Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderouija for skeptikere

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Eyes_only
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Mai 2008 00:02
16

ouija for skeptikere

Innlegg av Eyes_only »

til dere skeptikere der ute som har prøvd ouija uten effekt. Her er noe dere burde prøve:

når man prøver ouji så må man legge alt sånne skeptiske tanker til side, først må du være rolig kanskje mediter litt og bli åpent for alt. deretter lager du en sirkel stå opp pek på sirkelen og snur rundt tenk at dette er et energifelt som du selv lager.

nå kan du sette deg ned foran ouji brettet husk å fortsatt slappe helt av å være åpent for alt begynn å kall på en ånd med dine egne seriøse ord. si dette 3 ganger og start å før gjenstanden på ouji brettet i sirkel, gjerne varm opp glasset før dere gjør dett hvis dere bruker glass.

Husk at selv om dere er skeptiske så må dere være åpne for alt og la hjernen virkelig tro på det når dere gjør det.

Skeptikere: sett i gang:)
Antall ord: 164
what's on your mind?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eyes_only
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Eyes_only »

dette kan være veldig farlig, men dere er jo skeptikere:)
Antall ord: 11
what's on your mind?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Jeg har forstått det slik at for å oppleve denne åndelige aktiviteten, så må man rett og slett tro på det. Når du sier at man må legge vekk alle skeptiske tanker så betyr det at man skal la seg lure av aspekter som f.eks. ideomotoriske bevegelser. Da er det jo heller ikke noe rart at man mener man har opplevd noe paranormalt.
Antall ord: 65
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eyes_only
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Eyes_only »

det er ikke ouji brettets bevegelse jeg er ute etter at man skal oppleve. det er noe annet:)
Antall ord: 18
what's on your mind?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Jeg snakket ikke om bare bevegelsen av glasset.
Antall ord: 8
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eyes_only
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Eyes_only »

slik som du vender på det så vil det si at hvis vi har sterk medvind så går vi fortere fordi vi tror vinden dytter på oss ikke fordi vinden egentlig dytter?
Antall ord: 33
what's on your mind?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Eyes_only skrev:slik som du vender på det så vil det si at hvis vi har sterk medvind så går vi fortere fordi vi tror vinden dytter på oss ikke fordi vinden egentlig dytter?
Hvordan vender jeg på det? Jeg bare pekte på at om man legger fra seg alle skeptiske tanker, så vil man selvfølgelig bli lurt av ting som f.eks. ideomotoriske bevegelser.
Det går igjen hele tiden fra de som tror på det overnaturlige; "dere må være åpne for det". En fin måte å forkaste all argumentasjon på. "Nei, nei - dere opplever bare ikke noe paranormalt fordi dere ikke er åpne nok. Argumentene deres er ikke gyldige".
Antall ord: 115
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eyes_only
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Eyes_only »

jeg mener ikke at man skal ha en skikkelig tro på at det funker, men man skal heller ikke sitte og tenke detteskjerikke detteskjerikke!..noen ganger er det lurt å ha en nøytral tankegang og se hva som skjer
Antall ord: 39
what's on your mind?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Eyes_only skrev:jeg mener ikke at man skal ha en skikkelig tro på at det funker, men man skal heller ikke sitte og tenke detteskjerikke detteskjerikke!..noen ganger er det lurt å ha en nøytral tankegang og se hva som skjer
Hvis du leste det innlegget der jeg kommenterte mitt forsøk, så trodde jeg selv at det kunne ha noe for seg.

Det er ikke slik at skeptikere er redde for det som skjer, men vi er åpne for alle muligheter. Sansynlighetene for de forskjellige mulighetene vurderes og man ser at den sannsynligste forklaringen er den ideomotoriske effekten.
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det er forskjell på å "tro på det" og å være "åpen for at det kan funke." I sistnevnte beholder en likevel sin skepsis, men er med på hva som kan skje.

Dersom en allerede har bestemt seg for at det ikke virker, vil de idiomotoriske bevegelsene sannsynligvis overstyres av underbevisstheten.

Jo mindre forutinntatt en er om noe i det åndelige, jo mer sannsynlig er det at en opplever noe når en minst venter det.
Antall ord: 75
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

BA. skrev:
Eyes_only skrev:jeg mener ikke at man skal ha en skikkelig tro på at det funker, men man skal heller ikke sitte og tenke detteskjerikke detteskjerikke!..noen ganger er det lurt å ha en nøytral tankegang og se hva som skjer
Hvis du leste det innlegget der jeg kommenterte mitt forsøk, så trodde jeg selv at det kunne ha noe for seg.

Det er ikke slik at skeptikere er redde for det som skjer, men vi er åpne for alle muligheter. Sansynlighetene for de forskjellige mulighetene vurderes og man ser at den sannsynligste forklaringen er den ideomotoriske effekten.
Kanskje du prøvde for hardt?
Antall ord: 107
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Hecate skrev:
BA. skrev:

Kanskje, jeg vet ikke. Det er lenge siden, og jeg kan huske feil på ting også. Kanskje jeg ikke egentlig trodde det ville virke. Jeg mener å huske at det ble bare tull ut av det ihvertfall. :)
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Kimbara skrev:
Eyes_only skrev:slik som du vender på det så vil det si at hvis vi har sterk medvind så går vi fortere fordi vi tror vinden dytter på oss ikke fordi vinden egentlig dytter?
Hvordan vender jeg på det? Jeg bare pekte på at om man legger fra seg alle skeptiske tanker, så vil man selvfølgelig bli lurt av ting som f.eks. ideomotoriske bevegelser.
Det går igjen hele tiden fra de som tror på det overnaturlige; "dere må være åpne for det". En fin måte å forkaste all argumentasjon på. "Nei, nei - dere opplever bare ikke noe paranormalt fordi dere ikke er åpne nok. Argumentene deres er ikke gyldige".
Det er idiomotorikse bevegelser som beveger glasset. Det er ingen som sier noe annet.
Spørsmålet er hvordan kan f.eks. du og jeg flytte det glasset samkjørt nok til å danne et ord som gir mening?
Hva er det som påvirker oss til å sende glasset avgårde?

Og det er faktisk sant at en må være åpen. Ikke at du må tro på noe som helst, men være litt upragmatisk og avslappet. La det bare skje og ikke tenk på noe som helst.
Antall ord: 205
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

BA. skrev:
Hecate skrev:
BA. skrev:

Kanskje, jeg vet ikke. Det er lenge siden, og jeg kan huske feil på ting også. Kanskje jeg ikke egentlig trodde det ville virke. Jeg mener å huske at det ble bare tull ut av det ihvertfall. :)
Men det er nok fordi en analyserer. Du må droppe logikeren.
Det er dødsvanskelig. Har akkurat vært på kurs og ingenting funket for meg fordi jeg analyserte og tenkte for mye. Det er først nå, etter at jeg har "gitt opp" at ting har begynt å skje...
Antall ord: 196
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eyes_only
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Eyes_only »

ikke prøv med glass da, men prøv heller med et halskjede som betyr noe for deg f.eks start med å gi den litt kraft til å snurre og deretter la det snurre, følg det slik som jeg har beskrevet og jeg tror du vil merke noe uvanlig
Antall ord: 49
what's on your mind?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links