Kimbara skrev:Hvis du leser innlegget én gang til vil det kanskje gå opp for deg at 1000 mann, ubegrenset utstyr og en ukes arbeidstid var Fanden Ta's ord.ufo skrev:Du sa det nettopp i den andre meldingen din. 1000 mann, ubegrenset utstyr, en ukes arbeid etc. Ja, bare det virker helt usannsynelig, ikke minst pga. hva jeg kommenterte her.Kimbara skrev:Jo, det er klart jeg mener det.ufo skrev:Det med planke og tau - rutenett og det hele, nei den klarer jeg ikke å fordøye.
Det blir rett og slett for dumt. Jeg tror ærlig talt ikke at du mener dette "kimbara" ?
Gjør du det i ditt fulle alvor ?
Kan du forklare meg hvorfor dette ikke skulle være mulig?
Dessuten tror jeg sjansen for en lekkasje hadde vært stor med 1000 mann. Dette er kanskje 1000 mann som som ikke tiøhører i området heller.
Nå er jeg i tvil om du mente det, men det gjorde du mest sannsynelig da så.
Kan du nå forklare meg hvorfor de metodene jeg har nevnt ikke skal være mulig? Kan du i samme slengen forklare nærmere hvorfor den figuren Fanden Ta viser til ikke skal være mulig å lage for mennesker? Jeg venter spent.
Jo, men DU skrev jo dette her:
--klipp--
Tull og tøys. Med 1000 mann, ubegrenset utstyr og en hel ukes arbeid ville man lett kunne kopiere denne.
Denne figuren er fullt mulig å lage med planker og tau. Man kunne sikkert laget en sirkel som dekket hele jordet om man ønsket det.
Det er ikke noe spørsmål om mennesker er i stand til å lage noe slikt - det er bare et spørsmål om tid. Såvidt det er meg bekjent er intet tidsrom for denne figuren blitt fastslått.
Hvis du ser på bildene vil du også se at man kan kreere denne figuren i ro og mak, da det ikke finnes noe bebyggelse eller veier i umiddelbar nærhet. Det er et digert jorde som ligger midt inne i et enormt felt av jorder.
--klipp--end--
Ikke sant, så du var vel enig ;-)
Hvorfor den metoden du beskriver ikke er mulig har jeg jo allerede beskrevet. ?
Jeg kan ikke se for meg en hel armada av folk tråkke rundt i en åker over mange dager med masse utstyr IKKE påkalle noen "uinviddes" oppmerksomhet. Hadde det vært i et totalt ubebodd område, arktiske strøk eller store ørkener, tja - kanskje med 1000 mann
masse utstyr for å få dette riktig, samt en god arb. formann ;-)
PS: Har jeg misoppfattet dette med antall menn og utstyr så får du ha meg unnskyldt.
Det er sent på natta.