Kimbara skrev:Dette ser du sikkert på som kveruleting, Asbjørn, men jeg skriver likevel.
Du må nesten regne med å få spørsmål om detaljert begrunnelse til dine konklusjoner, når du skriver så detaljer om forskjellige paranormale fenomener. Jeg føler det blir feil å si "jeg har masse erfaring, derfor vet jeg" (du sa ikke nøyaktig dette nå, men har sagt tilsvarende i tidligere saker).
Du må jo ha en grunn til å "vite" det du skriver om, og jeg syns ikke det var kverlurerende å spørre om dette. Når svaret ditt i tillegg inneholder spydigheter og "motangrep" istedet for å holde seg til saken, så viser du deg ikke som en veldig voksen og moden debattant heller Ikke vondt ment, men det inntrykket fikk jeg.
At det tar langt tid, og man ikke bruker like mye tid på forumet som enkelte, det har jeg derimot all forståelse for. Jeg ser heller at man bruker tid på å formulere et godt svar enn å bare plumpe uti med ett eller annet bare for diskusjonens skyld.
Personlig er jeg interessert i å vite hvorfor du mener det du mener, og hvis du syns motargumentasjon er kverulering, så beklager jeg dette (jeg regner med du siktet til diverse skeptikere her inne når du snakket om kverulering).
Så la oss få litt diskusjon nå, så vi kanskje kan bli litt mer opplyst alle mann.
Det jeg reagerte på , var måten det ble spurt på, og reagerte deretter... Tross alt ; jeg er et vanlig menneske jeg og, akkurat som de fleste her ;-)
Kom gjerne med spørsmål ,men ikke bare et "masete krav om å forklare nærmere" - uten å spesifisere hva som ønskes forklart nærmere, iallfall ikke når noe jeg egentlig mente var greit forklart i utgangspunktet.
Masete krav, i den forstand at vedkommende bruker i løpet av kort tid gjentatt forlanger et svar fra meg på.
Når det gjelder svar fra meg, regner jeg med at jeg til vanlig forklarer hva jeg mener, noe jeg og henviser til i forbindelse med mange av de innlegg jeg har skrevet tidligere. (linken)
Jeg er ikke supernmann, og regner heller ikke med å bli det. Heller ikke har jeg svar på alle ting, men enkelte ting har jeg mening om, dels basert på egne erfaringer, og dels basert på andres utsagn, og ideer.
Istedet for å "arrestere" ett enkelt innlegg, så se heller på helheten i de svar jeg har gitt over tid. Og du vil se at det er ikke ofte jeg "glefser" . . .
Somsagt ; kom med spørsmål som går på sak, og ikke bare et krav om å forklare enda mer enn det jeg gjør i et enkelt innlegg, spesielt ikke når innlegget går på mange detaljer..
for ordens skyld ; jeg svarer på saker når jeg føler det er rett å svare, når det blir spurt på en ok måte, og ikke på grunnlag av masete krav fra en eller annen bruker.
Når det gjelder tid på forumet her, bruker jeg faktisk endel tid her. Jeg leser igjennom ganske mange meldinger hver dag, men har ikke anledning til å svare på alt.
Ikke rekker jeg over alle meldinger heller, sånn er det bare.
Jeg har etterhvert så masse innlegg her, og hva jeg mener, er vel ganske klart definert når man ser igjennom disse.
Å skrive samme / tilsvarende svar ørten ganger, - det burde ikke være nødvendig.
Ikke for en som faktisk er interresert i å se hva som er skrevet tidligere.
Et svar skrevet idag, inneholder nødvendigvis ikke noen "nyheter" - det er jo de samme ting vi snakker om hele tiden.
Asbjørn