Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderOverbevise en skeptiker!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Jun 2008 16:57
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Innlegg av Tyrell »

Hvis jeg ikke tar helt feil så kan hvem som helst legge inn eller redigere faktaopplysninger på Wikipedia?
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

De som er medlemmer iallfall, andre kan vel bli straffet? :mozilla_undecided:
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

jon blund skrev: Næh...ær det sant??? kan du dokumentere det kanskje? Har du vitenskapelig grunnlag for å si at wikipedia ikke er noen god kilde for faktaopplysninger? Hvis ikke må du innrømme at dine påstander bare er svada. Og så å du innrømme at du juger.

(skeptiker-malen er veldig enkel. man trenger ikke være særlig intelligent for å være skeptiker)
Svartmaling er morsomt, men dessverre for deg faller du på din egen urimelighet. Du fremsetter først en påstand om at -alle skeptikere- lett lar seg overbevise av Wikipedia.
Nå fortsetter du altså å prøve å drite meg ut ved å etterspørre idiotiske ting samt at du motsier ditt eget opprinnelige utsagn.

Wikipedia kan redigeres av hvem som helst - derfor er det ikke en gitt pålitelig kilde. Så enkelt er det.

Det er mulig du forsøker å fremstå som ironisk her, men du er isåfall dårlig på å få fram poenget.

(Svartmaler-malen er veldig enkel - man trenger ikke være særlig intelligent for å forsøke seg på svartmaling.)
Antall ord: 178
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Kimbara skrev:
jon blund skrev: Næh...ær det sant??? kan du dokumentere det kanskje? Har du vitenskapelig grunnlag for å si at wikipedia ikke er noen god kilde for faktaopplysninger? Hvis ikke må du innrømme at dine påstander bare er svada. Og så å du innrømme at du juger.

(skeptiker-malen er veldig enkel. man trenger ikke være særlig intelligent for å være skeptiker)
Svartmaling er morsomt, men dessverre for deg faller du på din egen urimelighet. Du fremsetter først en påstand om at -alle skeptikere- lett lar seg overbevise av Wikipedia.
Nå fortsetter du altså å prøve å drite meg ut ved å etterspørre idiotiske ting samt at du motsier ditt eget opprinnelige utsagn.

Wikipedia kan redigeres av hvem som helst - derfor er det ikke en gitt pålitelig kilde. Så enkelt er det.

Det er mulig du forsøker å fremstå som ironisk her, men du er isåfall dårlig på å få fram poenget.

(Svartmaler-malen er veldig enkel - man trenger ikke være særlig intelligent for å forsøke seg på svartmaling.)
Hermegås!!!

Ja det var ironisk. Så her er enda et søtt eksempel på hvordan kverrulantene(også kalt skeptikerene) tar hver eneste setning og overanalyserer det til døden.
Antall ord: 210

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

jon blund skrev: Hermegås!!!

Ja det var ironisk. Så her er enda et søtt eksempel på hvordan kverrulantene(også kalt skeptikerene) tar hver eneste setning og overanalyserer det til døden.
Så får du arbeide litt med humoren din. Poenget er fremdeles skjult. Forsvarte du skeptikere eller svartmalte du dem?
Antall ord: 53
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av jon blund »

Kimbara skrev:
jon blund skrev: Hermegås!!!

Så får du arbeide litt med humoren din. Poenget er fremdeles skjult. Forsvarte du skeptikere eller svartmalte du dem?
Jøss, er det virkelig så vanskelig å se? Jeg får prøve å jobbe litt med å få frem ironien i innleggene mine.

Men skal svare veldig tydelig for deg Kimbara; jeg svartmaler skeptikere :mozilla_yell:

(ps: ingen ironi her :mozilla_cool: )
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

jon blund skrev: Jøss, er det virkelig så vanskelig å se? Jeg får prøve å jobbe litt med å få frem ironien i innleggene mine.

Men skal svare veldig tydelig for deg Kimbara; jeg svartmaler skeptikere :mozilla_yell:

Som jeg tenkte. Da står jeg på mitt. Jeg svartmalte deg tilbake ved å ødelegge ironien din :)
Antall ord: 59
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av jon blund »

Kimbara skrev:
jon blund skrev: Jøss, er det virkelig så vanskelig å se? Jeg får prøve å jobbe litt med å få frem ironien i innleggene mine.

Som jeg tenkte. Da står jeg på mitt. Jeg svartmalte deg tilbake ved å ødelegge ironien din :)
hahahaha (din dritt :mozilla_yell: )

(ps: er litt ironi i dette innlegget :mozilla_wink: )
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

thomastm skrev:Forresten, jeg ser du er fra Stavanger, vet du om noen plasser, skumle plasser, det kan være interessant å oppsøke på nattestid for litt spenning? Har vært på Dale, men synes ikke det er noe skummelt, er vel en barneskole der inne?
Det vet jeg ikke så mye om. Jeg er ikke nok kjent med spøkelser.
Selv har jeg opplevd dem i et hus på Storhaug hos ei jeg kjenner der, jeg har opplevd en del merkelige ting hjemme der jeg bodde før, og utenom det... vel... du kan jo alltids ta turen ut til Utstein Kloster da. Er jo et stykke utfor, men der skal det jo spøke.
Antall ord: 116
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

jon blund skrev:(skeptiker-malen er veldig enkel. man trenger ikke være særlig intelligent for å være skeptiker)
Ikke for å titulere seg selv som skeptiker nei.
Men viktig å ikke ta alle under samme kam. Selv ser jeg ikke noe skeptisk med å kverulere. Vrangvilje er noe helt annet. Overanalysering er dessverre også lite konstruktivt, og denne gropa kan både "troende" og "skeptiske" falle i.
Analysering er derimot noe en ordentlig skeptiker driver med.

Det finnes vel egentlig ingen enkel mal på noenting, annet enn at det er noen som trenger å forenkle ting for seg selv for og forstå det ;)
Antall ord: 101
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
thomastm
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2008 14:35
16

Innlegg av thomastm »

ludoburgero skrev:
thomastm skrev:Forresten, jeg ser du er fra Stavanger, vet du om noen plasser, skumle plasser, det kan være interessant å oppsøke på nattestid for litt spenning? Har vært på Dale, men synes ikke det er noe skummelt, er vel en barneskole der inne?
Det vet jeg ikke så mye om. Jeg er ikke nok kjent med spøkelser.
Selv har jeg opplevd dem i et hus på Storhaug hos ei jeg kjenner der, jeg har opplevd en del merkelige ting hjemme der jeg bodde før, og utenom det... vel... du kan jo alltids ta turen ut til Utstein Kloster da. Er jo et stykke utfor, men der skal det jo spøke.
Der har jeg vært, men så selvfølgelig ikke noe. Var der om dagen så får prøve en gang om natta. Er vel ikke mulig å komme seg inn da?
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
16

Innlegg av Tyrell »

Vil en skeptiker la seg overbevise hvis han selv opplever noe uforklarlig? Eller vil han uansett prøve å finne en naturlig forklaring selv da?Er en skeptiker åpen for at f.eks jorden får besøk av utenomjordiske fartøy?at det finnes andre planeter med liv? Er det fenomenet i seg selv de har vanskelig for å svelge? eller er det fordi disse historiene kommer fra andre personer enn en selv att man tviler? :-k
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

ALP skrev:Vil en skeptiker la seg overbevise hvis han selv opplever noe uforklarlig? Eller vil han uansett prøve å finne en naturlig forklaring selv da?Er en skeptiker åpen for at f.eks jorden får besøk av utenomjordiske fartøy?at det finnes andre planeter med liv? Er det fenomenet i seg selv de har vanskelig for å svelge? eller er det fordi disse historiene kommer fra andre personer enn en selv att man tviler? :-k
Hva en skeptiker er åpen for eller ikke er individuelt. Det er ikke snakk om ferdigprogrammerte roboter - det er tross alt mennesker.
Generelt sett kan vi likevel si at han/hun prinsippielt vil følge logikk og sannsynlighet. For å være litt frekk med ordene vil jeg også bruke ordet 'fornuft' i denne sammenhengen.

Fantastiske påstander tilnærmes med skepsis. Hvis noe høres for fantastisk ut, så er det gjerne det også.
Man tar ikke noen på ordet bare fordi han/hun virker overbevist. Det skal undersøkes og læres om.
Antall ord: 171
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
16

Innlegg av Tyrell »

Kimbara skrev:
ALP skrev:Vil en skeptiker la seg overbevise hvis han selv opplever noe uforklarlig? Eller vil han uansett prøve å finne en naturlig forklaring selv da?Er en skeptiker åpen for at f.eks jorden får besøk av utenomjordiske fartøy?at det finnes andre planeter med liv? Er det fenomenet i seg selv de har vanskelig for å svelge? eller er det fordi disse historiene kommer fra andre personer enn en selv att man tviler? :-k
Hva en skeptiker er åpen for eller ikke er individuelt. Det er ikke snakk om ferdigprogrammerte roboter - det er tross alt mennesker.
Generelt sett kan vi likevel si at han/hun prinsippielt vil følge logikk og sannsynlighet. For å være litt frekk med ordene vil jeg også bruke ordet 'fornuft' i denne sammenhengen.

Fantastiske påstander tilnærmes med skepsis. Hvis noe høres for fantastisk ut, så er det gjerne det også.
Man tar ikke noen på ordet bare fordi han/hun virker overbevist. Det skal undersøkes og læres om.
Takk for svar! hvis man tar dette med ufo fenomenet,seriøst :? Hvis vi tenker på vår egen teknologiske utvikling som ender med reiser ut i verdensrommet,er det ikke da veldig sannsynlig att andre raser kan ligge tusener av år fremover i utvikling og utforsker andre planeter inkludert vår egen,med tanke på alle galakser i universet? Kan det hende disse ufo observasjonene som blir rapportert ikke behøver å være så fantastiske som vi vil ha det til? at vi tenker for rasjonelt? :-k
Antall ord: 260

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Klart at andre livsformer, kanskje di likner oss menneska, kan ha ei teknologisk utvikling som ligger mange tusen år foran oss, kanskje millioner av år foran. Men alikevel vil dei som oss måtte finne ein måte å forflytte seg gjennom verdensrommet og det er vel her eg ser di største begrensningane, fordi avstandane er så store.

Alle opplever noko uforklarlig, og er man åpen for at det kan være alt mulig ynskje man oxo å få vite kva dette uforklarlige egentlig er. For min del er det den virkelige spenninga med ufo og gjenferd, at det ein dag kan ha ei anna forklaring enn noko naturlig.
Antall ord: 108
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links