Nei. Jeg hinter til at vi skal tenke gjennom dette og inkludere det, når vi ser hvor mange som har blitt rammet av lungekreft og annet dritt etter kollapsen.Kimbara skrev:Hinter du her til at USA iscenesatte terrorangrepet for å få bukt med et asbestproblem?ludoburgero skrev:
Synes du det er rart også at bygningene inneholdt store mengder asbest, ettersom det var lovlig i den perioden bygningene ble lagd? Ikke rart å tenke på at det hadde kostet en formue å ordne ihvertfall.
Jeg hinter også til at det hadde blitt veldig dyrt å skifte ut eventuelle eternittplater i bygningene. Hintet og hintet... nei, egentlig stilte jeg et spørsmål.
Du stiller spørsmål til mine spørsmål, for så å svare.Kimbara skrev:Forsvaret? Hva kunne forsvaret gjort? Innen flyene ble oppdaget var det altfor sent å sette inn tiltak.ludoburgero skrev: Har du også synes det var rart alle disse tilfeldighetene denne dagen? At forsvaret sviktet,
Jeg ser du gjør dette ofte. Vet du hvorfor du gjør det?
Bare spør...
Forsvaret kunne stoppet dette lenge før.
De vurderte jo å sende jagerfly til å ta ned flyene.
Dessuten skyldtes mye av svikten fordi de etter sigende skal ha vært forvirret over de øvelsene som pågikk; altså et simulert angrep på nettopp WTC, blant annet.
Sier du at de mislyktes å ta ned World Trade Center 1 og 2?Kimbara skrev:Slikt blir vel strengt tatt gjort ganske ofte. Og hva i all verden skulle meningen med en slik øvelse være om man har planlagt hele greia? Og hvorfor bar ikke situasjonen preg av at ting var innøvd?ludoburgero skrev: at det ble holdt en lignende øvelse som skulle simulere et angrep,
Situasjonen bare forsåvidt også preg av at ting var innøvd;
nok en gang - det var stor forvirring over om de aktuelle hendelsene var en del av øvelsen eller reelle. Dette er veldokumentert.
Helt ærlig... jeg har ikke tid til å sitte og legge frem kilder til alt dette, men det er også dokumentert. Jeg skjønner ikke hvordan en kan spørre så mye uten å undersøke selv. Det er en del av det å ta til seg kunnskaper det - å oppsøke informasjon.Kimbara skrev:Hvor har du dette fra?ludoburgero skrev: at alt dette skjedde akkurat denne dagen, at regjeringsmedlemmer ble advart om å fly neste dag den 10. september,
Hvorfor finnes det også falske Osama-videoer?Kimbara skrev:Det ble gjort etterretning på Osama og hans nettverk før 9/11, så det var ikke mye oppnøsting som skulle til. Dessuten gav vel Osama ut en video hvor han tar på seg ansvaret.ludoburgero skrev: og at de var uhyre kjapt ute med å flashe bildene av Osama bin Laden verden over på alle nyhetssendinger?
Jeg skjønner at Osama bin Laden lenge har vært ettersøkt.
Han passet vel inn som syndebukk der og da.
De klarte aldri å finne ham da... egentlig ganske rart.
Samtidig har han aldri vært ettersøkt av FBI for dette.
Egentlig ganske rart det også.
http://wtc7.net/articles/WhyIndeed09.pdfKimbara skrev:"Smeltet" stål? Nok en gang - hvor har du dette fra?ludoburgero skrev: Samtidig som at de fant smeltet stål på bakken i flere uker etter bygningene raste ned.
Nei, Kimbara.Kimbara skrev:Dette var nok en tilfeldighet. Hvorfor skulle det tilsi at det ligger en konspirasjon bak? "Nei, vi bytter ut vaktene slik at de nye blir drept istedet for de gamle"?ludoburgero skrev: I tillegg har de byttet ut sikkerhetsvaktene et par måneder i forkant av angrepet.
De som hadde ansvaret for sikkerheten.
De gamle kunne også ha stoppet eventuell planting av ekslosiver.
Egentlig litt rart at det var ingen andre enn fetteren til George W. Bush som eide sikkerhetsselskapet som ansatte den nye sikkerhetsstaben også.
Ikke spør meg. Hva er vitsen med at heisene er i ustand?Kimbara skrev:Igjen; hva er vitsen med dette? Envher idiot må forstå at en god del tusen menneskeliv går tapt om en jumbojet styrter inn i verdens høyeste byggning. Det hjelper ikke å øve på dette.ludoburgero skrev:
Det ble også holdt en del øvelser og heisene var periodevis i ustand. Slikt var heller ikke vanlig kost for de som var ansatt i tvillingtårnene.
Svikt i strømanlegget på bygget. Hvorfor det skjedde gjentatte ganger?
Tilfeldig? Sabotasje? En mulighet til å komme seg til enkelte rom for å plante eksplosiver? Vet ikke. Bare åpne tanker. Merkelig nok var det flere kontorlokaler som sto tomme i perioden rett før (og under) flyangrepene også - som det bler hørt lyder fra, romstering og som om noen holdt på å bygge på de, uten at de andre ansatte visste hva som foregikk. De hadde ikke fått noen beskjed om at noe arbeid skulle pågå.
Kildene finner du i mange dokumentarer og overalt på nettet.Kimbara skrev:Byggene er blitt truet av terrorisme mange ganger tidligere. Hvis du sikter til at folk mener å ha sett bomber i bygget samme dag som angrepet, så ber jeg deg vise til kilder.ludoburgero skrev: Det er også rapportert bomber i bygget.
Brannmennene så også etasjene "poppe ut, en etter en"
og at det så ut som "en av disse kontrollerte nedrivningene".
Kan gi deg kilder selv hvis du er så fastlåst og lite interessert i å oppdrive dem selv, men det må jeg ta seinere når jeg har bedre tid.
Men vi kan jo spare oss for den tiden det vil ta hvis du virkelig er interessert.
Jeg vet at byggene ble truet av terrorisme før.
I 1993 ble det også avslørt at FBI hadde leid inn en terrorist til å kjøre inn en lastebil med eksplosiver der. Det ble fort dysset ned i media, og det ble helst lagt vekt på at dette var en terrorist. Ikke at FBI selv sto bak engasjementet.
Begge deler.Kimbara skrev:Eksplosjonene når flyene traff tårnene? Eller mener du det var kontrollerte eksplosjoner når tårnene falt? Selvfølgelig vil det smelle og oppstå små eksplosjoner når en byggning kollapser som følge av en flystyrt. Kontrollerte eksplosjoner ville dog sett annerledes ut. Dessuten ville ferdig rigget TNT mest sannsynlig gått av idet flyet traff.ludoburgero skrev: Mange vitner til eksplosjonene.
Ja, det du sier om at den ferdigriggede TNT'en ville gått av i det flyet traff, synes jeg er et godt poeng. Mye mulig du har rett i det.
Igjen tenker jeg da hvorfor en del av bygningene ramlet delvis på skrå og var av et større segment, enn resten av bygningene som ble pulverisert.
Og hvorfor man IKKE SER at bygningens topp eksploderer, da den faller sammen noen etasjer lengre nede. Et slikt angrep som traff tårnene må være utført med presisjon! Det må vi ikke glemme! Da er det også ikke så usannsynlig at det er planlagt nøyaktig hvor flyene skulle treffe i tårnene, eller hva?
(det trenger ikke finnes eksplosiver akkurat der flyene traff)
Nei, jeg har ikke mye kjennskap til fysikk.Kimbara skrev:Har du kjennskap til fysikk?ludoburgero skrev: Bygningene falt i nærmest fritt fall.
Uten motstand fra de nedenforstående etasjene.
Husk all den vekten som lå i de etasjene over treffpunktene.
Eller mener du at myndighetene på forhånd skal ha svekket alle etasjene under treffstedet?
Mener du at fallhastigheten var naturlig?
(forutsatt at bygningene kollapset uten ved hjelp av eksplosiver)
Har du flere argumenter enn tøys?Kimbara skrev:Tøys og tull. Det var ikke noe kontrollert med den kollapsen i det hele tatt.ludoburgero skrev: Og hele kollapsen minnet svært om en kontrollert nedrivning.
Hvis ikke identisk.
Eventuelt tull?
Har du sett hvordan en bygning faller sammen ved bruk av eksplosiver?
Ingen likheter i det hele tatt altså?
Spol tilbake selv da?Kimbara skrev:Dette er dine påstander. Du er minst like spekulativ selv.ludoburgero skrev: Selv fikk jeg presentert angrepet gjennom TV2 og NRK den dagen det skjedde, og jeg glemmer det aldri. Propaganda var det, spekulative nyheter.
Se hysteriet og skremselspropagandaen i 2001.
Hele media var gjennomsyret med det.
"3. verdenskrig", "Osama bin Laden", "De hater vår frihet",
"Miltbrann", skjerpet sikkerhetsgrad i Forsvaret,
flygninger ble stoppet. Bilder av Osama bin Laden ble mer enn nok
prentet inn i våre netthinner. Det er helt utrolig.
Repetisjonene rullet over igjen og igjen av hendelsene.
Når ble dette gjort sist, tror du?
Og til hvilket formål? Var det til det bedre?
Propaganda.
Jeg mener ikke jeg blir hjernevasket heller, men jeg mener det forsøkes å gjøre det. I mange tilfeller lykkes de også. Like fullt sluker du ukritiske den offisielle versjonen i den grad av hvordan jeg sluker ukritisk alle konspirasjonsteoriene.Kimbara skrev:Du sier (indirekte) at du ikke liker å bli "hjernevasket" av det slemme propagandaapparatet som styrer store deler av verden, men like fullt sluker du konspirasjonsteoriene ukritisk. Jeg skjønner det er populært å hate USA, og jeg har ikke mye til overs for politikken de bedriver selv - men det finnes grenser.
Faktisk er jeg mer kritisk enn den som sluker den offisielle konspirasjonsteorien.
Jeg oppsøker alternative og ser gjennom alle disse.
Noe finner jeg mer logisk enn annet, noe finner jeg mer spekulativt,
alt i alt sitter jeg igjen med flere perspektiv på det som skjedde,
og mere dybde. Hva er ukritisk med dette? Hva med slukingen?
Jeg hater på ingen måte USA. Det jeg hater er de som systematisk ødelegger verden for å nå sine økonomiske visjoner eller går etter de fanatiske overbevisningene sine.
USA er et fint land. Og det er et land. Jeg fordømmer på ingen måte dem alle.