TheMartine skrev:Jeg har lest masse, masse, masse om spøkelser og paranormale ting og tang. Et sted leste jeg at gjenferd bare viser seg for dem som tror. Og vel, jeg tror som faen!
Jeg er også overbevist om at det er ånder over alt, så hvis jeg kunne se dem, hadde det nok vært rimelig crowded. Jeg reiser til "spøkelseshus", henger på kirkegården og virkelig jobber for å finne noen suspelkte skikkelser. Men nei, ikke én.
Det jeg lurer på da, er om de kanskje lar være å vise seg for meg fordi det ikke er sikkert jeg hadde tålt det. Jeg er helt sinnsykt redd for dem! Har på radio om natta for å slippe å høre ting i rommet, tør ikke ha armer eller bein utenfor dyna, løper over gårdsplassen når det er mørkt, tør ikke se ut av vinduet når det er natta. You name it. Jeg er livredd. Men også utrolig nysgjerrig. Ingen bra kombo. Kan det være at de på en eller annen måte skjermer meg?
ja du har et poeng der. jeg er selv åpen innen det åndelige. men jeg ser ikke gjenferd og sånn synlig som andre jeg kjenner gjør. dette er nok fordi sinnet ditt og mitt ikke er klar for det på en måte. det kan være at du ville blitt redd og i væste fall fått nerveproblemer av å se det. men dette gjelder ikke alle selvfølgelig. de fleste tåler det.
kan også være at ikke alle skal ha den gaven. vi er alle ulike og vi mottar ulike gaver og evner.
gjenferd er "vesner" som flakker rundt omkring. dem trenger ikke å være fast et sted, men går fra sted til sted.
datteren til noen jeg kjenner ser gjenferdene slik dem var da de døde(ikke akkurat et flott syn) hun er 10 år. har folk blitt sjkåret over jhalsstrupen...ser hun det. uff...
så egentlig så dere som ikke ser dette...kan være glad for det på en måte. men samtidig ville det vært spennende å se det også.....ikke sant ?
jeg tror de ter enten eller....enten må man godta og se alt elelr ingenting...