Brenda skrev:
Hvilket poeng er det du snakker om? Du referer til feilaktig "informasjon" om forskjellige temaer.
F.eks:
Dette kan vi lese litt lengre opp i tråden her; "noen sier 30-40 liv". Dette kan fort bli til "vi har 30-40 liv", og for mange er dette nok til å oppfattes som en sannhet.
Det er det ikke jeg som har skrevet, du får "ta" de som står bak de ordene.
Der kan du se, du har ikke tatt poenget
Jeg brukte andre settninger som eksempler på hvordan ting kan utarte seg. Kun illustrasjon altså.
Poenget var at noe feilaktig informasjon av typen "de som har greie på dette, sier..." fort kan føre til at folk regner med at det er en sannhet. De aller færreste gidder å gjøre research på noe før de tror på det. Tabloidaviser som VG og The Sun er flinke til å fremstille historier som om de var sanne, men som med et enkelt søk på google viser seg å være langt ifra noen sannhet.
Derfor mener jeg at man skal være litt forsiktig med hvordan man ordlegger seg i saker som omhandler paranormale fenomener. Det kan lett ende opp med villeding.
Så "de som har greie på det" er en personlig definisjon som kan virke helt galt i forhold til hva du kanskje mente.
Skjønner jo at dette virker veldig pirkete, men jeg tror det er litt viktig å være litt selektiv når man skriver slik. Så ble dette til en veldig "stor" sak også da. Var bare ment som et lite tips eller pekepinn.