UFO, Kornsirkler & fenomenHvordan få UFO observasjon igjennom CE-5 protokoll

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

KB skrev: jess, du har skjønnt poenget. Ettersom de allerede sprer redsel, så ville jo folk reagere med redsel.
Nei, jeg er ikke med på tonene. Jeg brukte dette med myndighetene fordi du allerede har påstått det.
Så hvorfor vise tegn til sin eksistens i det heletatt? Og hvorfor stopper de ikke myndighetene, hvis de driver og sprer rykter om dem?

Jeg tror dette er en litt mer innviklet myte enn det mytespinnerne skjønner.
Så romvesenene tar på seg rollen som lærere? Hva er poenget med det, hvis vi likevel lærer av feilene vi gjør?
Det har jeg aldri sagt.. Poenget med det kan heller ikke svares på siden du baserer setningen din på det første spørsmålet du selv spør om, som er tatt ut av det blå.

Det jeg sa er at vi mennesker må på en naturlig måte lære av våre egnes feil.
Du snakket som om de utenomjordiske hadde en mening, og at denne meningen var at vi skulle lære.
Det har skjedd, men dette er ikke noe som skjer "ofte" i begrepets forstand.
Når de først hjelper til, så er det vel fordi de er i område og vil simpelthen hjelpe..

Så du har store forklaringer på alt annet, men ikke dette? Hvis utenomjordiske besøker oss - hvordan kan du vite at de ikke er her for å f.eks. kolonisere? Ødelegge? Ta over makten?
Jeg synes du har en tendens til å gjøre tingene svart/hvitt.
Hjelpen her beskriver du som må være enten/eller. (enten ingen ting /eller i stor skala? )
Et begrep som "litt" blir liksom ikke godtatt..
Jeg spør deg bare, siden du gir utrykk for å vite så mye.
Du sier du vet at de hjelper, hvorfor de ikke hjelper så mye, og en drøss andre ting i forbindelse med utenomjordiske - men du vet altså ikke hvorfor de hjelper?

Hvordan skulle de utenomjordiske vite om myndighetenes planer (etter dine påstander)?
Og hvorfor skulle ikke de utenomjordiske vite det samme som meg; at det er ytterst få som faktisk er -redd- for noe slikt som utenomjordiske?
Antall ord: 364
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
GJest

Innlegg av GJest »

KB skrev: jess, du har skjønnt poenget. Ettersom de allerede sprer redsel, så ville jo folk reagere med redsel.
Kimbara skrev: Nei, jeg er ikke med på tonene. Jeg brukte dette med myndighetene fordi du allerede har påstått det.
Så hvorfor vise tegn til sin eksistens i det heletatt? Og hvorfor stopper de ikke myndighetene, hvis de driver og sprer rykter om dem?

Hvorfor vise tegn? - de GJØR det. Igjennom tegn forstår (noen) at vi deler liv med andre i universet.

Hvorfor ikke stoppe myndighetene HVIS de sprer rykter om dem? - Setningen din utrykker indirekte at de ikke gjør det.. - Ta en titt på holywood filmer og internett sider om alien så finner du fort ut om det finnes redsel propaganda mot alien.

Hvorfor stoppe dem? det ville jo vært å gått inn å kontrollere..

Kimbara skrev: Så romvesenene tar på seg rollen som lærere? Hva er poenget med det, hvis vi likevel lærer av feilene vi gjør?
KB skrev: Det har jeg aldri sagt.. Poenget med det kan heller ikke svares på siden du baserer setningen din på det første spørsmålet du selv spør om, som er tatt ut av det blå.

Det jeg sa er at vi mennesker må på en naturlig måte lære av våre egnes feil.
kimbara skrev: Du snakket som om de utenomjordiske hadde en mening, og at denne meningen var at vi skulle lære.
jeg sa ikke at DE hadde en meningen. jeg sa DET er en mening. Det er en liten nyanse.

KB skrev: Det har skjedd, men dette er ikke noe som skjer "ofte" i begrepets forstand.
Når de først hjelper til, så er det vel fordi de er i område og vil simpelthen hjelpe..

Kimbara skrev: Så du har store forklaringer på alt annet, men ikke dette? Hvis utenomjordiske besøker oss - hvordan kan du vite at de ikke er her for å f.eks. kolonisere? Ødelegge? Ta over makten?

forklaringer? - forklaringen er jo å hjelpe punktum. Vil du vite -hvorfor- de vil hjelpe? hvis hadde svart at det er pga X. ville du spørt om -hvorfor- de vil X?

Jeg kan ikke gi svar på alt.. Men vanligvis så er det ikke naturlig å vise omtenksom atferd hvis en vil krige. Et annet svar kan være at vi ikke er blitt kolonisert frem til nå. Så hvorfor akkurat nå?
KB skrev:Jeg synes du har en tendens til å gjøre tingene svart/hvitt.
Hjelpen her beskriver du som må være enten/eller. (enten ingen ting /eller i stor skala? )
Et begrep som "litt" blir liksom ikke godtatt..
kimbara skrev: Jeg spør deg bare, siden du gir utrykk for å vite så mye.
Du sier du vet at de hjelper, hvorfor de ikke hjelper så mye, og en drøss andre ting i forbindelse med utenomjordiske - men du vet altså ikke hvorfor de hjelper?
Det er bra du spør. Takk for at du ser på det slik :)

Må du en ha en -logisk- grunn for å hjelpe? Kanskje fordi det trengs?
Kimbara skrev: Hvordan skulle de utenomjordiske vite om myndighetenes planer (etter dine påstander)?
Og hvorfor skulle ikke de utenomjordiske vite det samme som meg; at det er ytterst få som faktisk er -redd- for noe slikt som utenomjordiske?

Tid har jeg påstatt at de utenomjordiske vet om myndighetenes planer? (jeg sier ikke at de ikke vet det... men bare spør) Tid har jeg sagt det?

Du kan si at du -tror- folk ikke ville reagere med redsel? Da synes jeg du skal ta en titt på noen andre tråder gjort om aliens her og se at folk skriver ordrett "jeg er livredd for romvesner".
Antall ord: 628

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

KB skrev: Hvorfor vise tegn? - de GJØR det. Igjennom tegn forstår (noen) at vi deler liv med andre i universet.
Jeg tror ikke du skjønner hvor jeg vil...

Hvis de er så smarte som du skal ha det til, så gir de ikke små, diffuse tegn som kan tolkes på alle måter. Kornsirkler, lys på himmelen, osv.
Hvis de -vil- vise seg, hvorfor ikke gjøre det skikkelig? Jeg har poengtert at det kun er noen få som faktisk er -redd-.
Hvordan ser du for deg scenarioet, om de skulle avsløre seg?
Hvorfor ikke stoppe myndighetene HVIS de sprer rykter om dem? - Setningen din utrykker indirekte at de ikke gjør det.. - Ta en titt på holywood filmer og internett sider om alien så finner du fort ut om det finnes redsel propaganda mot alien.
Setningen min utrykker at jeg snakker om en påstand som du har kommet med. Jeg har ikke konkludert med noe.

Mener du at myndighetene har presset alle regissører som har laget filmer om romvesener og liknende? Var H.G. Wells med på konspirasjonen?
Hvorfor stoppet de ikke Stephen Spielberg når han skulle lage sin sukkersøte fremstilling av ET?

Jeg syns det er en forferdelig paranoid tanke, beklager å si det.
Hvorfor stoppe dem? det ville jo vært å gått inn å kontrollere..
Men å gi seg til kjenne for et knippe personer og å hjelpe når de føler for det er ikke å kontrollere? Hva er isåfall meningen?

Du er helt sikker på at de ikke vil kontrollere, men du klarer ikke å svare på hvorfor de gjør slik du påstår. Jeg syns det virker ganske selvmotsigende.
Kimbara skrev: Så du har store forklaringer på alt annet, men ikke dette? Hvis utenomjordiske besøker oss - hvordan kan du vite at de ikke er her for å f.eks. kolonisere? Ødelegge? Ta over makten?
forklaringer? - forklaringen er jo å hjelpe punktum. Vil du vite -hvorfor- de vil hjelpe? hvis hadde svart at det er pga X. ville du spørt om -hvorfor- de vil X?
Hvordan vet du at det er for å hjelpe? Hvordan vet du at det ikke er en del av en større plan om f.eks. kolonisering? Det er et smart knep å sakte tilegne seg tillit hos fienden - for så å plutselig slå til.
Jeg kan ikke gi svar på alt.. Men vanligvis så er det ikke naturlig å vise omtenksom atferd hvis en vil krige. Et annet svar kan være at vi ikke er blitt kolonisert frem til nå. Så hvorfor akkurat nå?
Hvordan vet du at disse vesenene har de samme strategier og tankesett som oss?
Nei, vi er ikke kolonisert, men hvorfor ikke i fremtiden?
Da kan vi like gjerne spørre; hvorfor angrep ikke terrorister WTC 9/9 2000? Eller hvorfor ble du født akkurat når du ble født? Ting skjer når de skjer.
Det er bra du spør. Takk for at du ser på det slik :)

Må du en ha en -logisk- grunn for å hjelpe? Kanskje fordi det trengs?
Men de vil jo ikke avsløre seg, og vi skal jo selv lære av våre feil?

Dette blir sirkelargumentasjon.

Kan du ikke spørre dem neste gang du får kontakt? Dette sier jeg ikke for å være sarkastisk.
skrev: Tid har jeg påstatt at de utenomjordiske vet om myndighetenes planer? (jeg sier ikke at de ikke vet det... men bare spør) Tid har jeg sagt det?
Nettopp. Jeg tror ikke du har tenkt over det.

Tenk deg om. Du sier de ikke hjelper i større skala, eller viser seg fram, fordi folk da ville bli redde pga. myndighetenes planer. Dette impliserer at de vet om dette, og dermed er forsiktige. Eller de samarbeider med myndighetene (og det impliserer igjen at de ikke er ute etter å hjelpe). Enig?
Du kan si at du -tror- folk ikke ville reagere med redsel? Da synes jeg du skal ta en titt på noen andre tråder gjort om aliens her og se at folk skriver ordrett "jeg er livredd for romvesner".
Dette forumet gir ikke noe godt bilde av slikt. Husk at det er et forum for paranormale fenomener og liknende - ergo er de fleste som skriver her mer eller mindre opptatt av dette. Selvfølgelig vil det komme mennesker hit som er redd for både spøkelser, ånder, poltergeist og romvesener.

Men prat med folk rundt deg. Kolleger, familie, venner, fremmede - og spør om de ville blitt redd om det ble kjent at vi får besøk fra verdensrommet.

Ja, folk ville kanskje blitt redd om enorme romskip skygget for solen, eller andre episke scenarioer - men en superintelligent rase fra det ytre rom er nok smartere enn som så ;)
Antall ord: 800
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GJest

Innlegg av GJest »

Ok. slik jeg leser det så ser jeg at du skriver at jeg sier ting som er -motstridende- uten å si konkret hvor og hva.

Kunne du skrevet en kjapp oppsumering om -hva- du mener er motsigende. Liste det opp slik du ser det, av hva jeg har sagt:

-
-
-
-

Etter du faktisk kan vise -konkret- hva som er motstridende. så kan du stille meg spørsmål, så skal jeg svare på disse.
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

KB skrev:Ok. slik jeg leser det så ser jeg at du skriver at jeg sier ting som er -motstridende- uten å si konkret hvor og hva.

Kunne du skrevet en kjapp oppsumering om -hva- du mener er motsigende. Liste det opp slik du ser det, av hva jeg har sagt:

Etter du faktisk kan vise -konkret- hva som er motstridende. så kan du stille meg spørsmål, så skal jeg svare på disse.
Jeg -har- skrevet konkret hva som er selvmotsigende. Det er ikke noe direkte selvmotsigende i det du skriver, men når man tenker nøyere etter så blir det likevel det.

Jeg har vist deg, blant annet i forrige innlegg, at du snakker som om du har greie på planene og/eller hensikten de utenomjordiske har her på jorden.

Du er skråsikker på at de, hvis de er her, ikke er her for å angripe. Samtidig vet du ingenting om hvorfor de gjør hva du påstår de gjør når jeg spør deg nærmere om dette.

Du har altså en selvmotsigende tankegang. Du vet, men du vet ikke.

Dette står da ganske klart i mitt forrige innlegg, som forøvrig har en del punktet jeg hadde funnet det interessant om du svarte på.
Antall ord: 214
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GJest

Innlegg av GJest »

En del ganger handler postene dine om mangel på nyanser. Slik jeg ser det så vil du gjerne ha svar , som ofte, har rom for nyanser, men dette beskriver du som problematisk. Slik at det virker som det er den andre som kompliserer ting.

Jeg ser også du har flere ganger nevnt at jeg har "så peiling angående Et's". - Vel det er en fin setning for så vidt, men har aldri nevnt at jeg vet alt, slik at du fremstiller meg, og bruker setninger slik at du gir meg mer cred enn det jeg trenger...

Det vi snakker om er hva jeg tror, også har vi en disuksjon rundt dette. Det er betingelsene, du kan selvfølgelig bruke dette mot meg med at jeg skal f.eks -bevise- det.. noe du er klar over blir umulig. Men jeg gir deg gjerne hva jeg tenker, og svarer gjerne på de spørsmålene du stiller angående dette ramme verket om hva jeg -tror-
Så nå trekker jeg tilbake litt den statusen du tidligere har gitt meg , egentlig ufortjennt om å være allviter. Det er jeg ikke.

OK. For å liste opp spørsmålene dine:

1. Hvis de er så smarte som du skal ha det til, så gir de ikke små, diffuse tegn som kan tolkes på alle måter. Kornsirkler, lys på himmelen, osv.
Hvis de -vil- vise seg, hvorfor ikke gjøre det skikkelig? Jeg har poengtert at det kun er noen få som faktisk er -redd-.
Hvordan ser du for deg scenarioet, om de skulle avsløre seg?

KB:
Gjør de ikke? jeg tror de gir masse tegn for å vise seg. Noen ganger er ikke tegnene små heller.. Du kan nå si at jeg er selvmotsigende siden tegnene både er små og store. Vel det er fremdeles tegn. Noen tegn er diskre slik som de du beskriver, men, en har også store såkallte "ufo flees" som jeg kan både vise filmer og bilder til. Angående å vise seg "skikkelig" dette har også skjedd.. Igjen så har det vært mengder av ufo observasjoner over f.eks mexico og lima.

Da skal jeg spørre deg. Hvorfor er det så -få- som er redd? hvordan vet du dette? jeg viser til at flere her f.eks på paranormal virker redde. og du sier da at disse er utenom det vanlige, mens familie og venner og "vanlige" folk ikke er det? hva er det for en holdning?
Jeg tror jeg skal ta meg friheten å si at en del er redd, og en del er er ikke. At det er "få" som er redd, blir å kverulere kimbara og blir bare flisespikkeri.

Jeg ser for meg (uten å vite sikkert) - her kommer "jeg vet, jeg vet ikke"- retorikken din inn, men greit.. Det jeg ser for meg.. Er at det en dag kommen en eller annen stor nok hendelse som vil fjerne enhver tvil om at vi faktisk har fått besøk. En slik hendelse ,tror jeg,ville ført til disclosure. Og slik jeg velger å tolke spørsmålene dine, så spør du om hvorfor dette ikke har skjedd -før- Vel ting skjer når de skjer.. man kan f.eks spørre hvorfor ikke 9/11 heller skjedde i 2000. Eller hvorfor ble du født når du ble født. Ting skjer når de skjer.

2. Mener du at myndighetene har presset alle regissører som har laget filmer om romvesener og liknende? Var H.G. Wells med på konspirasjonen?
Hvorfor stoppet de ikke Stephen Spielberg når han skulle lage sin sukkersøte fremstilling av ET?

KB:
Det er bra du spør. På den måten kan en få frem flere nyanser. noe som trengs ;)
Det mener jeg ikke. ord som "alle" er jeg forsiktig med å bruke. Selv om du sikkert kan finne dette ordet i en eller annen post hvis du leter hardt nok ;)
Igjen dette med nyanser.. Jeg sier at det finnes en viss regulering innenfor ufo informasjon. Du kan finne folk som klarer å forklare ufo fenomenet slik som det er, uten at dette blir sensurert. For hvordan kan jeg -vite- eller tro som jeg selv sier, disse tingene...

Igjen putter du ord i munnen på meg. Dette med Stephen Spielberg er egentlig også et dårlig eksempel, kanskje derfor du bruker det? - Poenget er jo å spre skremsel - Filmer som ET kan vi slå fast ikke er særlig fryktingytende.

3. Men å gi seg til kjenne for et knippe personer og å hjelpe når de føler for det er ikke å kontrollere? Hva er isåfall meningen?

KB:
"knippe personer" er vel litt ukorrekt. Hvis vi skal tro på ufo dokumentarene som er produsert så skal det ha vært 150 millioner ufo observasjoner rapportert til FN siden 1947. Og dersom vi ser på ufo bølgende over mexico og lima der ,de fleste, er overbevist om at det er noe utenomjordisk så er det snakk om en ganske stor mengde mennesker som har hatt observasjoner.

Jeg tror du kompliserer begrepet kontroll. Jeg vil si at å være -litt- proaktiv i ens atferd er mindre kontrollerende enn å være proaktiv "i stor skala". Men det kan sikkert også diskuteres på, tror du ikke?

4. Hvordan vet du at det er for å hjelpe? Hvordan vet du at det ikke er en del av en større plan om f.eks. kolonisering? Det er et smart knep å sakte tilegne seg tillit hos fienden - for så å plutselig slå til.

KB:
Dette har jeg forklart. Men du har et poeng. det -kan- i teorien være at de vil lure. Men det er mindre sannsynnlig. Jeg står fremdeles fast med argument som jeg nevnte over, om at det ikke har skjedd noe invasjon frem til nå. Og vi har vært på Tellus i temmelig lang tid nå.. Så -sannsynligheten- er liten for det scenarioet du sikter til.

5. Hvordan vet du at disse vesenene har de samme strategier og tankesett som oss?
Da kan vi like gjerne spørre; hvorfor angrep ikke terrorister WTC 9/9 2000? Eller hvorfor ble du født akkurat når du ble født? Ting skjer når de skjer.

KB:
Jeg likte retorikken din ;)
Angående tid, så har jeg argumentert for det over.
Når det gjelder tankesett så er jeg enig.
Det er en stor sansynnlighet for at de tenker annerledes enn oss. Men da må en definere "tanker" noe som blir litt vanskelig. Men ut i fra atferdens deres så virker det som de besøkende er vennlig innstillte og sivilliserte.

6. Tenk deg om. Du sier de ikke hjelper i større skala, eller viser seg fram, fordi folk da ville bli redde pga. myndighetenes planer. Dette impliserer at de vet om dette, og dermed er forsiktige. Eller de samarbeider med myndighetene (og det impliserer igjen at de ikke er ute etter å hjelpe). Enig?

KB:
Dette er et godt poeng. Samtidig så sier du svaret selv ca midt inni teksten din der. " Dette impliserer at de vet om dette, og dermed er forsiktig". - Nå kan en vite at det eksisterer redsel på flere måter. De kan enten kjenne til de korruptes planer som du spør om. Men det finnes også en nyanse her som du ikke har tatt for deg. - Nemlig at de kan "vite om dette" med å se på atferden til folkene selv.

Så det jeg sier om at de vil spare folk for å bli redde, blir da å gi slike hint som du beskriver. Og noen ganger også vise seg i en større skala som f.eks i peru og lima. Dette er ikke motsigende. Dersom en utforsker virkeligheten finner en fort at emner som virker motstridende trenger ikke å være det, når en for større forståelse for sammenhengen. Verden er ikke enten/eller.

7. Dette forumet gir ikke noe godt bilde av slikt. Husk at det er et forum for paranormale fenomener og liknende - ergo er de fleste som skriver her mer eller mindre opptatt av dette. Selvfølgelig vil det komme mennesker hit som er redd for både spøkelser, ånder, poltergeist og romvesener.
Men prat med folk rundt deg. Kolleger, familie, venner, fremmede - og spør om de ville blitt redd om det ble kjent at vi får besøk fra verdensrommet.

KB:
Jeg er enig i at dette forumet tiltrekker seg folk med sansen for det paranormale. Det er hva en kan si om det. Som sagt så er ofte dette emnet avhengig av hvor i verden du befinner deg. Jeg vil tippe (uten å -vite- 100%) at det er mer redsel for ufo i Norge enn f.eks i mexico.

Poenget mitt er jo også å fortelle at en trenger ikke å være redd. Igjennom informasjon og oppdatering av emnet så forsvinner uvitenheten, og dermed også frykten for det ukjente.
Antall ord: 1497

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

KB skrev: Det vi snakker om er hva jeg tror, også har vi en disuksjon rundt dette. Det er betingelsene, du kan selvfølgelig bruke dette mot meg med at jeg skal f.eks -bevise- det.. noe du er klar over blir umulig. Men jeg gir deg gjerne hva jeg tenker, og svarer gjerne på de spørsmålene du stiller angående dette ramme verket om hva jeg -tror-
Så nå trekker jeg tilbake litt den statusen du tidligere har gitt meg , egentlig ufortjennt om å være allviter. Det er jeg ikke.
Jeg vet vi snakker om tro, men for deg så er det litt mer enn en tro - det vet jeg etter å ha diskutert en del med deg. Dessuten syns jeg det er viktig å røske opp litt i tro som kanskje ikke er så legitim som man skulle tro i utgangspunktet. Er du ikke selv interessert i å vite sannheter her? Er du ikke interessert i å tenke dypere gjennom dette, og ikke bare henge fast ved det du selv syns er den mest behagelige troen?
KB:
Gjør de ikke? jeg tror de gir masse tegn for å vise seg. Noen ganger er ikke tegnene små heller.. Du kan nå si at jeg er selvmotsigende siden tegnene både er små og store. Vel det er fremdeles tegn. Noen tegn er diskre slik som de du beskriver, men, en har også store såkallte "ufo flees" som jeg kan både vise filmer og bilder til. Angående å vise seg "skikkelig" dette har også skjedd.. Igjen så har det vært mengder av ufo observasjoner over f.eks mexico og lima.
Dette har vært UFO-observasjoner - ikke observasjoner av romskip fra fremmede planeter.
Det har aldri forekommet direkte og udiskutable tegn fra noen besøkende fra verdensrommet. "Tegnene" blir først "tegn fra utenomjordiske" når mennesker omtaler saker de ikke vet hva er. Så enkelt er det. Noen svelger både sine egne og andres fantasier raskt, uten å egentlig ønske å ha en mer kritisk tilnærming til fenomenet.
Da skal jeg spørre deg. Hvorfor er det så -få- som er redd? hvordan vet du dette? jeg viser til at flere her f.eks på paranormal virker redde. og du sier da at disse er utenom det vanlige, mens familie og venner og "vanlige" folk ikke er det? hva er det for en holdning?
Jeg tror jeg skal ta meg friheten å si at en del er redd, og en del er er ikke. At det er "få" som er redd, blir å kverulere kimbara og blir bare flisespikkeri.
Jeg har forklart deg at paranormal.no er et nettsted for spesielt interesserte innen slike temaer. På et slikt nettsted vil man følgelig finne flere "ekstreme" tilfeller, og er ikke noe godt bilde på hvordan verden forøvrig ser på fenomenet.

De aller fleste "vanlige, oppegående" mennesker gidder ikke engang befatte seg med UFO-fenomenet i noe særlig grad.
Prøv heller det jeg sa; spør folk.
Jeg ser for meg (uten å vite sikkert) - her kommer "jeg vet, jeg vet ikke"- retorikken din inn, men greit.. Det jeg ser for meg.. Er at det en dag kommen en eller annen stor nok hendelse som vil fjerne enhver tvil om at vi faktisk har fått besøk. En slik hendelse ,tror jeg,ville ført til disclosure. Og slik jeg velger å tolke spørsmålene dine, så spør du om hvorfor dette ikke har skjedd -før- Vel ting skjer når de skjer.. man kan f.eks spørre hvorfor ikke 9/11 heller skjedde i 2000. Eller hvorfor ble du født når du ble født. Ting skjer når de skjer.
Du bruker mine egne argumenter mot meg på feilaktig basis. Jeg har ikke lurt på hvorfor dette ikke har skjedd - med mindre det er snakk om tilfeller hvor noen har påstått at det skal skje da og da.
2. Mener du at myndighetene har presset alle regissører som har laget filmer om romvesener og liknende? Var H.G. Wells med på konspirasjonen?

KB:
Det er bra du spør. På den måten kan en få frem flere nyanser. noe som trengs ;)
Det mener jeg ikke. ord som "alle" er jeg forsiktig med å bruke. Selv om du sikkert kan finne dette ordet i en eller annen post hvis du leter hardt nok ;)
Igjen dette med nyanser.. Jeg sier at det finnes en viss regulering innenfor ufo informasjon. Du kan finne folk som klarer å forklare ufo fenomenet slik som det er, uten at dette blir sensurert. For hvordan kan jeg -vite- eller tro som jeg selv sier, disse tingene...
Hør her, du anklager Hollywood for å hjelpe til med å latterliggjøre romvesener og å hjernevaske folk med skremselspropaganda (som ikke fungerer i såfall). Du må da ha en grunn til dine påstander her? Hvordan er Hollywood med på det? Hvilke filmer er det snakk om?
Igjen putter du ord i munnen på meg. Dette med Stephen Spielberg er egentlig også et dårlig eksempel, kanskje derfor du bruker det? - Poenget er jo å spre skremsel - Filmer som ET kan vi slå fast ikke er særlig fryktingytende.
Det er du som har anklaget Hollywood.
Jeg spurte hvorfor Spielberg ikke ble -stoppet- da han skulle lage ET (siden dette er en film som går voldsomt imot myndighetenes vilje, ifølge deg, på dette punktet). Dessuten; hvordan kunne en slik film komme gjennom i det korrupte Hollywood?
3. Men å gi seg til kjenne for et knippe personer og å hjelpe når de føler for det er ikke å kontrollere? Hva er isåfall meningen?

KB:
"knippe personer" er vel litt ukorrekt. Hvis vi skal tro på ufo dokumentarene som er produsert så skal det ha vært 150 millioner ufo observasjoner rapportert til FN siden 1947. Og dersom vi ser på ufo bølgende over mexico og lima der ,de fleste, er overbevist om at det er noe utenomjordisk så er det snakk om en ganske stor mengde mennesker som har hatt observasjoner.
Igjen, det er snakk om UFO-observasjoner - ikke observasjoner av fartøy fra fremmede planeter. Det er sikkert flere enn disse 150 millionene som har sett UFO. Jeg, for å nevne en, står ikke på den listen.
Det jeg mener er at det er kun et knippe mennesker som deg; som hardnakket hevder å ha fått kontakt - gjerne på eget initiativ.
Jeg tror du kompliserer begrepet kontroll. Jeg vil si at å være -litt- proaktiv i ens atferd er mindre kontrollerende enn å være proaktiv "i stor skala". Men det kan sikkert også diskuteres på, tror du ikke?
Det er det jeg vil ha fram - skal man tenke scenarioer ang. utenomjordiske, så er det bare naivt å holde seg til ett scenario - med mindre man faktisk -vet-. Det er lett å gi utrykk for å vite, men da blir man raskt satt til veggs om man blir stilt spørsmål som går litt utenfor det man selv har tenkt.
4. Hvordan vet du at det er for å hjelpe? Hvordan vet du at det ikke er en del av en større plan om f.eks. kolonisering? Det er et smart knep å sakte tilegne seg tillit hos fienden - for så å plutselig slå til.

KB:
Dette har jeg forklart. Men du har et poeng. det -kan- i teorien være at de vil lure. Men det er mindre sannsynnlig. Jeg står fremdeles fast med argument som jeg nevnte over, om at det ikke har skjedd noe invasjon frem til nå. Og vi har vært på Tellus i temmelig lang tid nå.. Så -sannsynligheten- er liten for det scenarioet du sikter til.
Her argumenterer du på den måten du brukte min argumentasjon tilbake på meg selv for lengre opp i innlegget. "Det har ikke skjedd noen invasjon, derfor skjer det ikke".
Vel, de har ikke vist seg offentlig, derfor vil de ikke gjøre det heller. De er aldri blitt bevist, derfor vil ingen noensinne bevise dem heller. Solen har aldri sprengt, derfor vil den aldri sprenge heller.

Sannsynlighetsregningen din baserer seg på kun ukjente faktorer. Hvordan kan det være mer eller mindre sannsynlig at utenomjordiske som vi -ikke- vet om eksisterer, besøker jorden vår og legger planer den ene eller andre veien? Hva er faktorene dine?
5. Hvordan vet du at disse vesenene har de samme strategier og tankesett som oss?

KB:
Jeg likte retorikken din ;)
Angående tid, så har jeg argumentert for det over.
Når det gjelder tankesett så er jeg enig.
Det er en stor sansynnlighet for at de tenker annerledes enn oss. Men da må en definere "tanker" noe som blir litt vanskelig. Men ut i fra atferdens deres så virker det som de besøkende er vennlig innstillte og sivilliserte.
Du har sagt "jorden er veldig gammel, romvesener har ikke angrepet/kolonisert oss, derfor vil det heller ikke skje". Men dette er ubegrunnet. Hvorfor skulle det ikke skje? Må alt som skal skje ha skjedd før? Dette er jo en håpløs tankegang.

Hvordan er atferden deres? Hvordan vil du skille mellom mytene om at de hjelper, og mytene om at de bortfører? Jeg vet om dine teorier ang. myndighetene, men de er også ubegrunnet og kun påstander.
Det er nettopp her troende skiller seg fra de som er mer rasjonelle - du henger fast ved én -tro-, og er kanskje litt redd for å utfordre dine egne teorier? Du må vel innrømme at i henhold til romvesener så er det ingen fasit så lenge vi ikke vet?
6. Tenk deg om. Du sier de ikke hjelper i større skala, eller viser seg fram, fordi folk da ville bli redde pga. myndighetenes planer. Dette impliserer at de vet om dette, og dermed er forsiktige. Eller de samarbeider med myndighetene (og det impliserer igjen at de ikke er ute etter å hjelpe). Enig?

KB:
Dette er et godt poeng. Samtidig så sier du svaret selv ca midt inni teksten din der. " Dette impliserer at de vet om dette, og dermed er forsiktig". - Nå kan en vite at det eksisterer redsel på flere måter. De kan enten kjenne til de korruptes planer som du spør om. Men det finnes også en nyanse her som du ikke har tatt for deg. - Nemlig at de kan "vite om dette" med å se på atferden til folkene selv.
Den samme atferden som vi to tydeligvis er uenige om?
Hvis de kan se på dette, så kan de også se på alle de vitenskapsmenn og -kvinner som jobber døgnet rundt med å påvise liv i universet. Hvorfor ikke ta kontakt med dem? Man MÅ ikke plutselig lande et romskip midt i en by - man kan gå andre veier.

Nyanser, vet du ;)
Så det jeg sier om at de vil spare folk for å bli redde, blir da å gi slike hint som du beskriver. Og noen ganger også vise seg i en større skala som f.eks i peru og lima. Dette er ikke motsigende. Dersom en utforsker virkeligheten finner en fort at emner som virker motstridende trenger ikke å være det, når en for større forståelse for sammenhengen. Verden er ikke enten/eller.
Men her er poenget at du uttaler deg om disse romvesenene som om du kjente til deres planer. Alt jeg vil her er at du skal se at det finnes ikke noen fasit.
Ville vi, som intelligente vesener, velge å vise oss fram som diffuse uidentifiserbare objekter på himmelhvelvingen om vi ville gjøre folk mindre redde for oss (folk som mest sannsynlig kun er redde fordi de lager seg forestillinger om hva dette tilsynelatende ukjente er for noe).

Det jeg skrev i parantes er nok en grunn til at konspirasjonsteoriene dine ikke holder mål. Folk har til alle tider vært redd for "det ukjente". Bare tenk på folkeeventyr, og at man før fryktet alskens eventyrfigurer. Huldra, nøkken, troll, osv. Utenomjordiske er vår tids folkeeventyr. Vi trenger noe å frykte for å ikke kjede oss.
Men på tross av dette er det som sagt de færreste som har noen reelle tanker ang. dette.

KB:
Jeg er enig i at dette forumet tiltrekker seg folk med sansen for det paranormale. Det er hva en kan si om det. Som sagt så er ofte dette emnet avhengig av hvor i verden du befinner deg. Jeg vil tippe (uten å -vite- 100%) at det er mer redsel for ufo enn f.eks i mexico.
Mexico har en tradisjon innen dette. For dem er denne moderne myten mer virkelig enn for folk flest. Akkurat som El Chupacabra.
For folk i f.eks. Afghanistan og andre land i Midtøsten, er religionen Islam noe de har ærefrykt for - noe vi ikke har f.eks. i Norge. Det er snakk om hvilke kulturer som oppstår, og hvordan de slår røtter.

Legg merke til at troen på alle måter står sterkere i fattige deler av verden, og at folkeeventyrene før i tiden oppstod blant menigmann som levde under fattige kår. Noe må man gjøre for å holde ut en vanskelig tilværelse.
Poenget mitt er jo også å fortelle at en trenger ikke å være redd. Igjennom informasjon og oppdatering av emnet så forsvinner uvitenheten, og dermed også frykten for det ukjente.
Her kommer det igjen - nå er det plutselig ikke snakk om tro lengre, men "visshet". Det er spennende å forestille seg ting, men som jeg har sagt flere ganger nå; det finnes ingen fasit så lenge vi ikke faktisk vet.
Antall ord: 2332
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GJest

Innlegg av GJest »

Wow.

Imponerende innlegg av deg dette over. Dette var skikkelige gode argumenter. Fikk meg til å tenke en del også.

Ja du har helt rett. Vi kan ikke -vite- noe sikkert. Vi kan bare tro og mene.

Dog synes jeg det er veldig interessant at folk kan få observasjon av noe udentifisert noe igjennom en protokoll. En kan ikke si hva dette er, om det er "ET's" eller ikke. Det kan være hva som helst. (selv om jeg personlig har min mening om hva dette kan være)

Det er iallfall et utrolig interessant fenomen. - En kan få observasjon, av lys og merkelige objekter med å tenke på de tingene beskrevet på første side i den rekkefølgen. Håper gjerne flere vil prøve, og for se noe.
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Nov 2006 01:10
18

Innlegg av Ghost hunter »

Slik jeg ser det er det tre muligheter

1. Utenomjordiske fartøy med ET
2. Utenomjordiske fartøy med mr. John bak spakene
3. Militære eksperiment.

En vag fjerde er at alle disse milionene inklusiv meg om min samboer, er utsatt for mindcontrol. Men dette er så sinnsykt usannsynlig at jeg angrer på at jeg skrev det. :mozilla_surprised:
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
18

Videre, hvis dette er militære eksperiment er vi utsatt for et massivt komplott. Jeg tviler litt på dette. Mulig CIA og Pentagon har en skyggestat. (det har vi sett tidligere med Italia) men da tror jeg det går på å skjule sannheten ved at de besitter beviser evt kropper av ET.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Ghost hunter skrev:Slik jeg ser det er det tre muligheter

3. Militære eksperiment.
4. At mennesker ser noe de personlig ikke kan gjenkjenne (satelitter, planeter, fugler, fly, meteoritter, romsøppel, osv.)
Antall ord: 48
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GJest

Innlegg av GJest »

Ghost hunter skrev:Slik jeg ser det er det tre muligheter

3. Militære eksperiment.

En vag fjerde er at alle disse milionene inklusiv meg om min samboer, er utsatt for mindcontrol. Men dette er så sinnsykt usannsynlig at jeg angrer på at jeg skrev det. :mozilla_surprised:
Jepp jeg har tenkt mye på dette selv. Og en har disse 4 punktene, og det 5 punktet til Kimbara også i teorien. Hvis vi ikke -vet- helt sikkert så må en holde alt åpent.

Men det som er interessant, nå skal jeg si mine tanker. Er at etter protokollen utføres så ser folk noe. Og hva de ser kan beskrives som "ufo" - Og dette er noe en vanligvis ikke ser hvis en bare ser på stjernehimmelen, men kjører en protokollen så for en "ufo" observasjon.

Til og med noen av dem som driver med CE-5 protokollen vet bare at det dukker opp noe, som kan leses på radar og som vi ikke kan forklare, uten å konkludere.

Samtidig hvis en skal beskrive ufo observasjonene så beveger de seg på en slik måte at det -utelukker- mange av de rasjonelle forklaringene. Samtidig så kan bevegelsene beskrives på en slik måte at det ikke kan f.eks være et "hologram" som blir aktiviert med tanker. Bare for å ta et villt eksempel.

Det er også skrevet en bok om CE-5 fenomen som heter "CE-5" den er skrevet av Richard F. Heines Ph.D

Litt om forfatteren:
Richard F. Haines, Ph.D., retired NASA research scientist and former Chief of the Space Humans Factors Office at Ames Research Center, was Assistant Professor of Psychology at San Jose State University before moving to the Research Institute for Advanced Computer Science as Sr. Research Scientist where he conducted advanced R&D on multimedia telecommunications for NASA's International Space Station. He is now employed by RECOM Technology, Inc., and has written five other books and NASA/FAA Technical Reports. He holds a Ph.D. in Experimental Psychology from Michigan State University.

Om boka:
In 435 pages, in two major parts, CE-5 chronologically presents abstracts of 242 of the world's most fascinating UFO sighting reports. Part I discusses apparent communications between witnesses and UFOs; Part II discusses apparent communications between witnesses and alien beings.

Legg merke til ordet Apparent, etter som det er personer som forteller hva de ser. Det vi mangler nå for å kunne konstantere ET's er f.eks et ET lik, som bevis. - noe en ikke har vist frem til nå.
Antall ord: 440

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Tarotdancer
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Aug 2008 01:03
16

Innlegg av Tarotdancer »

hmmm. spekulasjoner om det ukjente :mozilla_smile:
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
18

At mennesker ser noe de personlig ikke kan gjenkjenne (satelitter, planeter, fugler, fly, meteoritter, romsøppel, osv.)
Ikke fan... Er jo ikke idiot heller. fugler og fluer eller hva fan du sier blir mer som en fornærmelse mot min intelligens...

Ehhh. kanskje det var en papegøye med ADHD????
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Ghost hunter skrev:
Ikke fan... Er jo ikke idiot heller. fugler og fluer eller hva fan du sier blir mer som en fornærmelse mot min intelligens...

Ehhh. kanskje det var en papegøye med ADHD????
Du kan si hva du vil for din egen del, men jeg har sett mennesker som har filmet fugler og trodd det var utenomjordiske romskip.
Antall ord: 61
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links