Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderORB med ansikt i....

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Jun 2008 16:57
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Innlegg av Tyrell »

Begynner å bli litt lei av disse orbebildene,alltids noe man kan tolke dithen som noe uvanlig selvom det har en naturlig forklaring.
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

Kimbara skrev:
Skarabè skrev:Er i såfall et spessielt støvfnugg!! :mozilla_wink:

Tror ikke det er noe støv denne ganen, men som oftes er det naturlige forklaringer på orbs... :D
Vel, på tross av hva du tror så er dette støv eller en annen form for partikkel. Den deler alle karakteristika ved slike, og den eneste måten den "skiller seg ut" på er at den tilfeldigvis har et mønster som ser ut som et fjes.

Det finnes tusenvis av bilder hvor det tilsynelatende har dukket opp ansikter, men som egentlig bare er noe helt annet som bare gjør at det likner på et ansikt.
Det har du rett i, at det ofte kan ligne på et ansikt og ikke være det..
Men dette er tydelig ett ansikt.. :D Jeg ser det i vertfall tydelig, er ikke sikkert du gjør, men det er helt greit det..
Jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord, og at noen kan vise seg frem i ett familieselskap, er jeg åpen for.. Finnes det noen på den andre siden, noe jeg både vet og har følt, så kan de nok vise seg også.. Men dette er nok en diskusjon vi ikke skal ta, for vi vil aldri bli enig her... :D

Dette er for meg absolutt ikke et støvfnugg, men at du mener det er det, er helt ok.. :mozilla_wink:
Antall ord: 236
Klem Torill =o)

Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Skarabè »

ALP skrev:Begynner å bli litt lei av disse orbebildene,alltids noe man kan tolke dithen som noe uvanlig selvom det har en naturlig forklaring.
Dette er ikke ett vanlig orb bilde, det viser noe mer enn en vanlig orb.. Vet ikke om du kikket på bilde før du skrev denne komentaren jeg... :D
Antall ord: 53
Klem Torill =o)

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Dette er faktisk et bilde jeg også klarer å se noe i. Hva det er kan jeg ikke bedømme, men jeg har heller ikke hatt inntrykk av at du farer med fjas, Skarabe!

Så jeg håper Asbjørn, eller andre "eksperter", kan se på det! :D
Antall ord: 46
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Synes det ligner en hund med 4 øyne jeg.
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Det er i så fall veldig paranormalt.... :D
Antall ord: 7
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
16

Innlegg av Tyrell »

Skarabè skrev:
ALP skrev:Begynner å bli litt lei av disse orbebildene,alltids noe man kan tolke dithen som noe uvanlig selvom det har en naturlig forklaring.
Dette er ikke ett vanlig orb bilde, det viser noe mer enn en vanlig orb.. Vet ikke om du kikket på bilde før du skrev denne komentaren jeg... :D
Joda,jeg ser at det er to av disse "orbene",en liten ovenfor det som tilsynelatende ser ut som et ansikt,med et venstre øye.Men som sagt selvom dette kan tolkes som et ansikt,er nok støvpartikler den mest naturlige forklaringen.
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Skarabè »

Astarte skrev:Dette er faktisk et bilde jeg også klarer å se noe i. Hva det er kan jeg ikke bedømme, men jeg har heller ikke hatt inntrykk av at du farer med fjas, Skarabe!

Så jeg håper Asbjørn, eller andre "eksperter", kan se på det! :D
Ja det er det jeg også håper og venter på.... :D

Jeg farer ikke med fjas på dette bilde i vertfall.. :mozilla_wink: Jeg er skeptisk til de fleste orb-bilder.. Men dette fikk meg til å nesten ramle av stolen... Og han stirrer rett i kamera, og det er jeg som holder kamera... :mozilla_sealed:
Antall ord: 101
Klem Torill =o)

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

grizley

Re: ORB med ansikt i....

Innlegg av grizley »

Kan du, om du vil, sende meg det bildet på mail så jeg får sett litt på det? Jeg kopierte bildet over til dataen min, og gikk kjapt over bildet i bildebehandlings program, og synes det kan være noe med det bildet.

Men jeg vil ikke si noe sikkert i og med det bildet du la ut her har liten fil størrelse. Det jeg mener med det, er at det er svært lite info i bildet du la ut her, og med det får jeg ikke frem nok detaljer i bildet.
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Emoisha
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Mar 2008 21:32
16
Lokalisering: Møre

Innlegg av Emoisha »

Tøfft! :mozilla_laughing:
Antall ord: 4
Emoisha -_-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Skarabè skrev:
Det har du rett i, at det ofte kan ligne på et ansikt og ikke være det..
Men dette er tydelig ett ansikt.. :D Jeg ser det i vertfall tydelig, er ikke sikkert du gjør, men det er helt greit det..
Jo, jeg ser det - akkurat som jeg og tusenvis av andre har gjort i andre bilder som er minst like lite paranormale.
Jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord, og at noen kan vise seg frem i ett familieselskap, er jeg åpen for.. Finnes det noen på den andre siden, noe jeg både vet og har følt, så kan de nok vise seg også.. Men dette er nok en diskusjon vi ikke skal ta, for vi vil aldri bli enig her... :D
Da skal du vite litt om digitalkameraer.
Fotoapparater fungerer ved å fange opp lys. Du har et vanlig digitalkamera, som fanger opp vanlig lys. Det vil si at det du ser på bildet, er ting som syns i virkeligheten. Med mindre du så en hvit kuleliknende sak med et fjes inni i virkeligheten, så finnes heller ikke noe slikt.

"Orben" i seg selv er klin lik andre støvkorn som gir seg til kjenne på denne måten. Hvorfor skulle dette fjeset dukke opp inni et forvridd bilde av et støvkorn? Er det et bitte-bitte-bittelite ansikt? Jeg tviler ;)

Vi trenger ikke ta noen diskusjon, for det er ikke noe å diskutere. Jeg vet 100% sikkert at dette ikke er noe paranormalt.

Ta en ekstra god titt på det "ansiktet", så vil du kanskje se at det ikke er anatomisk korrekt. Ta også en titt på all bildestøyen og prøv å gjenkjenn de elementene som bygger opp "ansiktet". Kikk ekstra nøye på resten av bildet også, så finner du sikkert "ansikter" overalt.
Jeg fant ett på den hvite veggen rett over mikrofonstativet, ett på den venstre skuldra til den sensurerte mannen, et sjimpanseansikt på hånden nederst til høyre, og en mengde ansikter på det mørkebrune feltet sentralt i bildet.
Dette er for meg absolutt ikke et støvfnugg, men at du mener det er det, er helt ok.. :mozilla_wink:
Det er opp til deg om du vil godta fakta eller lure deg selv :)
Antall ord: 378
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Skarabè »

Kimbara skrev:Det er opp til deg om du vil godta fakta eller lure deg selv :)
hehehe... Du hadde nok vært 100% sikker på at jorden var flat også, og tviholdt på den teorien, hvis en ikke hadde beviser som sa det motsatte... :mozilla_wink: Jeg tror det er noe annet i dette bildet, men 100% sikker er jeg ikke selv om jeg føler meg sikker... Men på grunn av mine opplevelser og bevis for at de finnes, så er jeg kanskje mer åpen for at det er noe annet en støv.. :D
Antall ord: 95
Klem Torill =o)

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

DU kan jo sende bildet ( i orginal) til meg så skal jeg se nærmere på det, der skal det og ligge "exif data" som forteller om kameraet. og da vet du hvilket kamera som tok bildet.
Info som forsvinner når bildet blir redigert.

Denne orbens "innhold" - kan minne om et ansikt, men det er nok ting der som tyer på at det ikke er det.

det som ligner mest på et øye, er veldig skjevt, det heller omtrent 30-40 grader skjevt mot høyre. .
Og det andre øyet ser ut som støy...

Jeg ser og et støvkorn (orb )til venstre for mikrofonen på utsnittet...

Så en annen sak ; jeg har aldri sett dobbelteksponering fra digitalkamera....
Kan noen forklare meg hvordan det kan skje ?

Grunnen er enkel :

Lagringsbrikka i digitalkamera virker på samme måte som teksten på skjermen her ;
detaljene på skjermen består av 0 og 1 eller ja og nei i serie.

bokstaven A ( asciikode 0065) skrives slik i dataminnet : 1000001
bokstaven w ( ascikode 0119 ) skrives slik i dataminnet : 1110111
bit'sene ( hver enkelt ja eller nei celle ) kan IKKE inneholde både en ja og en nei ( 0 eller 1 ) .

Skal man få til en digitalt dobbelteksponering, må det skje i et billedredigeringsprogram.

Det å formatere et minnekort, gjør at referanser til et tidligere bilde blir slettet.
Eksempel ( meeeget forkortet versjon ) :
Et bilde som ligger på minnebrikken ser noenlunde slik ut :
110001111000000000110000010000100111110100001010100111101000110
Når man sletter bildet med kamera, er det kun de første tegna som blir slettet :
000000000000000000110000010000100111110100001010100111101000110
Dermed kan man faktisk gjenopprette bildet med eget program nå det blir "slettet" fra minnet.
Den første delen inneholder navn på bildet....
Den andre delen inneholder selve bildet ( og er så stor at den ville ikke fått plass i hele avisa VG om den skulle skrives med "ja og nei" felt.

Formatering setter alle slike felt til NEI ( 0 ) , og dermed kan man ikke gjenopprette bildet som ble slettet.

Men et nytt bilde som blir lagt inn når man tar bildet, vil overskrive alle 0'er og 1'ere slik at det som stod der tidligere blir borte...

Hvis det skulle virke som "dobbelteksponering" - ville isåfall dette påvirke alle bilder som lagres på kortet, fordi det da må være en feil på kortet.
I minnekortet ( og all datalagring ) finnes det kun JA og NEI felt, ikke noen "kansje." . . .

Men ; et bilde KAN inneholde "info fra andre siden" - på samme måte som "EVP" ( electronic Voice Phenomena ). . . .

mvh Asbjørn
Antall ord: 423

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
16

Innlegg av Tyrell »

Men ; et bilde KAN inneholde "info fra andre siden" - på samme måte som "EVP" ( electronic Voice Phenomena ). . . .
Så det vil si at ting man ikke så idet man tok et bildet,kan faktiskt kamera fange opp og avsløre etterpå? :?
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

ALP skrev:
Så det vil si at ting man ikke så idet man tok et bildet,kan faktiskt kamera fange opp og avsløre etterpå? :?
Det kan skje, av flere grunner, spesielt i elektroniske kamera.
En av årsakene er det vi kaller elektronisk støy , det kan være "egenstøy", dvs støy som opptrer i kameraets egen eklektronikk ( hør på FM radio, eller se på tv der det IKKE er sending - der eer elektronisk egenstøy, SAMT atmosfærisk og kosmisk støy tilstede. "snø" på tv og "sus" i lyden er bevis på dette.

EVP - elektrisk stemme fenomen på norsk - er kjent for å plukke opp signaler som egentlig ikke skal finnes der, ifølge logikken.

Støyen blir synlig / hørbar, når "signal/støyforholdet" er lavt nok.
Eksempel på signal/støyfohold er ; når det er stille inne, så er et lite signal - og støyen fra trafikken utenfor kan høres.
Når man derimot spiller høy musikk inne, blir "signal/støy forholdet" stort, og støyen forsvinner fordi signalet(musikken ) overdøver støyen fullstendig.

Dette er også medvirkende til at "orber" vises på bilder, støvet gir normalt sett veldig lite lys ifra seg, og vises normalt ikke på bilder.
MEN, når man bruker blitz, vil lyset fra blitzen lyse oppstøvkornet foran kamera vesentlig mye mer enn hva bakgrunnen får av lys, og vil derfor "lyse opp" i bildet.

Øyet vil ikke se dette støvkornet, fordi det ikke lyses opp hele tiden.

Men man kan selv gjøre et forsøk :
I et mørkt rom, og med en sterk lommelykt, kan man riste et teppe , for deretter å lyse i luften med lommelykta.
Man vil da lett kunne se støvkorn som beveger seg foran lykta, mens hybelkaninene på gulvet vises ikke selv om de er mye større... ;-)
( dersom man ikke holder en hybelkanin opp foran lommelykta da ;-) )

Andre typer signaler (radiostøy, osv ) kan påvirke kamera slik at det blir avbildninger dersom bakgrunnen ikke er for opplyst.

Noen påstår tilogmed at de ved å holde for linsa, slik at det ikke kommer lys til, kan "Projisere" bilde inn på "filmen" - lysdetektorene ( pixler) i kamera.

Så - ja, ting man ikke ser når bildet blir tatt, KAN vises på bildet i ettertid.
Men bilder av støv som er etpar cm foran kamera, er somregel det som blir kalt for orber, og er "Merkelig" fordi man ikke ser støvet uten når blitzen fyrer.

Og jo mer støv det er i rommet, jo mer vil det dukke opp "Orber".
Og dette støvet er normalt FORAN og ikke PÅ linsa...

Støv PÅ linsa sees ikke uten at selve linsa blir opplyst.... og det skjer ikke med blitsen, -vanligvis.

mvh Asbjørn
Antall ord: 491

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links