Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderamytvill horror

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
line81
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jan 2008 20:11
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sør-trøndelag

Innlegg av line81 »

ja,d er ser du.. jeg er elendig i engelsk.. det er en årsak til at jeg fikk bare G på ungdomskolen.. og jeg har heller ikke fått med meg hele hsitorien. bare hørt på hva andre har fortalt...jeg må slutte å være så godtroende..... :(
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
line81
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av line81 »

american dreams........ dra til usa -- finne på en tull historie som ikke hører hjemme noen steder-- eller bare rett og slett saksøke personen som har gått ved siden av deg i to minutter for å ha tatt på ny skjorta di..tjene masse masse penger..
synes det er rart at amerikanerne ikke har gått til krig mot hverandre... nå ble d et annet tema.. sorry... men dere skjønner sikkert hva jeg mener om hele denne greia...
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nyhus
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Sep 2008 04:55
16
Lokalisering: Oslo vest

Innlegg av Nyhus »

Tenkte jeg skulle legge til at filmene er basert på boken til Jay Anson, som igjen er basert på de paranormale hendelsene som visstnok holder på i dette huset. Ikke basert på drapene.
Men ja, interessante greier, men jeg er nok en av de som tror morderen kun prøvde å få en mildere straff.
Antall ord: 54
Can't you hear the slaughterhouse bells?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

line81 skrev:nå er ikke jeg så veldig flink i engelsk.. men har sett litt på stoffet. og jeg må innrømme at jeg trodde ikke det hadde vært drap på ordentlig der. det var litt skremmende. jeg har filmen, men jeg tørr ikke å se den nå.

så da er vel egentlig spm om hvem som drepte de da... nei, jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal tro nå...
den som har svar, bare kom med det...
Drapa har skjedd, det var det som stratet hele "showet" .
Hva som skjedde etterpå er det vell uenighet om. Noen mener det er et besatt hus, mens andre påpeker at de som leite/kjøpte huset ikke hadde råd til og betale og dermed var deperate etter og finne en måte og komme ut av kontrakten på....

Så historia bak det huset der er faktisk ganske intresant sjøl om en ikke tror på demoner og spøkelser :)

Filmen er bare en film og ikke glem at filmer ofte overdriver veldig
skal du se en creepy ghost movie, the TheOthers!

Puma/f
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

Captain Obvious skrev:Det er nøyaktig det som har foregått. Paret som flyttet inn etter drapene (som muligens er det eneste i boken/filmen(e) som har noe slags fotfeste i virkeligheten) fant opp en mengde bisarre hendelser, bestakk en prest, kontaktet en forfatter, og tjente grovt på et massemord. Its the American Way!
Yepp, har lest et sted at de fant opp dette for de ikke lenger hadde råd til og bo i huset og var ute etter og finne en veg og komme ut av kontrakten på. Og hey at de tjente peng på det hele var en fin bonus....

For familien som ble drept av sønnen og pårørende der er det hele en tragedie.....

Puma/f
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Sep 2008 20:27
16
Lokalisering: Vikhammer
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Re: amytvill horror

Innlegg av KetMas »

tania skrev:ka tror dere er det sant det de sier om det huset ?
men det er ganske rart at hele defeos familien ikke hørte lyden på når han drepte de andre med våpene ?
selve historien om at det bode en familie der er sant har dere sett dokumental om det huset og om familien som bode der ( defeos )
Vet drapet har hendt, han har jo til og med sagt i fengslet at han ble dratt mot en "djevelsk" stemme om å drepe hele familien sin. Så de andre som har flytta inn sier jo de hørte bråk, djevelsk stemmer, til og med exorsismen som er inn der av en prest ble d visst sagt att han så en haugvis me flua som prøvde og angripe han. Så han klarte ikke å gjennomføre det.

lurer litt på om det e litt løgn, og litt sannhet i alt som skjer egentlig rundt det huset.
Har alltids hatt lyst og dra dit og tilbringe 1 mnd i huset for å se om noe skjer! :mozilla_laughing:
Antall ord: 179
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line81
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av line81 »

lurer litt på om det e litt løgn, og litt sannhet i alt som skjer egentlig rundt det huset.
Har alltids hatt lyst og dra dit og tilbringe 1 mnd i huset for å se om noe skjer! :mozilla_laughing:[/quote]

kan du ikke bare gjøre det, så får vi en bekreftelse en gang for alle. og sørge for å ta med deg et kamera team... hehe.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av KetMas »

line81 skrev:lurer litt på om det e litt løgn, og litt sannhet i alt som skjer egentlig rundt det huset.
Har alltids hatt lyst og dra dit og tilbringe 1 mnd i huset for å se om noe skjer! :mozilla_laughing:

kan du ikke bare gjøre det, så får vi en bekreftelse en gang for alle. og sørge for å ta med deg et kamera team... hehe.[/quote]

trur nok jeg skal gjøre det ja, ta med mitt eget kamera, og ta bilder hver time! så legger jeg ut bildene med engang her, så dere får se alt fra allerede dag 1 til dag 31 :).
Må bare ha litt mere penger først så reiser jeg:-D
Antall ord: 122
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tania
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Jul 2008 03:46
16

Innlegg av tania »

ja det hadde vert kult å dra til huset og se om alt er sant ja hehe :mozilla_smile:
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lost
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Apr 2005 17:18
19
Lokalisering: vestfold

Innlegg av lost »

Selve filmen i seg selv er helt grei etter min mening. Nå har ikke jeg satt meg dypt inn i historien eller noe annet knyttet til dette huset. Men jeg mener at det er høyst sannsynlig at sønnen i huset faktisk hørte stemmer. Man dreper ikke sin egen familie uten å være psykisk syk.
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
LadyDark
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Mar 2006 18:02
18
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Akershus

Hei

Innlegg av LadyDark »

Om det har skjedd paranormale hendelser der inne vet vi ingenting om, og får nok aldri vite heller.

Det flyttet en ny familie inn i huset senere. Og såvidt jeg vet bor de der (lever) enda...
High Hopes skiltet ble fjernet, og jeg lurer på om de ikke forandret på husnr også.
Det har ihvertfall blitt gjort endel forandringer på huset i ettertid.

Jeg fikk tak i en sort, liten pocketbok om hendelsene i Amityville. Spennende bok!
Kanskje noen av tingene er sanne, men jeg tror også at det er endel overdrivelser ute og går... Bl.a. Den onde, overnaturlige grisen som dukker opp her og der... *s*
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av KetMas »

lost skrev:Selve filmen i seg selv er helt grei etter min mening. Nå har ikke jeg satt meg dypt inn i historien eller noe annet knyttet til dette huset. Men jeg mener at det er høyst sannsynlig at sønnen i huset faktisk hørte stemmer. Man dreper ikke sin egen familie uten å være psykisk syk.
Han var szisofren (eller kordan d skrives)
Antall ord: 66
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
16

Re: Hei

Innlegg av KetMas »

LadyDark skrev:Om det har skjedd paranormale hendelser der inne vet vi ingenting om, og får nok aldri vite heller.

Det flyttet en ny familie inn i huset senere. Og såvidt jeg vet bor de der (lever) enda...
High Hopes skiltet ble fjernet, og jeg lurer på om de ikke forandret på husnr også.
Det har ihvertfall blitt gjort endel forandringer på huset i ettertid.

Jeg fikk tak i en sort, liten pocketbok om hendelsene i Amityville. Spennende bok!
Kanskje noen av tingene er sanne, men jeg tror også at det er endel overdrivelser ute og går... Bl.a. Den onde, overnaturlige grisen som dukker opp her og der... *s*
Nøff, Nøff :mozilla_laughing:
Antall ord: 119
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tania
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Jul 2008 03:46
16

Innlegg av tania »

hehe det med grisen viste jeg ikke men alt er liksom rart men tror dere at para normal fins da jeg tror på det men det er ikke bevis at det er ekte liksom??
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line81
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av line81 »

hahaha det var liksom det som manglet. en gris involvert... kanskje det var den som snakket til sønnen. finnes de som snakker med dyra å vettu.
har også møtt ei dame som mener at dyra kan snakke menneskespråk... må virkelig si det er mye rart i denne ødelagte verden
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links