Universet & dets hemmeligheterelektrisk univers, det vitenskapen ikke lærte oss.

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
guardian
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Feb 2007 21:20
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

elektrisk univers, det vitenskapen ikke lærte oss.

Innlegg av guardian »

dette er en av de beste dokumentarfilm jeg har sett,forklarer mye om
big bang,myter,religion etc egentlig alt ;)

link: http://www.disclose.tv/action/viewvideo ... ___1_of_7/
Antall ord: 30
love'n peace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Aug 2007 23:15
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av problem »

Hva er det de prøver å si, egentlig? Jeg så bare del 1
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
guardian
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Feb 2007 21:20
17

Innlegg av guardian »

da anbefaler jeg deg og se de andre delene, det handler om at forskere har funnet ut at universe er bygd opp litt annerledes enn vi trodde
Antall ord: 27
love'n peace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av problem »

Ja, seff. Kvantefysikken. Men den begynner jo å bli noen år nå.

Men hva var all den greia om symbolikken i gamle runer og den skiten? Det stinka litt zeitgeist eller en av de andre filmene som prøver å dra veldig tynne linjer. Jeg er for lat til å se hele.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av problem »

Men det er altså vitenskapen som har lært oss om kvantefysikken
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Nov 2007 02:10
17
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Får vente med den siste delen. Absolutt severdig, mindbugling og interessant. Henger med på det meste, selv om jeg ikke tror det forklarer all verdens myter, så gir det forklaringer til en masse av det.
Interessant med solen også. At det ikke er en atomforbrenning, men elektrisk. Gleder meg til å se resten.

Selv om det dreier seg om rent innenfor kjent dimensjon. Elektrisitet og magnetisme tror jeg vi ennå vet bare alt for lite om.
Likte også enkeltheten og forklaringer som den tradisjonelle forståelsen om universet, soper under matta.

I sammenhengen, som jeg så de ikke nevnte, vil jeg bare nevne Tessla. som innså at han måtte heller spille gal, for å forske videre, enn å formidle det han visste om elektrisitet til en verden som ikke var klar.
Takk for den Guardian.
Jeg tror nok ikke alle er klar for en sånn sammenhengende og holistisk forståelse når vi har blitt såhjernevasket på ut usammenhengende univers fra før av.
Antall ord: 165
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av problem »

Gæææhhh, identitetskrise
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Re: elektrisk univers, det vitenskapen ikke lærte oss.

Innlegg av Deep Space »

guardian skrev:dette er en av de beste dokumentarfilm jeg har sett,forklarer mye om

Takk guardian. Meget bra dokumentar. Den forklarer veldig godt hvorfor "moderne" vitenskap stanger seg i hodet når man skal forklare teoriene rundt f.eks solen. Svært få teorier om hvordan sola fungerer holder mål. Elektrisitet/magnetisme er jo faktisk en logisk forklaring på mange av teoriene, og også dette med kometer. Her har de ikke faktiske bevis eller kunnskap om HVORFOR, NOEN kometer, men ikke alle.. har en lysende hale ;-)

Selvfølgelig vil det ta mange år før teorien om et elektriskt univers vil bli akseptert i de "lærdes" klubber. De vil holde hardt på sitt.

Dokumentaren anbefales på det sterkeste.
Antall ord: 138
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det er ikke sikkert det er så vanskelig å få innpass for det. Det forskes mye i skjæringspunktet mellom astrofysikk og plasmafysikk. Har ikke orket å se mer enn den første episoden nå, men noen vet kanskje om det dreier seg om magnetoplasmadynamikk og elektrodynamikk?
Antall ord: 45
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Re: elektrisk univers, det vitenskapen ikke lærte oss.

Innlegg av madjava »

Deep Space skrev:
guardian skrev:dette er en av de beste dokumentarfilm jeg har sett,forklarer mye om

Takk guardian. Meget bra dokumentar. Den forklarer veldig godt hvorfor "moderne" vitenskap stanger seg i hodet når man skal forklare teoriene rundt f.eks solen. Svært få teorier om hvordan sola fungerer holder mål. Elektrisitet/magnetisme er jo faktisk en logisk forklaring på mange av teoriene, og også dette med kometer. Her har de ikke faktiske bevis eller kunnskap om HVORFOR, NOEN kometer, men ikke alle.. har en lysende hale ;-)

Selvfølgelig vil det ta mange år før teorien om et elektriskt univers vil bli akseptert i de "lærdes" klubber. De vil holde hardt på sitt.

Dokumentaren anbefales på det sterkeste.
Syns ikkje dokumentaren gav så mange svar egentlig. Klart di synsa og bygde rundt sin forklaringsmodell, men det framsto alikevel mangelfullt. I tillegg virker det mot sin hensikt å rakke ned på andre forklaringer i staden for å konsentrere seg om det di liksom har kome fram til. For min del forsvinner troverdigheten der.

Men sjølve tanken om at universet er elektrisk oppbygd var spennande. Nokon som har funne meir om dette?
Antall ord: 212
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Vel,*kremt* for å si det sånn; det finnes ikke noen som har langet ut hverken for eller imot denne teorien, så da er den vel egentlig ikke tatt seriøst.
Det kan være poeng her, som at 99% av universet er plasma o.s.v., men jeg vet ikke...har ikke sett resten.
Antall ord: 55
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Yepp. Kanskje det er gode grunner for at dette ikkje blir teke seriøst? Alltid nokon som henger seg på og tek alt for god fisk. Vil jaffal grave litt til før eg gir opp.
Antall ord: 36
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

madjava skrev:Yepp. Kanskje det er gode grunner for at dette ikkje blir teke seriøst? Alltid nokon som henger seg på og tek alt for god fisk. Vil jaffal grave litt til før eg gir opp.
Altså hvis du søker på plasmakosmologi, Dirac-og-Maxwellfelt og sånt, så vil du jo finne masse som ligger i samme gate, men når det gjelder akkurat denne dokumentaren og boka den baserer seg på, så har ikke jeg klart å finne noen som henviser til akkurat denne. Nå vet jeg ikke hva de kaller teorien i filmen heller, så det kan være at det ligger noe under et annet navn.
Men det er absolutt mulighet for at det er noe i teorien, men jeg må nesten sette meg inn i dokumentaren og det orker jeg ikke nå...;)
Dessuten ligger det på et høyt nivå å sette seg inn i hva det egentlig innebærer.

*Pling* Kanskje denne kan hjelpe? Har ikke lest den heller...
http://public.lanl.gov/alp/plasma/downl ... ncesII.pdf

Og denne:
http://public.lanl.gov/alp/plasma/downl ... l.1986.pdf
Antall ord: 187
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

Hei.
Teorien blir diskutert av mange forskere, frem og tilbake, da dette er et svært vanskelig tema. Du kan som sagt hverken bevise, eller motbevise teorien. Mange har forsøkt å "debunke" teorien, men såvidt meg kjent har ingen klart det 100%.

Jeg tror teorien vil bli akseptert.
Kanskje ikke i den form den er idag, men allikevel. Jeg tror magnetisme / det elektriske spektrum, spiller en svært stor rolle i universet. Teorien vil da kanskje snu om på alt vi allerede vet om universet.
Som de sier i filmen: Før trodde vi at jorda var flat..nå vet vi at den er rund ;-)
Før trodde vi at sola gikk i bane rundt jorda, nå vet vi at jorda går i bane rundt sola ;-)

Man kan ikke sette seg ned og si at alle de andre teoriene er 100% korrekte, fordi alle andre sier det, og fordi det står i boka, og kan ikke settes spørsmålstegn ved.
Dette er vitenskapens viktigste og kanskje fineste funksjon i forhold til religion. At når noen står frem og sier HEI! Jeg har funnet hull i den gamle teorien, la oss finne ut av det, ja så setter man igang og prøver seg frem.
Mens setter du spørsmålstegn ved reiligiøse teorier, ja så blir du ofte forsøkt satt på plass tvert, og bedt om å holde kjeft ;-)
Antall ord: 236
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rainz
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Aug 2008 19:55
16
Lokalisering: Halden

Innlegg av Rainz »

Spennende teori dette her,
Hvis dette stemmer så vil det etterhvert gjøre det lettere for oss å reise i universet også.

Hvis vi klarer å samle energien i denne plasmaen på en måte å bruke den til å reise med vil vi jo ikke gå tom for energi på våre reiser hvertfall, og kanskje også reise fortere enn vi kan tenke oss siden det er store mengder energi.
Samme gjelder for energien på jorda, kan bruke plasma energien i steden for fossilt brenstoff og alt annet. virker jo som om det er nesten evig av plasma energi der ute.

Er "bare" å finne en måte å "høste" den på.

noen forslag til metoder? :mozilla_tongue:
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links