Hecate skrev:Det er sånn med vitenskap at en ikke nødvendigvis vet hva en skal bruke det til på forhånd, men med tiden er det noen som finner ut at de kan bruke det til et eller annet.
Ja, jeg ser alle argumenterer med det.
Og jeg synes det er en fin og lovende tanke.
Som å oppdage en skattekiste full av penger, uten å vite hva slags valuta det er.
Kanskje det bare er tyrkiske lire.
Og kanskje det er gullpenger.
Men kanskje det vil utslette jorden også.
Dette eksperimentet er stort fordi det er nok et ledd i søkenen etter higgs, de prøver å finne ut hvorfor det er mer materie enn antimaterie, de vil finne ekstra dimensjoner, mulig vil de finne ut om tidsreiser er mulig o.s.v. Og kanskje en hel del de ikke hadde regnet med som det vil ta en mannsalder før noen forstår hva innebærer og kanskje kan brukes til noe. Jeg tror dette kan være mer nyttig enn f.eks. måneferder...
Er det ikke omvendt da? Mer antimaterie enn materie?
Tidsreiser... hva skal vi med det? Vi kan ikke forandre tiden vi allerede lever i uansett. Det vil isåfall foregår i andre dimensjoner, og kanskje vi aldri vil komme tilbake til vår egen tid uansett. Jeg foreslår egentlig heller at man reiser på ferie.
Neida. Jeg skjønner poenget, og jeg tror også dette kan være mer nyttig enn måneferd. Men poenget mitt har hele tiden vært at det står for mye på spill.
Når forskerne selv sier at de ikke vet en dritt om hva som vil skje
(sitert fra en fyr på CERN, dersom han ikke faker, fra et diskusjonsforum jeg var på)
så blir jeg ikke akkurat mindre engstelig.
Faktisk er jeg mer engstelig for eventuell gammastråling og en eller annen form for utslettende eksplosjon, som vil føre til annihilasjon. Sort hull... ja, okay... muligheten er der jo faktisk, for det er jo ikke noe de utelukker helt (forskerne selv).
Er det virkelig verdt det da?
Jada, vi har det greit, men vi kan fremdeles få det bedre.
Vi må jo avansere, videreutvikle, nyoppdage. Viktig å være innovative og søke.
Men som sagt; poenget mitt har hele tiden vært at det er en liten risk for å ødelegge hele planeten vår, og det er jo en grunn til disse spekulasjonene.
Jeg sier ikke utfallet vil bli det ene eller det andre, for det vet jeg veldig lite om.
Og det er visst slik at de fleste vet veldig lite om det.