Hvis magefølelsen sier det, så er det jo slett ikke umulig at det er slik det er. Og at hun skremte deg, vel...selv et lyst levende menneske hadde skremt vettet av meg hvis jeg sperret opp blikket og så rett inn i to strenge øyne på andre siden av rommet. Da har du kanskje møtt din datters hjelper (eller noe) da, selv om hun var litt vel uhyggelig akkurat der og daLilja skrev:Bildene i hodet satt lenge, jah!!
Skulle selv likt å vite hvem hun var, og ikke minst hva det var ved henne som skremte meg så fælt...
Magefølelsen sier meg at hun "hører til" vår yngste datter, som på dette tidspunktet var baby og sov inne hos oss.
Men tenk å ha så strenge damer til å passe på seg...
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hvorfor ser jeg ikke spøkelser?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Antall ord: 138
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
TheMartine skrev:Hvis magefølelsen sier det, så er det jo slett ikke umulig at det er slik det er. Og at hun skremte deg, vel...selv et lyst levende menneske hadde skremt vettet av meg hvis jeg sperret opp blikket og så rett inn i to strenge øyne på andre siden av rommet. Da har du kanskje møtt din datters hjelper (eller noe) da, selv om hun var litt vel uhyggelig akkurat der og daLilja skrev:Bildene i hodet satt lenge, jah!!
Skulle selv likt å vite hvem hun var, og ikke minst hva det var ved henne som skremte meg så fælt...
Magefølelsen sier meg at hun "hører til" vår yngste datter, som på dette tidspunktet var baby og sov inne hos oss.
Men tenk å ha så strenge damer til å passe på seg...
Jaaa
Jeg så en skikkelse ved vuggen til min eldste da hun var baby også, men h*n innga bare trygghet og ro... Men igjen, det at jeg ble redd, trenger ikke bety at det var noe farlig... Det handler bare om min angst i øyeblikket...
Antall ord: 186
Hide post links |
Re: Hvorfor ser jeg ikke spøkelser?
hvis du åpner det tredje øyet kan du kansje se spøkelserTheMartine skrev:Jeg har lest masse, masse, masse om spøkelser og paranormale ting og tang. Et sted leste jeg at gjenferd bare viser seg for dem som tror. Og vel, jeg tror som faen!
Jeg er også overbevist om at det er ånder over alt, så hvis jeg kunne se dem, hadde det nok vært rimelig crowded. Jeg reiser til "spøkelseshus", henger på kirkegården og virkelig jobber for å finne noen suspelkte skikkelser. Men nei, ikke én.
Det jeg lurer på da, er om de kanskje lar være å vise seg for meg fordi det ikke er sikkert jeg hadde tålt det. Jeg er helt sinnsykt redd for dem! Har på radio om natta for å slippe å høre ting i rommet, tør ikke ha armer eller bein utenfor dyna, løper over gårdsplassen når det er mørkt, tør ikke se ut av vinduet når det er natta. You name it. Jeg er livredd. Men også utrolig nysgjerrig. Ingen bra kombo.
Kan det være at de på en eller annen måte skjermer meg?
Antall ord: 196
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Apr 2008 12:59
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: norge
- Blitt takket: 1 gang
Re: Hvorfor ser jeg ikke spøkelser?
ja du har et poeng der. jeg er selv åpen innen det åndelige. men jeg ser ikke gjenferd og sånn synlig som andre jeg kjenner gjør. dette er nok fordi sinnet ditt og mitt ikke er klar for det på en måte. det kan være at du ville blitt redd og i væste fall fått nerveproblemer av å se det. men dette gjelder ikke alle selvfølgelig. de fleste tåler det.TheMartine skrev:Jeg har lest masse, masse, masse om spøkelser og paranormale ting og tang. Et sted leste jeg at gjenferd bare viser seg for dem som tror. Og vel, jeg tror som faen!
Jeg er også overbevist om at det er ånder over alt, så hvis jeg kunne se dem, hadde det nok vært rimelig crowded. Jeg reiser til "spøkelseshus", henger på kirkegården og virkelig jobber for å finne noen suspelkte skikkelser. Men nei, ikke én.
Det jeg lurer på da, er om de kanskje lar være å vise seg for meg fordi det ikke er sikkert jeg hadde tålt det. Jeg er helt sinnsykt redd for dem! Har på radio om natta for å slippe å høre ting i rommet, tør ikke ha armer eller bein utenfor dyna, løper over gårdsplassen når det er mørkt, tør ikke se ut av vinduet når det er natta. You name it. Jeg er livredd. Men også utrolig nysgjerrig. Ingen bra kombo. Kan det være at de på en eller annen måte skjermer meg?
kan også være at ikke alle skal ha den gaven. vi er alle ulike og vi mottar ulike gaver og evner.
gjenferd er "vesner" som flakker rundt omkring. dem trenger ikke å være fast et sted, men går fra sted til sted.
datteren til noen jeg kjenner ser gjenferdene slik dem var da de døde(ikke akkurat et flott syn) hun er 10 år. har folk blitt sjkåret over jhalsstrupen...ser hun det. uff...
så egentlig så dere som ikke ser dette...kan være glad for det på en måte. men samtidig ville det vært spennende å se det også.....ikke sant ?
jeg tror de ter enten eller....enten må man godta og se alt elelr ingenting...
Antall ord: 384
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Jepp, det tror jeg også. Omgivelsene bestemmer jo også en del =)Lilja skrev:
Jaaa
Jeg så en skikkelse ved vuggen til min eldste da hun var baby også, men h*n innga bare trygghet og ro... Men igjen, det at jeg ble redd, trenger ikke bety at det var noe farlig... Det handler bare om min angst i øyeblikket...
Ja...det var det, daLiza skrev: hvis du åpner det tredje øyet kan du kansje se spøkelser
Jeg hadde i hvert fall fått nerveproblemer hvis jeg begynte å se folk med avskåren hals og det som verre er. Stakkars jente!jente 27 skrev: ja du har et poeng der. jeg er selv åpen innen det åndelige. men jeg ser ikke gjenferd og sånn synlig som andre jeg kjenner gjør. dette er nok fordi sinnet ditt og mitt ikke er klar for det på en måte. det kan være at du ville blitt redd og i væste fall fått nerveproblemer av å se det. men dette gjelder ikke alle selvfølgelig. de fleste tåler det.
kan også være at ikke alle skal ha den gaven. vi er alle ulike og vi mottar ulike gaver og evner.
gjenferd er "vesner" som flakker rundt omkring. dem trenger ikke å være fast et sted, men går fra sted til sted.
datteren til noen jeg kjenner ser gjenferdene slik dem var da de døde(ikke akkurat et flott syn) hun er 10 år. har folk blitt sjkåret over jhalsstrupen...ser hun det. uff...
så egentlig så dere som ikke ser dette...kan være glad for det på en måte. men samtidig ville det vært spennende å se det også.....ikke sant ?
jeg tror de ter enten eller....enten må man godta og se alt elelr ingenting...
Men ja, man må vel bare akseptere at man ikke kan se dem. Kanskje en dag, når sinnet mitt er modent, og for å være helt ærlig, håper jeg det er lenge til
Antall ord: 340
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
ja uff ikke bare bare stakkar. men hun akksepterer det som det er. hun er ikke redd. hun er så vant til det nå. hun har sett slikt fra hun var veldig liten. er det noe ekkelt så lukker hun øynene og prøver å gå bort fra det.
hehe ja du får håpe at det tar litt tid da
Antall ord: 61
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Da er hun en modig liten jente. Jeg, som er over dobbelt så gammel, hadde antagelig satt meg ned og hylgrått av redsel, hehe.jente 27 skrev:ja uff ikke bare bare stakkar. men hun akksepterer det som det er. hun er ikke redd. hun er så vant til det nå. hun har sett slikt fra hun var veldig liten. er det noe ekkelt så lukker hun øynene og prøver å gå bort fra det.
Nei, er det risiko for noe sånt, da vil jeg heller leve uten
Antall ord: 103
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
heheh ja er jo ikke bare bare da... så er det ikke bare gjenferd å se heller i åndeverden...det er MYE mere hehe.. så likegreit...
Antall ord: 25
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Jepp, tror det er like greit. Jeg er blitt så vandt med denne verdenen, så ligger nok ikke for meg å bli kjent med åndeverdenen nå. =)jente 27 skrev:heheh ja er jo ikke bare bare da... så er det ikke bare gjenferd å se heller i åndeverden...det er MYE mere hehe.. så likegreit...
Antall ord: 53
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
ja ta det etterhver tnår du er klar duTheMartine skrev:Jepp, tror det er like greit. Jeg er blitt så vandt med denne verdenen, så ligger nok ikke for meg å bli kjent med åndeverdenen nå. =)jente 27 skrev:heheh ja er jo ikke bare bare da... så er det ikke bare gjenferd å se heller i åndeverden...det er MYE mere hehe.. så likegreit...
Antall ord: 65
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Satser på det, vi =)jente 27 skrev:ja ta det etterhver tnår du er klar duTheMartine skrev:Jepp, tror det er like greit. Jeg er blitt så vandt med denne verdenen, så ligger nok ikke for meg å bli kjent med åndeverdenen nå. =)jente 27 skrev:heheh ja er jo ikke bare bare da... så er det ikke bare gjenferd å se heller i åndeverden...det er MYE mere hehe.. så likegreit...
Antall ord: 72
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
ja heheTheMartine skrev:Satser på det, vi =)jente 27 skrev:ja ta det etterhver tnår du er klar duTheMartine skrev:Jepp, tror det er like greit. Jeg er blitt så vandt med denne verdenen, så ligger nok ikke for meg å bli kjent med åndeverdenen nå. =)jente 27 skrev:heheh ja er jo ikke bare bare da... så er det ikke bare gjenferd å se heller i åndeverden...det er MYE mere hehe.. så likegreit...
ps... hold meg gjerne oppdatert med rapport hehhe ... elelr om det er noe i hverdagen din du ser ller føler å sånn...moro å høre
Antall ord: 102
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Jada, det kan jeg godt. Jeg kommer til å løpe til forumet med én gang hvis jeg skulle komme til å se noe. Men ikke ha veldig høye forventningerjente 27 skrev: ja hehe
ps... hold meg gjerne oppdatert med rapport hehhe ... elelr om det er noe i hverdagen din du ser ller føler å sånn...moro å høre
Antall ord: 60
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Des 2007 17:34
- 16
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Bergen
vist du gjør alt det der med og gå på kirkegårder og spøkelses hus, så e det jo DU som oppsøkar de.. ikkje rart du e redd..
Antall ord: 31
Hide post links |