Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderJente på 2 1/2 år trenger hjelp......

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

BA skriver:
Bearchild skrev:
Det er BA som fortsetter å holde på hysteriet.
Like lite som du- eller noen andre- kan bevise at spøkelser ikke finnes, bør trådstarter slippe flåsete kommentarer om at de leter på feil sted og at spøkelser overhodet ikke eksisterer. Det vet du nemlig ingenting om. Og det er forskjell på å gi råd- gode eller dårlige- og å være direkte ufin.

Det er slike innlegg som du skriver som bærer preg av hysteri nå. Usaklige personangrep fordi du ikke er enig i mine meninger.
Jepp, jeg er helt klart litt hysterisk.. :mozilla_laughing:

Så du ser ikke at du selv kommer med usaklige personangrep og skaper hysteri ved å be et foreldrepar kontakte barnevernet fordi ungen deres sover dårlig, og også ber dem "slutte å skremme ungen sin"? Fordi du ikke er enig i deres meninger? Beklager hvis du tar dette som nok et personlig og usaklig angrep.
Antall ord: 158
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Angel2003
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mar 2008 13:36
16

Innlegg av Angel2003 »

Til deg BA - har du noen gang tenkt tanken på at andre også kan tenke ?? Og ha rett??

Dine meninger er ikke alltid de riktige for andre - like lite som mine er det.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Muttern
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Apr 2008 20:52
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Muttern »

BA. skrev:
Angel2003 skrev:Stilltiende har jeg fulgt denne tråden siden jeg var litt for "kjapp" med å rense rommet til jenta.
"Muttern" og "fattern" til denne jenta virker da oppegående nok til å kunne selv bestemme hva som er godt for barnet.
Nei, de gjør ikke det. Det ser ikke ut til at de har vurdert andre årsaker enn at det er noe paranormalt som foregår.

Selvkritikk for hvordan de oppfører seg overfor jenta har jeg ikke sett noen antydninger til.
.
BA : Siden du her sier at vi ikke har vurdert noe annet enn paranormalt, så har tydeligvis du heller ikke lest hele tråden.... Har ikke tatt selvkritikk, for vi har ikke gjort noe overnfor vår datter som jeg mener jeg burde ta kritikk for.

Informasjonen som hun kommer med har hun ikke fått med seg noe sted, for ingen har snakket om hennes døde onkel i hennes nærvær. Dette er gjort med vilje, for jeg har villet vente med å fortelle henne om hva døden er. Han har jo da også nå vært død i 27 år, så det har ikke vært noen grunn til å haste med å fortelle heller.

Jeg er lei av å måtte sitte her inne å forklare meg for mennesker som hardnakket holder på at det MÅ DA FINNES EN ANNEN FORKLARING..... Vel, det er nok slik at ikke alt har en naturlig forklaring. Selv om du sikkert hadde prøvd iherdig å kunne klare å finne noe som kunne forklart det.

Ang barnevernet... Hadde jeg hatt behov for dem, så hadde jeg tatt kontakt med de. Jeg bodde selv på barnehjem fra jeg var spedbarn til jeg var to år, og ble da adoptert. De har i etterkant hjulpet meg med alt jeg har ønsket av informasjon, og de har vært nøye med at jeg ikke har vært alene når jeg har fått informasjon fra dem. Har jo sett at de har gjort endel ting de ikke burde de også, men hadde ikke vært redd for å be om hjelp. Det skal i utgangspunktet mye til før de fjerner ett barn fra hjemmet.

Angel2003 : Tusen takk! :-)
Antall ord: 367
Muttern

Livet er ikke som det engang var. Takk og pris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Bearchild skrev:Jepp, jeg er helt klart litt hysterisk.. :mozilla_laughing:
Javel, hvis du sier det så. Jeg har ikke sagt det.

Jeg har sagt at innlegget bærer preg av hysteri.
Så du ser ikke at du selv kommer med usaklige personangrep og skaper hysteri ved å be et foreldrepar kontakte barnevernet fordi ungen deres sover dårlig, og også ber dem "slutte å skremme ungen sin"? Fordi du ikke er enig i deres meninger? Beklager hvis du tar dette som nok et personlig og usaklig angrep.
Nei jeg ser ikke at saklige argumenter er usaklige personangrep.

F.eks. å påpeke at det ikke er mulig å bevise negativt, ser jeg ikke som usaklig personangrep, heller ikke å si at man kan skremme barn ved sin oppførsel rundt det en tror er paranormale hendelser.

Derimot, utsagn som "I særdeles mange tilfeller gir du inntrykk av å være den eneste som har rett. Andres synspunkter betyr ingenting, og diskusjon er unødvendig." ser ut til å være usaklige personangrep. Særlig når du ikke har kunnet vise hvor jeg gir slikt inntrykk, og når andre motdebattanter beviselig forsøker å gi slike inntrykk.
Antall ord: 192

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mariann66
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Aug 2007 21:40
17

Re: Jente på 2 1/2 år trenger hjelp......

Innlegg av Mariann66 »

hmmfff skrev:Jeg har et tantebarn på snart tre år. Hun har i lange tider nå vist utrolige empatiske evner, og ser mer en det vi forstår. Jeg selv har lenge sett at hun har hatt besøk på rommet sitt av en ung gutt, som jeg også har antatt at er hennes avdøde onkel. Han var ti år gammel da han ble momentant drept av en bil, påkjørt bakfra mens han var ute i veibanen for og plukke opp lommeboken han mistet. Dette skjedde for 27 år siden.
Moren til tantebarnet mitt har også merket nærværet til onkelen som er samboerens bror.
Inntil for seks måneder siden så vi ikke på dette som et problem. Men så begynnte hun og sove veldig dårlig om natten, og de satte inn et lys til henne, det bedret situasjonen noe. Men så begynnte hun og ha mareritt om at hun ble påkjørt av en bil, og hun peker på et bestemt sted i taket hvor bilen er. Det er det samme stedet som jeg merker onkelen på. Og nå er det gått så langt at hun ikke vil inn på rommet og leke til tider. Jeg har prøvd og prate med onkelen og forklare han at han gjør jentungen redd, og at det er nok ikke så lett for ham og forstå heller, han er jo bare en liten gutt han og. Han svarer meg med at han vil være cowboy, for når han og broren pleide og leke dette tvang storebror ham til og være indianer.Jeg har sagt at han kan passe på jenta og leke med henne, men ikke skremme henne med bilulykken. Moren til jenta har også prøvd og prate til onkelen. Men det virker ikke som om han vil høre etter.

Så nå håper jeg at noen av dere ute kan gi oss et råd. Hvordan kan vi få ham til og forstå. Han trenger ikke og "gå videre", bare slutte og skremme henne.
Eg vil anbefale deg å ta kontakt med et medium som kan hjelpe med dette. Men ikke alle er seriøse og vet hva de holder på med.
Sender deg en PM :)
Antall ord: 378
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Angel2003 skrev:Til deg BA - har du noen gang tenkt tanken på at andre også kan tenke ?? Og ha rett??

Dine meninger er ikke alltid de riktige for andre - like lite som mine er det.
Javisst har jeg tenkt på det, og jeg har ofte oppfordret folk til å tenke selv.

Mine meninger er kun meninger, men grunnlaget jeg har for mine meninger er fakta, som er gyldige for alle.

F.eks. er det like mye fakta for deg, som for meg at alle kontrollerte forsøk på å bevise spøkelser har endt med at spøkelser ble enda mindre sannsynlig enn før.
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hmmfff
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 19:53
18
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hmmfff »

Kimbara skrev: Man trenger uansett ikke å legge fram historien om spøkelser. Man bør i slike tilfeller legge fram de plagene man mener barnet har, uten å synse i overnaturlige ting. Mest sannsynlig er dette helt vanlig atferd, og dette kunne man kanskje fått greie på og slått seg til ro med om man ikke hang seg opp i en personlig tro på gjenferd.
Vel, du sier ofte les hele tråden.. Tror kanskje du burde ta ditt eget råd *S*
Gang på gang er det blitt sagt at vi har prøvd andre ting en paranormal.
Også mener du at vi ikke skal legge frem historien her om "spøkelser". Som du ser heter forumet her paranormal... Ikke et eller annet pedagogisk, men paranormal. Er det ikke da naturlig og legge denne mistanken inn her, og de pedagogiske spørsmålene et annet sted?
Antall ord: 148
Jeg er alt og jeg er ingenting. Kommer ann på øyet som ser c",)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hmmfff
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av hmmfff »

BA. skrev:Nei, de gjør ikke det. Det ser ikke ut til at de har vurdert andre årsaker enn at det er noe paranormalt som foregår.

Selvkritikk for hvordan de oppfører seg overfor jenta har jeg ikke sett noen antydninger til.

Leser du det som blir skrevet her inne B.A? Eller ser du kun det du vil se?
Igjen.... har sagt flere ganger her inne at andre ting en paranormal er prøvd/vurdert. Du tilegner mennesker egenskaper og meninger, uten og forhøre deg om tingenes tilstand.
Jeg er ikke uenig med deg at man må se på andre aspekter, men de taes i andre foraer en her inne. Som jeg skrev til Kimbara : Forumet her heter paranormal, så da er det naturlig og legge denne mistanken inn her, og andre mistanker rettes til andre innstanser.

Og hva skulle vi ta selvkrittik for? For og være glad i barnet og ville det beste for det?
Skulle tatt selvkrittik om jeg bare sto og gjorde ingenting..... Men ikke for at jeg bryr meg..
Så hva mener du jeg burde tatt selvkritikk for?
BA. skrev: Ingen har forsøkt å tvinge foreldrene til å gjøre noe som helst, men jeg har påpekt at det sannsynligvis ikke er noe paranormalt som er årsaken her, og at foreldrene bør slutte å skremme ungen.
Nei, ingen har tvunget noen til noe her inne.. Alle har vi vår egen urokkelige vilje... Men må si at jeg føler at du virkelig hardt og desperat prøver og "tvinge" på oss dine meninger. Om du ikke tror på det paranormale så har jeg all respekt for det, men du må også lære deg og respektere at andre tror. Verken du eller vi vil noensinne kunne tilegne oss respekt før vi respekterer andre. Det at vi er så forskjellige er det som gjør oss til de hærlige skapningene vi er.
Og som sagt tror jeg du leser og fostår akkurat det du vil, og ikke får med deg alt, og tilegner folk ting du ikke hvet noe om.
Jeg hvet ikke 100% sikkert at jeg ikke har skremt ungen. Men synes det skulle vært rart da det paranormale aldri har vært diskutert i hennes nærvær. Ingen har heller nevnt noe om onkelens død i nærheten av henne o.s.v.
Men ved og spørre henne om vi har skremt henne med noe sånt så skremmer vi henne iallefall.
Men det ser ut til at du har bestemt deg for at vi har skremt ungen og låst deg på det...
Og om det sannsynelig ikke er noe paranormalt som du mener, vel da er det ikke det... Men hva skader det og prøve? Hvorfor stritter alt i deg når alt man vil er barnets beste?
Antall ord: 480

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

hmmfff skrev:
Kimbara skrev: Man trenger uansett ikke å legge fram historien om spøkelser. Man bør i slike tilfeller legge fram de plagene man mener barnet har, uten å synse i overnaturlige ting. Mest sannsynlig er dette helt vanlig atferd, og dette kunne man kanskje fått greie på og slått seg til ro med om man ikke hang seg opp i en personlig tro på gjenferd.
Vel, du sier ofte les hele tråden.. Tror kanskje du burde ta ditt eget råd *S*
Gang på gang er det blitt sagt at vi har prøvd andre ting en paranormal.
Også mener du at vi ikke skal legge frem historien her om "spøkelser". Som du ser heter forumet her paranormal... Ikke et eller annet pedagogisk, men paranormal. Er det ikke da naturlig og legge denne mistanken inn her, og de pedagogiske spørsmålene et annet sted?
Joda, det er blitt påstått at andre ting er blitt prøvd, men det ser ikke ut som om dette blir lagt noe særlig vekt på all den tid dere står fullt og helt på dette med spøkelser.

Jeg mente ikke at dere ikke skulle legge fram spøkelseshistorien deres her, men at man ikke burde gjøre det om man kontakter barnevernet eller liknende.

Uansett; selv om dere spør om hjelp til spøkelset deres her, så betyr ikke det at det er greit å gå til angrep på de som kommer med forslag til mer pedagogiske løsninger.
Antall ord: 255
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Det trenger forresten ikke være akkurat deg som har skremt ungen. Det kan være TV, andre voksne, eller rett og slett bare fantasien hos barnet.
Antall ord: 27
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hmmfff
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av hmmfff »

BA. skrev: Mine meninger er kun meninger, men grunnlaget jeg har for mine meninger er fakta, som er gyldige for alle.
Og der motsa du deg selv noe iherdig.. *S*

Jeg vil gjerne se DU legge fakta på bordet for at vi har skremt opp ungen.

Og meninger er sjeldent basert på fakta selv om vi liker og tro på det.. Det følesemessige i oss tar ofte over kontrollen.
Og hva som til en hver tid er fakta kan jo variere fra dag til dag... Så hva er egentlig fakta?
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hmmfff
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av hmmfff »

Kimbara skrev: Joda, det er blitt påstått at andre ting er blitt prøvd, men det ser ikke ut som om dette blir lagt noe særlig vekt på all den tid dere står fullt og helt på dette med spøkelser.

Jeg mente ikke at dere ikke skulle legge fram spøkelseshistorien deres her, men at man ikke burde gjøre det om man kontakter barnevernet eller liknende.

Uansett; selv om dere spør om hjelp til spøkelset deres her, så betyr ikke det at det er greit å gå til angrep på de som kommer med forslag til mer pedagogiske løsninger.
Påstått.......... *måper sjokkert* Og du sier at det ikke er greit og gå til angrep?
Jeg beklager om du føler at du er blitt angrepet, det er iallefall ikke vært min hensikt.

Og igjen... Les det som blir skrevet... : Vi står ikke fult og helt på at det er et "spøkelse", hvor får du det fra?

Det med spøkelseshistorien misforsto jeg tydligvis, og det beklager jeg da.. For seff nevner man ikke slik i de pedagogiske kretser.

Og nei det er ikke greit og "angripe". Jeg setter pris på pedagogiske løsninger jeg, men det er ikke det jeg har bedt om hjelp til her inne som sagt tidligere.
Og hva er et angrep og personangrep? Det og varierer fra menneske til menneske. Føler man seg angrepet så får man si i fra, eller gi f.. i og engasjere seg her inne.
Antall ord: 260

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

hmmfff skrev: Påstått.......... *måper sjokkert* Og du sier at det ikke er greit og gå til angrep?
Jeg beklager om du føler at du er blitt angrepet, det er iallefall ikke vært min hensikt.
Det er blitt nevnt, omtrent i forbifarten, at andre løsninger er forsøkt, men hovedfokuset her ser ut til å være spøkelser. Kom igjen, du kan ikke benekte at både du og "muttern" snakker om dette spøkelset som om det var høyst reellt.

Jeg føler meg ikke spesielt angrepet, men innleggene til BA er blitt ganske hardt angrepet her.
Og igjen... Les det som blir skrevet... : Vi står ikke fult og helt på at det er et "spøkelse", hvor får du det fra?
Jeg må bare henvise deg til det første innlegget ditt i denne tråden.
Og nei det er ikke greit og "angripe". Jeg setter pris på pedagogiske løsninger jeg, men det er ikke det jeg har bedt om hjelp til her inne som sagt tidligere.
Og hva er et angrep og personangrep? Det og varierer fra menneske til menneske. Føler man seg angrepet så får man si i fra, eller gi f.. i og engasjere seg her inne.
Du skriver på internett - da kan du ikke forvente å få akkurat de svarene du ønsker. Sånn er ikke livet generelt heller, beklager å si det. Du ber om hjelp, og når folk faktisk gidder å engasjere seg i saken, så syns jeg du skal være veldig fornøyd.

Så du mener personangrep egentlig er helt greit, og at feilen ligger hos de som blir angrepet? At man helst ikke skal engasjere seg i diskusjoner for at de som liker å drive med personangrep kan få fritt spillerom?
Personangrep forandrer seg ikke fra menneske til menneske. Reaksjonen på angrepet er forskjellig, men personangrep er personangrep. Hvis du sier f.eks. "du er her bare for å lage kvalm" eller "du er en idiot", så er dette personangrep uansett hvordan du vrir på det.

Angrep i dette tilfellet er når man, uten å ta hensyn til det opprinnelige tema, hisser seg opp over deler av et innlegg eller en mening, og reagerer ved å angripe skribenten i et motsvar. Gjerne ved å overdimensjonere enkeltsetninger eller ord. Man søker å få motdebattanten til å fremstå som en idiot, man bedriver svartmaling for egne meningers skyld. Det er akkurat det som skjedde i denne tråden. Og etterpå ropes det om usakeligheter fra skeptikeren, selv om man selv startet usakelighetene.
Antall ord: 425
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hmmfff
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av hmmfff »

KIMBARA :
Det er blitt nevnt, omtrent i forbifarten, at andre løsninger er forsøkt, men hovedfokuset her ser ut til å være spøkelser. Kom igjen, du kan ikke benekte at både du og "muttern" snakker om dette spøkelset som om det var høyst reellt.
I forbifarten er nevn fem ganger.. *S*
Og nei jeg skal ikke nekte på at jeg tror dette "spøkelse" er reelt. Jeg hvet jo selv hva jeg ser... Men jeg har allikevel ikke vært bastant i at dette trenger og være hovedproblemet. Men det ser ut til og være et problem for alle skeptikerne her inne (nevner ingen spesielle) at noen er villig til og gå "så langt" for et barn at de prøver ut det paranormale. Og det antaes at de paranormale er så fanatiske at de selvfølgelig ikke har prøvd noe annet i første omgang. Og det antaes uten i det hele tatt og spørres...

Og det og henvise meg til mitt første innlegg i denne tråden hjelper ikke på, den er ment til de "troende" og ikke skeptikerne. Derfor må man vel heller se på de andre innleggene...
Du skriver på internett - da kan du ikke forvente å få akkurat de svarene du ønsker. Sånn er ikke livet generelt heller, beklager å si det. Du ber om hjelp, og når folk faktisk gidder å engasjere seg i saken, så syns jeg du skal være veldig fornøyd.
Er veldig fornøyd med at folk engasjerer seg jeg. Men det er når de engasjerer seg i det jeg spør om. Trenger heller ikke og være fornøyd med svarene heller, bare jeg får noen, så jeg har noe jeg kan vurdere som jeg kanskje ikke har tenkt på selv.
Så du mener personangrep egentlig er helt greit, og at feilen ligger hos de som blir angrepet? At man helst ikke skal engasjere seg i diskusjoner for at de som liker å drive med personangrep kan få fritt spillerom?
Personangrep forandrer seg ikke fra menneske til menneske. Reaksjonen på angrepet er forskjellig, men personangrep er personangrep. Hvis du sier f.eks. "du er her bare for å lage kvalm" eller "du er en idiot", så er dette personangrep uansett hvordan du vrir på det..
Angrep i ordboka : voldelig forsøk på å skade, slå, seire over; attakk, invasjon gå til a- på noen / slå et a- tilbake / a- og forsvar / et raskt a- / a- over land
2 hard kritikk, polemikk verbalt a- / bli utsatt for harde a- i pressen

Det vil si at?....... Jo det er forandelig fra menneske til menneske. Har prøvd og finne noe annet på nettet, men finner det ikke. Jeg har ikke sagt at personangrep er helt greit, men at den er forandelig fra menneske til menneske. Jeg føler meg ikke personangrepet om folk kaller meg dust, idiot, skrukkefille o.l. Mens andre igjen ville følt dette svært krenkende.
Krenkende i ordboka : ydmyke, fornærme k- en / føle seg k-t / adj i pr pt: en k-nde bemerkning / bryte, ikke respektere k- menneskerettighetene / k- en lov / k- landets grenser.
Igjen et veldig personvarierende oppfatning.
Angrep i dette tilfellet er når man, uten å ta hensyn til det opprinnelige tema, hisser seg opp over deler av et innlegg eller en mening, og reagerer ved å angripe skribenten i et motsvar. Gjerne ved å overdimensjonere enkeltsetninger eller ord. Man søker å få motdebattanten til å fremstå som en idiot, man bedriver svartmaling for egne meningers skyld. Det er akkurat det som skjedde i denne tråden. Og etterpå ropes det om usakeligheter fra skeptikeren, selv om man selv startet usakelighetene.
Og der beskrev du det psykologiske mennesket i sin helhet. *S*
Ja det var det som skjedde i denne tråden og alle andre diskusjoner hvor man ikke er enig. Det er jo det som skjer i 90% av slike diskusjoner. Det betyr ikke at det er et ondsinnet angrep, ment for og føre motstanderen til døden i bokstavelig forstand.
Når man ikke er enig med noen så er man på en måte angrepet. Psykens "forsvar" er da : Fight or flee og nesten alltid startet med froze og i sjeldne tilfeller froze som eneste forsvar.
Antall ord: 716

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

hmmfff skrev:
BA. skrev:Nei, de gjør ikke det. Det ser ikke ut til at de har vurdert andre årsaker enn at det er noe paranormalt som foregår.

Leser du det som blir skrevet her inne B.A? Eller ser du kun det du vil se?
Igjen.... har sagt flere ganger her inne at andre ting en paranormal er prøvd/vurdert. Du tilegner mennesker egenskaper og meninger, uten og forhøre deg om tingenes tilstand.
Jeg er ikke uenig med deg at man må se på andre aspekter, men de taes i andre foraer en her inne. Som jeg skrev til Kimbara : Forumet her heter paranormal, så da er det naturlig og legge denne mistanken inn her, og andre mistanker rettes til andre innstanser.
Jeg har igjen skummet gjennom tråden, og kan fortsatt ikke se at du har skrevet noe om at andre ting har vært prøvd.

Jeg har vært opptatt av å lese og besvare usaklige angrep rundt barnevernet og hysteri her, så rene forsvarsskrifter fra muttern og sambi\oern hennes har jeg ikke lest.

Nå ser jeg imidlertid at samboern skriver "Disse har vært diskutert i andre fora som feks helsestasjon osv...". Hva i all verden er det da dere bråker om? Da har dere jo gjort det jeg foreslo. Dere har bedt om kyndig hjelp, slik jeg skrev. Hva som kom ut av dette, og hvordan dere fulgte opp rådene derfra aner jeg ikke noe om. Heller ikke om det var gode råd dere fikk.
Og hva skulle vi ta selvkrittik for? For og være glad i barnet og ville det beste for det?
Skulle tatt selvkrittik om jeg bare sto og gjorde ingenting..... Men ikke for at jeg bryr meg..
Så hva mener du jeg burde tatt selvkritikk for?
Jeg mener dere burde vurdert deres egne rolle i denne saken, og ihvertfall sett muligheter for at dere kan ha påvirket barnet.
BA. skrev: Ingen har forsøkt å tvinge foreldrene til å gjøre noe som helst, men jeg har påpekt at det sannsynligvis ikke er noe paranormalt som er årsaken her, og at foreldrene bør slutte å skremme ungen.
Nei, ingen har tvunget noen til noe her inne.. Alle har vi vår egen urokkelige vilje... Men må si at jeg føler at du virkelig hardt og desperat prøver og "tvinge" på oss dine meninger.
Om din vilje er urokkelig, så er det greit, min vilje er absolutt mulig å endre ved. Det skal ikke mer enn et godt argument tiil, så er min vilje endret.

Jeg forsøker ikke å tvinge noe som helst, men jeg forsøker å vise ved argumenter at mye av det som tros her på forumet er irrasjonelt. Og jeg ber om at folk tenker selv, istedet for å akseptere enhver guru som påstår å ha funnet meningen med livet.
Om du ikke tror på det paranormale så har jeg all respekt for det, men du må også lære deg og respektere at andre tror. Verken du eller vi vil noensinne kunne tilegne oss respekt før vi respekterer andre. Det at vi er så forskjellige er det som gjør oss til de hærlige skapningene vi er.
Du bør kanskje lese litt mer av det jeg skriver, for jeg har full respekt for andre mennesker, men ikke for deres tro. Dermed har jeg respekt for at mennesker tror, selv om jeg viser ved argumenter hvor irrasjonell troen i mange tilfeller er.
Og som sagt tror jeg du leser og fostår akkurat det du vil, og ikke får med deg alt, og tilegner folk ting du ikke hvet noe om.
Jeg forholder meg til det jeg leser, ikke noe annet. Når du skriver om dette som om det skulle være fastslått at det er spøkelset som skremmer henne, så forholder jeg meg til det som om du har fastslått at det er spøkelset som skremmer henne.
Når jeg så holder dette opp mot kunnskapen om at vitenskapen til tross for iherdige forsøk aldri har klart å dokumentere ett eneste spøkelse, så kan jeg konkludere med at dere mest sannsynlig innbiller dere ting, og at dere tolker deres personlige tro inn i hva jenta sier og gjør.
Jeg hvet ikke 100% sikkert at jeg ikke har skremt ungen. Men synes det skulle vært rart da det paranormale aldri har vært diskutert i hennes nærvær. Ingen har heller nevnt noe om onkelens død i nærheten av henne o.s.v.
det er mange måter å påvirke på, uten å si ting direkte. Som jeg har nevnt, kan det være alt fra ubevisste blikk dere sender hverandre når dere synes hun sier noe som stemmer med deres tro, eller at stemmen kan endre seg bittelitt, det kan også være at hun har overhørt dere når dere har trodd hun ikke hørte det.
Men ved og spørre henne om vi har skremt henne med noe sånt så skremmer vi henne iallefall.
Men det ser ut til at du har bestemt deg for at vi har skremt ungen og låst deg på det...
Og om det sannsynelig ikke er noe paranormalt som du mener, vel da er det ikke det... Men hva skader det og prøve? Hvorfor stritter alt i deg når alt man vil er barnets beste?
Jeg har ikke bestemt noe som helst, men jeg synes absolutt det ser slik ut.

Det skadelige ved å prøve kan være mange forskjellige ting. Det kan være alt fra økonomisk tap, til å ytterligere skremme jenta. Det kan også være forslag som er direkte helsefarlige, og det kan være at dere da overser og skjuler det virkelige problemet.
Antall ord: 993

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links