Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDet finnes ikke spøkelser

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av rhonersen »

jente 27 skrev:siden du sier jeg er overtroisk...noe jeg IKKE er, så sier je gdette til deg hehe :
da må du ikke SE;FØLE;OPPDAGE noe i denne verden heheh....
se rundt deg, føl og kjenn...åpne deg for det åndelige så kommer det skal du se hehe
Hvis det er det som må til, skiller deg seg lite fra annen overtro.

Igjen, virkeligheten bestemmes ikke av hva du tror.
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge

Innlegg av jente 27 »

rhonersen skrev:
jente 27 skrev:siden du sier jeg er overtroisk...noe jeg IKKE er, så sier je gdette til deg hehe :
da må du ikke SE;FØLE;OPPDAGE noe i denne verden heheh....
se rundt deg, føl og kjenn...åpne deg for det åndelige så kommer det skal du se hehe
Hvis det er det som må til, skiller deg seg lite fra annen overtro.

Igjen, virkeligheten bestemmes ikke av hva du tror.
jajaja....tro hva du vil hehe det gjør jeg.. men jeg både tror og VET hehe
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
reina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Mar 2008 18:15
16
Lokalisering: fer alt æ veit,norge

Innlegg av reina »

jeg har jo tydelig vis truffet en nerve her hos enkelte,men slik blir det jo når man blir satt i en situasjon der alt må bevises.kansje er det på tide å være litt mere åpen til sine omgivelser"litt rundere i kantene kansje"det kalles å utvide horisonen å ikke være så skråsikker i alt hele tiden.noen kan man jo få seg til å føle seg litt"utenfor"hvis man ikke gir rom for det meste.jeg for min del ser på ånder "spøkelser"som en hverdagslig ting.de har bestandig hvert i min hverdag,men det betyr ikke at jeg ikke har rom for de tvilende i denne sammenhengen.det var bare for å vise hvordan det føles når noen ikke har rom å forståelse for hva andre opplever i sin hverdag at jeg snudde temaet i forumet.men det ble ganske interresant.både for meg og deg :mozilla_smile: ikke sant
Antall ord: 160
reina

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

reina skrev:jeg har jo tydelig vis truffet en nerve her hos enkelte,men slik blir det jo når man blir satt i en situasjon der alt må bevises.kansje er det på tide å være litt mere åpen til sine omgivelser"litt rundere i kantene kansje"det kalles å utvide horisonen å ikke være så skråsikker i alt hele tiden.noen kan man jo få seg til å føle seg litt"utenfor"hvis man ikke gir rom for det meste.jeg for min del ser på ånder "spøkelser"som en hverdagslig ting.de har bestandig hvert i min hverdag,men det betyr ikke at jeg ikke har rom for de tvilende i denne sammenhengen.det var bare for å vise hvordan det føles når noen ikke har rom å forståelse for hva andre opplever i sin hverdag at jeg snudde temaet i forumet.men det ble ganske interresant.både for meg og deg :mozilla_smile: ikke sant
ja helt knall det ;)

ingenting kan bevises av det vi ikke ser som en fysisk gjenstang/ting/menneskelig...
helt forståelig...
Antall ord: 183

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av rhonersen »

jente 27 skrev:ingenting kan bevises av det vi ikke ser som en fysisk gjenstang/ting/menneskelig...
helt forståelig...
Med at det ikke er fysisk, mener du at det eksisterer psykisk?
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

rhonersen skrev:
jente 27 skrev:ingenting kan bevises av det vi ikke ser som en fysisk gjenstang/ting/menneskelig...
helt forståelig...
nei men jeg tok det som et eksempel...

fysisk da tenker på ting en kan TA PÅ...
drit i psykisk ordet hehe jeg sa det bare til et eksempel
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av rhonersen »

jente 27 skrev:
rhonersen skrev:
helt forståelig...
Det er da mye vi kan bevise som vi ikke kan 'ta på og føle'. Hva er poenget ditt?
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

rhonersen skrev:
jente 27 skrev:
rhonersen skrev:
helt forståelig...
Det er da mye vi kan bevise som vi ikke kan 'ta på og føle'. Hva er poenget ditt?
poenget er at jeg klarer ikke i alle fall å bevise at det finnes engler og demoner og gjenferd +++... de ter ikke lett altså...

er det noen så kan så vær så god hehe

je gkan ikke bevise mer enn hva jeg forteller av mine opplevelser
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Det finnes ikke spøkelser

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev:
du som sier til oss andre at vi må skrive "tro" haha du sier jo selv at det DU tror er RIKTIG...kom annn... heheh ;)
Forskjellen er at jeg ikke skriver om tro, for jeg er ikke troende. Hvis jeg skal hevde at noe er fakta så passer jeg på at jeg har grunnlag for det.
nei har du ikke sett det kan du ikke uttale deg om det...sånn er det! ;)
Tull. Jeg vet i grove trekk hva ritualene går ut på, og jeg vet hva det kan føre til i tilfeller hvor folk har en middelaldersk tankegang. Jeg vet også nok om både medisin og psykologi til å kunne fnyse av hele tanken om demoner som gjør folk syke.
syk sekt er ikke det samme som i jesu kraft og englenes hjelp fra gud....og har dem blitt drept har dem antakelig ikke trodd på jesus som sin frelser eller at dem har gjort myyye feil i dette ritualet..du må faktisk vite hva du gjør i et slikt ritual...
Den syke sekten mener, akkurat som deg, at de selv tror det riktige og gjør det riktige. Ritualet jeg leste om gikk ut på å korsfeste den schizofrene og la henne henge der (i grove trekk, det var dette hun døde av). Om de gjorde det "riktig" eller ikke er totalt irrelevant - det var troen på at en demon hadde tatt bolig i henne som forårsaket det hele.
menneskebessatte personer er slik :
*KAN HA røde/svarte øyne når demonene fremstiller seg...
Har du selv sett dette? Annet enn på film?
*skjelver i mengdevis
Sånn som også mennesker med epilepsi eller andre typer anfall gjør, mener du?
*personen snakker på en grov hard mannstemme stort sett, og dem vil variere fra vanlig stemme (sin egen) til en annen stemme(demonen/e)...og personens stemme vil reagere på hva som skjer og si"hjelp meg fra dette"
Jeg syns dette minner mistenkelig om "Exorsisten". har du selv opplevd dette? Har du noen eksempler på slike episoder i moderne tid, men før "Exorsisten"?
*hater ordet jesus og personen vil fornekte dette med en annen stemme enn personen selv
Jeg har ikke så mye til overs for hverken Jesus eller kristendommen, og dette kan jeg klart og tydelig si ifra om med min egen stemme (noe jeg også gjorde til en kristen fyr som skulle verve meg til et eller annet her om dagen). Er jeg en demon?

Har du selv opplevd at noen har snakket med en beviselig annen stemme enn sin egen?
Antall ord: 437
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Innlegg av Amunet »

jente 27 skrev:
Amunet skrev:
jente 27 skrev:
Unadvized skrev:Jadajada
Folk tror forskjellig..
Dette er et forum og Ånder og slikt.
Så hvorfor i h******e skrive at det ikke fins?
Visst gud finnes, hvorfor finnes ånder da egentlig?
jeg har hørt at Ånder kan velge om de skal gå til den andre siden, vist gud finnes, hvorfor blir de på jorden da?
dette er noe JEG TROR da ;)

gud har engler..gud skapte oss. når vi dørfår vi muligheten til å gå inn i lyset men ikke alle VIL inn der. dette fordi dem er bundne til noe på jorda...eks bilen sin,huset sitt, barna sine, familien +++.... disse blir da spm ånder/gjenferd.

når det snakke om demoner er dette englene djeveen har. demonene og djevelen var GODE engler en gang i himmelen...helt til den ene av dem ville gjøre seg like stor som gud der oppe og da kastet gud ham ned sammen med sine engler som var medsvorne i samme meningen som den ene engelen....

derfra ble denne engelen djevelen og sine engler demoner som jobber for det onde.

herfra blir åndene gode og onde.

gjenferd er altså folk som går igjen etter døden.
Altså det som egentlig skjedde, i følge historiene da, var at Lucifer var en av guds engler før han bestemte seg for å stå på egne bein og ikke tilbe en spesiell Gud. Han ville sette seg selv før andre og tilbe seg selv. Gud straffet han for å være seg selv og fordi han ville være independent, så han forviste han ham fra himmelen.
Hvis Satan finnes, noe jeg ikke er fult så overbevist om, tror jeg ikke han er "ond" slik du forklarer her. Fordi om han gikk mot guds vilje betyr ikke det at dette gjør han til det motsatte av Gud. Det er jo slik han er blitt stemplet som i Bibelen, men siden det står så mye rart der, ville JEG ihvertfall ikke tro blindt på alt som står der. Jeg er ikke satanist eller noe, men jeg mener likevel at historien om Lucifer er fasinerende, og hvis det skulle vise seg at den var sann og Gud er slik han er framstilt i Bibelen, bare HVIS, ville jeg egentlig være mer på lag med Lucifer enn Gud.
skjøner jo deg godt sånn sett ang djevelen da. djevelen vil jo lure folk og gi etter for aaaalt dem ønsker seg av alt i tie å utie...han kopierer også helbredelse +++ så klart folk vil ha han! men noe jeg ikke vil da...
Ehm, har du noen grunner til å tro dette eller er det bare at det står i Bibelen?
For som jeg sa, er Bibelen full av bull. Det er ikke vanskelig å skive masse dritt om Djevelen og hans demoner for at folk skal følge Gud istedet og like han bedre.
Antall ord: 493
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

kimbara:

kan du fortelle litt om fysikk og medisin ang demoner og sykdom ?

korsfeste den shizofrene er ikke noe måte å gjøre det på..det er en syk sekt...de ter jeg enig i.. jeg ville ikke gjort det på den måten. grunnen til at personen døde er jo korsfestelsen.

jeg har selv sett en person som kommer i mot meg og kjenner min kraft jeg har og som da blir svart i øynene... ekkelt er det...

mjahh noe lignende i alle fall på epilepsi og andre anfall men likevel ikke på den måten heller...

emily rose filmen er en fakta film...der får personen denne stemmen. har ikke selv opplevd det, men er mye historier i verden om dette.

nei du er ikke en demon heh...men nå viser jeg til at stemmen blir forandret til en annen person...ikke deg selv sin stemme.
Sist redigert av jente 27 på 14 Jun 2008 14:43, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

amunet:

nå vet jeg ikke om du har lest i bibelen men om du ikke har det så kan du jo det...
der står det mange ting om hva som har skjedd og hva som kommer til å skje....

utrolig lite som har slått feil idisse profetier.

når man leser ordet og man fokuserer på jesus og får jesus i sitt hjerte så vil en merke at bibelen er sann og at jesus virkelig finnes... men nå vil je gikke preke folk til omvendelse jeg ville bare svare på det som det ble spurt om.....
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Innlegg av Amunet »

jente 27 skrev:amunet:

nå vet jeg ikke om du har lest i bibelen men om du ikke har det så kan du jo det...
der står det mange ting om hva som har skjedd og hva som kommer til å skje....

utrolig lite som har slått feil idisse profetier.

når man leser ordet og man fokuserer på jesus og får jesus i sitt hjerte så vil en merke at bibelen er sann og at jesus virkelig finnes... men nå vil je gikke preke folk til omvendelse jeg ville bare svare på det som det ble spurt om.....
Men nå svarte du egentlig ikke på spørsmålet mitt. Hvordan kan du tro at djevelen er slik han beskrives i Bibelen? Fordi noen av profetiene fra Bibelen har slått riktig, blir alt som står i Bibelen sant?

Skriver dette i en vennligsinnet tone, vil ikke lage negativ energi :)
Antall ord: 153
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev:kimbara:

kan du fortelle litt om fysikk og medisin ang demoner og sykdom ?
Enten får du spørre meg om noe konkret, eller så blir jeg nesten nødt til å be deg studere medisin og psykologi selv. Å snakke om dette generelt blir altfor mye.
korsfeste den shizofrene er ikke noe måte å gjøre det på..det er en syk sekt...de ter jeg enig i.. jeg ville ikke gjort det på den måten. grunnen til at personen døde er jo korsfestelsen.
Nei, men leser du ikke hva jeg skriver? Jeg skrev at poenget er ikke om det var en syk sekt eller ikke, eller om de gjorde ting du er uenig i - poenget er at det var troen på at det var en demon og ikke sykdom som tok livet av denne jenta. En middelaldersk tankegang.
jeg har selv sett en person som kommer i mot meg og kjenner min kraft jeg har og som da blir svart i øynene... ekkelt er det...
Lyst til å utdype dette?
mjahh noe lignende i alle fall på epilepsi og andre anfall men likevel ikke på den måten heller...
Hvordan skiller det seg ut?
emily rose filmen er en fakta film...der får personen denne stemmen. har ikke selv opplevd det, men er mye historier i verden om dette.
Der avslørte du deg selv som ganske naiv. Du bygger altså dine skråsikre uttalelser på en underholdningsfilm og historier du har hørt? Har du i det hele tatt sjekket kilder? Konsultert medisinsk litteratur?
Antall ord: 260
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av rhonersen »

jente 27 skrev:emily rose filmen er en fakta film...der får personen denne stemmen. har ikke selv opplevd det, men er mye historier i verden om dette.

nei du er ikke en demon heh...men nå viser jeg til at stemmen blir forandret til en annen person...ikke deg selv sin stemme.
"The Exorcism of Emily Rose". Filmen er ikke en faktafilm. Hvor utgir den seg for å være det? Den opprinnelige historien er ganske mørk, som gjør at den egnet seg å bygge en skrekkfilm rundt. Eksorsistene og foreldrene ble jo dømt for negligent homicide ('uaktomt drap'?) for det de gjorde/tillot.

Jeg leser at http://www.imdb.com/title/tt0454931/ gir et mer korrekt og nøytralt bilde på hva som skjedde.
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links