Healing og annen alternativ medisingår alt dette ann?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

GJest

Re: går alt dette ann?

Innlegg av GJest »

Kimbara skrev:
Chihiro skrev:
Hva med videoen av John Chan?? så ikke det ut som bevis?? kansje bortsett fra det dær med værpåvirkelse...
Jeg syns ikke det var noe mer bevis enn å se på David Copperfield. Jeg vil tro John Chang er en forholdsvis dyktig illusjonist.
Jeg mener; hvorfor tøyse rundt med tryllekunster og partytriks hvis han virkelig har denne evnen? Og hvorfor nekte å demonstrere det noe ytterligere fordi "hans døde lærer nekter ham det"?
morsom måte å argumentere på. Er den siste setningen et åpent spørsmål eller en oppfattning du har?

Hvorfor ikke gjøre -mer- av noe? godt spørsmål?
Hvorfor kan ikke spøkelser hvis de finnes, vises seg -mer- !
Hvis atlantis har funnet, hvorfor har vi ikke hørt -mer- om det? wohoho!

også må du huske på å sammenlikne fenomen X med fenomen Y. F.eks som du sier: Så tror folk på ufo'er X og folk tror også på flygende griser Y ( fin sammenlikning)

Hvorfor gjøre X (trylling) hvis han har Y (evner) ?
Du for hjernen min til å gå i lås nå Kimbara :lol:

Ja hvorfor!! det er jo en selvølge at folk med evner har tryllfeforbud :D
Du har interessante spørsmål Kimbara. men de blir ikke mer enn nettopp det

-spørsmål-
Antall ord: 222

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Angel2003
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mar 2008 13:36
16

Innlegg av Angel2003 »

Hallo dette der ser ut for meg som er kun energi flytting og dermed er det mulig hvis du bare tror på det.

Tro kan som sagt flytte fjell. Ta et SUM kurs og du vil forstå hva jeg mener..
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

KB skrev: morsom måte å argumentere på. Er den siste setningen et åpent spørsmål eller en oppfattning du har?
Det er ikke bare en oppfatning jeg har - det var noe han selv sa.

også må du huske på å sammenlikne fenomen X med fenomen Y. F.eks som du sier: Så tror folk på ufo'er X og folk tror også på flygende griser Y ( fin sammenlikning)

Poenget mitt var og er at det virker mistenkelig at han kun viser sine påståtte evner for en håndfull personer, og nekter å vise det ytterligere på grunn av at hans "døde lærer nekter ham det". Slikt har veldig mange som påstår de har fantastiske evner brukt som unnskyldning tidligere. Veldig beleilig.
De dukker opp fra "intet", tryller litt, og "forsvinner" igjen. Vips - mer mat til myteelskende troende.

-spørsmål-
Spørsmål er det viktigste vi har. Folk er redd for å stille spørsmålstegn ved det de tror på, derfor stopper også mange opp.

I dette tilfellet dreier det seg om en fyr som tydeligvis er illusjonist, som mange ser ut til å tro fullt og helt på - uten å stille disse spørsmålene jeg nå har kommet med.
Antall ord: 291
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Angel2003 skrev:Hallo dette der ser ut for meg som er kun energi flytting og dermed er det mulig hvis du bare tror på det.

Tro kan som sagt flytte fjell. Ta et SUM kurs og du vil forstå hva jeg mener..
Tro kan flytte fjell...i ens egen fantasi. Er man overbevist nok om noe, så virker det ekte og reellt. Spesielt hvis man ikke tør stille spørsmål ved det.

Istedet for å ta til takke med troen, hvorfor ikke forsøke å finne ut -hvorfor- og -hvordan-?
Antall ord: 90
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Kimbara skrev:
Chihiro skrev:
Hva med videoen av John Chan?? så ikke det ut som bevis?? kansje bortsett fra det dær med værpåvirkelse...
Jeg syns ikke det var noe mer bevis enn å se på David Copperfield. Jeg vil tro John Chang er en forholdsvis dyktig illusjonist.
Jeg mener; hvorfor tøyse rundt med tryllekunster og partytriks hvis han virkelig har denne evnen? Og hvorfor nekte å demonstrere det noe ytterligere fordi "hans døde lærer nekter ham det"?
Hvis du satte deg inn i tradisjonene og trossystemene disse metodene kommer fra så hadde du forstått det.

Men hvis du kun forholder deg til den vitenskapelige paradigmen skjønner jeg det er vanskelig å forstå :mozilla_tongue:
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

jon blund skrev: Hvis du satte deg inn i tradisjonene og trossystemene disse metodene kommer fra så hadde du forstått det.

Men hvis du kun forholder deg til den vitenskapelige paradigmen skjønner jeg det er vanskelig å forstå :mozilla_tongue:
Du ser ut til å skille dette trossystemet fra virkeligheten, og der tror jeg du har helt rett - det foregår nok i fantasien.

Ærlig talt; skal vi la vær å tenke bare fordi det eksisterer en tradisjon rundt dette? Det er tradisjon å feire jul også - er alt i forbindelse med julen sant?

Kan ikke like gjerne tradisjonen ha sitt opphav i noe ganske ikke-mystisk?

Tror du at David Copperfield, samt alle andre illusjonister og tryllekunstnere, bedriver ekte magi? Hvis ikke; hvorfor tror du denne mannen gjør det? Jeg vet at det finnes mange imponerende læresetninger og slikt innen dette, men hvorfor ta disse ordene og påstandene for god fisk?
Antall ord: 152
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

KB skrev: morsom måte å argumentere på. Er den siste setningen et åpent spørsmål eller en oppfattning du har?

-spørsmål-
Morsom måte å skrive på. Men det blir ikke mer enn nettopp det

- skrift -

...ehh ja.

Og hvis du virkelig er så uintelligent, hvorfor får vi ikke høre -mer- fra deg?
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GJest

Innlegg av GJest »

Hvorfor denne trangen til å kalle andre uintelligente?

Hva om doktoren kunne vært litt -mindre- arrogant :)
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Dr. Doktor »

morsom måte å argumentere på. Er den siste setningen et åpent spørsmål eller en oppfattning du har?

Hvorfor ikke gjøre -mindre- av noe? godt spørsmål?
Hvorfor kan ikke spøkelser hvis de finnes, vises seg -mindre- !
Hvis atlantis har funnet, hvorfor har vi ikke hørt -mindre- om det? wohoho!

Ja hvorfor!!
Du har interessante spørsmål KB. men de blir ikke mer enn nettopp det

-spørsmål-
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GJest

Innlegg av GJest »

Det er en viktig del av prosessen det å kunne få utrykkt seg.
Håper du har fått bearbeidet din indre frustrasjon nå.
La oss være kompiser :) ting er OK nå.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Dr. Doktor »

Jeg trodde at ting var ok og at vi var kompiser hele tiden. Har ting vært uok og har vi vært ukompiser på noe tidspunkt?
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Hvis man kan manipulere været ved å visualisere, forklarer jo det hvorfor været er så skiftende her i Stavanger til enhver tid. Kanskje det også forklarer klimakrisene, og kanskje vi egentlig ikke trenger å frykte HAARP likevel?

Jeg er av den oppfatning at alt er mulig. Det er kanskje derfor det er så mye kaos her i verden, og det er kanskje derfor vi streber etter en balanse, alle tilsammen - både bevisst og ubevisst. Vi ønsker kontroll på oss selv, og hvis vi først oppnår det kan vi bruke den til å kontrollere annet. For eksempel å la det hølje ned med katter og hunder i ørkenen, hvis vi er tørste eller har lyst på en god dusj.
Antall ord: 121
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Kimbara skrev:Du ser ut til å skille dette trossystemet fra virkeligheten, og der tror jeg du har helt rett - det foregår nok i fantasien.

Ærlig talt; skal vi la vær å tenke bare fordi det eksisterer en tradisjon rundt dette? Det er tradisjon å feire jul også - er alt i forbindelse med julen sant?

Kan ikke like gjerne tradisjonen ha sitt opphav i noe ganske ikke-mystisk?

Tror du at David Copperfield, samt alle andre illusjonister og tryllekunstnere, bedriver ekte magi? Hvis ikke; hvorfor tror du denne mannen gjør det? Jeg vet at det finnes mange imponerende læresetninger og slikt innen dette, men hvorfor ta disse ordene og påstandene for god fisk?
Jeg skiller også det vitenskapelige trossystem fra virkelighten, Kimbara. Vitenskap er et trossysstem, et paradigme. Virkeligheten rommer både vitenskap og tradisjonell spiritualitet.

Du har tydeligvis ikke forstått hva jeg mente med å sette seg inn i trossystemene til den kulturen påstandene kommer fra. Forholdet til læreren er dypt respektfullt, kanskje mer respektfullt enn noen som bare er ute etter å få ting bevist eller motbevist har mulighet til å forstå. John Chang gjorde sitt beste for å hjelpe teamet som besøkte han. Men desverre for oss er det sånn at respekten for sin lærer er større enn behovet for å tilfredsstille vestens behov for vitenskapelige bevis.

Så lenge du bare diskuterer ut ifra det vitenskapelige paradigmet tror jeg ikke du har mulighet, eller vilje, til å forstå dette Kimbara. Det ligger så mange vitenskapelig u-beviste konsepter i dette lille videoklippet at vi kan umulig diskutere det uten å gå i de samme banene vi har gjort før. Jeg er ihvertfalle ikke interessert i å si akkurat det samme jeg har sagt før.
Antall ord: 290

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

Chihiro skrev: ... ... ..
går alt det som står i bokanmeldelsen virkelig ann? noen som har erfaring med det??

høres rimelig kult ut da :mozilla_laughing:
Ja det tror jeg :)
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

jon blund skrev: Jeg skiller også det vitenskapelige trossystem fra virkelighten, Kimbara. Vitenskap er et trossysstem, et paradigme. Virkeligheten rommer både vitenskap og tradisjonell spiritualitet.
Det er mange som bruker ordet "trossystem" løst om vitenskapen, men da forstår man ikke forskjellen mellom tro i religiøs/kulturell/paranormal forstand og tro i hypotetisk/teoretisk/vitenskapelig forstand. Du kan ikke sammenlikne den første med den andre, og å kalle vitenskapen for et trossystem er feil.
Du har tydeligvis ikke forstått hva jeg mente med å sette seg inn i trossystemene til den kulturen påstandene kommer fra. Forholdet til læreren er dypt respektfullt, kanskje mer respektfullt enn noen som bare er ute etter å få ting bevist eller motbevist har mulighet til å forstå. John Chang gjorde sitt beste for å hjelpe teamet som besøkte han. Men desverre for oss er det sånn at respekten for sin lærer er større enn behovet for å tilfredsstille vestens behov for vitenskapelige bevis.
Jeg forstod meget godt hva du mente, men det er ingen unnskyldning.Jeg syns det er skrekkelig naivt å svelge alt en person sier og gjør bare fordi han etter sigende tilhører et gammelt trossystem. Hvilke garantier har du for at han ikke lyver?
Så lenge du bare diskuterer ut ifra det vitenskapelige paradigmet tror jeg ikke du har mulighet, eller vilje, til å forstå dette Kimbara. Det ligger så mange vitenskapelig u-beviste konsepter i dette lille videoklippet at vi kan umulig diskutere det uten å gå i de samme banene vi har gjort før. Jeg er ihvertfalle ikke interessert i å si akkurat det samme jeg har sagt før.
Ikke kom med den "du forstår ikke"-greia. Jeg er ikke dum. Tror du at jeg, fordi jeg heller holder meg til logikk, vitenskap og fornuft, ikke er i stand til å forstå andre aspekter ved verden? Kan jeg da si til deg "jamen, du forstår jo ikke en dritt av vitenskap og psykologi, så du tar helt feil i det du sier"? Saken er at jeg forstår det, men har antakelig en helt annen tilnærming til det enn deg. Du setter deg automatisk opp konklusjon om at -du- har rett - med hvilken bakgrunn gjør du dette?

Det eneste konsepter som er helt opp i dagen i disse videoklippene og historien rundt, er at det sannsynligvis dreier seg om lureri og illusjoner. Det er altfor mye som skurrer til at det kan tas særlig seriøst. Det er for showpreg over det, for dårlige unnskyldninger, for elendig forskningsarbeid fra de påståtte vitenskapsfolkene, og det er for mange logiske brister og muligheter for enkel juks.

"Chi kan stoppe kuler", påstås det, også fanger han en luftgeværpotte med hånda - en potte som lett kan skjules i en av foldene i hånda, og luftgeværet kan fint skyte kun luft.
Hvis han hadde gjort nøyaktig det samme med et jaktgevær, så hadde jeg kanskje revurdert min mening om ham.
Antall ord: 505
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links