så tror jeg nesten på rakett-i-fallskjermsteorien ja....

Men når sant skal sies; slike merklige observasjoner får jo tankene til å vandre i øyeblikkets stund...
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Sep 2008 20:27
16
Lokalisering: Vikhammer
Har takket: 9 ganger

Innlegg av KetMas »

:). Rakett i Fallskjermsteorien virker utrolig lovende ut, hadde en slik en i garasjen så testa den ut på lys dag. du så den ganske klart selv om dagen var lys!
Vi har en tradisjon att vi sparer igjen noe fyrværkeri til neste år, men så kjøpe nytt igjen!

Så en sånn Rakett i Fallskjerm funke bra på lys dag (y)
Antall ord: 63
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vandrer
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Des 2004 10:33
19
Lokalisering: Nøtterøy

Innlegg av Vandrer »

...støtter deg på den der....
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Nov 2006 01:10
18

Innlegg av Ghost hunter »

Ghost hunter skrev:
Hahhh!
Fortell meg hva du skal med det?

Det burde være innlysande, men sia du ikkje skjønner bæret, antar eg at du ikkje har behov for å utelukke naturlige forklaringer.

Javel???? Jeg skjønner ikke bæra?????

Så fortell meg du som er så smart; hvordan går du frem for å sjekke disse opplysningene. Han svarte faktisk på noen av spørsmålene dine ved første innlegg. Uansett, når du har sjekket avisene hvordan vil du da gå videre?
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mira
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jun 2004 14:27
20
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Mira »

kan det ha vært en nødrakett kanskje? lyser ikke de sterkere enn vanlige nyttårsraketter?? :mozilla_undecided:
Antall ord: 17
in Perfect Love and Perfect Trust

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av KetMas »

Mira skrev:kan det ha vært en nødrakett kanskje? lyser ikke de sterkere enn vanlige nyttårsraketter?? :mozilla_undecided:
Kan også være. Men iallefall det er en Rakett av noe slag. Hvilket vet vi ikke :mozilla_undecided:
Antall ord: 36
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Charlie-O »

Madjava:

mellom 16juni og 4 juli..
Antall ord: 6
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av KetMas »

Charlie-O skrev:Madjava:

mellom 16juni og 4 juli..
Mellom, så du har ikke direkte en konkret dag?
Antall ord: 18
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Charlie-O »

nei sorry mulder.. jeg vet det var engang mellom de to datoene. for jeg husker at vi, som sagt, leide inn en hjelpekar i jobbsammenheng da.
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av KetMas »

hm daså :)

De fleste som opplever noe paranormalt, husker som regel utrolig godt dagen det skjedde!
Var bare det jeg tenkte på!
Antall ord: 22
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Charlie-O »

Mr. Mulder skrev:
hm daså

De fleste som opplever noe paranormalt, husker som regel utrolig godt dagen det skjedde!
Var bare det jeg tenkte på!
Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på det her Mulder.
men som du skrev selv: de fleste... da antar jeg at jeg ikke hører til i den gruppa..
jeg skal ikke hardnakket påstå at dette var utenomjordisk, selv om det per definisjon var en UFO.
Jeg har sett Utenomjordisk fartøy på kloss hold før, da visste jeg hva jeg så, jeg trengte ikke å spørre noen om hva det kunne ha vært. men i dette tilfellet her, så vet jeg ikke hva det kan ha vært.. oh apro pos.. jeg husker ikke datoen fra da jeg så den ufoen på kloss hold heller..

p.s. forklaringa som både du og et par andre har kommet med er minst like sansynlig som alt annet og jeg skal ikke nekte for at dette bare var raketter eller lignende.=)
Men selvfølgelig er det moro å leke med tanken om hva det kan ha vært, jeg synes hvertfall det er arti å høre på forskjellige teorier:)
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Jeg kan heller ikke redegjøre for nøyaktig dag og dato for mine opplevelser innen det paranormale. Men nå er det også en god stund siden sist jeg opplevde noe spesielt, og jo lengre tid siden sist, jo vanskeligere er det vel også å huske nøyaktig tidspunkt og dato.
Antall ord: 50
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links