Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderPOLTERGEIST

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Millamy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2008 21:28
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Larvik

POLTERGEIST

Innlegg av Millamy »

Antall ord: 39
Interessert i paranormale ting? gå på para-tube.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: POLTERGEIST

Innlegg av Kimbara »

Millamy skrev:sjekk detta, er det virkelig sant? kan det være filmtriksing eller ekte?

http://www.youtube.com/watch?v=o5-7jdPD2l8
Oppspinn. Selvfølgelig mener denne mannen at de "beste bevisene" er de han selv har filmet.
Den delen av videoen som viser familien i en såkalt seanse viser ingenting mystisk. Bankelydene kan man lett lage utenfor kameraet, og at dama snakker - vel, det kan vi jo alle.

Den neste delen, hvor stoler tilsynelatende flytter på seg som en respons på fotografens forespørsel, er helt tydelig juks. Legg merke til kameraet når stolen beveger seg, spesielt for andre gang. Det rister. Det er helt klart at denne mannen beveger møblene selv ved å f.eks. dra i et teppe under stolene og bordet.

Den tredje delen, som viser jenta som sitter og "skriver" er også lett å få til. Antakeligvis bevegde jenta selv på stolen. Jenta er riktignok ikke nær gulvet, men hun er nær bordet, og det er nær gulvet. Hun kan lett ha vippet på stolen.
Denne har jeg tatt for meg tidligere her på forumet. Først av alt tar fotografen kameraet opp fra bagen ETTER han har trykket "rec". Det er ingen som gjør slikt, og er nok et dårlig forsøk på å lure folk til å tro at han fant fram kameraet i all hast.
For å skru på et videokamera må man først skru på selve strømmen, som er en bryter som vanligvis er litt vanskelig å trykke opp. Så må kameraet "klargjøre" seg (spillehodene må i posisjon, tapen spoles gjerne litt), også må han trykke "rec". Etter man har trykket "rec" tar det vanligvis på små konsumerkameraer noen sekunder før kameraet faktisk tar opp noe. Alt dette har altså skjedd nede i bagen.

Så har vi pustingen. Hvem er det som puster slik? Også en typisk måte å få fram redsel på blant dårlige skuespillere.

Også blinker lyset. Oioioi, så vanskelig. Alle som vet hvordan en lysbryter fungerer kan få til denne klassiske effekten. Fotografen hadde nok her en medhjelper.

Bildet som beveger seg kan enten gjøres ved hjelp av fiskesnøre, eller ved faktisk å bore hull igjennom veggen.

Skålen som "flyr" bærer så preg av å bli løftet i en tråd at det er helt flaut å se på. Den dårlige kvaliteten på filmen hjelper nok å maskere denne tråden.

Og hvorfor blir han plutselig livredd når skålen treffer gulvet?

Og hvorfor skjer ting i den rekkefølgen han filmer?

Fordi det er løgn.
Koppen bærer preg av å bli dratt bortover benken, sannsynligvis i en tråd festet i en hank vi ikke ser fordi den er bak koppen. Tråden går antakeligvis ned bak benken.

Kamerabevegelsen som visstnok er så mystisk er etter lyden å dømme, noen som tar i kameraet. Fotografen/forfalskneren vil jeg anta.

Nei, man skal nok være veldig kritisk allerede i det øyeblikket overskrifter som "100% Genuine Poltergeist Footage" eller "Poltergeist Incident Real footage not fake !" kan leses.
Antall ord: 530
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Kimbara skrev:
Millamy skrev:sjekk detta, er det virkelig sant? kan det være filmtriksing eller ekte?

Oppspinn. Selvfølgelig mener denne mannen at de "beste bevisene" er de han selv har filmet.
Den delen av videoen som viser familien i en såkalt seanse viser ingenting mystisk. Bankelydene kan man lett lage utenfor kameraet, og at dama snakker - vel, det kan vi jo alle.

Den neste delen, hvor stoler tilsynelatende flytter på seg som en respons på fotografens forespørsel, er helt tydelig juks. Legg merke til kameraet når stolen beveger seg, spesielt for andre gang. Det rister. Det er helt klart at denne mannen beveger møblene selv ved å f.eks. dra i et teppe under stolene og bordet.

Den tredje delen, som viser jenta som sitter og "skriver" er også lett å få til. Antakeligvis bevegde jenta selv på stolen. Jenta er riktignok ikke nær gulvet, men hun er nær bordet, og det er nær gulvet. Hun kan lett ha vippet på stolen.
Denne har jeg tatt for meg tidligere her på forumet. Først av alt tar fotografen kameraet opp fra bagen ETTER han har trykket "rec". Det er ingen som gjør slikt, og er nok et dårlig forsøk på å lure folk til å tro at han fant fram kameraet i all hast.
For å skru på et videokamera må man først skru på selve strømmen, som er en bryter som vanligvis er litt vanskelig å trykke opp. Så må kameraet "klargjøre" seg (spillehodene må i posisjon, tapen spoles gjerne litt), også må han trykke "rec". Etter man har trykket "rec" tar det vanligvis på små konsumerkameraer noen sekunder før kameraet faktisk tar opp noe. Alt dette har altså skjedd nede i bagen.

Så har vi pustingen. Hvem er det som puster slik? Også en typisk måte å få fram redsel på blant dårlige skuespillere.

Også blinker lyset. Oioioi, så vanskelig. Alle som vet hvordan en lysbryter fungerer kan få til denne klassiske effekten. Fotografen hadde nok her en medhjelper.

Bildet som beveger seg kan enten gjøres ved hjelp av fiskesnøre, eller ved faktisk å bore hull igjennom veggen.

Skålen som "flyr" bærer så preg av å bli løftet i en tråd at det er helt flaut å se på. Den dårlige kvaliteten på filmen hjelper nok å maskere denne tråden.

Fordi det er løgn.
Koppen bærer preg av å bli dratt bortover benken, sannsynligvis i en tråd festet i en hank vi ikke ser fordi den er bak koppen. Tråden går antakeligvis ned bak benken.

Kamerabevegelsen som visstnok er så mystisk er etter lyden å dømme, noen som tar i kameraet. Fotografen/forfalskneren vil jeg anta.

Nei, man skal nok være veldig kritisk allerede i det øyeblikket overskrifter som "100% Genuine Poltergeist Footage" eller "Poltergeist Incident Real footage not fake !" kan leses.
Dette er jo bare antagelser :mozilla_wink:
Antall ord: 539
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Eaglespirit skrev: Dette er jo bare antagelser :mozilla_wink:
Du kan jo kalle det for det, men det er ihvertfall basert på noe du kan observere selv. Noe mer konkret enn dette kan ikke slås fast ut fra slike videoer av dårlig kvalitet.

Men jeg skjønner jo at du bare ville kverulere ;)
Antall ord: 55
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Kimbara skrev:
Du kan jo kalle det for det, men det er ihvertfall basert på noe du kan observere selv. Noe mer konkret enn dette kan ikke slås fast ut fra slike videoer av dårlig kvalitet.

Den hjernen din er jammen spesiellt samensatt.

Hele verden går ut på og debunke allt som fysisk måtte finne på og røre på seg.
Hva med å forsøke og finne ut litt om eveantualiteter rundt det som mange sier kansje kan være tilfelle.?
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Metodisten skrev:
Kimbara skrev:

Den hjernen din er jammen spesiellt samensatt.

Hele verden går ut på og debunke allt som fysisk måtte finne på og røre på seg.
Hva med å forsøke og finne ut litt om eveantualiteter rundt det som mange sier kansje kan være tilfelle.?
I disse videoene er det nok ikke rare eventualitetene å snakke om :D
Antall ord: 117
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 12 Mar 2008 05:09
16
Lokalisering: Oslo

Innlegg av FandenTa »

kimbara er en wannabe, thats it
Antall ord: 6
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

FandenTa skrev:kimbara er en wannabe, thats it
Det er alltid moro med kritikk, men ubegrunnet sådan er helt meningsløst. "Wannabe" hva da?
Antall ord: 25
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mariann66
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Aug 2007 21:40
17

Innlegg av Mariann66 »

Ja dette kan, eller kunne vere ekte om denne personen har båret på sinne /redsel over lang tid, for poltergeist er kun negativ energi og ingen spøkelse..
Antall ord: 29
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Mariann66 skrev:Ja dette kan, eller kunne vere ekte om denne personen har båret på sinne /redsel over lang tid, for poltergeist er kun negativ energi og ingen spøkelse..
Men da må det innrømmes at telekinese er et faktum :mozilla_wink:
Antall ord: 44
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mariann66
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Aug 2007 21:40
17

Innlegg av Mariann66 »

Eaglespirit skrev:
Mariann66 skrev:Ja dette kan, eller kunne vere ekte om denne personen har båret på sinne /redsel over lang tid, for poltergeist er kun negativ energi og ingen spøkelse..
Men da må det innrømmes at telekinese er et faktum :mozilla_wink:
Ja det kan jo tenkes :)
Antall ord: 51
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Lokalisering: norge

Innlegg av jente 27 »

dette tror jeg er sant...
et poltergeist tror jeg er et spøkelse men noe midt i mellom spøkelse og demon på en måte. de velter ting og stabler ting samt beveger ting rundt om kring.
jeg har selv opplevd slikt å vet det er sant med poltergeister.
uten at je gtenkte på det eller gikk runst å ville se det .

kimbara ? : hvor er teppet du snakker om ?? jeg ser det ikke kan du ?
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev: kimbara ? : hvor er teppet du snakker om ?? jeg ser det ikke kan du ?
Nei, du ser det ikke, for det er utenfor kameravinkelen.
Merk at jeg sier ikke at det 100% sikkert er brukt et teppe, men det er en lett måte å få det til på.
Antall ord: 50
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Lokalisering: norge

Innlegg av jente 27 »

ok

jeg tror ikke det er teppe. ser man måten stolen beveger seg på så er det umulig at et teppe kan gjøre det derre....

jeg tror ikke det er teppe jeg da men .
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Millamy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2008 21:28
16
Lokalisering: Larvik

Innlegg av Millamy »

Kimbara skrev:

Fordi det er løgn.

sier du det? kunne du ikke bare enkelt sagt: dette er fake.
Antall ord: 544
Interessert i paranormale ting? gå på para-tube.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links