Universet & dets hemmeligheter14 Okt 2008 vil et romskip vise seg i 3 dager.

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Mantropolix skrev:Di som styrer oss altså myndigheter osv vil ikke at vi skal få vite sannheten om vår historie så di utsletter bevis osv så vi ikke skal mase om hvorfor osv.
Så de har opp igjennom historien skjult absolutt alle spor etter Atlantis...fordi vi ikke skal "mase"?
Hvorfor har de ikke skjult annen historie?
Myndihetene altså area 51 folk er ikke intresserte i at vi skal vite en dritt.
Area 51 er en militær flybase hvor det utvikles hemmelige militære prosjekter. Bare fordi vi ikke vet nøyaktig hva de utvikler der, betyr ikke det at "Area 51-folka" skjuler alt som hører inn under moderne myter.
Videre er selvfølgelig Area 51 strengt hemmelig fordi det dreier seg om hemmelige militære prosjekter til bruk i eventuelle krigssituasjoner og liknende. Dette er teknologi som de følgelig ikke ønsker at alle skal få nyss i og bruke mot dem.
Mye av den teknologien vi har sett på filmer før i tida kom 10 år etter på . et eksempel er stealth flyene.
Stealth-teknologi er eldre enn du tror. Allerede under 2. verdenskrig utviklet man teknologi som skulle hindre at fly ble oppdaget på radar.
Di sier oxo at mye at mye av det vi kaller flygende talerkner er mennesker som flyger i og grunnen er at di har fått den teknlogien av andre vesner i verdens rommet.
Hvem sier dette? Såvidt det er meg bekjent er det visse konspirasjonsteoretikere som påstår dette.
.Hadde det ikke vært for uten jordisk liv hadde vi heller aldri kunne fly ut i rommet.
Hvordan vil du begrunne dette? Hva er det som tilsier at vi ikke har vært i stand til å klare dette selv?
Men da jeg brukt hode og tenkt etter så prøver kimbara bare og få oss til tenke litt lengre en bare lissom godta ting,at ja slik er det. men han sier er det slik ? Bruk hode nå folkens! er du helt sikker ?. Det får oss til tenke litt lengre en bare si og kunkludere med at ting er slik det er og dermed basta.
Du har forstått det, men samtidig vil jeg påpeke at enkelte ting er fakta, og andre ting igjen har en stor overvekt av sannsynlighet over seg.
Kimbara jeg respekterer det du skriver og jeg vet du ikke mener noe vondt og jeg skal være ærlig jeg har hatt lyst til kværke deg mange ganger hehe , men du har i vertfall fått meg til tenkte dypere om det jeg tror og hjulpet meg til ikke sluke alt jeg tror,men fått meg til tenke.Takk for at du er her og får folk til ikke havne helt i dass med sluke alt.
Jo, takk for det :)

Det er viktig også å stille spørsmålstegn ved det en selv mener og tror. Istedet for å danne seg konklusjoner og teorier i hui og hast bør man tenke; hva er det som gjør at dette -ikke- stemmer. De fleste som kommer med påstander og egenteorier har ikke satt seg noe særlig inn i stoffet. Folk har en tendens til å være selektive i hva de plukker opp av lærdom.

Det er et hav av kunnskap i verden. Den vanskelige jobben er å sile vekk all dritten.
Antall ord: 565
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

EDGAR CAYCE heter han som forutså ww2 + mye annet kimbara ;)

Stemmer jo godt at stelth teknologien er fra før 2 verdenskrig - et tidlig Godt produkt var mosqitoen til Britene ( flyet var laget hovedsaklig av Tre ) - en annen ting er at Tyskernes forskning på aerodynamikk +++ var laaangt forut sin tid noe som har kommet fram i offentligheten "nylig" .. Tyskerne hadde mye på tegnebrettet som ikke kom i produksjon (for alt vi vet så kan det jo ha vært tilfelle ) siden det er så mange allierte piloter som har sett UFO'er .. kanskje bidro også denne "super" teknologien til tyskerne til hitlers glaskap og tro på seier - Vi vet iallefall at USA, GB og USSR hadde et kappløp om å få tak i så mye ny teknologi som mulig - men mye spekulering og kontroversjelle greier her - mulig svar vil komme med tiden men slik tingenes tilstand er nå ser jeg ingen vilje til å inrømme noe som helst...

Når det kommer til Atlantis - om det nå var for 200 000 år siden.. hvilken bevis ligger igjen? Hva med det behandla plutoniumet/ eller hvar det Uraniumet de fant i en gruvesjakt i Nigeria? Et land i afrika.. dette ble iallefall fortalt offentligheten og Forskerne kunne ikke svare på dette -- kan forsøke å finne link når jeg kommer meg fra jobb..
uansett - poenget mitt er - hvilken bevis av VÅR eksistens vil finnes om 200 000 ++ ? Jeg tipper pyramidene og den kinesiske mur evnt.. ikke noe annet.. plastleker? Dette blir spekulasjoner fra min side. tar ikke noe standpunkt - jeg ser at Det KAN være sannsynlig... overlater det til de som har intressen for slikt...
Antall ord: 275
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Forgotten_One
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Aug 2008 19:15
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Sikkerhet!

Innlegg av Forgotten_One »

Hvorfor kan en person utale seg om noe som man ikke er 100% sikker på? Hva får deg til å tro at det kommer til å vise seg et skip da? Noen sagt det eller?
Antall ord: 34
Man skal ikke tro på alt som blir sagt og skrevet. Er noen som liker å skremme folk. Hvorfor gå rundt å tro at sånne ting kan skje? Livet blir ikke akkurat noe bedere for folk da. Skjer så skjer det. Men uansett, så kan nyte livet uansett..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16
Blitt takket: 1 gang

Re: Sikkerhet!

Innlegg av Mantropolix »

Forgotten_One skrev:Hvorfor kan en person utale seg om noe som man ikke er 100% sikker på? Hva får deg til å tro at det kommer til å vise seg et skip da? Noen sagt det eller?
Jeg delte dette bare og om du vil vite så kan du gå på første tråden her og kikke litt lengre ned så ser du en internet side der jeg fant det og så kan du kontakt vedkommende og høre selv.Takk
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Nov 2006 01:10
18

Innlegg av Ghost hunter »

Jepp! Det hadde jo forandra så mange til og vokne fra vår illusjon.
Vi får håpe at dette ikke bare er noe tull , vi får håpe at dette virkelig skjer.
Viss dette skjer kommer det ivertfall til og være det heiteste kryddere på nyhetene og førstesider værden rundt.Da er det ingen som kan komme og si til deg og meg at det ikke finnes andre vesener i vår gigantiske univers.og for det andre og tro at det er bare oss mennesker i hele universet er for meg helt utrolig at noen kan tenke så kort.Derfor jeg sier at om dette skjer ja da vil mennesket som bor i sin lille nøtt med skall rundt kansje klare lage en sprekk i den ene veggen sin og titte så vitt igjennom til sannheten.Eller rett og slett at hele det nøtteskallet som er tett pakka rund skeptikerne brister totalt,ja det blir jo opp til vær enkelt hvot mye av den nøtta som sprekker.Mitt nøtteskall sprakk for 5 år siden og det var da jeg virkelig voknet og så at det var mere der ute en bare her inni i min tygge lille nøtt og det har gjort at jeg fortsetter leite etter min sannhet akkurat som kyllingen da den møter den store vide verden da den kommer ut av egget sitt hehe
Hvis vi får et fenomen som viser seg i tre dager behøver det ikke bety at vi blir å tro på ET`s. 14 juli 1952 viste deg seg fire fem UFOer over det hvite hus. Eisenhower gikk til og med ut å sa at dette ikke var vår teknologi og offentlig innrømte at de sto maktesløs all forklaring. Hva sier det oss??? Ingenting. Vi mennesker flytter inn i vårt skall og later som at ingenting har skjedd.

Vedrørende dine karakteristikker om Kimbara vil jeg si følgende. Enten har du tatt en lykkepille eller så følger du ikke helt med i timen. Det meste Kimbara egentlig skriver er gjentakelser og joiking etter beviser. Jeg har aldri sett han selv bevise mange av sine beviselige utsagn om at troende er kvakksalver osv. Han bruker ofte hersketeknikker mot troende som er helt forkastelig. Søk litt i forumet og sjekk dette ut før du uttaler deg.
Antall ord: 403

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Ghost hunter skrev: Vedrørende dine karakteristikker om Kimbara vil jeg si følgende. Enten har du tatt en lykkepille eller så følger du ikke helt med i timen. Det meste Kimbara egentlig skriver er gjentakelser og joiking etter beviser. Jeg har aldri sett han selv bevise mange av sine beviselige utsagn om at troende er kvakksalver osv. Han bruker ofte hersketeknikker mot troende som er helt forkastelig. Søk litt i forumet og sjekk dette ut før du uttaler deg.
Ah, den herlige lukten av et personlig korstog!

I ditt eget innlegg klarer du faktisk å gå mot din egen retorikk. Du fortjener en applaus :D
Du vrir nemlig på ting jeg sier, og koker det ned til et enkelt utsagn (som i tillegg er løgn). Jeg har aldri sagt at troende er kvakksalvere med mindre det har vært skjellig grunn for det.
Det jeg har gjort, som du enten ikke forstår eller ikke vil forstå, er at jeg har påpekt en rekke faktorer som gjør -tro- i seg selv uholdbart som beviser eller grunn til å snakke om sannheter.

Hvis du går igjennom mine innlegg (noe som ikke skulle være nødvendig, da du selv har påstått at du har fulgt med på det jeg har skrevet), vil du se at jeg har begrunnet det meste jeg har skrevet om.

Ellers vil jeg gjerne at du gir meg et par eksempler på denne "forkastelige" oppførselen min ved å linke til innlegg jeg har skrevet - i sin helhet.
Antall ord: 257
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

Ghost hunter skrev:
Jepp! Det hadde jo forandra så mange til og vokne fra vår illusjon.
Vi får håpe at dette ikke bare er noe tull , vi får håpe at dette virkelig skjer.
Viss dette skjer kommer det ivertfall til og være det heiteste kryddere på nyhetene og førstesider værden rundt.Da er det ingen som kan komme og si til deg og meg at det ikke finnes andre vesener i vår gigantiske univers.og for det andre og tro at det er bare oss mennesker i hele universet er for meg helt utrolig at noen kan tenke så kort.Derfor jeg sier at om dette skjer ja da vil mennesket som bor i sin lille nøtt med skall rundt kansje klare lage en sprekk i den ene veggen sin og titte så vitt igjennom til sannheten.Eller rett og slett at hele det nøtteskallet som er tett pakka rund skeptikerne brister totalt,ja det blir jo opp til vær enkelt hvot mye av den nøtta som sprekker.Mitt nøtteskall sprakk for 5 år siden og det var da jeg virkelig voknet og så at det var mere der ute en bare her inni i min tygge lille nøtt og det har gjort at jeg fortsetter leite etter min sannhet akkurat som kyllingen da den møter den store vide verden da den kommer ut av egget sitt hehe
Hvis vi får et fenomen som viser seg i tre dager behøver det ikke bety at vi blir å tro på ET`s. 14 juli 1952 viste deg seg fire fem UFOer over det hvite hus. Eisenhower gikk til og med ut å sa at dette ikke var vår teknologi og offentlig innrømte at de sto maktesløs all forklaring. Hva sier det oss??? Ingenting. Vi mennesker flytter inn i vårt skall og later som at ingenting har skjedd.

Vedrørende dine karakteristikker om Kimbara vil jeg si følgende. Enten har du tatt en lykkepille eller så følger du ikke helt med i timen. Det meste Kimbara egentlig skriver er gjentakelser og joiking etter beviser. Jeg har aldri sett han selv bevise mange av sine beviselige utsagn om at troende er kvakksalver osv. Han bruker ofte hersketeknikker mot troende som er helt forkastelig. Søk litt i forumet og sjekk dette ut før du uttaler deg.
Kimbara får si og tro det han vil akkurat som jeg. Og mange ganger har jeg blitt forbanna på kimbara fordi han har en annen mening en meg,men hvorfor skal jeg blir forbanna har jeg tenkt.For vi er alle forskjellige.Fordet om han tviler på min sannhet så betyr dette egentlig ingen ting for meg, men jeg respekterer hans syn på ting.
For du har rett i det du sier,men vi har ytrings frihet.jeg bryr meg egentlig ikke om hva kimbara sier fordi han har sin mening.og det du sier er helt rett og jeg helt enig med deg.
Han er en matrialist og bedømmer mine opplevelser som bare bløff og tull , men det er hans syn på ting og det prøver jeg respektere som et voksent menneske.
Antall ord: 543

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Nov 2006 01:10
18

Innlegg av Ghost hunter »

Kimbara får si og tro det han vil akkurat som jeg. Og mange ganger har jeg blitt forbanna på kimbara fordi han har en annen mening en meg,men hvorfor skal jeg blir forbanna har jeg tenkt.For vi er alle forskjellige.Fordet om han tviler på min sannhet så betyr dette egentlig ingen ting for meg, men jeg respekterer hans syn på ting.
For du har rett i det du sier,men vi har ytrings frihet.jeg bryr meg egentlig ikke om hva kimbara sier fordi han har sin mening.og det du sier er helt rett og jeg helt enig med deg.
Han er en matrialist og bedømmer mine opplevelser som bare bløff og tull , men det er hans syn på ting og det prøver jeg respektere som et voksent menneske.
Jeg må si jeg beundrer deg for din tålmodighet med denne personen. :mozilla_wink:
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

Ghost hunter skrev:
Jeg må si jeg beundrer deg for din tålmodighet med denne personen. :mozilla_wink:
Det er en grunn til jeg er inkarnert på nytt som et menneske og det er og prøve akseptere mine brødre og søsteres forskjellige syn på ting uansett om jeg enig eller ikke.
for sannheten er at det er ingen ting som er rett eller galt. Det er opp til vær enkelt av oss hva vi ser på som rett eller galt i oss selv.
Antall ord: 224

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Det hadde selvfølgelig vært morro hvis det hadde skjedd noe på den dagen. :)

Samtidig har jeg mine tvil..

Det kan være at dette er "ulv ulv" før den offentlige UFO landingen med Greer og hans cseti team i samarbeid med et G8 land.

Samtidig så kan slike rykter også bli "hijacket" f.eks at den dagen blir brukt til et menneskeskapt UFO angrep. Folkene som planla 9/11 har også planlagt et større angrep, hvor denne gangen handler planen om En ytre fiende fra rommet. Håper for guds skyld det ikke blir gjennomført.

http://www.galactic.no/rune/greerno.html - Mer om disse planenene i den øverste teksten her.
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Nov 2006 01:15
18
Har takket: 603 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

KB skrev:Det hadde selvfølgelig vært morro hvis det hadde skjedd noe på den dagen. :)

Samtidig har jeg mine tvil..

Det kan være at dette er "ulv ulv" før den offentlige UFO landingen med Greer og hans cseti team i samarbeid med et G8 land.

Samtidig så kan slike rykter også bli "hijacket" f.eks at den dagen blir brukt til et menneskeskapt UFO angrep. Folkene som planla 9/11 har også planlagt et større angrep, hvor denne gangen handler planen om En ytre fiende fra rommet. Håper for guds skyld det ikke blir gjennomført.

http://www.galactic.no/rune/greerno.html - Mer om disse planenene i den øverste teksten her.
Tanken har streifet meg også, at datoen kan bli benyttet av de som skjuler sannheten for oss. Int. lesning i den linken du sendte med her. Tviler ikke på at Mr. Greer har slitt mye for det han har fått til til nå.
Antall ord: 162
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Nov 2006 01:15
18
Har takket: 603 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

La oss inderlig håpe at ETV's kommer først, at "de" vet om planene for en hoax trussel fra rommet.
Antall ord: 22
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Mantropolix skrev: Han er en matrialist og bedømmer mine opplevelser som bare bløff og tull , men det er hans syn på ting og det prøver jeg respektere som et voksent menneske.
Jeg trodde du hadde fått med deg litt mer enn som så...

Jeg begynner å bli smått lei av å få denne beskyldningen på meg. Jeg ser absolutt ikke på hverken det du eller andre forteller om som bløff og tull med mindre jeg har god grunn til det. Hvorfor har du fått denne forestillingen?
Antall ord: 91
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Av og til er det så mye enklere å slenge sin egen dritt på andre :D
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Diffusa skrev:Av og til er det så mye enklere å slenge sin egen dritt på andre :D
Også er det morsomt å vise disse hvor vondt dritten egentlig stinker. Noen er så vant til sin egen drittlukt at de ikke kjenner den før noen smører den i fjeset deres.

Selv ikke da...
Antall ord: 52
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links