Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpiritisme - Kontakt med gud?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
carbs
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Jul 2008 15:13
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av carbs »

Mantropolix skrev:
carbs skrev:
Teenus skrev:
rhonersen skrev:
Mantropolix skrev:[..]. Så det er et hjemmelaget ouija brett og for det andre folk sier at det er underbevisstheten osv da det staves , dette er helt feil og det tror jeg du skjønner oxo Teenus . Folk får tro hva di vil ikke sant ?
Iideomotoriske bevegelser styres av underbevisstheten, og ideomotoriske bevegelser beveger glasset (eller det som brukes som 'peker').

http://en.wikipedia.org/wiki/Ideomotor_effect
http://www.straightdope.com/mailbag/mouija.html
http://www.randi.org/encyclopedia/Ouija%20board.html
Bullshit !
Greit at det høres ut som en tegnefilm for deg som sikkert aldri har prøvd spiritisme. Du kan få tro hva du vil. Men si at du nå bestemmer deg for å spille spillet, gjør alt på riktig måte og det funker. Si nå at du har manet fram satan selv. La oss også si at du sitter med 4 kompiser. Hvordan kan du da forklare at dere kan få svar på ting INGEN av de som holder på "pekeren" veit.... for eks. hvilket nr. det er på huset, navnen til noen som har dødd der tidligere...osv.

Er det underbevist????
Til og med skeptikere kan ikke nekte på den

Du behøver ikke være så stor i kjeften unge mann .
Jeg har nok prøvd det brettet og det kostet meg nesten livet , fordi jeg slet med 2 ånder i 6 år etter bruken med det og opplevde mye faenskap siden jeg sier at dette er ånder som staver og ikke noe underbevissthet. Ting ble kastet mot meg av usynelige krefter og mareritt og så ting og senga mi rista så svarte skygger,hadde ikke mine egne tanker osv .
Hadde jeg ikke fått hjelp av et medie hadde jeg vært død i dag.

Sier bare mine meninger... Blir litt oppgitt av skeptikere og div. teorier om at hjernen spiller deg et puss... for jeg har opplevd ting jeg helst vil sleppe igjen...
Antall ord: 333
He who have seen the light shall not walk in darkness...
*The words from a Gabriel*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Mantropolix »

carbs skrev:
Mantropolix skrev:
carbs skrev:
Teenus skrev:
rhonersen skrev:Iideomotoriske bevegelser styres av underbevisstheten, og ideomotoriske bevegelser beveger glasset (eller det som brukes som 'peker').

http://en.wikipedia.org/wiki/Ideomotor_effect
http://www.straightdope.com/mailbag/mouija.html
http://www.randi.org/encyclopedia/Ouija%20board.html
Bullshit !
Greit at det høres ut som en tegnefilm for deg som sikkert aldri har prøvd spiritisme. Du kan få tro hva du vil. Men si at du nå bestemmer deg for å spille spillet, gjør alt på riktig måte og det funker. Si nå at du har manet fram satan selv. La oss også si at du sitter med 4 kompiser. Hvordan kan du da forklare at dere kan få svar på ting INGEN av de som holder på "pekeren" veit.... for eks. hvilket nr. det er på huset, navnen til noen som har dødd der tidligere...osv.

Er det underbevist????

Jeg har nok prøvd det brettet og det kostet meg nesten livet , fordi jeg slet med 2 ånder i 6 år etter bruken med det og opplevde mye faenskap siden jeg sier at dette er ånder som staver og ikke noe underbevissthet. Ting ble kastet mot meg av usynelige krefter og mareritt og så ting og senga mi rista så svarte skygger,hadde ikke mine egne tanker osv .

Sier bare mine meninger... Blir litt oppgitt av skeptikere og div. teorier om at hjernen spiller deg et puss... for jeg har opplevd ting jeg helst vil sleppe igjen...
Da beklager jeg , jeg mistolket og trodde du hadde et direkte angrep på meg.
og jeg oxo blir forbanna på folk som sier at dette er tull . så beklager.
Antall ord: 319

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
carbs
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av carbs »

jon blund skrev:
Mantropolix skrev:og visst dette er bare underbevisthetet så skjønner ikke jeg hvorfor det måtte komme noen og rense huset vårt heller . og alt ble helt normalt etter de hadde vært og renset huset mitt og jeg hadde en kamp i 6 år med de åndene som herjet meg .
Men argumentet om at det er underbevissthet tar ikke skeptikerene noe videre. For de vet jo ikke hva underbevissthet er???

Hva om underbevisstheten blir påvirket av åndene? Det er jo ganske sannsynlig hvis vi regner underbevissthet som alt det vi ikke er bevisst på, inklusive påvirkning fra åndeverden og andre subtile impulser.

Så ja, det kan godt være ideomotoriske bevegelser som styrer det. Jeg synes det er en fin forklaring på det. Og det avfeier ikke åndelig påvirkning i det heletatt.
Delvis enig der ja... Det aveier ikke åndelig påvirkning... men dette "spillet" altså spiritisme kan gi svar på ting folk i spillet ikke vet fra før som jeg sa i mitt tidligere innlegg... hvordan kan underbevistheten på noen som holder på denne "pekeren" styre hvis ingen i rommet er bevist på svaret??
Antall ord: 195

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
carbs
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av carbs »

Mantropolix skrev:
carbs skrev:
Mantropolix skrev:
carbs skrev:
Teenus skrev:
Bullshit !

Er det underbevist????

Da beklager jeg , jeg mistolket og trodde du hadde et direkte angrep på meg.
og jeg oxo blir forbanna på folk som sier at dette er tull . så beklager.
takk =)
Antall ord: 282

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

Og carbs jeg har prøvd og forklare skeptikere i huet og rævva om at disse brettene ikke er noe tull og ikke noe leke med men folk tror ikke noe på hvåre historer alikevel så det er ikke noe vits og prøve overbevise de må rett og slett prøve selv og jeg skjønner godt ditt sinne og frustrasjon jeg hadde mye av det selv med og prøve overbevise men det er ikke noe vits.vi får ikke gjort noe med det enkelt og greit.de får tror på hva di vil.
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

Det som er mest trist av det hele er at di seller slike ouija brett til unger i lekebutikken i utlandet som blir markedsført av harbro og på bretter står det fra 8 år og oppover.
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
carbs
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av carbs »

Mantropolix skrev:Og carbs jeg har prøvd og forklare skeptikere i huet og rævva om at disse brettene ikke er noe tull og ikke noe leke med men folk tror ikke noe på hvåre historer alikevel så det er ikke noe vits og prøve overbevise de må rett og slett prøve selv og jeg skjønner godt ditt sinne og frustrasjon jeg hadde mye av det selv med og prøve overbevise men det er ikke noe vits.vi får ikke gjort noe med det enkelt og greit.de får tror på hva di vil.
helt enig der...
Det er går liksom ikke inn. De har en spesiell sperre for sånne ting. Lever man etter ren logikk som de fleste skeptikere gjør dør de jo av sjokk om de en dag opplever noe overnaturlig. Og at de kan nekte på ting som egentlig ikke kan nektes på er helt utrolig... De vrir på ordene. Visse ting må man bare akseptere
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
carbs
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av carbs »

Mantropolix skrev:Det som er mest trist av det hele er at di seller slike ouija brett til unger i lekebutikken i utlandet som blir markedsført av harbro og på bretter står det fra 8 år og oppover.
Det er bare sinnsykt.. Ikke rart det finnes metale sykehus i verden... man leker bare ikke med døden.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

carbs skrev:
Mantropolix skrev:Det som er mest trist av det hele er at di seller slike ouija brett til unger i lekebutikken i utlandet som blir markedsført av harbro og på bretter står det fra 8 år og oppover.
Det er bare sinnsykt.. Ikke rart det finnes metale sykehus i verden... man leker bare ikke med døden.
Her er beviset på at de selger på leke hus
http://www.areyougame.com/interact/item ... uija+board
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
carbs
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av carbs »

Mantropolix skrev:
carbs skrev:
Galskap... Ungene som faktisk får det der til kan jo bli ødelagt for resten av livet...
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

carbs skrev:
Mantropolix skrev:
carbs skrev:
Galskap... Ungene som faktisk får det der til kan jo bli ødelagt for resten av livet...
Nettop! og det er foreldre jeg har lest om av sanne historier som har gjitt dette til barna og aner ikke hva dette er.De tar med seg dette til barna sine og pakker dem inn under juletreet på julaften. Barne pakker det opp la oss si 10 år og bruker dette faenskapet og ting begynner skje i barnerommet.Det er så vondt at det får meg til og gråte da jeg tenker på hva det barne kansje går i gjennom.
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

Derfor har jeg prøvd og dele mine erfaringer så godt jeg kan hvor farlig det er , kansje det er noen som lar dette gå inpå deg og faktisk har noe vett med og tenke at dette ikke er bra i det hele tatt , så jeg har skrevet rundt om det overalt for og prøve nå inn til noen i allefall.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

Her er en side om brettet som er veldig bra hvordan dette er som jeg oxo har prøvd dele med di skeptiske om subjektet http://www.true-ghost-stories.com/Ouija.html
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
carbs
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av carbs »

Mantropolix skrev:
carbs skrev:
Mantropolix skrev:
carbs skrev:
Nettop! og det er foreldre jeg har lest om av sanne historier som har gjitt dette til barna og aner ikke hva dette er.De tar med seg dette til barna sine og pakker dem inn under juletreet på julaften. Barne pakker det opp la oss si 10 år og bruker dette faenskapet og ting begynner skje i barnerommet.Det er så vondt at det får meg til og gråte da jeg tenker på hva det barne kansje går i gjennom.
Helt enig... Jeg har spilt spiritisme maaange ganger... Det er haugevis av forhonds regeler man må ta før man spiller. helst være minimum 16, 17 år... ikke psykisk nedbrutt/svak, mellom 3 og 5 stykker sammen.... Helst gjemmelaget brett så man vet at man får med seg alt... Fargene og mønstrene man bruker påvirker humøret til åndene man tilkaller. Jeg har selv prøvd å tilkalt en ånd i huset med et brett en venn av meg laget. Problemet var at på brettet hadde han tegnet en lilla stjerne. Altså symbolet til satan fordi han hadde sett dette på nettet...
Kan si det så enkelt som det at, det var ikke akk. ånden i huset som dukket opp nei, selv om det var den vi ropte på...
Antall ord: 318

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

Carbs ta en titt på denne sia som jeg delte ovenfor http://www.true-ghost-stories.com/Ouija.html
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links