Noe som kan observeres gjentatt enten med måleinstrumenter eller annet, der man kan kontrollere situasjonen og utelukke evt andre muligheter. Det vil jeg se på som definisjonen av et fysisk fenomen. Du gjør antakelsen om at en religion har 'sannheten om verden', når det faktisk er vitenskapen som har gitt oss det meste vi 'vet'. Til nå er ikke skytsengler (eller andre engler, ånder osv) noe mer reelle (i fysisk forstand) enn drømmer, hallusinasjoner eller synsbedrag. Det er i seg selv greit nok, bare folk ikke trekker forhastede konklusjoner om at 'skytsengler' er noe annet enn deg selv, eller i sammenheng med en menneskeskapt religion.Akasha memoria skrev:Hva anser du som bekreftelse på fysisk fenomen? En person som er ved siden av deg hele tiden og gir deg råd og vink ville jeg sagt er et høyst fysisk fenomen slik som folk opplever det. Hvilken religion som inneholder sannheten om værden veit jeg nå ikke (jeg har mine meninger der da, som alle andre) men at det er et snev av sannhet i alle tviler ikke jeg på, skytsengler/hjelpere/guider er nok en del av dette snevet, når man ser på fellestrekk.
Mulighet og mulighet. Det er mye vi ikke vet, det er klart, men det faktum sannsynliggjør ikke noe vi vet like lite om. Hører ofte at mange prater om dimensjoner og frekvenser her, som om emnet har feste i vitenskapen.Akasha memoria skrev:Det er svert mange ting som ikke er forsket på, kansje skytsengle fenomenet faktisk ikke er forsket på? Veit ikke jeg. Desutten veit jeg ikke hvor lettvindt det er og forske på noe sånt. I kvantefysikk finnes det jo muligheter for at englene eksisterer, når man tenker på dimensjoner og frekvenser. Hvis man tenker seg at disse vesnene opererer på et myye høyere frekvensnivå en det vi gjør så er det ikke rart vi ikke oppdager dem annet en når de ønsker det. Nå er det jeg som tenker høyt, dette er ikke noe fakta av noe slag.
Altså, har du en vitenskaplig teori/hypotese om hva 'skytsengler' er, må du gjerne komme med den. 'Skytsengler', som fysisk fenomen - det er jo det vi prater om.Akasha memoria skrev:Grunnen til at jeg sa at det var like sannsynlig at det eksisterte, er jo at det er teorier og opplevelser som er for eksistensen av skytsengler. Da stiger jo %.
Jo, du argumenterer ut ifra det andre sier de har opplevd, som er ok for din egen overbevisning, men holder virkelig ikke mål om du mener 'skytsengler' er noe annet enn psykisk. Du sier også at du har en 'god følelse' om skytsengler, og jeg mener det er en høyst upålitelig måte å bestemme hva som er virkelig/uvirkelig.Akasha memoria skrev:Jeg sier faktisk mer her en at jeg har et ønske om at skytsengler skal vere virkelig, hallo? Kan du ikke lese?
Det er vanvittig mange som har kontakt med disse vesnene, puma/f er jo et eksempel på de. Det er også mange som har opplevelser knyttet til disse vesnene. (At absolutt ALLE er gale eller lider av hallusinasjoner syns jeg er like dumt som og si at kuer er ikke flekkete, det at de er flekkete er bare fordi de lider av en genfeil.)
Desutten er det forferdelig mye historier, sanger, relgioner som inneholder disse vesnene. Og det som gjør mest av alt at jeg tror på disse vesnene er jo at jeg har hatt kontakt med min egen hjelper.
Om dette ikke er mere en at jeg bare sier "jeg har et ønske om" så veit ikke jeg.
Det er klart at det flertallet mener/tror ofte ikke stemmer om en ser på situasjonen objektivt. Utallige påstander i forskjellige religioner holder ikke vann ved utprøving vitenskaplig. Historier og sanger, oioi. Er mange historier om troll også.
Du kan jo starte med å finne ut hvordan du kan falsifisere det du mener skytsengler er, og teste 'skytsengelen' din.