Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderOverbevis meg

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Baronen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jul 2005 23:43
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skogly

Innlegg av Baronen »

...
Antall ord: 0
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget

-Baronen-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2006 19:00
18
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: Fetsund

Re: Overbevis meg

Innlegg av Jonette<3 »

Mantropolix skrev:
paranormalt skrev:Til dere som "vet" det finnes gjenferd og spøkelser. Jeg ønsker at dere skal komme med noe konkret som får overbevist sånn en som meg. Jeg har sett en hel haug med filmsnutter og bilder, men det holder bare ikke for meg. Jeg er ikke troende :D så sett i gang. Jeg venter spent på svar.
Det går ikke ann og overbevise en skeptiker bare med og forklare ting og vise bilder og filmer.
Man må oppleve selv for og tro. Og vil man finne ut så må man søke. Det er den eneste medisin.Prøv ouija brett , Kom deg til et hjemmesøkt hus , Reis på kirkegårder med kamera og prøv evp , Oppsøk et medium og spørr om deg selv eller om og få kontakte noen avdøde og hør om det mediumet får fram av info stemmer , som bare du vet etc....

anbefale quija ?? det er jo stokk dumt å leke seg med det, og hvis man ikke tror på det åndelige og skal finne ut om det finnes så er det en risk for at man utfordrer.
man kan heller ikke overbevise en skeptiker med bilder. du må oppleve selv. ta deg en tur på lier med ett par andre om kveldingen=) så kan dere gå dere en tur inne i byggningen=) både på loftet og i kjelleren så kan du gi lyd fra deg igjen.=) ( bare pass på diverse hull i gulvet i kjelleren.)
Antall ord: 253
There's more between heaven and earth

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Innlegg av Amunet »

Badger skrev:
paranormalt skrev:Nei, Bare bullshit tror jeg.
Hva er forskjellen mellom å ikke tro eller ikke vite? Eller bruker vi begrepene feil her? Vi mennesker er faktisk ganske små her vi trasker rundt på denne planeten hvor vi har gjort oss til universets sentrum.

Jeg vil faktisk si at de som ikke tror bør heller si at "Nei, dette har vi ingen erfaring med, så vi vet ikke noe om dette". Å si at du ikke tror på noe som andre har opplevd er egentlig ganske arrogant. Å trekke et annet menneskets troverdighet i tvil basert på egen uvitenhet man ikke ønsker å erkjenne. Isteden hevder man å ha rett basert på hva? "Nei dette har jeg ikke opplevd, så dette eksisterer ikke".

Syns det blir litt for dumt jeg. Greit at vi sier til små barn at spøkelser ikke finnes - det er fordi de ikke skal bli redde for å sove alene. Og barnelærdommen er ofte "sannhet" også i voksen alder. Jeg har en kamerat som sier at hvis han skal tro på noe overnaturlig så må det bevises for han. Det skyldes at han ikke vet noe om dette og dermed har han ingen forutsetninger for å trekke på smilebåndet av hva jeg har opplevd.
Bra sagt! Jeg er helt enig :D
Antall ord: 212
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Amunet skrev:
Badger skrev:
Hva er forskjellen mellom å ikke tro eller ikke vite? Eller bruker vi begrepene feil her? Vi mennesker er faktisk ganske små her vi trasker rundt på denne planeten hvor vi har gjort oss til universets sentrum.

Jeg vil faktisk si at de som ikke tror bør heller si at "Nei, dette har vi ingen erfaring med, så vi vet ikke noe om dette". Å si at du ikke tror på noe som andre har opplevd er egentlig ganske arrogant. Å trekke et annet menneskets troverdighet i tvil basert på egen uvitenhet man ikke ønsker å erkjenne. Isteden hevder man å ha rett basert på hva? "Nei dette har jeg ikke opplevd, så dette eksisterer ikke".

Syns det blir litt for dumt jeg. Greit at vi sier til små barn at spøkelser ikke finnes - det er fordi de ikke skal bli redde for å sove alene. Og barnelærdommen er ofte "sannhet" også i voksen alder. Jeg har en kamerat som sier at hvis han skal tro på noe overnaturlig så må det bevises for han. Det skyldes at han ikke vet noe om dette og dermed har han ingen forutsetninger for å trekke på smilebåndet av hva jeg har opplevd.
Yezz.. Bra sagt.. ENIG... \:D/
Antall ord: 218
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

HappeTittenTooYouNow skrev:
Amunet skrev:
Badger skrev:

Yezz.. Bra sagt.. ENIG... \:D/
Slenger meg inn her jeg også: HELT enig! Godt sagt!
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
izabel

hei

Innlegg av izabel »

momsegullet skrev:jeg visste at ingen kommer til å tro meg uansett..så det var bare dumt å legge det ut :(
ikke vær lei deg, det er ånder overalt. :mozilla_wink: Det er bare en tynn gardin som skiller oss, noen ganger kommer de igjennom den gardinen. Når jeg sov over hos venninda mi en gang, så jeg en ånd som kom svevende inn igjennom vinduet hennes. Dette var på natta, og det var lys i vinduet. Men hvem tror vel på det? ingen? Jeg vet hva jeg ser og jeg vet hva jeg hører. Hva andre mener om meg, det blåser jeg i :mozilla_smile:
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

jeg tror på deg :mozilla_smile:
men er så frustrerende når andre ikke gjør det :mozilla_undecided:
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16
Blitt takket: 1 gang

Re: Overbevis meg

Innlegg av Mantropolix »

Jonette<3 skrev:
Mantropolix skrev:
paranormalt skrev:Til dere som "vet" det finnes gjenferd og spøkelser. Jeg ønsker at dere skal komme med noe konkret som får overbevist sånn en som meg. Jeg har sett en hel haug med filmsnutter og bilder, men det holder bare ikke for meg. Jeg er ikke troende :D så sett i gang. Jeg venter spent på svar.
Det går ikke ann og overbevise en skeptiker bare med og forklare ting og vise bilder og filmer.
Man må oppleve selv for og tro. Og vil man finne ut så må man søke. Det er den eneste medisin.Prøv ouija brett , Kom deg til et hjemmesøkt hus , Reis på kirkegårder med kamera og prøv evp , Oppsøk et medium og spørr om deg selv eller om og få kontakte noen avdøde og hør om det mediumet får fram av info stemmer , som bare du vet etc....

anbefale quija ?? det er jo stokk dumt å leke seg med det, og hvis man ikke tror på det åndelige og skal finne ut om det finnes så er det en risk for at man utfordrer.
man kan heller ikke overbevise en skeptiker med bilder. du må oppleve selv. ta deg en tur på lier med ett par andre om kveldingen=) så kan dere gå dere en tur inne i byggningen=) både på loftet og i kjelleren så kan du gi lyd fra deg igjen.=) ( bare pass på diverse hull i gulvet i kjelleren.)
Jepp ouija , det er ikke bra saker for jeg opplevd mye dritt med det , men jeg ble da i allefall overbevist da jeg var skepriker og ting skjedde. Noen ganger må drastiske tiltak til når han sier overbevis meg og gliser godt. Jeg gir da rett og slett faen i hva som skjer han. Er det ikke bevis han vil ha da ???? da " kansje " han får det.
Antall ord: 325

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2006 19:00
18
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: Fetsund

Innlegg av Jonette<3 »

ja han får gjerne prøve quija for min del=)haha
da kan det jo hende han får bevis.
Antall ord: 21
There's more between heaven and earth

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Tviler egentlig på det. Ouija er etter min erfaring bare noe oppskrytte greier.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

momsegullet skrev:jeg tror på deg :mozilla_smile:
men er så frustrerende når andre ikke gjør det :mozilla_undecided:
Hør da, jeg tviler ikke på at du har opplevd både det ene og det andre. Men at det skal være ånder avbildet på det veldig diffuse bildet, det får du meg ikke til å tro. Det er bildet jeg er skeptisk til, ikke dine opplevelser. Skjønner?
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Badger
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Sep 2008 13:06
16
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av Badger »

Amunet skrev:
Badger skrev:

Egentlig kunne jeg tenke meg å lage en helt ny tråd om dette, kalt SKEPTIKERES UVITENHET eller noe sånt og smørt enda mer på enn dette. For denne diskusjonen savner jeg her inne.
Antall ord: 249

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Diffusa »

Er jo bare til å lage den tråden da :D
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Badger
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Sep 2008 13:06
16
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av Badger »

Ja, det har du rett i diffusa.. :mozilla_smile: Men jeg tror jeg dropper det, tror ikke dette forumet er rette plassen.
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Diffusa »

Vel, trodde det var rette plassen for det jeg, som du selv sier så er det noe som er savnet her inne eller ?:-s
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links