jente 27 skrev:
du som sier til oss andre at vi må skrive "tro" haha du sier jo selv at det DU tror er RIKTIG...kom annn... heheh
Forskjellen er at jeg ikke skriver om tro, for jeg er ikke troende. Hvis jeg skal hevde at noe er fakta så passer jeg på at jeg har grunnlag for det.
nei har du ikke sett det kan du ikke uttale deg om det...sånn er det!
Tull. Jeg vet i grove trekk hva ritualene går ut på, og jeg vet hva det kan føre til i tilfeller hvor folk har en middelaldersk tankegang. Jeg vet også nok om både medisin og psykologi til å kunne fnyse av hele tanken om demoner som gjør folk syke.
syk sekt er ikke det samme som i jesu kraft og englenes hjelp fra gud....og har dem blitt drept har dem antakelig ikke trodd på jesus som sin frelser eller at dem har gjort myyye feil i dette ritualet..du må faktisk vite hva du gjør i et slikt ritual...
Den syke sekten mener, akkurat som deg, at de selv tror det riktige og gjør det riktige. Ritualet jeg leste om gikk ut på å korsfeste den schizofrene og la henne henge der (i grove trekk, det var dette hun døde av). Om de gjorde det "riktig" eller ikke er totalt irrelevant - det var troen på at en demon hadde tatt bolig i henne som forårsaket det hele.
menneskebessatte personer er slik :
*KAN HA røde/svarte øyne når demonene fremstiller seg...
Har du selv sett dette? Annet enn på film?
*skjelver i mengdevis
Sånn som også mennesker med epilepsi eller andre typer anfall gjør, mener du?
*personen snakker på en grov hard mannstemme stort sett, og dem vil variere fra vanlig stemme (sin egen) til en annen stemme(demonen/e)...og personens stemme vil reagere på hva som skjer og si"hjelp meg fra dette"
Jeg syns dette minner mistenkelig om "Exorsisten". har du selv opplevd dette? Har du noen eksempler på slike episoder i moderne tid, men før "Exorsisten"?
*hater ordet jesus og personen vil fornekte dette med en annen stemme enn personen selv
Jeg har ikke så mye til overs for hverken Jesus eller kristendommen, og dette kan jeg klart og tydelig si ifra om med min egen stemme (noe jeg også gjorde til en kristen fyr som skulle verve meg til et eller annet her om dagen). Er jeg en demon?
Har du selv opplevd at noen har snakket med en beviselig annen stemme enn sin egen?