ca2oo skrev:UNDSKYLD NORSKEN MIN ER IKKE SÅ GOD
evelusjon er langt fra fakta!!! (jeg kan gå in i evigheten med eksempler) man har aldri obserbert gjennom mennensken historie eller funnet klare overganger mellom to forskjllige arte, men variasjon innenfor en rase ser vi mange eksempler på, men det er nokså alt. (som det står i biblen at dyrene skal gi etterkommere etter sin art) dere vil kanskje si til meg at man ikke kan tro alle hunde rasene i dag stammer fra to på noas båt, men på den andre siden tror dere det kommer fra en stein det er blitt regnet på i milioner av år.. en frosk kan ikke bli til en prins med et kyss, men ved milioner av år så er det jo mulig?(satt litt på spissen)
Artsdannelse ikke observert? Løgn.
http://www.talkorigins.org/faqs/speciation.html
Du må dokumentere at noas båt (og en flod) eksisterte. Til da kan du holde de ubegrunnede spekulasjonene for deg selv.
Ingen her påstår at stein skaper et godt grunnlag for at liv kan oppstå. Det er også et separat emne fra evolusjon.
når det angår uiversett oprinelse som det står i skole bøkende (jeg siterer) "i universett betyr ingenting virkelig ingenting, ikke bare alle substanser ville forsvinne men også energy og tid" (så like etter denne sitaten står det) "så fra ingenting samlet all enrgien i universett seg og eksploderte(big bang)" ??? er det bare meg som syens det der høres latterlig dumt ut uansett hvor inviklet man kan si det???
Oppgi gjerne hvilken bok du siterer. Teorien sier da ikke at det eksploderte, men heller at det utvidet seg. Hvor massen i universet kom fra sier teorien ikke noe om, men om tid startet ved Big Bang er det til en viss grad en forklaring på begynnelsen.
Gud på den andre siden er ikke av denne verden, som vil si han ikke er innen for tid og rom. er han ikke av tiden så er han evig og er han ikke av universett(rom) er han overalt. gud skapte nemelig energy, alle substanser, tid rom som ikke kan være evig. (kan du slå på en lys bryter evig ganger ??? nei, uansett hva du skulle komme opp med. det vil si at gud kan spå fremtiden siden han er uten for den. dette gjør ingen annen bok en biblen(kristen) mer og bedre.
Hvis Gud ikke er en del av vår virkelighet, er han irrelevant. Om han 'interacter' med den felles virkeligheten vi lever i, må du vise dette med objektive observasjoner.
at jorden er 6000 år er det mange gode grunder til tro. dinosuruser er noe som populært brukes mot oss som tror på en ung verden. men det dere engentlig gjør er og skyte dere selv i foten. skal gi noen av mine grunner til og tro dette. først og fremst blir det funner hundrevis hvis ikke tusenvis av arkeologiske funn som viser at mennesker levde med dinaosuruser alt fra malerier på krokker som viser dinosaruser med ringer i huden sin som ikke føre nå har blitt oppdaget når en fosilert hud fra dinosarus hviste dette var korekkt. har dere tenkt på hvor alle folkeslag, alt fra vikinger, japanere og middelalder mennesker har denne dragen som ligner mistenksomt på en dinosurus også lockness moster lignende vensner som blir sett rundt om i verden stammer fra? det kan være noe lever fremdeles i dag i africa. hviser du bilde av en "lang hals" til en jungelman i hvisse jungler i afrika så vil han kjenne den igjen..selv om de ikke ville vært langt så store i dag på grund av mindre oksygen tilstand etter syde floden(orker ikke gå mer in på det nå) det er funnet menneske spor sammen med dinosauruser også disse menneske sporene var mange ganger større en hva de ville hatt vært i dag.
hvordan dinosurusene kunne begraves over tid er også tull erusjon bygger ikke jorden oppover og begraver skiletter(den gjør det motsatte). men ved en verdenomfattende flom ville alle blitt begravd slik at skilltende er der den dag i dag under jorden. prøv og legg et dødt dyr i hagen noen hundre til tunsen år så ville det ikke vært en flis igjend av den.
orde dinosaurus finnes ikke i biblen forde det ble ikke funnet opp føre det siste år hundrede.
Når du sier at hundre/tusener funn som støtter at mennesker levde sammen med dinosaurene,
lyver du. Klart det kan finnes livsformer med slektskap til dinosaurtiden i dag og.
http://talkorigins.org/indexcc/CC/CC101.html
Erosjon et sted kan føre til at noe begraves et annet sted, landmassen må jo et sted. Hvorfor driver du med stråmannsargumentasjon? Du har enda ikke vist hvordan dinosaurers eksistens støtter en påstand om at jorda er ~6000 år gammel.
Hovind er kjent for sine løgner om hva vitenskapen og evolusjonsteorien står for.
Se for eksempel
http://en.wikipedia.org/wiki/Kent_Hovin ... C000_offer