Tobben skrev:Nå er det lenge siden jeg har vært innom denne siden.
Jeg har ærlig talt ikke gått til lege da jeg føler at det ikke vil hjelpe noe som helst og jeg nekter å ta medikamenter for å bli kvitt dette. Jeg føler jeg nesten bare akseptere det uhyggelige fenomenet. Jeg kan dog ikke fatte og begripe hvorfor verdenen min skal være så urettferdig. Er jo faktisk helt sinnsykt.
Søvnparalysen min er veldig ustabil for tiden. Det kan gå en uke uten, det kan gå en uke med opptil 2-3 søvnparalyser osv.
De to siste var skremmendes.
1. Jeg ligger på ryggen og skal sove. Plutselig så føler jeg noe presse noe helt sinnsykt på magen, jeg prøver å bevege armene mine over magen for å dempe den sinnsyke smerten, og jeg klarer å få dem delvis over magen. Så sperrer jeg opp øynene mine og ser en mørk sky med X antall millioner prikker fly over rommet på vei mot meg. Jeg tar imot hele støyten og kjemper meg ut. Første gang jeg har opplevd den slags. Nærmeste må være kanonen med "tennisballer" som ble skutt på meg.
2. Denne hadde jeg i går natt og er faktisk den verste jeg noen sinne har hatt. Jeg ligger på magen og med ansiktet mot venstre. Plutselig blir jeg døv på høyre og kjenner en sinnsyk smerte i hele kroppen samtidig som jeg blir kvalt. Jeg visste rett og slett ikke hva jeg skule gjøre. Jeg trodde seriøst jeg skulle dø. Etter dette turte jeg ikke sove og lå LENGE våken, noe som igjen resulterte i at jeg kom 1,5 time for sent på jobb.
--
Det som også er sykt og tenke på er at jeg 2/3 ganger merker på kroppen at nå kommer jeg til å få søvnparalyse. Det er en ubeskrivelig følelse, men gud så ekkel den er. Enkelte ganger pleier jeg bare å hoppe rett inn i den for å bli kvitt den.
Det jeg også har lært meg til er at når jeg først kjemper meg ut av den så lønner det seg å holde seg våken en stund. De gangene du klarer/orker å komme deg ut av senge så lønner det seg så absolutt. Gå på do om du må, eventuelt gå å drikk et glass vann. Hva som helst bare du kommer deg ut av sengen, da er sjangsen for å få søvnparalyse igjen betraktelig redusert.
Har også et par ting jeg har oppdaget med søvnparalysen:
Enkelte ganger tar jeg meg selv i å kontrollere søvnparalysen til å massere meg. Ja jeg vet det høres helt sinnsykt ut, men det kjennes faktisk ut som du blir massert på ordentlig. Men du har fortsatt en ubehagelig følelse over det hele, men det er faktisk ikke så ille. Og det er bedre å få dette enn en helt horribel søvnparalyse.
Når du klarer å fange en av delene av søvnparalysen som svever rundt deg, så kjenner du en «elektrisitets-vibrering» i hånden din, slik at den blir litt nummen. Men om du klemmer til så blir søvnparalysen mer intens og smertefull. Enkelte gannger klemmer jeg alt jeg orker for at smertene skal bli sinnsyke, og det er også noe søvnparalysen misliker sterkt. Alt for å provosere og ta igjen. Ja det går også utover meg selv, men enkelte ganger blir jeg bare fly forbanna.
Enkelte ganger når jeg ligger der og ler og morer meg over søvnparalysen så blir søvnparalysen bare oppgitt og gir seg halveis ut i leken.
Noen ganger kan jeg også ligge der å ta imot alt sammens. Da føler jeg at jeg svever inn i et slags paradis du selv kan styre hva skal være, og smertene opphever totalt. Her er det kun fantasien som setter grenser for hva du ønsker paradiset skal bestå av.
Det jeg ønsker mest av alt er at hele dritten bare skal forsvinne ut av livet mitt. Nå er jeg snart 25år, og jeg har hatt denne dritten som ukentlige hendelser i over halve livet mitt. Det sliter så innmari på meg psykisk og gir meg store søvnproblemer samt en ødelagt døgnrytme. Jeg har heldigvis gode venner jeg kan snakke med om dette problemet uten å bli stemplet sinnsyk.
Nå har jeg prøvd alt jeg er villig til å prøve, og ingenting fungerer. Jeg har lært meg til å akseptere det, men skulle helst sett at søvnparalysen skulle forsvinne, for dette er noe jeg ikke unner min verste fiende.
Mvh
Tobben
Tjohei tobbis

Takk for sist.
Klarer ikke dy meg annet enn å svare deg igjen jeg

når jeg leser nå av det siste du skriver så bare rister jeg på huet og tenker,
I ALLE DAGER GÅR DU DER ENDA MED DETTE og ikke har fått deg avsted for en henvisning til søvklinikk/laboratoriet!!!!
*sparker deg i baken, ta ett hint da mann*
Din verdenTRENGER IKKE være så urettferdig og sinnsyk!!!!... men du må også ville gjøre noe med det selv!!! ... og DU SELV må ta de første skritt mot den hjelpen du kan få, og med riktig hjelp vil du også få det bedre.
Hva vil skje om du må medisineres?
Søvnparalysen med alle de jævlige hallusinasjonene vil bli borte... kansje ikke helt men du vil få det bedre med dem... hva og hvor mye av medisiner hver enkelt får er noe man finner ut av ettersom hva din "grad" av dette er...
Hva mere vil skje om du må medisineres?
Jo du vil øke livskvaliteten STORT i forhold til i dag!!
Du vil med rett medisinering ha en god søvnkvalitet fordi du slipper å "falle inn i den dritt'n" og med bedre og god søvnkvalitet, vil man også mestre hverdagen bedre. Man våkner uthvilt om morgenen, man har ork til mest hele dagen uten å føle seg så forbanna sliten i kroppen med alle musklene i skrotten som værker, trøttheta, konentrasjonsvansker m.m..ja alt som følger med... for dette er ikke bare 1 problem, det blir mange og de andre problemene som oppstår kjenner man på dagtid når man vil at kroppen skal fungere normalt i jobb, sosialt osv osv... noe kroppen slettes ikke klarer fordi den har strevd og slitt seg igjennom natta...jobba som en gal!
Og kan fortelle om mere goder med medisineringen
DU VIL FÅ ETT NYTT LIV MANN!!!! Det vil bli godt og bedre!!! Skjønner'ru!!!????
Man orker å være på jobb, man orker å være med venner etter jobb, man orker være sosial, man orker kjøre på og vakse hele huset om det trengs, du kan lese en bok og huske alle arka du leser, du er heller ikke trafikkfarlig om du kjører bil osv osv
Dette vet jo også du alt om fordi dette har vi da vert så enige i tidligere skriv her det jeg kan huske

I det heletatt du vil ha mere og god energi i kroppen til å klare hverdagen på en grei og god måte uten å føle deg utslitt før øya er oppe om mårran.
Er det ikke det du ønsker deg da!!!??? Og bli bedre!!??? og få det bedre!!???
ja da er det bare en ting å gjøre...KOM DEG TIL UTREDNING FOR DINE SØVNFORSTYRRELSER!!!!
Kun deg selv som kan ta første handling mot den hjelp du trenger...
DET vet du jo også selv... at det er deg som må ta det skrittet!
Men vil du ikke, så kan man ikke noe gjøre... da må du bare få forstette med dine mareritt som du vet vil komme nå og da og innimellom veldig ofte!
Du har to valg... enten og la det hele være som det er og ikke ha det bra, gå å slite med psykiske plager og alt som kan følge med dette her....
eller få orden på den dritten og LEVE GODT!
DU ahr prøvd alt du er villig til sier du for å få dette på "normalt plan" og INGENTING FUNGERER!!!
Det finnes enda håp og det vet du godt og vil du ha det bedre så få ut finner'n og kom deg avsted til utredning av din søvn!

legger du go'viljan til så prøver du også dette, som jeg er sikker på gir deg resultatet du ønsker deg... nemlig å få det bedre!!!
Deilig å ha gode venner som også er forståelsesfulle

... Ta de med til pc'n og logg deg inn så de får lese av det jeg har skrevet til deg nå og også tidligere!!!
Dine venner ønsker du skal ha det godt, de ønsker å se deg glad og tilfreds med livet...
de ønsker å ha deg med på alt hva venner har lyst å gjøre sammen..
søvnparalysen og hallusinasjonene er din verste fiende!!!... også min... jeg får det da på besøk enda dann og vann ...bare at jeg har det nå mye bedre fordi jeg fikk hjelp til mine søvnsykdommer
Slik kan det også bli for deg...om du VIL gå veien for å få det bedre
Tilate deg ikke å la dette trekke deg ned! Kom deg avsted!
HØRER DU JEG ROPER TIL DEG!!!!? hehehe
sender en klem i farta... for du synes kansje jeg er tastestreng