jente 27 skrev:rhonersen: vitenskapsmenn ja... men dem er bare mennesker de også...dem kan ta feil hehe...
Poenget er jo at vi ikke har noe som tilsier at jorda ikke er så gammel som målinger og lignende tyder på. Derfor er det løgn å si noe annet om du ikke kan begrunne det.
http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_the_Earth
vel man kan begynne å se på "bevis" i bibelen man har funnet. dødehavsrullene og arken eks. flere og flere vitenskapsmenn hevder nå at bibelen er mer sann enn dem trodde. de har heller ikke funnet "mellomleddet" mellom ape og menneske.
Verken arken eller bevis på en jordsomspennende flod er såvidt jeg vet funnet. Du forstår ikke at bibelen både kan inneholde sannhet og løgner/oppspinn. Jeg er enig i at for eksempel byene omtalt eksisterer, og at en person kalt Jesus levde på den tiden. Disse er ikke 'utrolige' påstander. Det er det utrolige med bibelen som må bevises, om det skal tros. Som for eksempel at Gud skapte jorda. Dette har du hittil feilet å bevise,
noe du må erkjenne.
At mennesket har felles forfedre med aper er ikke bare vist med funn av hominidskaller, men også DNA.
gud finnes tror jeg for det vet jeg. jesus også samt englene ++++. har mange opplevelser som gjør at jeg vet dem finnes alle sammen... også innen det onde i åndeverdenen. kjenner det også i mitt hjerte....
Til du kan vise for alle hvorfor og hvordan dette stemmer for oss andre (ikke-subjektivt), er det ikke noe mer enn en tom påstand du kan holde for deg selv.
ok så da sier du det at om en hakkespett har lyst å ha lengre nebb så får den det om noen tusen år ?? ehhhh
Det har ingenting med vilje å gjøre. Det har med egenskaper som gjør at et individ overlever/forplanter seg bedre/mer enn andre. Utsagnet ditt bygger på misforståelse. Dette eksempelet alene viser at du ikke forstår evolusjonsteorien,
leste du i det hele tatt på siden jeg linket til?
støttet av vitenskapsmenn ja. hvorfor skal vi stole på disse. hvem vet hva dem kan skjule hehe glere å flere av dem sm sier bibelen er mere sann enn forventet
Jeg snakker ikke om vitenskapsmenn, som om de har personlig autoritet. Jeg snakker om prosessen som observasjoner (som for eksempel mutasjoner) går igjennom til å danne viten. Ting erkjennes ikke som sant fordi en vitenskapsmann sier det, - sannheten vurderes ut ifra observasjoner/evidens og konklusjonene som trekkes fra dette.
Du derimot forsøker å trekke inn autoriteten til vitenskapsmenn med sin overtro. Gudstroen de har er ikke støttet i vitenskap.
Igjen har du et innlegg fullt av misforståelser av hvordan vitenskap opererer og hva evolusjonsteorien 'sier'. Vær heller mer ydmyk og undersøk dette før du avviser det med feilaktig logikk og uærlige argumenter.