Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDrømmetydning - kan noen hjelpe?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
sparky9
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jun 2006 03:45
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: bærum

Innlegg av sparky9 »

du kan ikek benekte at måten du skrev det på var morsomt. altså. det er vell almenn kunnskap at det ikke finnes noe, drømmetydningsuniversitet eller noe sånt.
var ikke noe mening med å lattelig gjør deg eller noe. syns det bare var morsomt.
enkelt og greit. men som jeg har sagt til deg.
tror vi skal gi opp å diskutere i trådene.
Antall ord: 65
Opp fra asken vil du oppstå på ny!<3

meninger er forksjellige! men det betyr ikke at noen er mindre verdt! <3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

sparky9 skrev:du kan ikek benekte at måten du skrev det på var morsomt. altså. det er vell almenn kunnskap at det ikke finnes noe, drømmetydningsuniversitet eller noe sånt.
var ikke noe mening med å lattelig gjør deg eller noe. syns det bare var morsomt.
enkelt og greit. men som jeg har sagt til deg.
tror vi skal gi opp å diskutere i trådene.
Ja jeg skrev det på en morsom måte, litt for underholdningsverdien ;)

Misforstod reaksjonen din litt der er jeg redd.
Antall ord: 87
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Kimbara skrev:
Hecate skrev:Jeg avfeier ikke dine argumenter om hva du mener om Jung, men at du tillegger meg egenskaper du ikke vet om jeg har, derimot gjør at jeg mister litt respekt for argumentasjonen. Det må jeg innrømme.
Jaha? Hvor gjør jeg dette?
Den går jeg ikke på. :mozilla_cool:
Antall ord: 56
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Hecate skrev:
Kimbara skrev:
Hecate skrev:Jeg avfeier ikke dine argumenter om hva du mener om Jung, men at du tillegger meg egenskaper du ikke vet om jeg har, derimot gjør at jeg mister litt respekt for argumentasjonen. Det må jeg innrømme.
Jaha? Hvor gjør jeg dette?
Den går jeg ikke på. :mozilla_cool:
"Går ikke på"? Jeg ber deg ganske enkelt om å vise meg hvordan jeg skal ha "tillagt deg egenskaper jeg ikke vet om du har".
Antall ord: 83
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Ut i fra din kommentar om mine søvnvaner.

Det jeg mente at jeg ikke går på den, er en ren misforståelse da jeg leste litt fort. Jeg synes det sto "hvorfor" og ikke "hvor." Og "hvorfor" kan jeg ikke svare på uten å spekulere i dine motiv og egenskaper, hvilket blir feil fokus i diskusjonen.
Antall ord: 57
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Hecate skrev:Ut i fra din kommentar om mine søvnvaner.
Sikter du til det med å gnisse tenner i søvne? Hvis du ikke leste fort igjennom den også, så la du sikkert merke til at jeg skrev "det kan like gjerne være...", noe som betyr at jeg kun kom med et forslag.

Jeg tillegger deg altså ikke noe som helst.
Antall ord: 62
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Kimbara skrev:
Hecate skrev:Ut i fra din kommentar om mine søvnvaner.
Sikter du til det med å gnisse tenner i søvne? Hvis du ikke leste fort igjennom den også, så la du sikkert merke til at jeg skrev "det kan like gjerne være...", noe som betyr at jeg kun kom med et forslag.

Jeg tillegger deg altså ikke noe som helst.
Du kom med et forslag og dermed oppfattet jeg det som et forsøk på analyse og bortforklaring på noe du ikke kunne uttale deg om vedrørende min skildring. Men nok om det, vi legger ballen død der, ok?
Antall ord: 105
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Millamy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2008 21:28
16
Lokalisering: Larvik

Re: Drømmetydning - kan noen hjelpe?

Innlegg av Millamy »

Tommyn skrev:Hei alle sammen!

Jeg er ny her, og er veldig nyskjerrig.

En venninne av meg drømmer ofte om at hun mister alle tennene sine, og lurer på om dette kan bety noe...

Er det noen som har opplevd noe av det samme?
Tror ikke at det skal skje nei.
Alle kan drømme samme drømmen.
Hvis man tenker på det så drømmer man jo det flere ganger :mozilla_smile:.
Drømmer nesten hver eneste natt jeg. Og ja, jeg har opplevd det før.
Tror ikke det betyr noe egentlig..
Antall ord: 95
Interessert i paranormale ting? gå på para-tube.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Fra drømmetydning:
Tenner

Skjeve tenner betyr løgn eller liten selvrespekt. Det samme gjelder hvis tennene faller ut. Den som har ”problemer” med tennene er den som vil lyve eller har liten selvrespekt. Hvis vedkommende lyver vil han/hun snart bli avslørt. Svelger du en tann vil du snart måtte innrømme du har sagt noe feil. Et gebiss betyr hjelp til å løse et problem. Utslitte eller ødelagte tenner betyr slutten på et forhold eller vennskap. Vonde tenner betyr familiekrangler. Blir tennene reparert vil du få gode nyheter. Blir de trekt vil du få en god mulighet når det gjelder investeringer. Løse tenner betyr at du har venner som du ikke kan stole på. Råtne tenner betyr helseproblemer. Pene tenner betyr lykke og fremgang. En tann som er lengre enn de andre symboliserer dårlige nyheter. Pusser du tenner vil du komme over det som har holdt deg tilbake. Bruker du en tannpirker eller pirker i tennene på andre måter, har du en falsk venn. Se eventuelt hoggtann.
Antall ord: 176
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Loffedotten
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Nov 2007 20:27
17
Kjønn (valgfri): Jente, ofc.
Lokalisering: I ett tre.

Re: Drømmetydning - kan noen hjelpe?

Innlegg av Loffedotten »

Kimbara skrev:
Tommyn skrev:Hei alle sammen!

Jeg er ny her, og er veldig nyskjerrig.

En venninne av meg drømmer ofte om at hun mister alle tennene sine, og lurer på om dette kan bety noe...

Er det noen som har opplevd noe av det samme?
Drømmetyding er bare vissvass med røtter i blant annet C. G. Jungs filosofiske tankespinneri. Den evinnelige symbolikken man hele tiden skal dra nytte av i sin synsing om andre menneskers underbevissthet provoserer meg litt. Hvorfor skal alt påtvinges en betydning? Må mennesker serveres metaforiske forklaringer og symbolikk for å kunne forholde seg til virkeligheten?

Drømmer er fragmenter fra hukommelsen som "spilles av" under REM-søvn. Antakeligvis er dette en del av en prosess der informasjonen i hjernen sorteres og effektiviseres. Se på det omtrent som diskdefragmentering på en PC. Man merker at blant hukommelsen blir dårligere hvis man ikke sover, noe som er en indikasjon på hva som skjer under søvn.

En del av drømmene kan speile bekymringer og problemer i hverdagen, og det er fordi man da antakelig går og tenker mye på det.

Tåpelig symbolikk som slanger og skyer og liknende blir kun symboler for noe når drømmeren selv er klar over det på forhånd og drømmer i symboler fordi det er noe som opptar ham/henne.

Videre er symbolikk i seg selv forholdsvis meningsløst, da dette springer ut fra enkelte menneskers meninger, eller religionshistoriske elementer (slangen i paradis f.eks.).

Akkurat som i spørsmålet "hva er meningen med livet?", søker de fleste mennesker å finne en dypere og større mening bak alt, selv om meningen i seg selv er ganske åpenbar og enkel. Når det gjelder meningen med livet, så er det rett og slett å reprodusere seg for å sikre artens videreføring. Videre betydninger, både av livet selv og drømming, er helt og holdent subjektivt.

:mozilla_yell: :mozilla_yell: :mozilla_yell: :mozilla_yell: :mozilla_yell: :mozilla_yell:
Antall ord: 325
MVH Dotten.

Hello, internet pedofiles.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Loffedotten
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Nov 2007 20:27
17
Kjønn (valgfri): Jente, ofc.
Lokalisering: I ett tre.

Innlegg av Loffedotten »

Kimbara skrev:
sparky9 skrev:jeg gidder ikke diskutere/krangle hva enn det blir kalt i disse dager i 2 tråder med samme person. og med dum mente jeg dette er som høres totalt dumt ut
Profesjonelle" drømmetydere? Har de gått på "drømmetyderuniversitetet" og tatt eksamen/fått mastergrad i drømmetyding?"
LOL
Ja, når man ikke lengre kan diskutere er det helt legitimt å forlate diskusjonen ved å forsøke å latterliggjøre meddiskutanten :)

Du skjønte poenget mitt med å si dette som du fant så hysterisk morsomt. Ikke gjør deg selv dummere enn du er.
Det var litt frekt sakt ? Tenk på deg selv før du sier sont til andre :mozilla_wink: .
Antall ord: 118
MVH Dotten.

Hello, internet pedofiles.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Malin-94
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Des 2007 18:40
16
Lokalisering: TV-Land

Innlegg av Malin-94 »

Hallo :)

I min gamle "Snoopy-Dagbok" står det om akkurat tenner som faller ut :P. Det står: Tenner som faller ut - Du liker ikke forandringene som skjer i livet ditt! =D
Antall ord: 32
Potteplanten miin <3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links