hmmfff skrev:BA. skrev:Nei, de gjør ikke det. Det ser ikke ut til at de har vurdert andre årsaker enn at det er noe paranormalt som foregår.
Selvkritikk for hvordan de oppfører seg overfor jenta har jeg ikke sett noen antydninger til.
Leser du det som blir skrevet her inne B.A? Eller ser du kun det du vil se?
Igjen.... har sagt flere ganger her inne at andre ting en paranormal er prøvd/vurdert. Du tilegner mennesker egenskaper og meninger, uten og forhøre deg om tingenes tilstand.
Jeg er ikke uenig med deg at man må se på andre aspekter, men de taes i andre foraer en her inne. Som jeg skrev til Kimbara : Forumet her heter paranormal, så da er det naturlig og legge denne mistanken inn her, og andre mistanker rettes til andre innstanser.
Jeg har igjen skummet gjennom tråden, og kan fortsatt ikke se at du har skrevet noe om at andre ting har vært prøvd.
Jeg har vært opptatt av å lese og besvare usaklige angrep rundt barnevernet og hysteri her, så rene forsvarsskrifter fra muttern og sambi\oern hennes har jeg ikke lest.
Nå ser jeg imidlertid at samboern skriver "Disse har vært diskutert i andre fora som feks helsestasjon osv...". Hva i all verden er det da dere bråker om? Da har dere jo gjort det jeg foreslo. Dere har bedt om kyndig hjelp, slik jeg skrev. Hva som kom ut av dette, og hvordan dere fulgte opp rådene derfra aner jeg ikke noe om. Heller ikke om det var gode råd dere fikk.
Og hva skulle vi ta selvkrittik for? For og være glad i barnet og ville det beste for det?
Skulle tatt selvkrittik om jeg bare sto og gjorde ingenting..... Men ikke for at jeg bryr meg..
Så hva mener du jeg burde tatt selvkritikk for?
Jeg mener dere burde vurdert deres egne rolle i denne saken, og ihvertfall sett muligheter for at dere kan ha påvirket barnet.
BA. skrev:
Ingen har forsøkt å tvinge foreldrene til å gjøre noe som helst, men jeg har påpekt at det sannsynligvis ikke er noe paranormalt som er årsaken her, og at foreldrene bør slutte å skremme ungen.
Nei, ingen har tvunget noen til noe her inne.. Alle har vi vår egen urokkelige vilje... Men må si at jeg føler at du virkelig hardt og desperat prøver og "tvinge" på oss dine meninger.
Om din vilje er urokkelig, så er det greit, min vilje er absolutt mulig å endre ved. Det skal ikke mer enn et godt argument tiil, så er min vilje endret.
Jeg forsøker ikke å tvinge noe som helst, men jeg forsøker å vise ved argumenter at mye av det som tros her på forumet er irrasjonelt. Og jeg ber om at folk tenker selv, istedet for å akseptere enhver guru som påstår å ha funnet meningen med livet.
Om du ikke tror på det paranormale så har jeg all respekt for det, men du må også lære deg og respektere at andre tror. Verken du eller vi vil noensinne kunne tilegne oss respekt før vi respekterer andre. Det at vi er så forskjellige er det som gjør oss til de hærlige skapningene vi er.
Du bør kanskje lese litt mer av det jeg skriver, for jeg har full respekt for andre mennesker, men ikke for deres tro. Dermed har jeg respekt for at mennesker tror, selv om jeg viser ved argumenter hvor irrasjonell troen i mange tilfeller er.
Og som sagt tror jeg du leser og fostår akkurat det du vil, og ikke får med deg alt, og tilegner folk ting du ikke hvet noe om.
Jeg forholder meg til det jeg leser, ikke noe annet. Når du skriver om dette som om det skulle være fastslått at det er spøkelset som skremmer henne, så forholder jeg meg til det som om du har fastslått at det er spøkelset som skremmer henne.
Når jeg så holder dette opp mot kunnskapen om at vitenskapen til tross for iherdige forsøk aldri har klart å dokumentere ett eneste spøkelse, så kan jeg konkludere med at dere mest sannsynlig innbiller dere ting, og at dere tolker deres personlige tro inn i hva jenta sier og gjør.
Jeg hvet ikke 100% sikkert at jeg ikke har skremt ungen. Men synes det skulle vært rart da det paranormale aldri har vært diskutert i hennes nærvær. Ingen har heller nevnt noe om onkelens død i nærheten av henne o.s.v.
det er mange måter å påvirke på, uten å si ting direkte. Som jeg har nevnt, kan det være alt fra ubevisste blikk dere sender hverandre når dere synes hun sier noe som stemmer med deres tro, eller at stemmen kan endre seg bittelitt, det kan også være at hun har overhørt dere når dere har trodd hun ikke hørte det.
Men ved og spørre henne om vi har skremt henne med noe sånt så skremmer vi henne iallefall.
Men det ser ut til at du har bestemt deg for at vi har skremt ungen og låst deg på det...
Og om det sannsynelig ikke er noe paranormalt som du mener, vel da er det ikke det... Men hva skader det og prøve? Hvorfor stritter alt i deg når alt man vil er barnets beste?
Jeg har ikke bestemt noe som helst, men jeg synes absolutt det ser slik ut.
Det skadelige ved å prøve kan være mange forskjellige ting. Det kan være alt fra økonomisk tap, til å ytterligere skremme jenta. Det kan også være forslag som er direkte helsefarlige, og det kan være at dere da overser og skjuler det virkelige problemet.