Det var 3 svar som fikk meg til å fostå at mine spørsmål er mye dypere enn jeg trodde :mozilla_surprised: :mozilla_wink:
Jeg tror på reinkarnasjon, og at det finnes en mening med våre liv, og at vi skal lære. Dette med sjelegrupper, Shania, hadde jeg aldri hørt om før, kan det være en årsak til at jeg føler meg "fremmed"? Mener du at sjelen har sin egen vilje til å begynne med? Og er som et eget vesen som etterhvert smelter sammen med kroppen vår? For jeg føler ikke at kroppen min er viktig, jeg lever mer med sjelen på "utsiden" føles det.
Ludoburgero: Mener du at hver sjel er ny? Og at den er der og utvikler seg på samme stadium som kroppen? Og at vi har en type "sjele-dna, som forbinder alle mennnesker sammen?
Jeg er helt overbevist om at alle dyr også har sjel, kanskje på forskjellig nivå enn oss. Jeg er jo snart en kjent dyrefanatiker, så det kommer vel ikke som et sjokk :mozilla_wink:
Men jeg ser på dem som hjelpesjeler, som vi kan lære mye av.
Hva med "onde" mennesker; har de mindre sjel, en ødelagt sjel?
Ja, Kimbara, som dere alle sikkert ser, så har jeg mange spørsmål, men få svar...
Men hva mener dere skeptikere om "sjel"? Vi kan godt kalle det bevisstheten,.Og da spør jeg, hva er bevisstheten?