Jeg vet min bror alltid har påstått at ting han VET plutselig er borte, siden kan dukke opp, men jeg har alltid bare ansett han som litt rotete og sikkert glemsk.
Jeg har selv også lett etter ting som plutselig har dukket opp, men alltid antatt det har vært barna, eller noe som har fjernet det.
TOk dette opp i en annen tråd her, men ingen har skrevet noe om det, er bare spent på å høre om flere har opplevd det, så kom gjerne med innspill!
Vel, uansett, i går var jeg alene hjemme, da barna mine var hos deres far.
Vi hadde tidligere på dagen, jeg og datteren min, lett etter hårbørsten min. Den pleier ALLTID ligge ved vasken, men denne gang ei. Hun pleier alltid bruke min, hun synes den er bedre enn sin egen, og hun var sur og irritert over at jeg nok hadde lagt den en annen plass. Jeg tenkte mitt, og mistenkte henne, som er litt rotete av seg, til å ha forlagt den et annet sted,
Vel, hun fant frem sin egen fra skapet, og brukte den, og la den ved vasken. (der lå ikke noe annet der)
SÅ dro dem til sin far, altså.
Jeg skulle i dusjen, og skulle børste opp mitt eget hår. Jeg lette igjen litt etter børsten min, irriterte meg over fremdeles ikke å finne den, og brukte derfor hennes. Jeg børstet håret, la børsten hennes fra meg (fremdeles ved vasken, hvor intet annet lå¨), gikk i dusjen, dro deretter på pcen og skrev litt, og da jeg gikk tilbake til badet ca en liten time etterpå, DER LÅ hårbørsten min, SIDE OM SIDE ved børsten hennes, ved vasken.
Jeg ble bare stående og måpe, for denne gang KUNNE JEG ikke hverken skylde på barna, eller at jeg selv hadde vært glemsk. For jeg hadde bare en liten time før vært på badet og vært nødt å bruke hennes børste, og nå lå altså min hårbørste HELT SIDE OM SIDE ved hennes, helt borti hverandre.
Jeg ble bare stående og måte en stund, og jeg greier fremdeles ikke fatte og begripe hva som har skjedd.
Hvordan i huleste går det egentlig an???
Jeg har tro på at der finnes ånder, men IKKE i dette huset.... Det er nytt!
Kan det være en hjelper (med flokete hår hehe), eller småfolk, eller hva i alle dager er dette????
Er det flere som har opplevd dette???
Når det gjaldt min bror har han MASSEVIS av slike historier, og jeg selv har også overtatt leiligheter HAN har bodd i, men der opplevde jeg ALDRI noe mistenkelig.
Derfor begynner jeg å tenke at kan slike ting være ting som forfølger mennesket, og ikke henger igjen i huset?
Er bare forundret, har egentlig ingen klar mening selv om hva dette kan være.
Men episoden var skikkelig merkelig, siden den var så konkret.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Ting som forsvinner og dukker opp igjen
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
når ting her i huset blir borte finner jeg dem ofte på det stedet jeg trodde tingene lå, og derfor var det første stedet jeg så. men som regel når slike ting skjer er når jeg har dårlig tid og er veldig stresset. tror ikke det er ånder som tuller med meg, det er heller hodet mitt som ikke er helt med under stress.
Antall ord: 69
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Okt 2006 11:09
- 18
Opplever det samme ganske ofte selv. Mistet her om dagen lommeboken min hjemme. Både jeg og samboeren min lette gjennom hele huset, men den var borte. Vi gikk å la oss etter å ha ennevendt hvert rom. Står opp tidlig neste morgen, og der på kjøkkenbordet lå lommeboken.. er helt sikker på at den ikke lå der om kvelden. Har opplevd det mange ganger at ting blir borte eller på en eller annen måte har flyttet på seg. Kan være ganske irriterende av og til.
Antall ord: 88
Hide post links |
Ja, ikke sant? og som regel pleier jeg bortforklare det, med at jeg har vært stresset, glemsk, men som denne gang var det pur umulig. Eller som da dere lette etter lommeboken, det virker litt usannsynlig at dere ikke så den kvelden før?
Merkelige greier, dette...
Merkelige greier, dette...
Antall ord: 48
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Dette skjer rett som det er i heimen her og!
Vi skylder på husnissen, vi :mozilla_wink:
Og som flere sier, det er enkelte ganger man bare VET at man ikke kan ha oversett det.
Vi skylder på husnissen, vi :mozilla_wink:
Og som flere sier, det er enkelte ganger man bare VET at man ikke kan ha oversett det.
Antall ord: 35
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Jan 2007 00:26
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Norge
I huset vårt forsvinner alt der.. Men vi er rotete mennesker også da
Antall ord: 14
Steik vafler for samfunnet
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Opplever dette ofte... Var ute og reiste for noen dager siden, og bodde i en liten leilighet, da tannbørsten min var borte i et helt døgn... Jeg lette gjennom alle rom og sjekket lommene på sekken nøye flere ganger, til slutt beskyldte jeg noen av de andre der for å tulle med meg. Tannbørsten dukket plutselig opp, i en av de nevnte sidelommene på sekken (som jeg hadde sjekket nøye flere ganger)...
Antall ord: 76
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Jul 2008 02:19
- 16
Jeg opplevde noe lignende for noen år siden.
Det var rett før vi skulle legge oss.. Pappa hadde kjøpt det nye Donald bladet samme dag og skulle da lese dette på sengen. Han hadde lagt bladet på sokker saksa, der det lå lite annet papir. bladet var ennå ikke åpnet, så det var derfor meget sannsynlig at det skulle ligge på saksa. Etter at pappa hadde lett en stund kom han og spurte om jeg viste hvor det var. men jeg hadde ikke rørt det. Samme gjelder min bror, mamma leser ikke Donald. Men vi mente alle å ha sett d på sokker saksa, jeg så selv att alle i familien gikk igjennom allt som lå på saksa, opp til flere ganger. selv så jeg gjennom det minst fire ganger. jeg kan garantere at det ikke lå noe blad der! etter en stund ga vi opp og tenkte at d dukker nok opp igjenn, bare vi slutter å lete.
Neste morgen, da pappa sto opp, lå bladet øverst på sokker saksa. det var det første han så, da han åpnet soveromsdøra si.
Det er umulig at fire stykker over sernoe som ligger så synlig, så eneste forklaringen er at det ble lagt på plass av noen. Jeg liker å tro at det er min avdøde storebror som liker å spille oss et puss i ny og ne
Det var rett før vi skulle legge oss.. Pappa hadde kjøpt det nye Donald bladet samme dag og skulle da lese dette på sengen. Han hadde lagt bladet på sokker saksa, der det lå lite annet papir. bladet var ennå ikke åpnet, så det var derfor meget sannsynlig at det skulle ligge på saksa. Etter at pappa hadde lett en stund kom han og spurte om jeg viste hvor det var. men jeg hadde ikke rørt det. Samme gjelder min bror, mamma leser ikke Donald. Men vi mente alle å ha sett d på sokker saksa, jeg så selv att alle i familien gikk igjennom allt som lå på saksa, opp til flere ganger. selv så jeg gjennom det minst fire ganger. jeg kan garantere at det ikke lå noe blad der! etter en stund ga vi opp og tenkte at d dukker nok opp igjenn, bare vi slutter å lete.
Neste morgen, da pappa sto opp, lå bladet øverst på sokker saksa. det var det første han så, da han åpnet soveromsdøra si.
Det er umulig at fire stykker over sernoe som ligger så synlig, så eneste forklaringen er at det ble lagt på plass av noen. Jeg liker å tro at det er min avdøde storebror som liker å spille oss et puss i ny og ne
Antall ord: 229
Hide post links |