Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMine nyeste erfaringer rundt Nes Kirkeruiner med bilder

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Anitaen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2008 08:32
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skedsmo

Mine nyeste erfaringer rundt Nes Kirkeruiner med bilder

Innlegg av Anitaen »

Nes Kirkeruiner Mandag 11.08.2008

Mandag kveld var jeg, min kjæreste (T) , min bror (E) og hans kjæreste (M) på Nes Kirkeruiner cirka 00:15. Det ble bare en kort tur inne i kirken, da M ikke følte seg helt komfertabel med å være der når det var bekmørkt. Det er jo forståelig nok, for det var bekmørkt og det eneste lyset vi hadde var fra en mobil.
Da vi skulle reise trykket jeg på sentrallåsknappen så bilen skulle låses opp, da jeg sto en meter fra bilen, den ble låst opp, alle lysene gikk på inne i bilen og med en gang jeg tok hånda på håndtaket låste den seg igjen. Jeg tror jeg ble mest skremt av det, for det var bare jeg som visste at jeg ikke hadde låst bilen igjen, at den låste seg selv... Vi satt oss i bilen og lyste mot kirken, og la merke til at til tross for at vinden blåste ganske friskt så var det et tre som sto helt helt stille. Ingen av bladene bevegde seg til tross for at alle trærne rundt vaiet og raslet. Vi forlot da kirken, og da vi nesten hadde kommet hjem la E merke til et håndtrykk på vinduet bak. Det kan best forklares at det så ut som en barnehånd, kanskje hånden til en 6-8 åring. Det var dogg på vinduene bak, og det var i denne duggen at avtrykket vistes, altså på innsiden av glasset. Jeg har ikke hatt barn i bilen på evigheter, og når jeg slo på viftene forsvant duggen og håndtrykket, og den kom ikke tilbake etterpå selv om duggen kom tilbake...

Jeg har ingen tvil om at det er "noe" der, men har egentlig ikke noe "håndfast" annet enn det jeg har opplevd der med venner og kjente. Skygger av ting som går på taket, det kan regne på den ene siden av kirken men ikke på et punkt på midten, man føler at man går i vann (dette er blitt nevnt, at man bruker mange skritt på å bevege seg korte distanser), jeg har hørt barneskrik der, bjellelyder, skritt fra andre personer når vi er rimelig sikre på at vi er alene der, og sikkert en del mer. Men en ting som aldri slår feil, er at elektronikk begynner å oppføre seg merkelig. Vinduer på bilen går opp og igjen, knapper begynner å lyse, lysene oppfører seg merkelig og sentrallåsen lever sitt eget liv.

Torsdag 14.08.2008

Jeg og M dro opp til Nes alene, for vi ville se hvordan det var å være der i dagslys. Vi ankom cirka klokka 1730, og en annen bil med to personer dro da vi kom. Vi gikk først ned mot vannet, det var egentlig ikke noe vi pratet om, men M begynte å gå, og jeg fulgte etter. Vi gikk ned til en slags utkikkspost ved vannet, kan ikke kalle det en brygge, for det var langt over vannet, sto der litt, og begynte så å gå oppover igjen. Da vi kom opp til den første lysningen der det er en benk, følte M at noen tok henne på hodet. Det var ingen grener e.l. i nærheten, men hun sa høyt og tydelig "slutt å ta med på hodet", og da sluttet det. Hun følte så at hun ble ført bortover kirkegården mot trehuset som står på nedsiden, jeg følgte etter, hun turer rett forbi huset og går mot doene, og bråstopper ved siden av utedoen. Vi sto lenge og lyttet og prøvde å kjenne om det kunne være noe der, og rundt den tiden kom det en bil til med en mann. Vi vandret rundt en stund, tok noen bilder og etter en stund reiste mannen, og vi gikk inn i kirken. M gikk mot alteret, snudde seg fort, og sa "ta bilde av meg". Hun følte at det var noe på siden hennes. Jeg knipset et bilde, så på kameraet og skvatt til. Bilde er vedlagt og det er seff den med lyskulen jeg mener. Jeg tok et bilde til rett etterpå, 40 sekunder i følge kameraet, og da er lyskulen borte. M skal da til å gå opp på alterplassen, men føler at hun blir dyttet ned den første gangen. Vi var borte og sjekket på veggen om det kunne være noe der som reflekterte blitsen, men det er bare mur der. Begge bildene er tatt med blitz. Jeg reagerer også på motivet i steinen som lyset var i, men vil se om dere legger merke til det. Begynner man å lete finner man så mye i de steinene at det er til å få frysninger av :)
Antall ord: 817

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Anitaen
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Anitaen »

Det første bildet

Bilde

Bilde som ble tatt rett etterpå

Bilde

Etter å ha tatt dette bildet gikk vi ut av kirken og tok en del flere bilder. Vi hadde holdt oss unna den siden der de restaurerer, men jeg ville bort til treet og se om jeg kunne få tatt noen fine motiv. Treet jeg mener er den som ser ut er blitt tatt av lynet. Glemte å ta bilder av den : S Da vi sto ved treet kom det en skikkelig brent lukt, akkurat som noen brente et bål. Røyklukta var så sterk at jeg ble nervøs for at noe kanskje kunne vært tent på av mannen som hadde vært der før oss, men vi så ikke noe røyk. Så vidt jeg kan se er det nærmeste huset den som ligger på andre siden av elven. Vi gikk ut på parkeringsplassen og røyklukta var der fortsatt. Vi satt oss etterhvert inn i bilen, tok oss en røyk, og da vi kom ut igjen var lukten borte. Vi kjente ikke lukta igjen den dagen.

Etter en liten runde til bestemte vi oss for å reise, og jeg kommenterte ovenfor M at det virket som kameraet iallefall hadde fungert fint, og det hadde ikke skjedd noe mystisk med bilen. Vi kjørte ned til bensinstasjonen for å stoppe og fylle bensin og ble overasket over hvor mye klokken var. Vi hadde vært der i tre timer, og for oss føltes det som 45min - 1 time, ikke 3 timer!

Og når det gjelder det med teknikken så er det mobilen min det er noe rart med nå. Når jeg f.eks sendte "kommer snart hjem elsk" til T klokken 2130 (ifølge klokka på bilen) står det på min mobil at den er sendt 2130. Når han svarte 2 min senere, står det på min mobil at meldingen er mottatt 20.29. Sendte også en melding til M senere på kvelden, på mobilen min står det at den er sendt 23:02 og når hun svarer rett etterpå står det på min mobil at meldingen er mottatt 22:02. Vet at dette kan ha en ganske naturlig forklaring i forhold til meldingsentraler osv, men synes det var et dårlig tidspunkt å finne det ut på :S

[/img]
Antall ord: 391

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Cara90
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Okt 2006 21:03
18
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Hovin i Telemark
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Cara90 »

Hørtes spennende ut, og at dere var der i 3 timer!
Bare føler jeg gleder og gruer meg mer til å dra opp dit igjen jeg nå..
Antall ord: 28
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Anitaen
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Anitaen »

Ja men om dere kjenner at det lukter brent igjen og det ikke er for mørkt, kan dere sjekke nede ved brygga. Det er det eneste stedet jeg og M ikke sjekket, så kan jo hende noen var der...
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Cara90
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Okt 2006 21:03
18
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Hovin i Telemark
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Cara90 »

Ja, det kan jo hende..
Antall ord: 5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Mantropolix »

Jeg har 3-4 ganger på 2 år tatt scooteren opp dit midt på natta alene og gått rundt i tuss mørket der og jeg har merket ubehagelig energi.Man står der og putter hjelmen under sete og tar seg en røyk og plutselig kjenner man at noen er nær deg.Det jeg gjør er og åpne jakka og vise fram korset jeg har på halsen da blir det plutselig borte.Jeg har opplevd så mye faenskap med åndeverden at det gjorde meg ikke redd og ta en tur opp dit alene,men jeg tar forhånds regler så jeg heller på meg litt helligvann i tilfelle og har noen medaljer rundt halsen.Jeg har oxo gått inn i kirken og satt meg ned på en av benkene og spurte om det var noen der som ville lage noen banke lyder slik jeg gjorde og jeg merket ingen ting eller hørte noe. jeg har en sterke følelse at det er utenfor kirken det er aktivitet,har aldri merket noe inni kjerken eller forran alteret.men det kommer sånn energi svingninger rundt hus hjørnene der.Da sier jeg at jeg kommer i fred og ønsker ingen ting vondt.men om du ønsker og fortelle meg at du er her som jeg føler så lag en lyd for eks om du ikke vil ha meg her.Har ikke fått noe respons,men noe er det der oppe det merker jeg i energiene der,for man kan merke d.
En gang hadde jeg oxo med meg digtalt camera på natten men det viste seg at det var ikke blitz på den så da var det bortkastet,helt til noen uker etter jeg kjøpte kamera da så jeg i manualen at det faktisk var blitz :mozilla_tongue: dumme meg og jeg hadde tenkt meg en tur dit med scooteren igjenn men da hadde jeg seff rota bort laderen.
Antall ord: 326

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

om det er noen med digitalt camera som kan ta bilder i mørket og video camera som kan det samme , kansje med infrarødt oxo i samme slengen hadde det vert spennende se resultatet etter dere hadde vært der,jeg planlegger og kansje skaffe meg et emf meter og noe og ta evp med.kansje jeg blir litt mere lucky da.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Å er de ferdig med å restaurere nå.
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Anitaen
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Anitaen »

Nei nå er de på motsatt side av kirken, men alterområdet er ferdig :) Jeg syns alt ble litt skjevt, men det skal kanskje se litt gammelt og herja ut?
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Anitaen
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Anitaen »

Mantropolix skrev:om det er noen med digitalt camera som kan ta bilder i mørket og video camera som kan det samme , kansje med infrarødt oxo i samme slengen hadde det vert spennende se resultatet etter dere hadde vært der,jeg planlegger og kansje skaffe meg et emf meter og noe og ta evp med.kansje jeg blir litt mere lucky da.
Jeg er ikke så sikker på om jeg har baller nok til å ta bilder når det er mørkt jeg...
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

Anitaen skrev:
Mantropolix skrev:om det er noen med digitalt camera som kan ta bilder i mørket og video camera som kan det samme , kansje med infrarødt oxo i samme slengen hadde det vert spennende se resultatet etter dere hadde vært der,jeg planlegger og kansje skaffe meg et emf meter og noe og ta evp med.kansje jeg blir litt mere lucky da.
Jeg er ikke så sikker på om jeg har baller nok til å ta bilder når det er mørkt jeg...
Om du bor i nærheten før snøen kommer så kan vi møtes utenfor kjerkeruinene. jeg tar scooteren fra årnes og kommer.Ta med deg en venn ellers kan vi avtale en tid sammen så møtes vi om du har det rette utstyret.
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

om noen har efp meter eller digitalt camera med blitz eller efm meter eler video camera med infrarød osv så si ifra så møter jeg opp så kan vi utforske sammen. Kanskje vi finner noe vi kan dele med folka her på praranormal.no om dere ikke vil skrive her så sendt en messy på priv til meg.jeg tar med hellig vann osv så vi er trygge.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

så har noen utstyr til dette konakt meg så avtaler vi når vi skal møtes. vil gjerne utforske dette , kansje vi kan finne noe interresant som vi kan dele her.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

trodde det ikke var så mange kyllinger her , er det rett og slett ingen som er intressert ?
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

her spør jeg om folk som har utstyr om di vil være med og utforske det paranormale og ingen svarer ????
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links