Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderOverbevise en skeptiker!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
thomastm
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2008 14:35
16

Innlegg av thomastm »

TheMartine skrev:Det skjønner jeg godt. Men så er det jo slett ikke alle som opplever noe paranormalt, og da er sannsynligheten for at de du stoler på aldri vil oppleve noe også ganske stor. Og selv om det ligger mange historier her på forumet, fra folk jeg velger å tro på, så er det fortsatt fremmede du aldri har møtt.
Sånn sett kan det bli ekstremt vanskelig å overbevise deg, siden du enten må oppleve noe selv, eller er avhengig av at noen du stoler på gjør det. Vanskelige odds.
Historier tror jeg blir vanskelig for meg å tro på fra fremmede, hvertfall når jeg ikke hører dem irl, men leser dem her inne. Et bilde derimot kunne jeg trodd på hvis jeg fant det her inne. Føler det er et veldig troverdig forum, med unntak av noen!:)
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Tragisk
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2008 02:57
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Et hus en plass..

Innlegg av Tragisk »

Ja jeg må gjøre det før jeg trykker på play. For å være helt ærlig så ble jeg litt skremt da jeg se ansiktet poppe opp selvom jeg gjorde slik jeg beskrev!:P
Mission Accomplished :badgrin:
Antall ord: 37
Go fast..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Du tror det ikke før du får se det.
Har du ikke sett X-files da?
Det er basert på sanne konspirasjonsteorier og helt reelle feberfantasier.

Nei, jeg tror nok det er mer sånn at du må tro det for å se det.
Ikke omvendt.

Vi har lenge vinglet (nå tar jeg samtlige mennesker under samme kam, gjennom en tidsreise liksom) mellom det å tro at alt vi har og er, er det vi ser og kan ta på - til det å tro at det finnes noe mere, noe høyere, noe mektigere, noe vi verken kan se eller ta på. Til tider vil det dukke opp idéer (som alltid før) om at noen KAN se eller ta på dette høyere vi vanligvis ikke kan se. Og på den annen side vil også idéen om at det IKKE bare er alt dette vi er og har som vi kan se og ta på gjøre seg til syne.

Det å kategorisere, dele opp i skeptikere og troende, gjør en egentlig av en simpel grunn: å føle at en har noe i ryggen for sitt eget ståsted her.
En gjør egentlig ikke noe annet enn seg selv en bjørnetjeneste.
For alle vil før eller siden bli blendet av sin egen tro. Uansett hvor enkel eller kompleks og avansert den er. Uansett hvor dum eller intelligent man er.
Vi mennesker har den tendensen til å repetere historien, ikke bare i verdenssammenheng men også de mønstre vi følger rent individuelt.

Å skifte perspektiv er gode greier.
Kommer jo av seg selv det også, mer eller mindre, med tiden og med de livserfaringene som følger. Fra tid til annen havner vi jo oppi situasjoner der vi må tenke annerledes enn det vi allerede gjør. Og den dagen "en skeptiker ser et spøkelse" vil han kanskje ikke kalle seg selv en skeptiker mer. Men den mest iherdige skeptiker vil gjerne alltid være det.

Det handler vel om å gjøre seg blind, å ikke ville se,
eller å være så åpen at en er naiv.
Eller at man er så blind at man går på døra en dag...
Antall ord: 365
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
thomastm
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av thomastm »

Så det du sier er at alle som har opplved noe paranormalt, egentlig ikke har opplevd noe paranormalt, de er bare åpen for alt i utgangspunktet og alt som kan virke paranormalt blir for dem paranormalt? Så egentlig finnes det ikke spøkelser og gjenferd i den virkelige verden, de eksisterer bare i tankene til de menneskene som tror på dette?
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

thomastm skrev:Så det du sier er at alle som har opplved noe paranormalt, egentlig ikke har opplevd noe paranormalt, de er bare åpen for alt i utgangspunktet og alt som kan virke paranormalt blir for dem paranormalt? Så egentlig finnes det ikke spøkelser og gjenferd i den virkelige verden, de eksisterer bare i tankene til de menneskene som tror på dette?
Nei, det var langt ifra det jeg sa.
Alt finnes for meg.

Men selv om det høres litt tvetydig ut av meg, så er du inne på noe.
Det skal ofte litt vilje til for å se noe - eller vrangvilje for ikke å gjøre det.
Som du ser nøytraliserer jeg det hele, for det er likegyldig om noe finnes eller ikke i lengden? Ikke sant? Det er jo ditt liv, og det er jo du som opplever det.
Derfor spiller det ingen rolle, så lenge det ikke er en felles opplevelse du har sammen med noen andre. Da blir det litt mer spesielt, og betyr straks mer om noe eksisterer eller ikke. For alt du vet, kan du ha drømt alt det som skjedde forrige uke, liksom. Hadde det ikke vært for at andre har vært der og sett deg og hva du gjør.

Er du med på tanken?
Det jeg prøver å si er bare dette med hvor stor rolle det spiller om en vil tro noe eller ikke. Noe må man tro på for å se, ikke alt må man kunne se først før man tror på det.
Antall ord: 259
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
thomastm
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av thomastm »

Forstår hva du mener, det skjer veldig ofte jeg tror at en ting har skjedd feks at jeg møtte noen på butikken igår, men så tenker jeg litt over det og finner ut at dette her skjedde jo ikke, jeg drømte det. Slik kan jeg tenke meg har skjedd med mange som opplevd noe paranormalt at di får den følelsen av at noe skjedde, og siden de tror på paranormalitet så blir det lettere for dem virkelig tro at det skjedde og dermed blir det virkelighet for dem.

Vet ikke om du har lest det jeg har skrevet tidligere, men den historien jeg snakket om var det mer enn en person, der var flere personer som opplevde det samme. Men etter og tenkt en del tror jeg det hele bare var planlagt av to av dem og så ble resten lurt.
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
thomastm
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av thomastm »

Forresten, jeg ser du er fra Stavanger, vet du om noen plasser, skumle plasser, det kan være interessant å oppsøke på nattestid for litt spenning? Har vært på Dale, men synes ikke det er noe skummelt, er vel en barneskole der inne?
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tragisk
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2008 02:57
16
Lokalisering: Et hus en plass..

Innlegg av Tragisk »

Hohoho, på ganddal skole ble det ei vaskedame hengt i kjelleren >: )
Sist redigert av Tragisk på 29 Jul 2008 17:01, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 11
Go fast..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Ehh ja det var jo artig..
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Vibrationer kan väcka många till handling.

http://www.ntnews.com.au//article/2008/ ... tnews.html
Antall ord: 17
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

The Para Channel på YouTube har jo masse gøy :D
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Skeptikere lar seg lett overbevise med wikipedia. Bare vis dem denne siden og si at det er dokumentert i wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/Gjenferd
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

jon blund skrev:Skeptikere lar seg lett overbevise med wikipedia. Bare vis dem denne siden og si at det er dokumentert i wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/Gjenferd
Gjør de det? De aller fleste oppegående mennesker vet at Wikipedia ikke er noen god kilde til annet enn enkle faktaopplysninger.
Antall ord: 52
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Overbevise en skeptiker!

Innlegg av Kimbara »

thomastm skrev: Så det jeg lurer på er om noen kan komme med et bilde, eller en skikkelig god historie som klarer å overbevise meg? Jeg har sett bilder av antatte spøkelser på tv, men siden det er tv så klarer jeg ikke tro på det fordi det er så lett å manipulere bilder.
Vi er mange som etterspør dette, men gang på gang er det forholdsvis enkelt å finne andre forklaringer på det.
Antall ord: 73
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Kimbara skrev:
jon blund skrev:Skeptikere lar seg lett overbevise med wikipedia. Bare vis dem denne siden og si at det er dokumentert i wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/Gjenferd
Gjør de det? De aller fleste oppegående mennesker vet at Wikipedia ikke er noen god kilde til annet enn enkle faktaopplysninger.
Næh...ær det sant??? kan du dokumentere det kanskje? Har du vitenskapelig grunnlag for å si at wikipedia ikke er noen god kilde for faktaopplysninger? Hvis ikke må du innrømme at dine påstander bare er svada. Og så å du innrømme at du juger.

(skeptiker-malen er veldig enkel. man trenger ikke være særlig intelligent for å være skeptiker)
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links