Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpiritisme - Kontakt med gud?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Mantropolix »

de sier at 99% av alle gangene det er noen som trenger hjelp med onde ånder og krefter så har det blitt brukt ouija brett i huset.Det er ganske vilt.Og det sier de som reiser og tar på seg saker med og hjelpe og rense hus osv.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
carbs
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Jul 2008 15:13
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av carbs »

Mantropolix skrev:Carbs ta en titt på denne sia som jeg delte ovenfor http://www.true-ghost-stories.com/Ouija.html
guffne historier...
Antall ord: 23
He who have seen the light shall not walk in darkness...
*The words from a Gabriel*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
carbs
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av carbs »

Mantropolix skrev:de sier at 99% av alle gangene det er noen som trenger hjelp med onde ånder og krefter så har det blitt brukt ouija brett i huset.Det er ganske vilt.Og det sier de som reiser og tar på seg saker med og hjelpe og rense hus osv.
sant det ja... Det er fordi det er et kraftig fåtall som egentlig vet ansvaret og forhåndsregelene som bør bli tatt når man spiller. Tror ikke mange vet hvilket krefter man leker med heller.
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

den som har ouija sia sier på ventre side at en sett med golf køller hadde flytt tvers igjennom rommet og treffet henne rett i ribbeina så dem brakk.Det er krefter man ikke kan forstå egang med det som kan komme igjennom.og folk sier at ånder ikke kan skade,det er i vertfall løgn.
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
carbs
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av carbs »

Mantropolix skrev:den som har ouija sia sier på ventre side at en sett med golf køller hadde flytt tvers igjennom rommet og treffet henne rett i ribbeina så dem brakk.Det er krefter man ikke kan forstå egang med det som kan komme igjennom.og folk sier at ånder ikke kan skade,det er i vertfall løgn.
Det er en kraftig løgn... Ånder kan skade på psykisk og fysisk.

Men en ting jeg lurer på... Kan dele hele historien senere.. Men det gidder jeg ikke akkurat nå. Jeg og noen venner tok kontakt med en dødsengel som hadde forvirra seg i et huset til venn.. Den truet med å drepe, den sa at moren til en kompis som tok tlf under hele greia skulle lide... osv. Men det ble straks verre etter vi plutselig hadde mistet kontakten i 2minutter. Da snakket vi ikke med engelen lengere, men med djevelen.

Og her kommer Spm...
En venn var dum nok til å spørre satan selv om han kunne ta på MEG...
Dette så jeg på som veldig idiotisk og direkte farlig... men klarte å beholde roen...
Men jeg følte bare kraftig kulde...
Samme "vennen" sa det samme til han ved siden av meg, han ble dratt rett ned i bakken fra sofaen og fikk hjernerystelse....
Flere sånne historier har hendt meg...
Og det ser ut til at jeg ikke er 100% mottakelig for slike ting...
Har du en anelse??
Antall ord: 242

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

carbs skrev:
Mantropolix skrev:den som har ouija sia sier på ventre side at en sett med golf køller hadde flytt tvers igjennom rommet og treffet henne rett i ribbeina så dem brakk.Det er krefter man ikke kan forstå egang med det som kan komme igjennom.og folk sier at ånder ikke kan skade,det er i vertfall løgn.

Men en ting jeg lurer på... Kan dele hele historien senere.. Men det gidder jeg ikke akkurat nå. Jeg og noen venner tok kontakt med en dødsengel som hadde forvirra seg i et huset til venn.. Den truet med å drepe, den sa at moren til en kompis som tok tlf under hele greia skulle lide... osv. Men det ble straks verre etter vi plutselig hadde mistet kontakten i 2minutter. Da snakket vi ikke med engelen lengere, men med djevelen.

Og her kommer Spm...
Dette så jeg på som veldig idiotisk og direkte farlig... men klarte å beholde roen...
Samme "vennen" sa det samme til han ved siden av meg, han ble dratt rett ned i bakken fra sofaen og fikk hjernerystelse....
Har du en anelse??
Jeg vil bare si det slik at det virker som om noen beskytter deg da han andre heller ble angrepet.Jeg vil si det slik at det er ikke satan , det er en ånd og disse åndene har tydligvis krefter.Jeg bare sier deg en ting ikke sitt med slike ting mere hold deg unna det ouija brettet.Aldri bruk det , ellers kan det hende at du tilslutt mister alt du har , tanker , søvnen din osv . åndene sover ikke og kan herje deg akkurat nor dem vil.Jeg sov nesten ingen ting på 5 år.De bruker deg som sin energi kilde og jo mere di skremmer og hjerer deg om du er besatt jo mere energi får di altså de lever på din frykt.Når du opplevde det at du ikke ble angrepet men han andre da ville jeg takket gud for at du kansje ble beskyttet og var mindre mottakelig.Det ville jeg sett på som et bevis på takk fra gud for eks og da gjitt meg helt med en slik aktivitet.Jeg blir helt skjelven av at du kan tørre leke med livet ditt noe mere.Du leker rett og slett russisk rulett da du bruker det brettet om du fortsatt bruker det nå da. Vis du ikke bruker det nå og dette er fra tidligere så er jeg glad du har latt det være.La de andre drive med dette for en eller annen gang vis man sitter med slike idioter som du satt med som ber satan angripe deg osv så kan du til slutt være så uheldig at du faktisk kan miste livet.
Antall ord: 520

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

en ting til er at da man ber mørke krefter gjøre ting for og skade andre , kan det hende at han som sa at ånden skulle skade vil få skikkelige problemer senere. At åden vi ha noe av ham siden han gjorde han denne tjenensten og skade en annen en deg.
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
carbs
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av carbs »

Mantropolix skrev:
carbs skrev:

Og her kommer Spm...
Har du en anelse??
Jeg vil bare si det slik at det virker som om noen beskytter deg da han andre heller ble angrepet.Jeg vil si det slik at det er ikke satan , det er en ånd og disse åndene har tydligvis krefter.Jeg bare sier deg en ting ikke sitt med slike ting mere hold deg unna det ouija brettet.Aldri bruk det , ellers kan det hende at du tilslutt mister alt du har , tanker , søvnen din osv . åndene sover ikke og kan herje deg akkurat nor dem vil.Jeg sov nesten ingen ting på 5 år.De bruker deg som sin energi kilde og jo mere di skremmer og hjerer deg om du er besatt jo mere energi får di altså de lever på din frykt.Når du opplevde det at du ikke ble angrepet men han andre da ville jeg takket gud for at du kansje ble beskyttet og var mindre mottakelig.Det ville jeg sett på som et bevis på takk fra gud for eks og da gjitt meg helt med en slik aktivitet.Jeg blir helt skjelven av at du kan tørre leke med livet ditt noe mere.Du leker rett og slett russisk rulett da du bruker det brettet om du fortsatt bruker det nå da. Vis du ikke bruker det nå og dette er fra tidligere så er jeg glad du har latt det være.La de andre drive med dette for en eller annen gang vis man sitter med slike idioter som du satt med som ber satan angripe deg osv så kan du til slutt være så uheldig at du faktisk kan miste livet.
Ja det er sant det.. Dette er en historie som skjedde for 3 år siden. Litt gammelere og klokere nå ja.. Innrømmer at jeg sprakk litt for ca. 7 mnd. siden. Da prøvde jeg det.. men da tok jeg selvfølgelig alle forhåndsregeler. Og valgte varsomt hvem jeg spilte med. Spilte vel 2, 3 ganger. Men ikke noe farlig skjedde. Den ene gangen tilkalte vi dødsengelen. Og utførte til og med ritualer og seanser for dødsengler og satan. Men detter er ikke like ille som det høres ut. Jeg og en kompis slo oss sammen med noen reisende fra sør norge som skulle rense et hus. I dette huset bodde et kjærestepar. Dama i parret hadde tydeligvis klart på en merkelig måte å bytte ut sin skyttsengel med en dødsengel gjennom et ouija board..
Sist redigert av carbs på 22 Jul 2008 10:57, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 666

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
carbs
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av carbs »

Mantropolix skrev:en ting til er at da man ber mørke krefter gjøre ting for og skade andre , kan det hende at han som sa at ånden skulle skade vil få skikkelige problemer senere. At åden vi ha noe av ham siden han gjorde han denne tjenensten og skade en annen en deg.
Får gåsehud når du sier det der... for har opplevd noe helt grusomt når det kommer til sånn ting. Vi hadde da fått kontakt, men ånden nektet på tro og ære å ikke si navnet sitt elr noe om seg selv. Men å kødde med oss var selvfølgelig drit gøy. Dette fant vi ut at ikke va noen vanlig ånd. Fant aldri ut va vi snakket med. Den dro ei venninne av meg ned kanten på bordet. Kilte en kompis på ryggen, tok tak i foten til ei venninne, fikk bøker til og fly bortover rommet, låste til og med inn hu venninna mi når hu skulle på do. Måtte til slutt sparke opp døra.. Denne "tingen" vi snakket med viste alt, hvem som bodde her, hvem som var ellers i rommet. Til og med hvem som var på besøk dagen i forveien.

Og her kommer prikken over Ien. Høres kanskje ganske grasalt og teit ut men kan love deg at det var så virkelig som man kan få det. Den sa om og om igjen at den ikke likte meg men gjorde alle andre noe, ikke meg. Men etter hvert oppførte den seg merkelig. Den bare flyttet glasset mot der jeg satt hver gang vi spurte om noe. Etter ei lita stund rørte ikke glasset på seg når jeg tok på...... Lyset mitt brann fortere enn de andre og jeg begynte å få store pupiller og kraftig skygge under øynene... akkurat som i film, bortsett fra at dette var blodig seriøst. Vennene mine freaka helt ut når de så ansiktet på meg. Jeg var liiivredd. Men plutselig sa denne "tingen" gåte.... *Denne gåten er sitatet jeg bruker*... Jeg tolket det som at jeg måtte alltid ha et lys brennende, så jeg tente et nytt lys forran spillet, blåste ut det forrige..... der ble alt mye roligere..
Antall ord: 384

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

carbs skrev:
Mantropolix skrev:en ting til er at da man ber mørke krefter gjøre ting for og skade andre , kan det hende at han som sa at ånden skulle skade vil få skikkelige problemer senere. At åden vi ha noe av ham siden han gjorde han denne tjenensten og skade en annen en deg.
Får gåsehud når du sier det der... for har opplevd noe helt grusomt når det kommer til sånn ting. Vi hadde da fått kontakt, men ånden nektet på tro og ære å ikke si navnet sitt elr noe om seg selv. Men å kødde med oss var selvfølgelig drit gøy. Dette fant vi ut at ikke va noen vanlig ånd. Fant aldri ut va vi snakket med. Den dro ei venninne av meg ned kanten på bordet. Kilte en kompis på ryggen, tok tak i foten til ei venninne, fikk bøker til og fly bortover rommet, låste til og med inn hu venninna mi når hu skulle på do. Måtte til slutt sparke opp døra.. Denne "tingen" vi snakket med viste alt, hvem som bodde her, hvem som var ellers i rommet. Til og med hvem som var på besøk dagen i forveien.

Og her kommer prikken over Ien. Høres kanskje ganske grasalt og teit ut men kan love deg at det var så virkelig som man kan få det. Den sa om og om igjen at den ikke likte meg men gjorde alle andre noe, ikke meg. Men etter hvert oppførte den seg merkelig. Den bare flyttet glasset mot der jeg satt hver gang vi spurte om noe. Etter ei lita stund rørte ikke glasset på seg når jeg tok på...... Lyset mitt brann fortere enn de andre og jeg begynte å få store pupiller og kraftig skygge under øynene... akkurat som i film, bortsett fra at dette var blodig seriøst. Vennene mine freaka helt ut når de så ansiktet på meg. Jeg var liiivredd. Men plutselig sa denne "tingen" gåte.... *Denne gåten er sitatet jeg bruker*... Jeg tolket det som at jeg måtte alltid ha et lys brennende, så jeg tente et nytt lys forran spillet, blåste ut det forrige..... der ble alt mye roligere..
Du leker med livet og for det andre denne personen som hadde byttet ut skyts engel med døds engel igjennom brettet , dette tror jeg bare er en ånd som har lurt henne.
Samtidig ritualer . Helt vilt farlig.Jeg bare sier en ting at det jeg opplevde med ouija brette i 6 år med og bli herja da jeg satt alene med dette på gutterommet og jeg tilkate ingen satan eller noe , jeg satt alene med respekt og lo ikke og hånet ånder heller noe.Bare snakket vanelig og trodde det skulle gå bra og mistet nesten livet mitt.Jeg vil si at slik jeg hører du har drevet og driver er bare en ting at det ejg ser på som jævelig og farlig det er bare en fis i lufta over hva som kan skje med dere og deg.Dette er fyfaen så farlig og jeg blir helt paff av hvordan det går an og være så dum.Jeg beklager at deg sier dum , men lære vil du og dere slik jeg gjorde men den situasjonen dere vil lære vil nok blir dobbelt dobbelt i motsetning til det jeg måtte lære.ikke driv noe mer med dette. Du må da ha lært nå etter alt det faenskapet du har vært vitne til og litt til ?
har det ikke kommet en demon in kommer det garantert gjøre det , det er jeg 100% sikker på og da er det ingen kjære mor lengre.Jeg synes ånder var jævelig men kommer det en demon ja da kan det være over og ut.Disse kreftene er overmenskelige.
Det siste jeg sier du er gal som gjør dette mere.Livs farlig, blir helt skremt da folk tørr leke med livet av en slik stor skala.
Antall ord: 694

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
carbs
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av carbs »

Mantropolix skrev:
carbs skrev:

Du leker med livet og for det andre denne personen som hadde byttet ut skyts engel med døds engel igjennom brettet , dette tror jeg bare er en ånd som har lurt henne.
Samtidig ritualer . Helt vilt farlig.Jeg bare sier en ting at det jeg opplevde med ouija brette i 6 år med og bli herja da jeg satt alene med dette på gutterommet og jeg tilkate ingen satan eller noe , jeg satt alene med respekt og lo ikke og hånet ånder heller noe.Bare snakket vanelig og trodde det skulle gå bra og mistet nesten livet mitt.Jeg vil si at slik jeg hører du har drevet og driver er bare en ting at det ejg ser på som jævelig og farlig det er bare en fis i lufta over hva som kan skje med dere og deg.Dette er fyfaen så farlig og jeg blir helt paff av hvordan det går an og være så dum.Jeg beklager at deg sier dum , men lære vil du og dere slik jeg gjorde men den situasjonen dere vil lære vil nok blir dobbelt dobbelt i motsetning til det jeg måtte lære.ikke driv noe mer med dette. Du må da ha lært nå etter alt det faenskapet du har vært vitne til og litt til ?
har det ikke kommet en demon in kommer det garantert gjøre det , det er jeg 100% sikker på og da er det ingen kjære mor lengre.Jeg synes ånder var jævelig men kommer det en demon ja da kan det være over og ut.Disse kreftene er overmenskelige.
Det siste jeg sier du er gal som gjør dette mere.Livs farlig, blir helt skremt da folk tørr leke med livet av en slik stor skala.

Skjønner hva du sier... har ikke holdt på med ouija på ei god stund nå... den historien jeg skrev i stad... den skremte så og si dritten ut av meg... for besatt det var jeg.. Bare ikke skikkelig... Jeg er så sinnsykt takknemlig for at jeg tente det lyset..
Antall ord: 746

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

carbs skrev:Delvis enig der ja... Det aveier ikke åndelig påvirkning... men dette "spillet" altså spiritisme kan gi svar på ting folk i spillet ikke vet fra før som jeg sa i mitt tidligere innlegg... hvordan kan underbevistheten på noen som holder på denne "pekeren" styre hvis ingen i rommet er bevist på svaret??
Jeg tror ikke du kjønte hva jeg mente.

Underbevisstheten kan gi svar på ting vi ikke visste fra før av fordi "underbevisstheten" blir påvirket av åndene. Enten det eller så har vi faktisk svaret fra før av, men uten å være bevisst på det. Vi vet utrolig mye mer enn vi er bevisste på, somregel. Se dette innlegget fra bloggen min: http://meditasjon-som-medisin.blogspot. ... igens.html

Underbevisstheten er ikke noe som ligger sjult dypt inni mennesker som som ingen har tilgang til. Underbevisstheten er vanligvis brukt som et begrep som er en enorm samlesekk for alt vi ikke er "bevisst" på i hverdagen, men som likevel påvirker oss hele tiden.

Det kan altså være alt fra ånder, høyere eller lavere bevissthetestilstander, minner, mønstre, energisystemer, hva som helst av ting vi ikke er bevisst på.

Så subtile impulser kan påvirke underbevisstheten, og så kommer det ut som ideomotoriske bevegelser. Dette forklarer også pendel, egentlig.

Men som sagt, avfeier ikke åndelig påvirkning på noen som helst måte.
Antall ord: 234

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16

Innlegg av rhonersen »

jon blund skrev:Jeg tror ikke du kjønte hva jeg mente.

Underbevisstheten kan gi svar på ting vi ikke visste fra før av fordi "underbevisstheten" blir påvirket av åndene. Enten det eller så har vi faktisk svaret fra før av, men uten å være bevisst på det. Vi vet utrolig mye mer enn vi er bevisste på, somregel. Se dette innlegget fra bloggen min: http://meditasjon-som-medisin.blogspot. ... igens.html
At 'ånder' påvirker underbevisstheten er vanskelig å tro. Kan du vise til eksperimenter som tyder på at personer får kunnskaper om noe de umulig kunne ha hatt kunnskap om, gjennom ouija el.l., i kontrollerte forhold?
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

rhonersen skrev:

At 'ånder' påvirker underbevisstheten er vanskelig å tro. Kan du vise til eksperimenter som tyder på at personer får kunnskaper om noe de umulig kunne ha hatt kunnskap om, gjennom ouija el.l., i kontrollerte forhold?
Hahahaha! :D Dette er nesten litt søtt!

At du mener det er vanskelig å tro at ånder påvirker underbevisstheten vil jo innebære at du for det første tror på ånder!!! Er det sant at DU gjør det???

For det andre innebærer det at du tror vitenskapen anerkjenner kontrollerte eksperimenter ang underbevissthet. Men gjør egentlig vitenskapen det??? Har vi noen vitenskapelig fastsatt og dokumentert forklaring på begrepet "underbevissthet" som er vist gjennom nøye kontrollerte og reproduserbare studier?

Fy søren...jeg tror jaggu skeptikerne her på forumet har hakk i plata. Ellers så har dere kommentaren "finnes det noen dokumentasjon på dette?" klar i ctrl-c tasten for hvert innlegg dere leser.
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

jon blund skrev:
rhonersen skrev:

Hahahaha! :D Dette er nesten litt søtt!

At du mener det er vanskelig å tro at ånder påvirker underbevisstheten vil jo innebære at du for det første tror på ånder!!! Er det sant at DU gjør det???

For det andre innebærer det at du tror vitenskapen anerkjenner kontrollerte eksperimenter ang underbevissthet. Men gjør egentlig vitenskapen det??? Har vi noen vitenskapelig fastsatt og dokumentert forklaring på begrepet "underbevissthet" som er vist gjennom nøye kontrollerte og reproduserbare studier?

Fy søren...jeg tror jaggu skeptikerne her på forumet har hakk i plata. Ellers så har dere kommentaren "finnes det noen dokumentasjon på dette?" klar i ctrl-c tasten for hvert innlegg dere leser.
Utrolig godt sakt :) klapper!
Antall ord: 237

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links