big bang,myter,religion etc egentlig alt

link: http://www.disclose.tv/action/viewvideo ... ___1_of_7/
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Takk guardian. Meget bra dokumentar. Den forklarer veldig godt hvorfor "moderne" vitenskap stanger seg i hodet når man skal forklare teoriene rundt f.eks solen. Svært få teorier om hvordan sola fungerer holder mål. Elektrisitet/magnetisme er jo faktisk en logisk forklaring på mange av teoriene, og også dette med kometer. Her har de ikke faktiske bevis eller kunnskap om HVORFOR, NOEN kometer, men ikke alle.. har en lysende hale ;-)guardian skrev:dette er en av de beste dokumentarfilm jeg har sett,forklarer mye om
Hide post links |
Hide post links |
Syns ikkje dokumentaren gav så mange svar egentlig. Klart di synsa og bygde rundt sin forklaringsmodell, men det framsto alikevel mangelfullt. I tillegg virker det mot sin hensikt å rakke ned på andre forklaringer i staden for å konsentrere seg om det di liksom har kome fram til. For min del forsvinner troverdigheten der.Deep Space skrev:Takk guardian. Meget bra dokumentar. Den forklarer veldig godt hvorfor "moderne" vitenskap stanger seg i hodet når man skal forklare teoriene rundt f.eks solen. Svært få teorier om hvordan sola fungerer holder mål. Elektrisitet/magnetisme er jo faktisk en logisk forklaring på mange av teoriene, og også dette med kometer. Her har de ikke faktiske bevis eller kunnskap om HVORFOR, NOEN kometer, men ikke alle.. har en lysende hale ;-)guardian skrev:dette er en av de beste dokumentarfilm jeg har sett,forklarer mye om
Selvfølgelig vil det ta mange år før teorien om et elektriskt univers vil bli akseptert i de "lærdes" klubber. De vil holde hardt på sitt.
Dokumentaren anbefales på det sterkeste.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Altså hvis du søker på plasmakosmologi, Dirac-og-Maxwellfelt og sånt, så vil du jo finne masse som ligger i samme gate, men når det gjelder akkurat denne dokumentaren og boka den baserer seg på, så har ikke jeg klart å finne noen som henviser til akkurat denne. Nå vet jeg ikke hva de kaller teorien i filmen heller, så det kan være at det ligger noe under et annet navn.madjava skrev:Yepp. Kanskje det er gode grunner for at dette ikkje blir teke seriøst? Alltid nokon som henger seg på og tek alt for god fisk. Vil jaffal grave litt til før eg gir opp.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |