Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpiritisme - Kontakt med gud?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Teenus
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Jul 2008 00:26
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Spiritisme - Kontakt med gud?

Innlegg av Teenus »

Hallo, noen venner og jeg har alltid vist interesse for den åndelige verden, og vi bestemte oss for å teste spiritisme. Første gang var det 3 andre og meg som prøvde, i og med at vi hadde prøvd en gang før (og det ikke funket da, kanskje fordi det var så mange som bare tullet og sånt), hadde vi ikke noen store forhåpninger, men det funket.

Vi fikk kontakt med en 7 år gammel gutt som het Pale, han var ganske forvirret og måten han snakket/skrev var veldig barne-aktig (hvis dere forstår). Han fortalte at han var fra Korea og hadde blitt drept (men etter en stund fant vi ut at det var en ulykke, men for han forstod det ikke helt, i og med alderen hans). Vi søkte litt på nette senere og fant en artikkel om et parishjul (eller hva det heter igjen) som hadde kollapset, og det ble nevnt en 7 år gammel gutt og en eldre mann på 65 år (eller noe sånt husker ikke helt), men det passet beskrivelsen til denne gutten og bestefaren hans som hadde dødd samme dag som ham.

En dag satt vi (kanskje 6 – 7 stykker) og spilte, vi snakket med denne gutten og i følge ham våres skytsengler. Da de fleste hadde gått og vi var fire stykker igjen, merket vi at stemningen i romme forandret seg og jeg selv følte at følelsene inni meg bare forandret seg, som om det var en fryktelig sterk energi i rommet (ganske vanskelig å forklare), og jeg følte tårene komme uten at jeg følte for det, eller ville det, (og i følge han ene vennen min, følte han det samme, men han greide å holde det inne en god stund). Vi forstod at det var en annen vi snakket med, for energien rundt glasset var veldig sterk og det flyttet seg fortere, og personen vi snakket med virket mer moden.

Så jeg sa bare ”dette er ikke samme person vi har snakket med før”, og det endte med at glasset stoppet det den svarte på og vi fikk svaret ”nei, jeg er lederen” og bare av ren serkasme sa jeg ”er du liksom gud da?” og vi fikk svaret ”ja, jeg er det”. Vi alle sammen ble helt stille og viste ikke hva vi skulle tro. Vi var jo bare fire ungdommer på 15 – 16 år, som bare utforsket litt (sånn som ungdom gjør, hvis dere forstår).

Han begynte og fortelle oss at vi er de utvalgte, de nye disiplene og at vi skulle forandre bibelen og verden. Jeg har hatt følelsen at dette kun er oppspinn, at det er sikkert en ånd som kjeder seg og så oss fire ungdommer, et perfekt bytte til å tulle med. Men hva skal man tro da? Jeg mener, hvis gud ville ha kontakt med noen, ville han ikke kommunisert gjennom et spiritisme brett. Vi fikk vite mer om at Jesus var født på ny og vi måtte finne ham og de andre disiplene. Vi spurte for moro skyld, om de forsjellige vi kjente er ”disipler” og etter hvert fortalte vi flere om det, som i følge ånden vi snakket med var disipler de også.

Vi fikk vite at vi skulle snuble over en boks, men slags utstyr (som han kalte det), og jeg var fortsatt skeptisk og mente dette var tull, men de to andre jentene som var der den dagen vi ”så kaldt fikk kontakt med gud”, de har alt begynt å bli veldig bevist og overdriver en del. Plutselig en dag får jeg høre av dem, at de har funnet boksen, som vi skulle snuble over i skogen. Og dette forandret jo ganske mye, hvem som la den der kan vi ikke være sikker på? Kanskje noen av de andre la den der for moro skyld.

I boksen lå det en bok kaldt ”tempelridderne” og vi skulle liksom lese den, i følge ”såkalte gud”. Jeg mente fortsatt at dette var bare tull og oppspinne, og vi fikk vite at i 2010 skulle han vise seg for oss. Jeg tenkte, greit, vi venter til 2010 viser han seg, kan han bevise at han er noe, så greit for meg, men så lenge tror ikke jeg noe særlig på det, og jeg gidder ikke å bruke tid på dette før da.

Jeg er ikke den eneste som mener dette er tull, men så har vi de to som er ganske overbevist, og kanskje flere som er det. I og med at vi er ganske mange om dette nå. Men jeg og han andre som var der da vi fikk kontakt med denne ånden, prøvde å finne ut om dette, om noen som hadde opplevd noe lignede. Han nevnte det til bestemoren sin, som kommer fra Spania, og hun er ganske overtroisk og tror på slike ting som ånde verden. Og nevnte dette til vennene sine da hun kom tilbake til Spania sist uke eller noe sånt. Og hun fikk vite at de hadde hørte noe lignede skje flere ganger før. Jeg har selv lest om noe lignede skje, men kanskje ikke helt det samme.

Er det noen som kan fortelle om noe lignede? Eller har hørt noe om dette før, som kanskje har noen råd til hva jeg kan gjøre for å overbevise de som har latt seg tro mer og mer på dette?
Bestemoren til han andre fortalte at de som hadde latt jeg bli med og trodde på dette, ble så knyttet til ånden de snakket med at den til slutt kontrollerte personen(e).

En annen ting er at alle de forsjellige skal kunne ha noen evner, som se aura, farger (omrissene til ånden, og det skal være en farge på omrissene som viser hvilket humør personen er i og sånt), se de døde og lignende, vi tenkte først, for noe oppspinn. Men etter en stund begynte noen av oss som fikk vite at de skulle kunne se de døde, å se skikkelser rundt seg (begynte med mørke skygger, og etter som hvor mye du konsentrerte deg kunne man etter hvert se at det var en person), de som kunne se farger, begynte å se omrisser.

Er dette, noe som har å gjøre med hvor mye man tror? At fantasien og sinne maner fram noe, som får de til å se ting? Jeg har selv hørt at alle kan i grunn se de døde/ånder, men med tiden har alle bare stengt det langt inne i sinnet. Er det ikke derfor spedbarn og unge er mer utsatt for sånt når man er små, men med tiden vokser man fra det, og evnen blir bare gjemt vekk i sinnet? Men det er jo ikke noe forklaring for at noen skal kunne se omrisser (jeg har ingen uten om det er fantasien som kanskje gjør det!?).

Hva tror dere? Vær så snill og kom med kommentar til dette, jeg vil helst få oppklart dette, og få en slutt på det, jeg vil kunne være med vennene mine uten at de skal være helt opphengt i det. Det er noen som er så opphengt i det, att det ikke er bra. Jeg har fortsatt følelsen av at dette er kun en ånd som kjeder seg, og ikke har noe bedre å gjøre. Jeg måtte bare nevne det, og høre hva andre har å si, hva kna jeg gjøre?

Hilsen Teenus
Antall ord: 1278

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Mantropolix »

Hva tror dere? Vær så snill og kom med kommentar til dette, jeg vil helst få oppklart dette, og få en slutt på det, jeg vil kunne være med vennene mine uten at de skal være helt opphengt i det. Det er noen som er så opphengt i det, att det ikke er bra. Jeg har fortsatt følelsen av at dette er kun en ånd som kjeder seg, og ikke har noe bedre å gjøre. Jeg måtte bare nevne det, og høre hva andre har å si, hva kna jeg gjøre?

Dette er farlig , veldig farlig.Dette er ikke gud og for det andre denne ånden prøver som jeg har skrevet i andre forumer og lure dere som du har helt rett i . denne ånden virker som prøver skape en gruppe disipler av dere for ham selv til og gjøre ting for seg etter vert som den har kontroll.Det som oxo kan skjer er som du pratet om evner eller noe dere kunne få eller noe.
Dette er et lure triks.Enkelt av disse legionærene gjør alt di kan for og få tak i sjeler.og han sier han er en leder ? da tenker jeg demonlogistisk med en gang.Han får deres tiltro.Dere blir mere og mere inn i åndens løyn og ånden vil tilslutt få mere og mere makt over dem som tror på han og gjør som han vil.Det forunder meg ikke om det er flere under denne ånden som venter på overtak over enkelte av dere.Det høres nok helt sprøtt ut det jeg skriver og jeg får sikkert så øra flagrer med negative kommentarer , men det får så være.Dere kan spørre hva slags leder han er ? spør om han er en legionær ? og hvor mange han har under seg ? . Jeg tror ikke dette er en vanelig
Ånd vis jeg skal være dønn erlig etter det jeg leser.Du kan jo konfrontere denne demonen
med er du av lyset , tror du på gud , jesus ? . Dette høres ikke bra ut. bruke deres fri vilje til og fiske dere inn.neste gang ha på dere et kors og ha en bibel ved siden av dere og se hvordan denne skapningen vil reagere og send oss en oppdatering her om hva som skjedde ?
Antall ord: 402

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

for da blir det lettere og kunne konkludere om det er en vanelig ånd eller om det er noe av det jeg skrev her.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

En ting som jeg kom på i farten , dem som tror mest på denne skapningen dere har fått kontakt med og er mest hekta , oppfører di seg annerledes , mere aggresive , ekle , hva er forandringene om det er noe i attferd ?
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Teenus
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Teenus »

Når vi snakker med han blir enkelte folk irritert og slitsomme, noen ganger litt aggresive. Men det med bibelen og sånt, vi har testet dette, jeg leste til og med fader vår og andre vers i mens de spilte. Vi har til og med tegnet et kors på brette med hellig vann (helt hellig vann på det), hatt med kors i forsjellige varianter o.l.

Jeg selv er ikke helt kristen, jeg tror det kanskje finnes en gud, men jeg tror på det vitenskapelige når det gjelder hvordan jorden og menskene ble skapt på. Men jeg tor også på Spiritisme eller hva man kan kalle den troen. Vanskelig å si, det er så mange forsjellige troer når det gjelder gud, men jeg tror det kanskje er noe der.

Jeg skal gjøre som du fåreslo, men først må jeg snakke med de andre som tror fult ut på dette, også tenkte jeg kunne filme det, ta noen bilder, kanskje prøve å se om jeg fanger noe EVP, for å prøve å finne ut mer av dette.

Men har du noen ide'er for hvordan vi kan bli kvitt denne ånden? Sånn at hvis vi i den nærmeste fremtid prøver spiritisme igjen, at han ikke kan komme.
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

Jeg vet ikke annet en at noen må sende ham in i lyset og det på være et medium for eks.
mere vet jeg ikke , desverre . Men kjempe flott at du skal prøve evp og ta bilder og filme.
Bra dere beskytter dere med helligvann osv og bibel.D som oxo kan brukes er at dere står i en sirkel av salt og velsigner den med og be over sirkelen om at ingen onde ånder eller onde krefter kan komme inn i den sirkelen av salt.Og dere velsigner den i Guds navn og hans sønn jesus christus.blir interressant høre hvordan dette gjikk.Mange sier at de første symptomene på begynnelse av besettelse eller at noe driver og roter med en fra ånden er at venskommende blir mere aggresiv banner mere og at du ser de har fått lite søvn , at di konstant er oxo slitne og dropper mere ut av de aktivitetene man vaneligvis gjør med venner eller på skole og at man boltrer seg så og si mere og mere for seg selv og at man tenker hatefulle tanker om alle og man er konstant forbanna og sint.og har ikke energi til noen ting.
dette er noe av symptomene , eller at vedkommende reagerer aggresift på kort eller hellige vann osv.
Antall ord: 223

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

Det finnes endel bannlysnings ritualer på internet dere kan bruke , da konfornterer du ånden direkte , men dette kan være farlig vis dette ikke er en vanelig død person.vis det er noe som ikke er menneskelig som kan være en demon har den krefter til og ødelegge dere , derfor er det viktig prøve finne ut av hva denne skapningen er . for et ouija brett er en portal og da dere åpner den så kan hva som helst komme igjennom.noen i faget forklarer at de tror mest sansynelig at når brettet lager en figur 8 eller begynner bevege seg i forskjellige retninger før ordene kommer på plass åpnes denne døren mellom den levende verden og den døde.Ikke alle vet hvordan man lukker denne portalen,men korst og helligvann på brettet høres ikke dumt ut , det burde muligens ha en effekt. jeg vet ikke.
Men vis denne ånden ikke angriper dere eller ødelegger dere eller påvirker dere på noen negativ måte så er det nødvendigvis ikke noe og være redd for. men vær alikevel på vakt i tilfelle , men det dere kan gjøre er og i vertfall vise høffelig ånde vekk. at dere ikke har noe intresse hvis det begynner påvirke noen direkte av de symptomene jeg beskrev ovenfor.
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

Mantropolix skrev:Jeg vet ikke annet en at noen må sende ham in i lyset og det på være et medium for eks.
mere vet jeg ikke , desverre . Men kjempe flott at du skal prøve evp og ta bilder og filme.
Bra dere beskytter dere med helligvann osv og bibel.D som oxo kan brukes er at dere står i en sirkel av salt og velsigner den med og be over sirkelen om at ingen onde ånder eller onde krefter kan komme inn i den sirkelen av salt.Og dere velsigner den i Guds navn og hans sønn jesus christus.blir interressant høre hvordan dette gjikk.Mange sier at de første symptomene på begynnelse av besettelse eller at noe driver og roter med en fra ånden er at venskommende blir mere aggresiv banner mere og at du ser de har fått lite søvn , at di konstant er oxo slitne og dropper mere ut av de aktivitetene man vaneligvis gjør med venner eller på skole og at man boltrer seg så og si mere og mere for seg selv og at man tenker hatefulle tanker om alle og man er konstant forbanna og sint.og har ikke energi til noen ting.
dette er noe av symptomene , eller at vedkommende reagerer aggresift på kort eller hellige vann osv.
på kors eller hellig vann.

Jeg tror du burde mærke siden det er venner du spiller med om det skjer noe merkelig i oppførselen dems som er helt uvanelig av vedkommende og bli.

Helligvann er ikke vann i springen , nå vet ikke jeg hva dere forbinder med det .
Men jeg har helligvann som er velsignet i jerusalem, spessielt bestillt .
Dette vannet kommer fra Jordan elven der jesus ble døpt og etter det velsignet av vatikanet .Vis man ikke har mulihet til noe slikt kan man bruke sjøvann det er oxo en effekt. eller man kan lage sev , med og blande vann og salt sammen. Dette er oxo i seg selv " helligvann " men det beste effekten er og gå til nærmeste kirke og be presten velsigne vannen. Vanelig vann fra springen har ingen effekt.
Antall ord: 363

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mariann66
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Aug 2007 21:40
17

Innlegg av Mariann66 »

Kanskje dere som holder på med dette snart må lande å jorda..?
Antall ord: 11
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Teenus
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Teenus »

Det er vennen min sitt vann, tror det er fra kirken, det er værtfall en slags flaske formet som Jomfru Maria. Men skal se om vi kan finne ut hva denne ånden er for noe, men tviler på at den vil innrømme det.

Tviler neppe på at spiritisme er det vi prøver i den nærmeste tid, når alle er hjemme fra ferie skal vi få slutt på dette tullet.
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Teenus
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Teenus »

Det er vennen min sitt vann, tror det er fra kirken, det er værtfall en slags flaske formet som Jomfru Maria. Men skal se om vi kan finne ut hva denne ånden er for noe, men tviler på at den vil innrømme det.

Tviler neppe på at spiritisme er det vi prøver i den nærmeste tid, når alle er hjemme fra ferie skal vi få slutt på dette tullet.

EDITH: Noen flere som har noen forslag, eller opplevd noe lignede? :S
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

Teenus skrev:Det er vennen min sitt vann, tror det er fra kirken, det er værtfall en slags flaske formet som Jomfru Maria. Men skal se om vi kan finne ut hva denne ånden er for noe, men tviler på at den vil innrømme det.

EDITH: Noen flere som har noen forslag, eller opplevd noe lignede? :S
Det er kjempe flott , Helt enig med deg få slutt på det tullet , det er du som er den fornuftige her. Det mener jeg fra mitt hjerte.

Din bor i ånden

Filip Leander
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
carbs
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Jul 2008 15:13
16
Lokalisering: Trondheim

Spiritisme! Fakta!!!

Innlegg av carbs »

Jeg har holdt på en del med spiritisme og ånder og slikt.
Er ikke helt sikker på om jeg tror på gud, men tror fullt og helt på ånder.
Tviler sterkt på at dere snakket med gud gjennom spiritisme seansen.

Har oppleved å snakke med djevelen selv, men det er en annen historie... en ganske lang en. Syns det er viktig å ikke overdrive. Føler meg egentlig ganske dum som prater slikt om så overnaturlige ting. Det er fordi det høres så teit og patetisk ut! høres ut som en tegnefilm til de som ikke har opplevd slike ting. Men en ting er sikkert om man prøver spiritisme og det funker... Man ler kanskje i starten... etterhvert blir man irritert og forbanna fordi man ""tror/veit"" at noen dytter på for eks. glasset. Men skal love at man blir mørkredd når man faktisk finner ut at det er ingen som dytter :mozilla_wink:

De fleste som prøver det første gang tror ikke
på at glasset flytter på seg selv fordi alle
har en finger hver på glasset. Men dette
MÅ til for at glasset skal flytt på seg. Uansett
hvem du tilkaller og hvor sterk ånden er
kan ikke luft flytte et glass! Den bruker energien
i fingrene til å flytte dt. Alle skeptikere kan jo
spørre om når de er født, hvem andre som er
i huset, hva mora heter og slike ting som
den personen vet at andre i rommet ikke veit!!!
Noen sterke ånder kan til og med lese tankene dine :mozilla_wink:
Da snakker vi sterke, som for eks. en døds engel, lucifer selv...osv.

9 av 10 ånder er ONDE. det er en grunn til at man ikke skal holde på med slike ting alene. De manipulerer, lurer og lyver så det suser etter. De kan utgi seg for å være hvem som helst. Man vet ALDRI 100% hvilken ånd man prater med.
Man må bare følge magefølelsen. Man kan også kjenne sånn ca. hvor sterk en ånd er. For eks. hvor kraftig glasset (om du bruker den metoden) beveger på seg!

For alle skeptikere gjør det ingen ting å være skeptisk, hvem er ikke det første gangen!!
MEN vær åpen, isteden for å nekte på at noe så overnaturlig kan skje, si heller til deg selv at det hadde vært fett hvis det hadde skjedd.

For mer informasjon eller spm send meg en mail!
=)
Antall ord: 415
He who have seen the light shall not walk in darkness...
*The words from a Gabriel*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Re: Spiritisme! Fakta!!!

Innlegg av Mantropolix »

carbs skrev:Jeg har holdt på en del med spiritisme og ånder og slikt.
Er ikke helt sikker på om jeg tror på gud, men tror fullt og helt på ånder.
Tviler sterkt på at dere snakket med gud gjennom spiritisme seansen.

Har oppleved å snakke med djevelen selv, men det er en annen historie... en ganske lang en. Syns det er viktig å ikke overdrive. Føler meg egentlig ganske dum som prater slikt om så overnaturlige ting. Det er fordi det høres så teit og patetisk ut! høres ut som en tegnefilm til de som ikke har opplevd slike ting. Men en ting er sikkert om man prøver spiritisme og det funker... Man ler kanskje i starten... etterhvert blir man irritert og forbanna fordi man ""tror/veit"" at noen dytter på for eks. glasset. Men skal love at man blir mørkredd når man faktisk finner ut at det er ingen som dytter :mozilla_wink:

De fleste som prøver det første gang tror ikke
på at glasset flytter på seg selv fordi alle
har en finger hver på glasset. Men dette
MÅ til for at glasset skal flytt på seg. Uansett
hvem du tilkaller og hvor sterk ånden er
kan ikke luft flytte et glass! Den bruker energien
i fingrene til å flytte dt. Alle skeptikere kan jo
spørre om når de er født, hvem andre som er
i huset, hva mora heter og slike ting som
den personen vet at andre i rommet ikke veit!!!
Noen sterke ånder kan til og med lese tankene dine :mozilla_wink:
Da snakker vi sterke, som for eks. en døds engel, lucifer selv...osv.

9 av 10 ånder er ONDE. det er en grunn til at man ikke skal holde på med slike ting alene. De manipulerer, lurer og lyver så det suser etter. De kan utgi seg for å være hvem som helst. Man vet ALDRI 100% hvilken ånd man prater med.
Man må bare følge magefølelsen. Man kan også kjenne sånn ca. hvor sterk en ånd er. For eks. hvor kraftig glasset (om du bruker den metoden) beveger på seg!

For alle skeptikere gjør det ingen ting å være skeptisk, hvem er ikke det første gangen!!
MEN vær åpen, isteden for å nekte på at noe så overnaturlig kan skje, si heller til deg selv at det hadde vært fett hvis det hadde skjedd.

For mer informasjon eller spm send meg en mail!
=)
Alle ånder kan høre tanker. I åndeverden fungerer all kommunikasjon med tanker og bilder ingen bruker stemmen.Så dette er helt vanelig,men da man snakker om sterke ånder så vil det si de som kan kaste ting og levitere ting og skade menneske fysisk det er ikke alle ånder som kan. ellers hva det du skrev flott.
Antall ord: 476

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

Dette er ikke nødvenigvis riktig og er uenig i dette . Dette kommer an på hvor sterke energiene er mellom den som bruker brett og ånden , hvor sterk kontakt det er.
noen ånder stave fort andre staver sakte slik er det .
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links