Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderkan noen hjelpe meg?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
auush

Innlegg av auush »

Jael skrev:
auush skrev: Hvis du skulle gå rundt og være venn med en ånd inni kroppen 24 timer i døgnet i et helt liv tror jeg de fleste hadde gått nuts. Dessverre er det slik at jo mer vennlig du er mot den jo værre blir den.........

Hva har du gjort for å prøve å bli kvitt den?

En klarsynt klarte ikke å fjerne det på avstand.
Jeg har prøvd hvit salvie røkelse. .Kjøpte også en rosenquarts sten som skulle være hjelpende. Videre har jeg satt ut noen saltskåler på rommet. Siste jeg har prøvd salt i dusjen, det hadde hvertfall ingen langvarig effekt. Skal gå ann å kjøpe en saltsjampoo også..men kan sikkert like greit ta med salt i dusjen og salte seg inn vil jeg tro.
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jael »

auush skrev:
Jeg har prøvd hvit salvie røkelse. .Kjøpte også en rosenquarts sten som skulle være hjelpende. Videre har jeg satt ut noen saltskåler på rommet. Siste jeg har prøvd salt i dusjen, det hadde hvertfall ingen langvarig effekt. Skal gå ann å kjøpe en saltsjampoo også..men kan sikkert like greit ta med salt i dusjen og salte seg inn vil jeg tro.

Hmm. Jeg vet ikke om materielle ting kan ha noen effekt på en ånd, hvis du skjønner. Ikke for å være teit eller pågående, altså, men har du prøvd å henvende deg til Mesteren Jesus? Han har jo all makt, også over alle slags ånder. Du kunne jo bedt ham om å fjerne den, eller spørre om en prest eller noen andre vil be for deg om at du blir kvitt ånden.
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
auush

Innlegg av auush »

Jael skrev:
auush skrev:

Hmm. Jeg vet ikke om materielle ting kan ha noen effekt på en ånd, hvis du skjønner. Ikke for å være teit eller pågående, altså, men har du prøvd å henvende deg til Mesteren Jesus? Han har jo all makt, også over alle slags ånder. Du kunne jo bedt ham om å fjerne den, eller spørre om en prest eller noen andre vil be for deg om at du blir kvitt ånden.

Jeg har prøvd litt av hvert. Ikke akkurat Jesus kanskje. Har prøvd å se for meg en stråle fra sola eller himmelen som går tvers igjennom bygget der jeg bor og ned i jorda, og sett for meg at denne vokser over hele bygget der jeg bor og fjerner alt som ikke er av lyset.
Dette fikk jeg vite at jeg skulle gjøre av en som hadde greie på det.
Men har også lest det et sted at klarsynte på avstand er ikke noe man skal stole på, men jeg slapp og betale noe hvertfall så lenge det ikke ble fjernet.

Det hjelper ikke så mye å be til Gud om dette, det er hvertfall helt sikkert. Det har jeg prøvd.
Antall ord: 280

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Jael »

auush skrev:
Jeg har prøvd litt av hvert. Ikke akkurat Jesus kanskje. Har prøvd å se for meg en stråle fra sola eller himmelen som går tvers igjennom bygget der jeg bor og ned i jorda, og sett for meg at denne vokser over hele bygget der jeg bor og fjerner alt som ikke er av lyset.
Men har også lest det et sted at klarsynte på avstand er ikke noe man skal stole på, men jeg slapp og betale noe hvertfall så lenge det ikke ble fjernet.

Det hjelper ikke så mye å be til Gud om dette, det er hvertfall helt sikkert. Det har jeg prøvd.
Det finnes mange "guder", så det er kanskje ikke så rart? Jeg vet ikke hvilken tro du har selv, og om du tror på at bibelens Gud som sendte Jesus til oss. Hvis det ikke er denne "Gud" du tror på, så er det kanskje ikke han du har bedt til heller? Jeg bare lurer, altså, jeg vet jo ingenting om deg.

Jeg vil uansett råde deg til å lese litt om hva Jesus gjorde med ånder som plaget mennesker. Hvis du har en bibel, kan du slå opp i Markus evangeliet i kapittel 1 vers 21, for eksempel. Eller du kan gå på bibelen.no og lese det.

Hør om ikke en prest eller en kristen vil be for deg hvis du ikke føler for å gjøre det selv. Det skader jo ikke å prøve.
Antall ord: 265

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
MathiasF
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Des 2007 21:19
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av MathiasF »

Jael skrev:
auush skrev:

Det finnes mange "guder", så det er kanskje ikke så rart? Jeg vet ikke hvilken tro du har selv, og om du tror på at bibelens Gud som sendte Jesus til oss. Hvis det ikke er denne "Gud" du tror på, så er det kanskje ikke han du har bedt til heller? Jeg bare lurer, altså, jeg vet jo ingenting om deg.

Jeg vil uansett råde deg til å lese litt om hva Jesus gjorde med ånder som plaget mennesker. Hvis du har en bibel, kan du slå opp i Markus evangeliet i kapittel 1 vers 21, for eksempel. Eller du kan gå på bibelen.no og lese det.

Hør om ikke en prest eller en kristen vil be for deg hvis du ikke føler for å gjøre det selv. Det skader jo ikke å prøve.
Beklager, men jeg klarer ikke å la være. Ikke nok med at KRL læreren min fyller hodene til elevene i klassen med Gud/Jesus, men her leser jeg faktisk at du skriver noe om din egen tro, der du tror at hver enkelt av oss her inne er kristne.

Jeg sier ikke at det du sier er sludder og vås, men jeg synes du skal trappe ned noen trinn. For all del, ikke misforstå meg, det er mye nyttig i det du sier, og har til dels interesange innlegg, men hva om han ikke er kristen?

Ja, dere blir nok sure, men jeg måtte bare si det. (Og ja, jeg vet dette var litt tåpelig av meg)

-MathiasF
Antall ord: 389
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Jael »

MathiasF skrev:[
Beklager, men jeg klarer ikke å la være. Ikke nok med at KRL læreren min fyller hodene til elevene i klassen med Gud/Jesus, men her leser jeg faktisk at du skriver noe om din egen tro, der du tror at hver enkelt av oss her inne er kristne.

Jeg sier ikke at det du sier er sludder og vås, men jeg synes du skal trappe ned noen trinn. For all del, ikke misforstå meg, det er mye nyttig i det du sier, og har til dels interesange innlegg, men hva om han ikke er kristen?

Ja, dere blir nok sure, men jeg måtte bare si det. (Og ja, jeg vet dette var litt tåpelig av meg)

-MathiasF

KRL-læreren din forkynner ikke, i så tilfelle bryter læreren loven. Du har rett og plikt til å lære om ulike religioner, så du får finne deg i å få hodet fylt av både Jesus og Muhammed og human-etikk.

Jeg skjønner ikke hva du mener med å roe det hele ned. Jeg forteller hva jeg mener, og jeg har god grunn for å tro på kristendommen. Hvis denne personen ikke er kristen, hva så? Bønn til Jesus kan likevel hjelpe.

Jeg tror faktisk ikke at hver enkelt her inne er kristne, Mathias. Jeg antar faktisk at de fleste kanskje ikke er kristne. Og så? Mange her tror sikkert heller ikke på UFOer, men det er ingen som tier med dette av den grunn.

Jeg blir ikke sur for at du skriver det du skriver. Hvis du tror jeg blir det, da har du veldig lave tanker om meg.
Antall ord: 276

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

MathiasF skrev:
Jael skrev:
auush skrev:

-MathiasF
Beklager, jeg klarer heller ikke la vær. Med hjemmel i opplæringsloven har ikke KRL læreren din noe annet valg enn å gi elevene den opplæring i faget hun/han er pålagt..

Du referer til at motparten kanskje ikke er kristen. Er ikke det det samme som gjelder for hele Para? Noen tror på ånder, andre på Ufo, og andre igjen på Gud og Jesus. Så har vi noen som ikke tror på noe, alle må jo faktisk få lov å skrive inn her og komme med sine synspunkter.

Bare å fortette Jael, jeg syns det er intressant det du skriver :)
Antall ord: 493
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
MathiasF
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av MathiasF »

Greit nok, jeg kan ikke si meg imot det dere skriver. Jeg var bare litt opphisset tidligere ang. dette med kristendom, og beklager at det, i dette tilfellet, gikk utover deg, eller for den sags skyld mange her på paranormal.

Jeg synes det er flott at dere skriver om det dere tror på, og skal ikke hindre dere i det. Når det gjelder ulike religioner, så er jeg helt åpen på at jeg kan lære om de ulike religionene.

Det er fint at du tror på kristendommen, og brenner inne med noe; og så klart lære bort noe, men hva vil det hjelpe ham i å lese Markus evangeliet? Ja, han vil lære, men det vil kanskje ikke være fullt interessangt for ham, da han kanskje ikke er så kristen?

Nå skal ikke jeg komme med så mye, da dere vet en hel mere enn meg, og så klart har mer erfaring med tanke på alderen min, men jeg har overhodet ingen lave tanker om deg, noe jeg ikke har om noen her inne på paranormal.

Jeg synes det er fint at andre kan dele sine troer, og det ville dere kanskje ikke trodd iom at jeg skrev det forrige innlegget.

Jeg beklager, og skjønner hvis noen blir provosert.
Antall ord: 214
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Jael »

MathiasF skrev:Det er fint at du tror på kristendommen, og brenner inne med noe; og så klart lære bort noe, men hva vil det hjelpe ham i å lese Markus evangeliet? Ja, han vil lære, men det vil kanskje ikke være fullt interessangt for ham, da han kanskje ikke er så kristen?
Markusevangeliet er en relativt kort fortelling full av action, så det er spennende både for kristne og ikke-kristne. Man trenger ikke være religiøs for å sette pris på gode bøker, vet du ;) Og nå var det bare noen få vers jeg anbefalte, men hele Markusevangeliet er ganske bra saker.
Nå skal ikke jeg komme med så mye, da dere vet en hel mere enn meg, og så klart har mer erfaring med tanke på alderen min, men jeg har overhodet ingen lave tanker om deg, noe jeg ikke har om noen her inne på paranormal.
Nei, jeg trodde egentlig ikke at du hadde lave tanker om meg.
Det er veldig spennende at du spør og at du ikke er redd for å si hva du mener.
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
MathiasF
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av MathiasF »

Jeg er ikke i tvil om at bibelen inneholder en masse action nei ;)

Vanligvis er jeg ikke så frampå som jeg var nå, så hvis jeg provoserte noen, så beklager jeg (:

Skal ikke komme med mer fjas nå jeg ikke kan begrunne skikkelig ^^
Antall ord: 43
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

Jael skrev:
MathiasF skrev:Det er fint at du tror på kristendommen, og brenner inne med noe; og så klart lære bort noe, men hva vil det hjelpe ham i å lese Markus evangeliet? Ja, han vil lære, men det vil kanskje ikke være fullt interessangt for ham, da han kanskje ikke er så kristen?
Markusevangeliet er en relativt kort fortelling full av action, så det er spennende både for kristne og ikke-kristne. Man trenger ikke være religiøs for å sette pris på gode bøker, vet du ;) Og nå var det bare noen få vers jeg anbefalte, men hele Markusevangeliet er ganske bra saker.
Nei, jeg trodde egentlig ikke at du hadde lave tanker om meg.
Det er veldig spennende at du spør og at du ikke er redd for å si hva du mener.
Jeg forsøker å finne Markusevangeliet, men finner ikke det du viser til. Kan du klippe/lime eller sende en link?

Takk :)
Antall ord: 208
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
hmmfff
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 19:53
18
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hmmfff »

Så kom de til Kapernaum, og da det ble sabbat, gikk han inn i synagogen og underviste. 22 Alle var slått av undring over hans lære, for han lærte dem med myndighet og ikke som de skriftlærde.
23 Nå var det i synagogen deres en mann med en uren ånd. Han satte i å rope: 24 «Hva vil du oss, Jesus fra Nasaret? Er du kommet for å ødelegge oss? Jeg vet hvem du er: Guds Hellige!» 25 Men Jesus truet ånden og sa: «Ti stille og far ut av ham!» 26 Og den urene ånden rev og slet i mannen, skrek høyt og fór ut av ham. 27 Alle ble forferdet; de snakket i munnen på hverandre og sa: «Hva er dette? En ny lære – og med myndighet! Han befaler til og med de urene åndene, og de adlyder ham.» 28 Og ryktet om ham kom straks ut overalt i hele Galilea-området.
29 Da de forlot synagogen, gikk de rett hjem til Simon og Andreas; Jakob og Johannes fulgte med. 30 Her lå Simons svigermor til sengs med feber, og de fortalte det straks til Jesus. 31 Han gikk bort til henne, grep henne i hånden og reiste henne opp. Feberen slapp henne, og hun stelte for dem.
32 Da det ble kveld og solen var gått ned, brakte de til ham alle de syke og besatte. 33 Hele byen var samlet utenfor døren. 34 Han helbredet mange som led av forskjellige sykdommer, og drev ut mange onde ånder. Men han tillot ikke de onde åndene å si noe, for de visste hvem han var.
Antall ord: 275
Jeg er alt og jeg er ingenting. Kommer ann på øyet som ser c",)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Jael »

Brenda skrev:
Jeg forsøker å finne Markusevangeliet, men finner ikke det du viser til. Kan du klippe/lime eller sende en link?

prøv www.bibelen.no

Beklager sent svar, jeg har vært opptatt i det siste.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

Jael skrev:
Brenda skrev:

prøv www.bibelen.no

Beklager sent svar, jeg har vært opptatt i det siste.
Det går bra, den som venter på noe godt....osv :)
Ja, jeg har forsøkt på nett, jeg finner det ikke der. Men tror Hmmff siterte ganske greit over her
Antall ord: 72
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Jael »

Brenda skrev:Det går bra, den som venter på noe godt....osv :)
Ja, jeg har forsøkt på nett, jeg finner det ikke der. Men tror Hmmff siterte ganske greit over her
Hehe, ja, godt noen tar seg bryet med å sitere og ikke er så late som meg :D

Problemet med bibelen.no, er at man ikke kan lage en mer nøyaktig lenke. Men når du kommer på forsiden, så er det bare å bla seg nedover, så står alle bøkene der som du kan klikke på og lese og finne kapittelet du leter etter.

Uansett - ha en strålende fin dag :)
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links