Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderJente på 2 1/2 år trenger hjelp......

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Min første tanke var: SLUTT Å SKREMME UNGEN.

Det er mest sannsynlig dere voksne som skremmer ungen ved å holde på slik du/dere gjør.
.....med påfølgende godt råd om å kontakte barnevernet, for ungen og foreldrene har tydeligvis et problem i hode.

Det påpekes at tråden ble usakelig, og selvfølgelig startet usakeligheten av andre.
For det er visse her som aldri tar feil har jeg skjønt. Vet ikke helt hvem som startet det usakelige???

Det er godt noen har fantastisk høye tanker om seg selv her!!
Antall ord: 94
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jael »

Kimbara skrev:Jael:

Har du lest hele tråden?
Nå har det seg slik at disse kvinnene fremstår som forholdsvis hysteriske, og siden enhver er ansvarlig for slik de velger å fremstå offentlig (internettet), så burde det også være rom for andres meninger. Slik denne tråden utartet seg ble det omtrent lagt opp til denne munnbruken, og det begynte faktisk med noen andre enn BA.

Det som begynte som velmenende råd ble absolutt ikke respektert, så du burde kanskje si noe til andre her i tråden også?

Jeg har ikke lest hele tråden, så hva som ellers er blitt sagt vet jeg ikke.

Men selv om innlegg på nettet kan bli oppfattet som "hysteriske", så er ikke det det samme som å si at personene som skriver innleggene faktisk er hysteriske. Du har ikke tilgang til deres psyke, du har kun tilgang til anonyme innlegg. Du har lov til å mene hva som helst, men ikke alt gagner. Husk på at det du tror du mener om disse personene ikke kan gjelde de virkelige menneskene bak nicket, du har kun grunnlag for å mene noe om innleggene deres på nettet.

Jeg vil berømme BA som tar selvkritikk, og håper at jeg selv er like modig som BA til å gjøre dette hvis jeg selv skulle bli revet med i en diskusjon. Takk BA, du er et forbilde!
Antall ord: 231

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Brenda:

Hvordan mener du det var usakelig å faktisk komme med sine synspunkter og noen råd i denne saken? Jeg har en mistanke om at du mener det er usakelig fordi det kom fra en som ikke tror på det paranormale?

Prøv å se ting fra litt flere vinkler før du blåser deg opp i slike tilfeller. Det er et faktum at ting ble blåst ut av proporsjoner i denne tråden, og da sier jeg ikke at jeg mener at du har skylden alene, men det var faktisk deg som sporet av ved å gjøre et stort nummer utav dette med barnevernet.

Du er uenig, og det har man selvfølgelig lov til å være, og alle kan la seg rive med fra tid til annen...men for diskusjonens del; prøv å ikke hiss deg opp så fryktelig ;) Du gjør nemlig ofte det, og da får diskusjonen ofte et fiendtlig preg over seg, og har lett for å spore fryktelig av.
Antall ord: 166
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

Kimbara skrev:Brenda:

Hvordan mener du det var usakelig å faktisk komme med sine synspunkter og noen råd i denne saken? Jeg har en mistanke om at du mener det er usakelig fordi det kom fra en som ikke tror på det paranormale?

Prøv å se ting fra litt flere vinkler før du blåser deg opp i slike tilfeller. Det er et faktum at ting ble blåst ut av proporsjoner i denne tråden, og da sier jeg ikke at jeg mener at du har skylden alene, men det var faktisk deg som sporet av ved å gjøre et stort nummer utav dette med barnevernet.

Du er uenig, og det har man selvfølgelig lov til å være, og alle kan la seg rive med fra tid til annen...men for diskusjonens del; prøv å ikke hiss deg opp så fryktelig ;) Du gjør nemlig ofte det, og da får diskusjonen ofte et fiendtlig preg over seg, og har lett for å spore fryktelig av.
Kjære Kimbara!

Det var særdeles hyggelig at du kom med konstruktiv kritikk til meg, det er nemlig ikke så ofte :)

Jeg får lage min egen hissigpropp tråd da se, så kan du besøke meg der :)

Men over til saken, jeg blir beskylt for å være usaklig, syns liksom den var for drøy. Vi eskalerer, ja, innrømmer det, men tror nok ikke jeg skal ha skylda for alt som skjer her alene
Antall ord: 246
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Kakkla
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Feb 2008 22:50
16

Innlegg av Kakkla »

oi... her var det mye... Imponerende hvor mye følelser denne diskusjonen har satt i gang. Jeg bare håper vi får tilbakemelding om hvordan det går med disse ungene. Personlig vil jeg si at her er det langt fra barnevern eller andre innstanser i den retning som skal søkes. Her er det familie som virkelig ønsker hjelpe barna. Kjenner flere som ikke tenker så langt at det er paranormale ting på gang. Som kun tenker fantasi etc.
Vi fikk renset huset vårt. Vår datter på 2,5 år var redd på rommet sitt. Hun snakket om mannen og hadde mareritt. Og jada. De klarsynte fant mannen. huset renset og ungen sover!!!! Trodde vi var gode foreldre jeg da som hjalp ungen vår. Vi som tom hadde snakket med barnespykolog. (Forøverig han som anbefalte klarsynte . noe å tenke på...)
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
hmmfff
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 19:53
18
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hmmfff »

Kimbara skrev:Jael:

Har du lest hele tråden?
Nå har det seg slik at disse kvinnene fremstår som forholdsvis hysteriske, og siden enhver er ansvarlig for slik de velger å fremstå offentlig (internettet), så burde det også være rom for andres meninger. Slik denne tråden utartet seg ble det omtrent lagt opp til denne munnbruken, og det begynte faktisk med noen andre enn BA.

Det som begynte som velmenende råd ble absolutt ikke respektert, så du burde kanskje si noe til andre her i tråden også?
Dette spørsmålet er både til Kimbara og B.A :
Hva i all verden har jeg sagt som får dere til og mene at jeg er hysterisk? Dette er et viktig spørsmål og få svar på. For da har jeg tydeligvis en feiloppfatning av hva hysteri er.
Antall ord: 143
Jeg er alt og jeg er ingenting. Kommer ann på øyet som ser c",)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

hmmfff skrev:Dette spørsmålet er både til Kimbara og B.A :
Hva i all verden har jeg sagt som får dere til og mene at jeg er hysterisk? Dette er et viktig spørsmål og få svar på. For da har jeg tydeligvis en feiloppfatning av hva hysteri er.
Det er et inntrykk som har festet seg, ikke direkte av spesielle ord du har skrevet, men ut fra måten dere nekter for alt som har med virkelighetsnære tilnærminger å gjøre. Dere tviholder på deres personlige tro og ser også ut til å overføre denne irrasjonelle holdningen til barna rundt dere.

Jeg kan som sagt ikke si at dere er hysteriske, for det vet jeg egentlig ikke noe om, men dere har gitt et inntrykk av å være det, kanskje mye grunnet andre deltakere som har tatt helt av i sine usakligheter fra første stund etter at ordet barnevern ble nevnt.
Antall ord: 159

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Muttern
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Apr 2008 20:52
16
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Muttern »

Jeg har sett ut fra dine innlegg at du ikke tror på at det finnes noe mere enn det vi vanlige mennesker kan se med det blotte øye. Vi har prøvd flere ting tidligere for å finne ut hva det er som har plaget henne. Og som jeg har skrevet tidligere, så er det hun som har kommet med informasjonene som vi sitter med. Vi har forholdt oss helt rolig når hun har nevnt ting, for vi har i utgangspunktet ikke forstått hva hun har snakket om. Men etterhvert som hun har blitt eldre og fått mere språk, så har hun jo kunnet forklare oss hva som har vært hennes problem, og hvorfor hun er redd.

Denne diskusjonen har gått utover sine breddegrader fra flere, og flere har ikke lest og forstått hva andre har ment. Og hva man personlig mener er problemet er opp til hver enkelt, enten man tror eller ikke, har evner eller ikke.

Hverken jeg eller Hmmfff er hysteriske i forhold til dette, og har heller aldri vært det. Men må si at jeg føler det litt feil at jeg må sitte her inne å forsvare meg selv ovenfor mennesker jeg ikke aner hvem er. Dette kun fordi vi har forskjellig tro.
Antall ord: 214
Muttern

Livet er ikke som det engang var. Takk og pris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Muttern
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Apr 2008 20:52
16
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Muttern »

Dette er fra min samboer til deltakerne av denne tråden:

Jeg kan bevitne at Hmmfff og Muttern ikke er hysteriske, eller at noen har ett hysterisk forhold til dette. Jeg kan også informere om at vår datter har kommet med informasjon om saken som kun jeg kjenner til. Dette er ett faktum.

Hvor hun har fått denne informsjonen fra, kan ikke jeg vite noe om....

Selvfølgelig har vi forsøkt og prøvd "virkelighetsnære" løsninger på problemet, men disse tingene diskuterer vi ikke her. Disse har vært diskutert i andre fora som feks helsestasjon osv...

Sist jeg sjekket så het dette forumet paranormal.no..... Så her var vi i utgangspunktet opptatt av å få alternative råd og løsningsforslag.

Jeg er i utgangspunktet en agnostiker og skeptisk av natur, men ikke engang jeg klarer å bortforklare eller forklare endel av de heldelsene vi har hatt. Og heller ikke den informasjonen som hun har kommet med.

Hilsen Pappa
Antall ord: 163
Muttern

Livet er ikke som det engang var. Takk og pris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

Dette går ikke over alle grenser, det er rett og slett så lattelig og barnslig at det knapt nok finnes ord. Jeg gidder ikke nevne navnet til den nedlatende idioten, men vedkommende skjønner det nok.

Det er ganske snodig at vi som tror, og kommer med våre uttalelser skal bli irettesatt både titt og ofte, enten fordi vi ordlegger oss feil, kommer med "påstander" vi ikke har grunnlag for å si, eller sier noe som ikke de er enige i. Da får vi så hatten passer.

Det er oss som tar feil...........

Så har vi motparten. De andre. De kommer med uttalelser de ikke har grunnlag for å si, ordlegger seg feil, og det blir kommentert (husk på at det er akkurat slik de holder på selv når de ikke er enige), men hva skjer DA?

Jo.......det er fortsatt vi som tar feil.....

Det er vi troende, vi som ikke har greie på noe, vi som er hysteriske, vi som overdriver, vi som misforstår, vi som tar av, det er fortsatt vi som gjør en feil.

For de andre gjør jo aldri feil. Godt de tror så flott om seg selv, men det er ikke godt å se hvor dypt noen kan synke. Jeg sender over litt gode tanker....tror det trengs!
Antall ord: 220
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Brenda; dette ser ut til å være ditt standardsynspunkt i diskusjoner med skeptiske personer. Jeg tror du misforstår ganske kraftig.

Om jeg (blir jo nødt til å ta meg selv som eksempel her, siden jeg kjenner meg selv best) er i en diskusjon med mennesker som tror noe annet, er jeg ikke ute etter å latterliggjøre eller plage dem. Langt ifra. Jeg er ute etter å ha en god diskusjon, enkelt og greit. Lære noe nytt, og kanskje lære andre noe nytt.

Jeg forstår at enkelte føler seg tråkket på når noen kommer og prøver å nøste opp i det de måtte tro på, men da må jeg bare si; er man så hårsår, så har man kanskje ikke noe på nettet å gjøre (dette gjelder ikke nødvendigvis for denne tråden, bare for å ha sagt det).

Det du skriver i innlegget ditt her er faktisk nøyaktig det samme som skjer når jeg og andre med liknende synspunkter kommer på banen i en diskusjon. Vi blir sett på som trøbbelmakere, og må ofte finne oss i både sjikane og utskjellning...men hvis man bare lar følelsene ligge noen minutter, og leser skikkelig gjennom innleggene, så vil man kanskje oppdage at de faktisk er ganske sakelige, og at de elementene som blir fremhevet og blåst opp, kanskje ikke var ment sånn.

Så for å unngå fremtidige krangler, så burde vi alle forsøke å ikke la følelsene renne over, og heller prøve å holde oss saklige og forståelsesfulle. Folk har sterke meninger, men er man ikke enig så kan man på rolig og sindig vis forklare hvorfor man ikke er det. Man kommer ingen vei med å høylytt proklamere at motstanderen er en dust.

Går man over streken, og det veit jeg er fort gjort - si ifra. Men det er ikke lett å beklage seg til personer som oser av sinne.
Antall ord: 328
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Det er generelt 4 typer mennesker på forumet :

- "vitende" - de som faktisk opplever at ting skjer, og forsøker å snakke om dette, for å dele erfaringer, og eventuelt finne årsaker til at disse ting faktisk skjer.

- "troende" - de som kansje ikke opplever ting så ofte, men er åpne for at det er noe mer...

- "Skeptikere" - de som tviler på at det finnes noe som er paranormalt,

og til sist :

-"bastante nektere" - de som for alt i verden skal forsøke å bortforklare og fornekte at det i det heletatt er mulig at noe slikt som paranormale fenomen er en mulighet.
Disse siste har en "agenda" som går på at samme hva som kommer frem av informasjon, så er det hysteri, underbevist forførelse, og andre fantasier.

Forresten , det er en 5 gruppering også ; de som gjør narr av alt og alle, - bare for å ha det "gøy".

Kombinasjonen av alle disse grupperinger, gjør at det blir gnisninger, ikke minst fordi noen skal forsøke å overbevise andre om sine standpunkt...
"det er bare jeg som har rett - ikke du ! ! ! "

Sålenge det finnes forlk fra alle disse grupperingene, vil det bli slik, derfor må alle forsøke å forstå at det finnes andre meninger.
Noen må bare selv oppleve tingene ikke bare en men noen hundre ganger, før de er villige til å "lette på maska" , og kikke under for å se om det er noe mer...

Forumet er for paranormale fenomen, - noe som gjør at man må ha flere sider av samme sak. Man må ha meninger om både for og imot, men man kan moderere seg litt,
en som selv ikke opplever "motstanderens" erfaringer, kan heller ikke vurdere "motstanderen".

Jeg er både skeptisk, men og "vitende" - i den forstand at jeg vet det er noe mer, men ikke alt skal taes for god fisk, det er mye bløff og svindel innenfor det paranormale.
Mye, men ikke alt....

Asbjørn
Antall ord: 323

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Muttern skrev:Jeg har sett ut fra dine innlegg at du ikke tror på at det finnes noe mere enn det vi vanlige mennesker kan se med det blotte øye.
Det er ikke helt riktig, for jeg tror på at månen har en bakside. Og jeg tror på at det aksisterer atomer, men begge disse har man kunnet se indirekte og man har kunnet bekrefte eksistensen av disse.
Vi har prøvd flere ting tidligere for å finne ut hva det er som har plaget henne. Og som jeg har skrevet tidligere, så er det hun som har kommet med informasjonene som vi sitter med. Vi har forholdt oss helt rolig når hun har nevnt ting, for vi har i utgangspunktet ikke forstått hva hun har snakket om. Men etterhvert som hun har blitt eldre og fått mere språk, så har hun jo kunnet forklare oss hva som har vært hennes problem, og hvorfor hun er redd.
Den informasjonen hun har kommet med, har hun nok fått fra et sted, det gjelder bare å finne ut hvordan hun har fått denne informasjonen.
Denne diskusjonen har gått utover sine breddegrader fra flere, og flere har ikke lest og forstått hva andre har ment. Og hva man personlig mener er problemet er opp til hver enkelt, enten man tror eller ikke, har evner eller ikke.

Hverken jeg eller Hmmfff er hysteriske i forhold til dette, og har heller aldri vært det. Men må si at jeg føler det litt feil at jeg må sitte her inne å forsvare meg selv ovenfor mennesker jeg ikke aner hvem er. Dette kun fordi vi har forskjellig tro.
Hvorvidt dere er hysteriske er jeg ikke den riktige til å vurdere, men denne tråden bærer sterke preg av hysteri.
Antall ord: 302

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Brenda skrev:Dette går ikke over alle grenser, det er rett og slett så lattelig og barnslig at det knapt nok finnes ord. Jeg gidder ikke nevne navnet til den nedlatende idioten, men vedkommende skjønner det nok.

Det er ganske snodig at vi som tror, og kommer med våre uttalelser skal bli irettesatt både titt og ofte, enten fordi vi ordlegger oss feil, kommer med "påstander" vi ikke har grunnlag for å si, eller sier noe som ikke de er enige i. Da får vi så hatten passer.

Det er oss som tar feil...........

Så har vi motparten. De andre. De kommer med uttalelser de ikke har grunnlag for å si, ordlegger seg feil, og det blir kommentert (husk på at det er akkurat slik de holder på selv når de ikke er enige), men hva skjer DA?

Jo.......det er fortsatt vi som tar feil.....

Det er vi troende, vi som ikke har greie på noe, vi som er hysteriske, vi som overdriver, vi som misforstår, vi som tar av, det er fortsatt vi som gjør en feil.

For de andre gjør jo aldri feil. Godt de tror så flott om seg selv, men det er ikke godt å se hvor dypt noen kan synke. Jeg sender over litt gode tanker....tror det trengs!
Ja, den er det. Hvis du bare hadde kunnet diskutere saklig, så hadde vi kanskje hatt en meningsfull diskusjon her.

Selvfølgelig kan vi alle ta feil, og det er helt lovlig og normalt å ta feil. Det er når man skal bortforklare og bli usaklig at det tar av. Når man skal skjule sine feil ved f.eks. usaklige personangrep ol.

Se igjennom tråden og se hvordan jeg reagerte på din påstand om at jeg tok feil, og hvordan du selv reagerte da jeg viste at jeg hadde rett og du tok feil.

Bortforklaring var det du hadde.
Antall ord: 324

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Asbjørn skrev:Det er generelt 4 typer mennesker på forumet :

- "vitende" - de som faktisk opplever at ting skjer, og forsøker å snakke om dette, for å dele erfaringer, og eventuelt finne årsaker til at disse ting faktisk skjer.

- "troende" - de som kansje ikke opplever ting så ofte, men er åpne for at det er noe mer...

- "Skeptikere" - de som tviler på at det finnes noe som er paranormalt,

og til sist :

-"bastante nektere" - de som for alt i verden skal forsøke å bortforklare og fornekte at det i det heletatt er mulig at noe slikt som paranormale fenomen er en mulighet.
Disse siste har en "agenda" som går på at samme hva som kommer frem av informasjon, så er det hysteri, underbevist forførelse, og andre fantasier.

Forresten , det er en 5 gruppering også ; de som gjør narr av alt og alle, - bare for å ha det "gøy".
Hvorfor tviholder du på å kategorisere slik? Gang på gang har jeg vist at de ikke stemmer.
De som du kaller "vitende" er egentlig blindt troende. De vil ikke høre om alternative årsaker. De "troende" er agnostikere til fenomenet, men synes det er mer som teller for enn mot.
En kategori som er agnostisk til fenomenet, men som synes det er mer som taler mot enn for, er den som heter skeptiker, den har du ikke tatt med.
Den du kaller "skeptiker" er troende, men som har en tro på at det ikke finnes noe paranormalt. Denne gruppen er marginal.

"Bastante nektere" er blindt troende, og jeg er ikke sikker på om de finnes.

Disse "kategoriene" er ikke absolutte. det finnes mennesker i mellom hver av disse igjen, så om man tenker på disse som avstandsmerker på en linje, så finnes folk spredt over hele linjen, men de flytter seg litt rundt, etter hvilket tema det er snakk om.

Meg bekjent er alle her på forumet som viser skepsis til mye av det som blir påstått agnostikere til fenomenet. Vi mener at vi ikke kan vite noe om det er sant eller ikke, men at det er lite som tyder på at det finnes noe paranormalt.
Kombinasjonen av alle disse grupperinger, gjør at det blir gnisninger, ikke minst fordi noen skal forsøke å overbevise andre om sine standpunkt...
"det er bare jeg som har rett - ikke du ! ! ! "
I noen tilfeller er det også slik at ikke alle kan ha rett, men det viktigste er diskusjonen. Det å få utvekslet synspunkter.
Sålenge det finnes forlk fra alle disse grupperingene, vil det bli slik, derfor må alle forsøke å forstå at det finnes andre meninger.
Noen må bare selv oppleve tingene ikke bare en men noen hundre ganger, før de er villige til å "lette på maska" , og kikke under for å se om det er noe mer...
Det er nok ikke antall ganger man opplever, men hvordan man reagerer på opplevelsen som er avgjørende her. :)
Forumet er for paranormale fenomen, - noe som gjør at man må ha flere sider av samme sak. Man må ha meninger om både for og imot, men man kan moderere seg litt,
en som selv ikke opplever "motstanderens" erfaringer, kan heller ikke vurdere "motstanderen".
Nei, men man behøver heller ikke vurdere "motstanderen". Man bør vurdere argumentene, og la dem være det viktige i diskusjonen. Ikke henge seg opp i hvem som står bak argumentene.
Jeg er både skeptisk, men og "vitende" - i den forstand at jeg vet det er noe mer, men ikke alt skal taes for god fisk, det er mye bløff og svindel innenfor det paranormale.
Mye, men ikke alt....
Dette er helt riktig. Det er mye bløff og svindel,men ikke alt.

Det er også en masse med misforståelser og ønsketenkning.
Antall ord: 631

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links