Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderAldri alene

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-bekka-
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Mai 2008 22:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Aldri alene

Innlegg av -bekka- »

OKei, jeg vet at dette høres helt sprøtt ut.
Men uansett sier jeg det hær, hvor ingen kjenner meg.
Helt siden jeg var liten har jeg følt at jeg aldri har vært alene, jeg har sett skygger og sitte å snakket med "noen" i senga mi.
Jeg hører også ting som ikke andre alltid hører eller bare ikke får med seg.
Og spessielt etter at farmoren min døde har dette blitt verre, men nå blir jeg redd.
Noen ganger føles det som om noen sitter oppi annsiktet mitt når jeg skal sove, noe som har gjort att jeg har blitt mørk redd.

Det virker kanskje som om jeg bare opplever dette når jeg er alene og på kveldene, men det stemmer ikke.
Jeg kan for ekspemel sitte midt i ett klasserom føle at jeg blir stirret på, eller jeg kan se eller høre noe som absolutt ikke kan være dær.
(Dette var bare ett eksempel.)

Er det flere som har disse følelsene?
Eller bare noen som kan vite hva det er?
Vær så snill å svar, begynner å tro att jeg er gal :mozilla_undecided:
Antall ord: 199
Bekkan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
FEUER
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Des 2007 16:14
16
Kjønn (valgfri): Gutt (14)
Lokalisering: spangereid

Innlegg av FEUER »

hva tror du selv at d er?

jeg mener at det er noe i skytsengel duren :mozilla_wink:
Antall ord: 18
Hva er meningen med livet..

Nyt det mens du har det! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vomit

Innlegg av Vomit »

Hadde jeg ikke orket.
Tenk når man gjør aktiviteter som krever at man er alene eller bare to.. eller tre.. Kanskje fire..
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Kanskje du blir forfulgt. Hørt om klebeånder? "Blir med folk hjem" fra for eksempel gamle steder med mye åndelig aktivitet... Bare gjetning, da.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
siva123
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2008 15:59
16
Lokalisering: opp ei trapp å inn på loftet

Innlegg av siva123 »

Jeg har nesten følt akkurat det samme,når jeg har lagt meg å leser,så føler jeg liksom at noen ser på meg og iakktar meg det er veldig ekkelt.Det har skjedd før andre plasser,av og til glemmer jeg å slå av lampa på nattbordet (jeg våkner midt på natta vet ikke hvorfor)
en natt hadde altså glemt det,da våknet jeg da så jeg en skygge i den en kroken i rommet!! jeg forstår deg godt. håper det ikke er klebeånd da!! :oops:
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

Om det så skulle være en klebeånd, så trenger det nødvendigvis ikke være noen ond ånd, men en god en... personer tar med seg sin personlighet over, å det finnes så absolutt flest gode mennesker vel??

For selv om vi blir redd det ukjente vil det ikke si det samme som at det er noe ondt.. har selv kjent energier og merket nærvær siden jeg var ei lita jente.. Har vært redd det stort sett hele livet.. Men har nå forstått at det like gjærne kan være dine nærmeste som kommer på besøk eller din egen skyttsengel...

Men akkurat det at du føler at noen sitter på ansiktet ditt??? Jeg kjenner mer at noen stryker meg på kinn og håret.. Kjenner ett stikk av redsel, men så skyver jeg redselen bort og smiler...

(å til de kristne som skulle komme hit og snakke om demoner og lignende.. husker fra min barndoms-undervisning at når engelen viste seg etter at jesus hadde stått opp, så kastet de seg ned og vart fælandes redde, så sa engelen,"vær ikke redd jeg kommer med bud fra gud....etc".. Så ble de redd den gangen, så kan de jaggu bli redd i dag også!!!) :mozilla_wink:
Antall ord: 218
Klem Torill =o)

Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
-bekka-
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Mai 2008 22:10
16

Innlegg av -bekka- »

Mm.. Takk, for alle gode tips, og for forståelsen jeg har fått.
Takk for forslagene også, kan jo sjekke opp dette med klebeånder :D
Antall ord: 26
Bekkan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Grønne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Okt 2007 20:55
17

Innlegg av Grønne »

Kan du ikke ta kontakt med en klarsynt som kanskje kan si noe mer om hvem du har rundt deg?
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kinlas
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Mai 2008 18:15
16

Innlegg av kinlas »

Det trenger ikke nødvendigvis å være en ånd heller.. Det er noe som heter paranoia og.. Det har du het sikkert hørt om.. En psykiater er lurt å oppsøke først..
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Lokalisering: Sunnmøre

Innlegg av Skarabè »

kinlas skrev:Det trenger ikke nødvendigvis å være en ånd heller.. Det er noe som heter paranoia og.. Det har du het sikkert hørt om.. En psykiater er lurt å oppsøke først..
Tja, både og... I ett slikt tilfelle, hvis det skulle være paranoia, så kunne troen på at ett medium har fjernet det en tror er der, være bedre en at en psykiater sier at en er paronoid...

Men dette må vel vurderes fra person til person og tilfelle til tilfelle...
Antall ord: 88
Klem Torill =o)

Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kinlas
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av kinlas »

Skarabè skrev:
kinlas skrev:Det trenger ikke nødvendigvis å være en ånd heller.. Det er noe som heter paranoia og.. Det har du het sikkert hørt om.. En psykiater er lurt å oppsøke først..
Tja, både og... I ett slikt tilfelle, hvis det skulle være paranoia, så kunne troen på at ett medium har fjernet det en tror er der, være bedre en at en psykiater sier at en er paronoid...

Men dette må vel vurderes fra person til person og tilfelle til tilfelle...
Jaja, klart :)
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Lokalisering: Finnmark

Innlegg av un0rmal »

Har du prøvd å snakke til denne "tingen"? Du kan prøve å be den dra sin vei. Si at du blir redd og ikke er klar til å oppleve dette.
Antall ord: 29
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Ingen er noen sinne alene. Det er alltid noe rundt til en hver tid. For de som ikke tror på spøkelser og usynlige energier, så kan jeg trøste dere med at dere har nok av selskap av midd og andre småkryp.
Antall ord: 44
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Hei Bekka!

Det høres ut som om du er litt mørkredd oppi det hele, så jeg anbefaler deg å si til de at når det er mørkt i huset og på rommet ditt så ønsker du å være alene. Jeg er glad du skriver dette her, hvis det er noe du føler du ikke kan snakke om til vanlig. Jeg opplevde mye av det samme som deg som ung, og det verste var følelsen av å bli sett på som "rar" og at de kanskje ikke trodde på meg.
Først av alt må du innse at du faktisk har en kontroll over dette. Det finnes universale lover, som heldigvis ikke bare virker mot oss men også med oss. Du høres ganske åpen ut, som om du ligger å vipper litt midt i mellom.. Kanskje du skal bruke litt tid til å tenke på om du er klar for å åpne mer opp, eller om du faktisk ønsker å lukke?
Det er så mye mellom himmel og jord.. etterhvert vil det kanskje slutte å forundre deg på samme måte og jeg tror de du har med deg kun vil deg godt. De er nok en del av din karmiske gruppe eller sjelefamilie. De står deg nær, og hvis du klarer å oppnå en form for kommunikasjon med de, så kan de være til nytte i de fleste situasjoner ;)
Antall ord: 231
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kinlas
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av kinlas »

Hecate skrev:Ingen er noen sinne alene. Det er alltid noe rundt til en hver tid. For de som ikke tror på spøkelser og usynlige energier, så kan jeg trøste dere med at dere har nok av selskap av midd og andre småkryp.
Hehe, det er jo sant. Men jeg hadde ikke fålt noen forskjell om jeg var helt mutters alene eller om jeg hadde en midd ved siden av meg..
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links