ufo skrev:BA skrev:Du vet ikke om det er noe annet enn det vi vet er der, hvorfor lager du da et nummer ut av dette?
Vi vet at det er mye hemmelig militært, men vi har ingen grunn til å tro at det er noe mer, hvorfor tror du da at det er noe mer?
Det at jeg lager noe stort nummer av dette, det for stå for din regning.
Det var ikke slik ment fra min side.
hverken du eller jeg vet noe særlig mer mer enn at det var hemmelig forsøksstasjon for det militære. Vi har ingen harde beviser for at det foregår eller har foregått noe med aliens eller fremmede romskip der.
Area 51 ble brukt som forsøksbase for utvikling av nye fly i 50-årene. Dermed ble det også sett mye UFO's i dette området. Området er fortsatt militært, men heter nå "United States Air Force's operating location near Groom Lake, Nevada"
Bush skrev dette brevet om The United States Air Force's operating location near Groom Lake, Nevadahttp://
www.whitehouse.gov/news/releases/2002/0 ... 30-11.html
Det foregår ikke lenger uttesting av fly der, men det er fortsatt militært, og fortsatt hemmelig hva som er der.
Jeg aner ikke hva som befinner seg på Area 51, og det gjør jo egentlig ikke du heller?
Når du skriver at sitat: "men vi har ingen grunn til å tro at det er noe mer" sitat slutt.
Da lurer jeg på hvem "VI" er ?
Vi er menneskeheten. Ingen har noen rasjonell grunn til å tro det er noe mer. Det eneste som taler for at det er noe mer er rykter, anekdoter og youtube.
Jeg tror det er noe mer, og ordet "tror" er ganske essensielt.
På samme måte/grunn som du sier at det IKKE er grunn til å tro at det er noe mer" så mener jeg at det ER det. Egentlig så vet ikke du noe mer enn det jeg vet.
(Om du ikke jobber der da ;-) men det tror jeg neppe du gjør.

)
Da må du bare føle deg fri til å vise noe av dette som gjør at du synes det er grunn til å tro at det er noe mer der.
Det er jo vist en del allerede, men mye av det var veldig enkelt å debunke. Hvis du kommer med den beste grunnen du har til å tro på det, så skal jeg vurdere utsagnet mitt.
BA. skrev:Vi kan ikke være sikre på noe, men man står overfor valget om hvem man vil tro på. Enten de som stort sett snakker sant, eller fanatikere som produserer falske videoer og bilder for å "bevise"sin sak.
Det er ganske så påståelig å si at det er fanatikere som produserer falske videoer og bilder for å "bevise sin sak". Synd at du avfeier alt som juks og fanteri. Huff.
Det kan jo hende noe av dette ER ekte !
Ja, vis meg så det du tror er ekte. Hittil har jeg ikke sett noe overbevisende.
BA skrev:UFO skrev:Jeg ønsker ikke å tro noen av partene, men velger å TRO at det er noe meget spesielt de skjuler der, og da tenker jeg på Aliens/ufo's selvfølgelig.
Hvorfor tror du det? Er det pga youtube?
At jeg tror på at det er noe mere - det bygger ikke på hva jeg har sett på YouTube.
Det bygger mere på sannsynlighet. Om du mener det ikke er sannsynelig så deler du sikkert mening med mange andre, på samme måte som jeg deler mening med mange andre.
Det kommer vel da an på hvem en stoler på. Man skal ikke stole blindt på noen, men man er nødt til å velge å stole på noen, selv om man gjerne kan dobbeltsjekke også en del derfra.
Det bygger videre på at jeg velger å tro på noen av de vitnemål som har kommet frem vedr. Area 51, ja stort sett hele ufo-mysteriet. At så mange mennesker overhode skal gidde å engasjere seg i dette og event. "drite seg ut" i media - det tror jeg ikke noe på.
Det er nok mange som har sett rare ting rundt Area 51 tidligere. Den gang det var en militær forsøksbase, dermed har ryktet om UFO's blitt hengende ved stedet.
Du vet hvordan det er, når oppmerksomheten konsentreres rundt et fenomen, så oppdages det adskillig mer rundt dette.
Stå på en flyplass og se etter noen du kjenner. Du ser denne personen mange ganger, før du hver gang oppdager at det ikke var denne likevel. På samme måte er det med en plass med UFO-observasjoner. I Hessdalen ble det sett mye som i ettertid har vist seg å ikke stemme, men folk har blitt revet med i fantasien fordi det tross alt var et sted kjent for merkelige UFO-observasjoner.
Jo, noen "faker" og ønsker sikkert å tjene en slant eller to på dette, men det må vi ha takhøyde for.
Nei, vi skal ikke ha takhøyde for det. Når det viser seg at det er mange falske videoer på youtube, så skal man ta lærdom av det og være kritisk til andre fantastiske videoer på youtube.
Det kan IKKE stikkes under en stol at det er noe som foregår. Noe vi ikke skal vite
mht. Aliens - ufo's.
Det er neppe noe å stikke under denne stolen din. Vi (du og jeg) har som sagt ingen rasjonelle grunner til å tro at det finnes noen aliens på Area 51.
Det skjer mest sannsynelig noe på Area 51 mht. ufo/aliens som resten av verden ikke skal vite noe om. Det har mest sannsynelig pågått i lang tid.
(Dette med "mest sannsynelig" har jeg tatt fra dine argumenter imot.)
Det er bra.
Saken er at det er ikke sannsynlig at det foregår noe på Area 51 mht. ufo/aliens.
Det er sett en del UFO's der tidligere, da det var en forsøksbase for nye flytyper, noe som er nærmest selvsagt, men nå er det ikke lenger slike forsøk der engang.