UFO, Kornsirkler & fenomenNY KORNSIRKEL!

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Nov 2006 01:15
18
Har takket: 603 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

Kimbara skrev:
ufo skrev:
Kimbara skrev:
ufo skrev:Det med planke og tau - rutenett og det hele, nei den klarer jeg ikke å fordøye.
Det blir rett og slett for dumt. Jeg tror ærlig talt ikke at du mener dette "kimbara" ?
Gjør du det i ditt fulle alvor ? 8-[
Jo, det er klart jeg mener det.

Kan du forklare meg hvorfor dette ikke skulle være mulig?
Du sa det nettopp i den andre meldingen din. 1000 mann, ubegrenset utstyr, en ukes arbeid etc. Ja, bare det virker helt usannsynelig, ikke minst pga. hva jeg kommenterte her.
Dessuten tror jeg sjansen for en lekkasje hadde vært stor med 1000 mann. Dette er kanskje 1000 mann som som ikke tiøhører i området heller.

Nå er jeg i tvil om du mente det, men det gjorde du mest sannsynelig da så.
Hvis du leser innlegget én gang til vil det kanskje gå opp for deg at 1000 mann, ubegrenset utstyr og en ukes arbeidstid var Fanden Ta's ord.

Kan du nå forklare meg hvorfor de metodene jeg har nevnt ikke skal være mulig? Kan du i samme slengen forklare nærmere hvorfor den figuren Fanden Ta viser til ikke skal være mulig å lage for mennesker? Jeg venter spent.

Jo, men DU skrev jo dette her:

--klipp--

Tull og tøys. Med 1000 mann, ubegrenset utstyr og en hel ukes arbeid ville man lett kunne kopiere denne.

Denne figuren er fullt mulig å lage med planker og tau. Man kunne sikkert laget en sirkel som dekket hele jordet om man ønsket det.

Det er ikke noe spørsmål om mennesker er i stand til å lage noe slikt - det er bare et spørsmål om tid. Såvidt det er meg bekjent er intet tidsrom for denne figuren blitt fastslått.

Hvis du ser på bildene vil du også se at man kan kreere denne figuren i ro og mak, da det ikke finnes noe bebyggelse eller veier i umiddelbar nærhet. Det er et digert jorde som ligger midt inne i et enormt felt av jorder.

--klipp--end--

Ikke sant, så du var vel enig ;-)

Hvorfor den metoden du beskriver ikke er mulig har jeg jo allerede beskrevet. ?
Jeg kan ikke se for meg en hel armada av folk tråkke rundt i en åker over mange dager med masse utstyr IKKE påkalle noen "uinviddes" oppmerksomhet. Hadde det vært i et totalt ubebodd område, arktiske strøk eller store ørkener, tja - kanskje med 1000 mann
masse utstyr for å få dette riktig, samt en god arb. formann ;-)

PS: Har jeg misoppfattet dette med antall menn og utstyr så får du ha meg unnskyldt.
Det er sent på natta.
Antall ord: 456
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av UFO »

ALP skrev:Dette blir mer og mer moro :D
Fortsatt mangler vi bevisene for att mennesker står bak kornsirklene,kun teorier om hvordan disse kan lages... :mozilla_cool:
Ja, det er jo moro da. Litt moro skal man jo ha det.
:mozilla_wink: Slike diskusjoner tar jeg aldri inn over meg, så det går bra.
Bare det ikke går på drittkasiting og personangrep. Det er lavmål etter min mening.

Enig med deg, ALT er teorier - og det er det i alle "leire". Så er det sagt.
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
18
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

ufo skrev: Jo, men DU skrev jo dette her:

--klipp--

Tull og tøys. Med 1000 mann, ubegrenset utstyr og en hel ukes arbeid ville man lett kunne kopiere denne.

Denne figuren er fullt mulig å lage med planker og tau. Man kunne sikkert laget en sirkel som dekket hele jordet om man ønsket det.

Det er ikke noe spørsmål om mennesker er i stand til å lage noe slikt - det er bare et spørsmål om tid. Såvidt det er meg bekjent er intet tidsrom for denne figuren blitt fastslått.

Hvis du ser på bildene vil du også se at man kan kreere denne figuren i ro og mak, da det ikke finnes noe bebyggelse eller veier i umiddelbar nærhet. Det er et digert jorde som ligger midt inne i et enormt felt av jorder.

--klipp--end--

Jeg påpekte at det er -lett- å kopiere denne figuren med de forutsetningene som Fanden Ta brukte som eksempel. Som du sikkert fikk med deg mente Fanden Ta at selv ikke denne armaden av mennesker ville være i stand til å lage en slik figur.
Jeg kan ikke se for meg en hel armada av folk tråkke rundt i en åker over mange dager med masse utstyr IKKE påkalle noen "uinviddes" oppmerksomhet. Hadde det vært i et totalt ubebodd område, arktiske strøk eller store ørkener, tja - kanskje med 1000 mann
Ikke heng deg opp i det latterlige eksempelet til Fanden Ta nå da :D Det kreves gjerne ikke så mye, men de kunne lett vært en del personer, og de hadde nok med seg en god del tau, måleutstyr, planker og staur. De kan godt ha brukt opptil et døgn eller mer på dette - vi vet jo ikke hvordan eieren av jordet styrer og steller. Kanskje var han med på det selv?
Det jeg vil fram til er at det blir for dumt å avfeie at det er mennesker som har laget det - vi vet rett og slett for lite om alle omstendighetene. Alt vi har å gå etter er det som står på den siden, og det er for det meste masse skriverier om matte (antakelig for å få det til å virke langt mer avansert enn det er).

Du skrev tidligere at du ikke trodde noe på dette med rutenett og bruken av planker og tau...Det er dette jeg vil ha en forklaring på. Hvorfor mener du det ikke er mulig? De fleste kornsirkler er jo langt mindre enn denne vi nå har diskutert.

Hvorfor mener du det er mer sannsynlig at vesener fra det ytre rom er ansvarlige for den kornbaserte geometrien?
Antall ord: 473
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Jun 2008 16:57
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Innlegg av Tyrell »

ufo skrev:
ALP skrev:Dette blir mer og mer moro :D
Fortsatt mangler vi bevisene for att mennesker står bak kornsirklene,kun teorier om hvordan disse kan lages... :mozilla_cool:
Ja, det er jo moro da. Litt moro skal man jo ha det.
:mozilla_wink: Slike diskusjoner tar jeg aldri inn over meg, så det går bra.
Bare det ikke går på drittkasiting og personangrep. Det er lavmål etter min mening.

Enig med deg, ALT er teorier - og det er det i alle "leire". Så er det sagt.
Skeptikere er jo så veldig opptatt av beviser,så kom med bevisene for at disse er laget av mennesker!Teorier om hvordan de kan lages holder ikke som bevis...
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Kimbara »

ALP skrev: Skeptikere er jo så veldig opptatt av beviser,så kom med bevisene for at disse er laget av mennesker!Teorier om hvordan de kan lages holder ikke som bevis...
Nå blir jeg sikkert oppfattet som vanskelig - men let litt i forumet. Dette har blant annet jeg diskutert grundig tidligere. Jeg kan godt lete opp bevisene for deg i morgen, men i mellomtiden syns jeg du kan ta en liten kikk på andre kornsirkeltråder og se hva som er skrevet der.
Antall ord: 83
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av UFO »

Kimbara skrev:
ufo skrev: Jo, men DU skrev jo dette her:

--klipp--

--klipp--end--

Jeg påpekte at det er -lett- å kopiere denne figuren med de forutsetningene som Fanden Ta brukte som eksempel. Som du sikkert fikk med deg mente Fanden Ta at selv ikke denne armaden av mennesker ville være i stand til å lage en slik figur.
Ikke heng deg opp i det latterlige eksempelet til Fanden Ta nå da :D Det kreves gjerne ikke så mye, men de kunne lett vært en del personer, og de hadde nok med seg en god del tau, måleutstyr, planker og staur. De kan godt ha brukt opptil et døgn eller mer på dette - vi vet jo ikke hvordan eieren av jordet styrer og steller. Kanskje var han med på det selv?
Det jeg vil fram til er at det blir for dumt å avfeie at det er mennesker som har laget det - vi vet rett og slett for lite om alle omstendighetene. Alt vi har å gå etter er det som står på den siden, og det er for det meste masse skriverier om matte (antakelig for å få det til å virke langt mer avansert enn det er).

Du skrev tidligere at du ikke trodde noe på dette med rutenett og bruken av planker og tau...Det er dette jeg vil ha en forklaring på. Hvorfor mener du det ikke er mulig? De fleste kornsirkler er jo langt mindre enn denne vi nå har diskutert.

Hvorfor mener du det er mer sannsynlig at vesener fra det ytre rom er ansvarlige for den kornbaserte geometrien?
:D Jeg kan akspetere at det "KAN" være menneskelaget, men kan ikke forestille meg måten det blir gjort på. At jeg ikke kan forestille meg måten det blir gjort på, tau, planker, rutenett etc. er rett og slett fordi det viker så primitivt. Og som jeg også messer om, at det skal gå upåaktet hen. Tror ikke så mange bønder synes dette er SÅ festlig.
Det å få ødelagt sin avling slik. Jeg ser heller ikke noe motiv for å betale en bonde 100.000 av kroner for å lage noe slikt. Hva er hensikten. Er det bare for gøy ?

Vet ikke om jeg har sagt at det er mer sannsynelig at det er vesenere fra det ytre rom som har laget dette, men det kan jo hende :D at jeg har sagt det ett eller annet sted.
Tror heller jeg i motsetning til deg er mere åpen for ALLE teorier. Dine teorier er egentlig ikke verdt noe mere enn mine terorier om AT det KAN være noe vi ikke forstår. (enda)

Så, jeg skjønner ikke hvorfor du hele tiden vil at det SKAL være en logisk forklaring på dette. Kan det ikke være noe vi IKKE skjønner da?

Venter spent på en video som beviser det du sier. Planke tau og rutenett. Samt noen mennesker som lager dette. Tja, la oss si den saken på 250 x 250 meter.

At det lages kornsirkler som er mindre, og som blir laget mere primitivt - og ikke på langt nær ligner de "ekte" - ja det er jeg enig i. Men, da er det også mye oppstyr rundt det hele også.
Antall ord: 751

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av rhonersen »

ufo skrev: :D Jeg kan akspetere at det "KAN" være menneskelaget, men kan ikke forestille meg måten det blir gjort på. At jeg ikke kan forestille meg måten det blir gjort på, tau, planker, rutenett etc. er rett og slett fordi det viker så primitivt. Og som jeg også messer om, at det skal gå upåaktet hen. Tror ikke så mange bønder synes dette er SÅ festlig.
Kan du ikke forestille deg hvordan mennesker kan gjøre dette, tror jeg du har enda vanskeligere for å forestille deg hvordan 'aliens' skulle gjort det.
Det å få ødelagt sin avling slik. Jeg ser heller ikke noe motiv for å betale en bonde 100.000 av kroner for å lage noe slikt. Hva er hensikten. Er det bare for gøy ?
Forrige dagen var jeg innom http://www.circlemakers.org/natgeo.html og de påstår at kornsirklene ikke fører til tap av avling.
Vet ikke om jeg har sagt at det er mer sannsynelig at det er vesenere fra det ytre rom som har laget dette, men det kan jo hende :D at jeg har sagt det ett eller annet sted.
Nå er det vel slik at vi vet at mennesker eksisterer, og vi kjenner til metoder mennesker kan lage kornsirkler på, samt kornsirkler laget av mennesker. Derfor er dette mer sannsynlig enn at 'aliens' skapte sirklene på en måte vi ikke kjenner til. Å tro at 'aliens' gjorde det er like sannsynliggjort som å tro at Bigfoot gjorde det.
Tror heller jeg i motsetning til deg er mere åpen for ALLE teorier. Dine teorier er egentlig ikke verdt noe mere enn mine terorier om AT det KAN være noe vi ikke forstår. (enda)
Noen teorier er mer sannsynliggjorte enn andre :)
Så, jeg skjønner ikke hvorfor du hele tiden vil at det SKAL være en logisk forklaring på dette. Kan det ikke være noe vi IKKE skjønner da?
Venter spent på en video som beviser det du sier. Planke tau og rutenett. Samt noen mennesker som lager dette. Tja, la oss si den saken på 250 x 250 meter.
Er da greit nok å kunne si at en ikke vet hvordan kornsirkel x ble laget, men hittil er de eneste kornsirkellagerne vi kjenner til, mennesker.
Antall ord: 379

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av UFO »

rhonersen skrev:
ufo skrev: :D Jeg kan akspetere at det "KAN" være menneskelaget, men kan ikke forestille meg måten det blir gjort på. At jeg ikke kan forestille meg måten det blir gjort på, tau, planker, rutenett etc. er rett og slett fordi det viker så primitivt. Og som jeg også messer om, at det skal gå upåaktet hen. Tror ikke så mange bønder synes dette er SÅ festlig.
Kan du ikke forestille deg hvordan mennesker kan gjøre dette, tror jeg du har enda vanskeligere for å forestille deg hvordan 'aliens' skulle gjort det.
Forrige dagen var jeg innom http://www.circlemakers.org/natgeo.html og de påstår at kornsirklene ikke fører til tap av avling.
Nå er det vel slik at vi vet at mennesker eksisterer, og vi kjenner til metoder mennesker kan lage kornsirkler på, samt kornsirkler laget av mennesker. Derfor er dette mer sannsynlig enn at 'aliens' skapte sirklene på en måte vi ikke kjenner til. Å tro at 'aliens' gjorde det er like sannsynliggjort som å tro at Bigfoot gjorde det.
Noen teorier er mer sannsynliggjorte enn andre :)
Er da greit nok å kunne si at en ikke vet hvordan kornsirkel x ble laget, men hittil er de eneste kornsirkellagerne vi kjenner til, mennesker.
"rhonersen
Kan du ikke forestille deg hvordan mennesker kan gjøre dette, tror jeg du har enda vanskeligere for å forestille deg hvordan 'aliens' skulle gjort det."

"UFO
Nei, overhode ikke. Tvert imot. Om aliens hadde laget dette, ja det hadde faktisk ikke overrasket meg. Kommer de hit, har de mest sannsynelig en teknologi som ligger milevis foran oss.

"rhonersen
Nå er det vel slik at vi vet at mennesker eksisterer, og vi kjenner til metoder mennesker kan lage kornsirkler på, samt kornsirkler laget av mennesker. Derfor er dette mer sannsynlig enn at 'aliens' skapte sirklene på en måte vi ikke kjenner til. Å tro at 'aliens' gjorde det er like sannsynliggjort som å tro at Bigfoot gjorde det."

"UFO
Joda, noen kornsirkler blir nok laget av mennesker. Men....
jeg er ikke enig i din sannsynlighets påstand :-)

Jeg mener ikke bastant at kornsirkler blir laget av "aliens", men samtidig skal vi ikke se bort fra at det nettopp kan være tilfelle. Lurer fortsatt på HVORDAN disse kunstverkene blir laget. Ingen har klart å bevise meg hvordan dette gjøres.

Vis meg hvordan, hvordan de lages. Det har jeg enda ikke sett. Jeg har sett fortvilte forsøk som ikke holder mål, men enda ikke et eneste fnugg av bevis på de store 250x250 meters "sirklene". :mozilla_wink:
Antall ord: 598

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 12 Mar 2008 05:09
17
Lokalisering: Oslo

Innlegg av FandenTa »

Kimbara skrev:
ALP skrev: Skeptikere er jo så veldig opptatt av beviser,så kom med bevisene for at disse er laget av mennesker!Teorier om hvordan de kan lages holder ikke som bevis...
Nå blir jeg sikkert oppfattet som vanskelig - men let litt i forumet. Dette har blant annet jeg diskutert grundig tidligere. Jeg kan godt lete opp bevisene for deg i morgen, men i mellomtiden syns jeg du kan ta en liten kikk på andre kornsirkeltråder og se hva som er skrevet der.

Mitt eksempel var for å få deg i en felle Kimbara!

Du sier 1000 mann ville klart det, men da ville de lett blitt sett, folk ville oppdaget at noe skjedde på det jordet.

Det ville vært tråkk merker innimellom sirklene av så mye folk, nesten stier i åkeren.

Men de som har laget de bittesmå sirklene i denne store 250 x 250 meters sirklen, de har Hoppet oppi den sirklen, laget den og hoppet ut tilbake over alt kornet...

Kimbara, du er en skeptiker som ikke har noe å komme med lenger...
Antall ord: 178
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Kimbara »

FandenTa skrev:
Mitt eksempel var for å få deg i en felle Kimbara!

Du sier 1000 mann ville klart det, men da ville de lett blitt sett, folk ville oppdaget at noe skjedde på det jordet.

Det ville vært tråkk merker innimellom sirklene av så mye folk, nesten stier i åkeren.

Men de som har laget de bittesmå sirklene i denne store 250 x 250 meters sirklen, de har Hoppet oppi den sirklen, laget den og hoppet ut tilbake over alt kornet...
Du skrev ikke noe om dette tidligere. Du skrev bare at det er komplett umulig å lage slike figurer for mennesker. Det er det altså ikke.
Kimbara, du er en skeptiker som ikke har noe å komme med lenger...
I motsetning til deg, som kommer med slående argumenter som "bite me"?
Antall ord: 133
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

cluuudia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Feb 2008 11:43
17
Lokalisering: Hvem vet?

Innlegg av cluuudia »

Sikkert noen som har sagt tidligere; men det ligner på et tohodet menneske som danser .... :-S
Antall ord: 16
Boo...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Baronen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jul 2005 23:43
19
Lokalisering: Skogly

Innlegg av Baronen »

Er det noen av disse kornsirklene som er i nærheten av London? Vi skal til England i morgne, og tenkte å leige bil en dag. Først og fremst i retning Stonehenge, men det hadde jo vært artig om det dat var noen kornsirkler på veien :mozilla_cool:
Antall ord: 49
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget

-Baronen-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kjasp
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Nov 2006 13:44
18
Lokalisering: Elverum

Innlegg av Kjasp »

Baronen skrev:Er det noen av disse kornsirklene som er i nærheten av London? Vi skal til England i morgne, og tenkte å leige bil en dag. Først og fremst i retning Stonehenge, men det hadde jo vært artig om det dat var noen kornsirkler på veien :mozilla_cool:
Ja, hvis du ser noen kornsirkler på veien blir jeg imponert.
Antall ord: 62
Søstra mi er DOMONSTRET!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Baronen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jul 2005 23:43
19
Lokalisering: Skogly

Innlegg av Baronen »

Kjasp skrev:
Baronen skrev:Er det noen av disse kornsirklene som er i nærheten av London? Vi skal til England i morgne, og tenkte å leige bil en dag. Først og fremst i retning Stonehenge, men det hadde jo vært artig om det dat var noen kornsirkler på veien :mozilla_cool:
Ja, hvis du ser noen kornsirkler på veien blir jeg imponert.

LANGS den endeløse landevei :mozilla_tongue:
Antall ord: 69
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget

-Baronen-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av UFO »

Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links