Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpiritisme - Kontakt med gud?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Chronii
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jul 2008 18:27
16
Kjønn (valgfri): Mann

Innlegg av Chronii »

For det første, dere er nok IKKE utvalgte.

For det andre, Gud snakker ikke gjennom Ouija brett, kan ha vært en demon eller Satan selv som lurte dere.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av rhonersen »

Mantropolix skrev:[..]. Så det er et hjemmelaget ouija brett og for det andre folk sier at det er underbevisstheten osv da det staves , dette er helt feil og det tror jeg du skjønner oxo Teenus . Folk får tro hva di vil ikke sant ?
Iideomotoriske bevegelser styres av underbevisstheten, og ideomotoriske bevegelser beveger glasset (eller det som brukes som 'peker').

http://en.wikipedia.org/wiki/Ideomotor_effect
http://www.straightdope.com/mailbag/mouija.html
http://www.randi.org/encyclopedia/Ouija%20board.html
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Teenus
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Jul 2008 00:26
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Teenus »

Mantropolix skrev:Vis jeg lager en ball istede for og kjøpe en ball så heter det ball alikevel , et lite eks. D er like farlig bruke hjemmelagde i tre eller ark , akkurat det samme.
Hehe, trodde Quija brett var noe annet, andre pleier å kalle det spiritsisme brett så har liksom tenkt det er det det heter, og Quija brett er noe annet. Men da har jeg lært noe nytt i dag også :)
Antall ord: 74
Teenus :D

A man who won't stand for something, will fall for anything
Usher

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Teenus
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Teenus »

Chronii skrev:For det første, dere er nok IKKE utvalgte.

For det andre, Gud snakker ikke gjennom Ouija brett, kan ha vært en demon eller Satan selv som lurte dere.
Det var det jeg sa både til de andre og denne ånden/demonen, og jeg sa også "tror ikke Moses satte seg ned oppe i fjellet der han så den brennende busken og snakket med gud gjennom et Quija brett" bare for å overbise dem. Men nei da, de vilel fortsette, jeg har nesten ikke vært med når de gjør det, for jeg og noen andre trodde ikke så mye på det.

Når jeg sa dette nrå vi spilte, spurte jeg i samme slengen "hvis du er gud, gi oss et tegn, vis deg, snakk til oss uten om brette" ol. Alt jeg fikk svar var at "det er i mot reglene".
Antall ord: 148

Usher

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Teenus
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Teenus »

rhonersen skrev:
Mantropolix skrev:[..]. Så det er et hjemmelaget ouija brett og for det andre folk sier at det er underbevisstheten osv da det staves , dette er helt feil og det tror jeg du skjønner oxo Teenus . Folk får tro hva di vil ikke sant ?
Iideomotoriske bevegelser styres av underbevisstheten, og ideomotoriske bevegelser beveger glasset (eller det som brukes som 'peker').

Vil det si, du mener da at vi styrer glasset via/med underbevisstheten, eller missforstod jeg? :/
Antall ord: 101

Usher

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Jeg har bevisst holdt unna spiritisme. har hørt så mye negativt om det.

Men jeg tror det finnes flere dimensjoner. En paralell virkelighet, andre dimensjoner osv. Det folk omtaler som den andre siden. Består vel av tanker og følelser - Energi?

Jeg lurer litt på... Når en har UKO/ astral resier. Da er en på den andre siden. Da kan man prate med døde.. Og også ånder?

Jeg har tenkt litt på om ulike ritualer og ulike Skrift og symboler kan "touche" innom den andre siden. akkurat som DU kan touche innom den andre siden med Å astral projeksjon.
F.eks så virker det som visse bokstaver og symboler og koder skaper kontakt med den andre siden. aner ikke hvorfor... ??

Men har hørt at hjernen forstår mye bedre symboler og bilder enn f.eks lyd-ord.
Og hjernen består av underbevisstheten og det høyere selv, kanskje også en enda høyere bevissthet? Slik som Kosmisk bevissthet, akashic records osv.

For igjennom ritualer.. Hvis man står i en sirkel, eller igjennom spiritisme med visse bokstaver og tall.. Så for en kontakt med den andre siden. - Kanskje mfordi hjernen som nevnt over kan Dekode Symboler/ritualer/bokastaver og tall bedre..

Eller har symbolene/tallene/bokstavene en kraft i seg selv. slik som det hevdes Hellig geometri/korn sirkler har?

Kan man SE disse åndene dere snakker med igjennom spiritisme, også igjjenom UKO?

Dette er en del private tanker jeg har.. kom gjerne med feedback, og svar gjerne på spørsmålene =)

Sorry hvis det ble rotete.
Antall ord: 262

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mariann66
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Aug 2007 21:40
17

Innlegg av Mariann66 »

Spiritisme er en lek hvor man kan mane frem ting vi ikke ønsker!!
Antall ord: 13
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chronii
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jul 2008 18:27
16
Kjønn (valgfri): Mann

Innlegg av Chronii »

Mariann66 skrev:Spiritisme er en lek hvor man kan mane frem ting vi ikke ønsker!!
Stemmer.

Driver du med spiritisme er det nesten som om du "roper på Satan". Det er så mye ondt du lett kan komme borti.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

:D det jeg stusser på. hvordan kan du kalle gud gud om gud ikke kan.... gud er alt - allmektig- altviten - herre over ingenting og alting. :mozilla_innocent:

haha, jaja. ser ut til at folk stadig vekk glemmer humoren i alt dette, for det er nemlig den store hemmeligheten - åndene "gode" og "slemme" har humor - såvell som gud - Gud er deffinitivt den morsomste jeg vet om. Gud ler av alt - Det er ikke dermed sagt at jeg forstår hvordan man kan le av ting vi-mennesker ikke syntes er noe morsomt. men jeg er ikke allviten og har ikke gud sin oversikt over skapelsen og det hele... :o

man får det man tenker... på godt å vondt... prosessen tar tid når du henger deg opp i tanker eller grubbler for å sette ord på vonde/gode følelser.. :mozilla_tongue:

Ha det gøy i nuet - la framtiden være framtiden og fortid fortid. ha det gøy, gjør gode ting for deg selv.. le av vujii-brettet - le med "gode & onde" ånder.. Livet er alt for kort til å være grav alvorlig hele tiden.. se at alt egentlig er en påminnelse og en stor mulighet for deg å være storhet-godhet ellerhvanådu vil være... :D

Fred innenfra og ut! ^*,masse energi*
Antall ord: 210
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Teenus
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Teenus »

Jau jau, jeg fikk overbevist de to andre, vi snakket til ham (alle som kunne), men han stod på sitt, han var gud og ikke noe annet. Men vi ba ham forlate huset, forlate oss, og hvis han virkelig er gud, kunne ahn kontaktet på en annen måte, som gud ville gjordt hvis han fantes (eller om han finnes da). Så ødla vi brette, fikk ikke fyr på det, måtte i så fall hatt tennveske, men hvor skulle vi få tak i det, så vi knakk det og kasta det i en konteiner :P

En litt pussig ting var, hun ene ble så sur på noe (altså før vi andre kom), fikk ikke med meg hvorfor hun var sur, men hun kastet et kjede hun hatte kjøpt ut av verandan, som er rett ved skogen, snakk om 5 - 6 m så er du inn i skogen. De andre ba om han kunne bevise han var gud, men vi fant fort ut at, hvis det er Djevelen vi hadde snakket med, kunne han ha bevist det, bare latet som han var gud eller noe. Uansett, vi fikk ikke noe bevis. Men når jeg kom hjem tokk jeg hetta på genseren min på meg for å rette på den. Og ut datt det et kjede, og jeg fant ut at det kjede som ble kastet ut ved skogen. :/
Pussige greier, men ingen andre så hun kaste det, kanskje hun sa hun gjorde og putta det i hetta mi, eller noen andre fant det da vi gikk ut og putta det der. :P

Men takk for de som har kommet med råd og sine meninger, uten det hadde ikke jeg hatt noe og overbevist med, og de ville vell sittet å spille for harde livet :)
Antall ord: 294

Usher

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
steffis
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jul 2008 19:32
16
Lokalisering: GRAN

Innlegg av steffis »

Jeg har vært på med spiritisme en gang før! det var skikkelig creepy, men det var også litt interresant ! og vi kom faktisk i kontakt med noe, og vi satt attpåtil i et litt uhyggelig rom, hvor det var en slags energi som vi kunne føle på oss!
Så dere en person klart å tydelig ? :mozilla_surprised:
Hvordan så han ut ?
Antall ord: 64
Steffen the ghostkiller

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
carbs
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Jul 2008 15:13
16
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av carbs »

Teenus skrev:
rhonersen skrev:

Bullshit !
Greit at det høres ut som en tegnefilm for deg som sikkert aldri har prøvd spiritisme. Du kan få tro hva du vil. Men si at du nå bestemmer deg for å spille spillet, gjør alt på riktig måte og det funker. Si nå at du har manet fram satan selv. La oss også si at du sitter med 4 kompiser. Hvordan kan du da forklare at dere kan få svar på ting INGEN av de som holder på "pekeren" veit.... for eks. hvilket nr. det er på huset, navnen til noen som har dødd der tidligere...osv.

Er det underbevist????
Til og med skeptikere kan ikke nekte på den
Antall ord: 202
He who have seen the light shall not walk in darkness...
*The words from a Gabriel*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16

Innlegg av Mantropolix »

carbs skrev:
Teenus skrev:
rhonersen skrev:

Bullshit !
Greit at det høres ut som en tegnefilm for deg som sikkert aldri har prøvd spiritisme. Du kan få tro hva du vil. Men si at du nå bestemmer deg for å spille spillet, gjør alt på riktig måte og det funker. Si nå at du har manet fram satan selv. La oss også si at du sitter med 4 kompiser. Hvordan kan du da forklare at dere kan få svar på ting INGEN av de som holder på "pekeren" veit.... for eks. hvilket nr. det er på huset, navnen til noen som har dødd der tidligere...osv.

Er det underbevist????
Til og med skeptikere kan ikke nekte på den

Du behøver ikke være så stor i kjeften unge mann .
Jeg har nok prøvd det brettet og det kostet meg nesten livet , fordi jeg slet med 2 ånder i 6 år etter bruken med det og opplevde mye faenskap siden jeg sier at dette er ånder som staver og ikke noe underbevissthet. Ting ble kastet mot meg av usynelige krefter og mareritt og så ting og senga mi rista så svarte skygger,hadde ikke mine egne tanker osv .
Hadde jeg ikke fått hjelp av et medie hadde jeg vært død i dag.
Antall ord: 302

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16

Innlegg av Mantropolix »

og visst dette er bare underbevisthetet så skjønner ikke jeg hvorfor det måtte komme noen og rense huset vårt heller . og alt ble helt normalt etter de hadde vært og renset huset mitt og jeg hadde en kamp i 6 år med de åndene som herjet meg .
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Mantropolix skrev:og visst dette er bare underbevisthetet så skjønner ikke jeg hvorfor det måtte komme noen og rense huset vårt heller . og alt ble helt normalt etter de hadde vært og renset huset mitt og jeg hadde en kamp i 6 år med de åndene som herjet meg .
Men argumentet om at det er underbevissthet tar ikke skeptikerene noe videre. For de vet jo ikke hva underbevissthet er???

Hva om underbevisstheten blir påvirket av åndene? Det er jo ganske sannsynlig hvis vi regner underbevissthet som alt det vi ikke er bevisst på, inklusive påvirkning fra åndeverden og andre subtile impulser.

Så ja, det kan godt være ideomotoriske bevegelser som styrer det. Jeg synes det er en fin forklaring på det. Og det avfeier ikke åndelig påvirkning i det heletatt.
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links