Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderJente på 2 1/2 år trenger hjelp......

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

twiggy skrev:Jeg føler at å ha søkt råd på Para kanskje har vært mer til belastning enn til hjelp for dere.
Men hør: Jeg tror dere mest av alt har støtte her i forumet. Å komme med forslag om å trekke inn barnevern er feks langt bak mål.
Jeg tror dere er ansvarlige foreldre som tar vare på barna deres - både fysisk og mentalt. Og jeg håper dere ikke lar dere kue av enkeltes meninger her inne.

Jeg er mor til 4, og jeg fornemmer at dere har stor kjærlighet til barna deres.
Og det er naturlig at dere vil finne ut av hvorfor et barn sliter med uforklarlige ting.
Dette gjørdere til gode foreldre! Og jeg sender dere alle gode ønsker.
Dessverre ble det gjort en diger diskusjon av en detalj her. Og du forsøker tydeligvis fortsatt å gjøre denne detaljen til hovedsak. Det er ikke noe poeng, slik barnevernet ble nevnt, var det ikke noe stort poeng, men et saklig og absolutt vurderingsverdig forslag.

Saken er at det neppe er ungen som sliter med paranormale fenomener. Det er mest sannsynlig foreldrene som har blandet sin egen tro med hva barnets handlinger, og senere ord, og dermed har bygget opp en paranormal sak på egenhånd. Kanskje de nå har fått ungen til å spille på lag, kanskje de fortsatt bare tolker barnet inn i sin egen tro.

Jeg vet ikke noe om dette tilfellet, men jeg vet at vi ikke har noen rasjonell grunn til å tro det finnes gjenferd eller spøkelser. Derfor er det nok ikke de ther heller.
Antall ord: 272

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Yvain el FuchsiaS
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Apr 2006 13:54
18

Re: Jente på 2 1/2 år trenger hjelp......

Innlegg av Yvain el FuchsiaS »

hmmfff skrev:Jeg har et tantebarn på snart tre år. Hun har i lange tider nå vist utrolige empatiske evner, og ser mer en det vi forstår. Jeg selv har lenge sett at hun har hatt besøk på rommet sitt av en ung gutt, som jeg også har antatt at er hennes avdøde onkel. Han var ti år gammel da han ble momentant drept av en bil, påkjørt bakfra mens han var ute i veibanen for og plukke opp lommeboken han mistet. Dette skjedde for 27 år siden.
Moren til tantebarnet mitt har også merket nærværet til onkelen som er samboerens bror.
Inntil for seks måneder siden så vi ikke på dette som et problem. Men så begynnte hun og sove veldig dårlig om natten, og de satte inn et lys til henne, det bedret situasjonen noe. Men så begynnte hun og ha mareritt om at hun ble påkjørt av en bil, og hun peker på et bestemt sted i taket hvor bilen er. Det er det samme stedet som jeg merker onkelen på. Og nå er det gått så langt at hun ikke vil inn på rommet og leke til tider. Jeg har prøvd og prate med onkelen og forklare han at han gjør jentungen redd, og at det er nok ikke så lett for ham og forstå heller, han er jo bare en liten gutt han og. Han svarer meg med at han vil være cowboy, for når han og broren pleide og leke dette tvang storebror ham til og være indianer.Jeg har sagt at han kan passe på jenta og leke med henne, men ikke skremme henne med bilulykken. Moren til jenta har også prøvd og prate til onkelen. Men det virker ikke som om han vil høre etter.

Så nå håper jeg at noen av dere ute kan gi oss et råd. Hvordan kan vi få ham til og forstå. Han trenger ikke og "gå videre", bare slutte og skremme henne.
Heisann,
Hvordan går det? Har det forbedret seg?
Håper virkelig det ordner seg for dere.
mvh
Antall ord: 365

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

BA skriver:
Sitat:
Kombinasjonen av alle disse grupperinger, gjør at det blir gnisninger, ikke minst fordi noen skal forsøke å overbevise andre om sine standpunkt...
"det er bare jeg som har rett - ikke du ! ! ! "

I noen tilfeller er det også slik at ikke alle kan ha rett, men det viktigste er diskusjonen. Det å få utvekslet synspunkter.
I særdeles mange tilfeller gir du inntrykk av å være den eneste som har rett. Andres synspunkter betyr ingenting, og diskusjon er unødvendig.

Så lenge du ikke kan bevise at "spøkelser" ikke finnes synes jeg du kan kutte ut den nedlatende tonen ovenfor de som tror noe annet. Hysteri og barnevern er vel ikke akkurat positivt ladede ord.

Tror du kanskje ikke du har gitt nok "gode råd" for en stund..? :mozilla_undecided:
Antall ord: 132
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Hysteriet har da BA vitterlig beklaget seg for, og barnevern ble blåst helt ut av dimensjoner.

Hva med det andre som ble skrevet? Alt kan ikke bare fremsettes som en behagelig sukkerspinnverden hvor ingen har feil og man legger all skylda på spøkelser og skrømt. Noen ganger burde man kanskje gå i seg selv og ta et skikkelig oppgjør? Spesielt når det er barn inne i bildet.

I denne saken er det ikke noens oppgave å motbevise spøkelser (om bevis skal legges fram skal det være fra de som allerede har dratt konklusjonen om at et spøkelse plager barnet deres).
Og råd er råd. Det er opp til hver enkelt hvilke råd man vil følge, er det ikke?
Antall ord: 129
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
athene1974
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Feb 2008 19:23
16

Innlegg av athene1974 »

Jeg leser med forskrekkelse, for det er det jeg blir.... #-o Kontakte barnevernet.
Hva i all verden har de med saken og gjøre?
Det hadde ihvertfall ikke jeg turt...
Hadde vært redd de skulle tro jeg er klin hakke gal, for i offentlig instanser er det mange som ikke tror.
Og hvis de tror, er det ikke mange som vil innrømme det.
Feks gå til en psykiater og si du hører stemmer og ser ting andre ikke ser, skal vedde på at er det den rette psykiateren du møter på....( satt litt på spissen)
risikerer du at det står et eller annet om psykoser og schizofren i journalen din.
Men det er jo så klart ditt valg, men jeg ville som sagt ikke gjort. Dette er jo bare bare min mening da.
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Kimbara skrev:Hysteriet har da BA vitterlig beklaget seg for, og barnevern ble blåst helt ut av dimensjoner.
Hva med det andre som ble skrevet? Alt kan ikke bare fremsettes som en behagelig sukkerspinnverden hvor ingen har feil og man legger all skylda på spøkelser og skrømt. Noen ganger burde man kanskje gå i seg selv og ta et skikkelig oppgjør? Spesielt når det er barn inne i bildet.

I denne saken er det ikke noens oppgave å motbevise spøkelser (om bevis skal legges fram skal det være fra de som allerede har dratt konklusjonen om at et spøkelse plager barnet deres).
Og råd er råd. Det er opp til hver enkelt hvilke råd man vil følge, er det ikke?
BA skriver: Sitat:
Denne diskusjonen har gått utover sine breddegrader fra flere, og flere har ikke lest og forstått hva andre har ment. Og hva man personlig mener er problemet er opp til hver enkelt, enten man tror eller ikke, har evner eller ikke.

Hverken jeg eller Hmmfff er hysteriske i forhold til dette, og har heller aldri vært det. Men må si at jeg føler det litt feil at jeg må sitte her inne å forsvare meg selv ovenfor mennesker jeg ikke aner hvem er. Dette kun fordi vi har forskjellig tro.
Hvorvidt dere er hysteriske er jeg ikke den riktige til å vurdere, men denne tråden bærer sterke preg av hysteri.
Det er BA som fortsetter å holde på hysteriet.

Like lite som du- eller noen andre- kan bevise at spøkelser ikke finnes, bør trådstarter slippe flåsete kommentarer om at de leter på feil sted og at spøkelser overhodet ikke eksisterer. Det vet du nemlig ingenting om. Og det er forskjell på å gi råd- gode eller dårlige- og å være direkte ufin.
Antall ord: 315
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Bearchild:

BA sier at tråden bærer preg av hysteri, og det gjør den.

Det er ingen her som har sagt at "spøkelser overhodet ikke eksisterer", men vi er flere som har antydet at de påståtte problemene til dette barnet kan skyldes helt andre ting enn spøkelser. Dette tilfellet er et klassisk "jump to conclusions"-eksempel, hvor man har bestemt seg for at barnet er plaget av spøkelser. Slik tankegang er ikke sunn, aller minst for barnet (barn snapper opp mye mer enn vi tror), og dette påpekte BA.

Dette er ikke flåsete eller usaklig. Det ble først flåsete og usaklig når visse folk kom på banen og hang seg opp i enkelte ord, og andre igjen var uenig med BA. Det er greit å være uenig, men da får man holde det på et litt voksent plan.

Athene1974:

Barnevernet ble brukt som et eksempel. Les hele tråden.

Man trenger uansett ikke å legge fram historien om spøkelser. Man bør i slike tilfeller legge fram de plagene man mener barnet har, uten å synse i overnaturlige ting. Mest sannsynlig er dette helt vanlig atferd, og dette kunne man kanskje fått greie på og slått seg til ro med om man ikke hang seg opp i en personlig tro på gjenferd.

Det skal mye til for å få diagnosen schizofren i dag.
Sist redigert av Kimbara på 13 Apr 2008 06:47, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 236
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Pøh...heile opplegget er oppspinn fra ende til annen. I motsett fall er det grunnlag for å tru at det er omsorgssvikt og mest sannsynleg eit stort behov for den hjelp barnevernet kan tilby.

Om dåkke er åpne og tørr å sjå forbi deres egen overbevisning, vil di fleste sjå at det angrepet Muttern retter mot Angel2003 antyder at Muttern er sprekere inna det paranormale enn det som vert bedyra. Ikkje av egen erfaring men heller av egen overbevisning og tru. Eller er dette oxo ein del av oppspinnet?

Alt er lagt opp til å gje eit inntrykk av at spøkelser/gjenferd er einaste årsak samt at bruk av "evner" ikkje er for alle og ein kvar. Ufattelig at dåkke går på dette tullet.

Like fullt er det leit å sjå korleis BA og Kimbara blir angrepet kvar gang dei prøver å antyde ein fornuftig innfallsvinkel til problemet. Men det er vel gjerne slik det skal være i eit forum der fornuften stadig vekk vert prøvd utrydda.

Til dåkke som ikkje kjenner lovverket barnevernet har sin hjemmel i, så er barnevernet mykje meir enn medias fordummede bilde. Faktisk er det barnevernet ein bør bruke om andre etater ikkje gir barnefamilier den hjelp di skal ha, for barnevernet er pålagt å hjelpe barnefamilier overfor det meste. Med tanke på kunnskapsløsheten nokre utviser her inne burde Jovian kanskje tillatt ei eiga link-side til forskjellige lover og hjelpeapparat av ymse karakter. Kanskje det ville heva nirvana-nivået her inne eit par hakk?

Jadda...skriver som om eg ber om bråk...men fortvil ikkje...som eit alternativ kan dere som føler for det, sende alle onde ånder, vanskelige spøkelser og bråkete gjenferd heim til meg...setter over kaffien så lenge... :mozilla_tongue:
Antall ord: 299
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Bearchild skrev:I særdeles mange tilfeller gir du inntrykk av å være den eneste som har rett. Andres synspunkter betyr ingenting, og diskusjon er unødvendig. quote]Hvordan du ser på "Det er mest sannsynlig..." , eller "Hvordan dere skremmer ungen vet jeg selvfølgelig ikke. Det kan være noe slikt som" som å gi inntrykk av at jeg er den eneste som har rett forstår jeg ikke. Hordan du kan overse "han vil ikke skremme.......", "Han lever et sted mellom to verdener/dimmensjoner, er det ikke bedre for han at han kommer til lyset og kjærlighten da?", "Bedre å få Onkelen over på den andre siden.", og "Noen har visst misforstått barnevernets oppgaver. De har to primæroppgaver" når du skriver om hvem som prøver å gi inntrykk av at de vet best? Når dette siste eksemplet kun er et forsøk på å opprettholde fordommer overfor barnevernet, og i tillegg dokumenteres som helt feil, skjønner jeg ikke at du påstår det er meg som gir slike inntrykk som du beskriver.
Så lenge du ikke kan bevise at "spøkelser" ikke finnes synes jeg du kan kutte ut den nedlatende tonen ovenfor de som tror noe annet. Hysteri og barnevern er vel ikke akkurat positivt ladede ord.
Det kan aldri bevises at noe ikke finnes. Det ligger i sakens natur. Det er de som påstår spøkelser som sitter med hele bevisbyrden. De har forsøkt mange ganger, og hver gang har de feilet, og hver gang de feiler, svekker de påstanden om at det i det hele tatt finnes spøkelser.

Hvilken nedlatende tonen? Den jeg har overfor de som er nedlatende overfor meg? Hvorfor skal jeg kutte ut den? Hvorfor mener du det er OK at man er nedlatende når man argumenterer uten hold i virkeligheten, men den som faktisk har kunnskap om temaet ikke skal kunne svare med samme mynt?
Tror du kanskje ikke du har gitt nok "gode råd" for en stund..? :mozilla_undecided:
Ut fra responsen i denne tråden, så tror jeg ikke det. ;)
Antall ord: 350

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

athene1974 skrev:Jeg leser med forskrekkelse, for det er det jeg blir.... #-o Kontakte barnevernet.
Hva i all verden har de med saken og gjøre?
Det hadde ihvertfall ikke jeg turt...
Hadde vært redd de skulle tro jeg er klin hakke gal, for i offentlig instanser er det mange som ikke tror.
Og hvis de tror, er det ikke mange som vil innrømme det.
Feks gå til en psykiater og si du hører stemmer og ser ting andre ikke ser, skal vedde på at er det den rette psykiateren du møter på....( satt litt på spissen)
risikerer du at det står et eller annet om psykoser og schizofren i journalen din.
Men det er jo så klart ditt valg, men jeg ville som sagt ikke gjort. Dette er jo bare bare min mening da.
Du ser ikke ut til å ha særlig kunnskap om barnevernet.

Barnevernet er der for å hjelpe barn. Uansett om det er barnet eller familien som har problemer, så er det barnets beste som står i sentrum for barnevernet. Det er ikke alltid barnets beste er det samme som foreldrenes beste, men oftes er det det.

Omsorgsovertakelse er i motsetning til en vanlig myte veldig sjeldent. Før man går til et slikt skritt, forsøker man alle andre utveier fordi man tror barnet har det best ved å være hos sine biologiske foreldre.

Hvis en familie sliter med et problem, så bør man tenke på sitt barns beste, fremfor å være redd for hva andre skal tro om en selv.
Antall ord: 262

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Bearchild skrev:Det er BA som fortsetter å holde på hysteriet.

Like lite som du- eller noen andre- kan bevise at spøkelser ikke finnes, bør trådstarter slippe flåsete kommentarer om at de leter på feil sted og at spøkelser overhodet ikke eksisterer. Det vet du nemlig ingenting om. Og det er forskjell på å gi råd- gode eller dårlige- og å være direkte ufin.
Det er slike innlegg som du skriver som bærer preg av hysteri nå. Usaklige personangrep fordi du ikke er enig i mine meninger.

Hvorfor skal trådstarter slippe jordnære råd, og kun få råd som opprettholder en hysterisk holdning til spøkelser.

(Uff, dette ordet er så nærme i denne tråden. Det er ikke personene, men holdningen som virker hysterisk denne gangen. :) )

Jeg har heller ikke skrevet at spøkelser overhodet ikke eksisterer, for i motsetning til andre her i tråden snakker jeg om sannsynligheter, og jeg har vist hvorfor det sannsynligvis ikke finnes spøkelser.

Det er andre som bastant fastslår at de eksisterer, uten at de hverken kan sannsynliggjøre eller dokumentere noe som tilsier dette i det hele tatt.
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Verbatim
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mar 2008 17:23
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Innlegg av Verbatim »

Det er andre som bastant fastslår at de eksisterer, uten at de hverken kan sannsynliggjøre eller dokumentere noe som tilsier dette i det hele tatt.
Det er mange som kanskje har opplevd "spøkelser" selv, er ikke alltid like lett å dokumentere :mozilla_wink:
En som ikke tror på spøkelser, vil jo alltid bare skylde på omgivelsene ( se tvillingskjebner, ut i vår hage :mozilla_tongue: )
Men det er viktig med jordnære synspunkt også.
Antall ord: 75
Hvis ingenting er noe, blir noe da ingenting?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

twiggy skrev:BA: Du gir deg tydeligvis ikke. Jeg kjøper ikke dine beklagelser. For i neste setning er du på'n igjen. - Med feks at foreldrene påvirker barnet.
Dette har de jo fortalt at de IKKE gjør! Du oppfører deg akkurat som en barnevernskonsulent som VIL at foreldrene skal være udugelige.
Og nå tror jeg fakta at du er en av de djevlene som sitter på et BV-kontor og på papiret udugeliggjør høyst oppegående foreldre for at du sjøl skal beholde jobben.
Skam deg.
Jeg har ikke beklaget noe om at foreldrene påvirker barnet. Det vet vi nemlig at de gjør.

Alle foreldre påvirker barna sine hele livet. Påvirkning kan være så mangt. Det behøver ikke være slik at man må fortelle barna ting direkte for at barna skal påvirkes, holdninger, blikk, stemmeleie og mye annet er faktorer man ikke selv alltid er klar over, men som likevel kan påvirke barn.

Barnevernets saksbehandlere ønsker ikke å udugeliggjøre foreldrene, tvert imot, de ønsker å hjelpe foreldre slik at de selv kan ta hånd om sine barn.

Det er det beste for barnet, for foreldrene, og det rimeligste alternativet for staten. Det finnes ikke noen grunn til at barnevernet skulle ha noe ønske om omsorgsovertakelse fra velfungerende familier.
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Angel2003
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mar 2008 13:36
16

Innlegg av Angel2003 »

Stilltiende har jeg fulgt denne tråden siden jeg var litt for "kjapp" med å rense rommet til jenta.
"Muttern" og "fattern" til denne jenta virker da oppegående nok til å kunne selv bestemme hva som er godt for barnet.

Alle som har jobbet i energiverden vet at alle påvirkes hver dag av dem som er rundt oss. Uansett hvor vi er og hva vi ellers selv måtte mene, men - nå har det vært diskutert nok om hva foreldrene burde gjøre. La dem ut ifra sine egne meninger få bestemme hva som er best for barnet. Mener de at de skal gjøre det ene eller det andre - så la dem gjøre det.

Skal dere diskutere barnevernets roller - finn en annen tråd!
Ikke alle har en pos. opplevelse av hva barnevernet står for, uansett hva loven de har å rette seg etter sier.
Det er noen som "syns" noe der også og tar loven i sine egne hender. Jeg har også jobbet innen den etaten.
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Angel2003 skrev:Stilltiende har jeg fulgt denne tråden siden jeg var litt for "kjapp" med å rense rommet til jenta.
"Muttern" og "fattern" til denne jenta virker da oppegående nok til å kunne selv bestemme hva som er godt for barnet.
Nei, de gjør ikke det. Det ser ikke ut til at de har vurdert andre årsaker enn at det er noe paranormalt som foregår.

Selvkritikk for hvordan de oppfører seg overfor jenta har jeg ikke sett noen antydninger til.
Alle som har jobbet i energiverden vet at alle påvirkes hver dag av dem som er rundt oss. Uansett hvor vi er og hva vi ellers selv måtte mene, men - nå har det vært diskutert nok om hva foreldrene burde gjøre. La dem ut ifra sine egne meninger få bestemme hva som er best for barnet. Mener de at de skal gjøre det ene eller det andre - så la dem gjøre det.
Jeg har selv jobbet med energier, og da snakker jeg om over 50 millioner watt i timesvis. Jeg vet at du ikke snakker om viten her, men din personlige tro.

Ingen har forsøkt å tvinge foreldrene til å gjøre noe som helst, men jeg har påpekt at det sannsynligvis ikke er noe paranormalt som er årsaken her, og at foreldrene bør slutte å skremme ungen.
Skal dere diskutere barnevernets roller - finn en annen tråd!
Helt enig. Det var ikke min mening å diskutere barnevernet, og det var bare nevnt som et eksempel i forbifarten.
Ikke alle har en pos. opplevelse av hva barnevernet står for, uansett hva loven de har å rette seg etter sier.
Det er noen som "syns" noe der også og tar loven i sine egne hender. Jeg har også jobbet innen den etaten.
Det er ikke alltid man skal kjenne andre på seg selv.

Du skal ikke tro at alle andre i barnevernet har de samme moralske standarder som deg selv.

De som har fordommer generelt eller negative erfaringer fra barnevernet bør absolutt kunne få høre hva som er barnevernets rolle, ikke bare få bekreftet sine fordommer av alle andre som tror det samme.
Antall ord: 362

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links