Universet & dets hemmeligheterEris/Nibiru/Planet X 2012/2013

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:
BA. skrev:
Tenk deg foresten at Afrika får en revne på midten slik at havet strømmer innover Sahara. Vips, så har naturen ordnet opp i sultproblemet. Dette kommer til å skje.

Fy Faen å ond du er.
Mohahahahaha!! :badgrin:

Jeg tenkte faktisk ikke slik, selv om det hadde vært morsomt. Jeg tenker stort på det, og på sikt...det skjønte du kanskje. Det er klart mange dør under oversvømmelsen, men resultatet blir et frodig Afrika.
Nei, jeg tror ikke du tenker stort i det hele tatt.

Jeg synes, i motsetning til deg, ikke det hadde vært morsomt med en sultkatastrofe verden aldri har sett maken til.
Det er nok mange som dør av selve oversvømmelsen, men enda flere blir jaget på flukt, og dyrebar dyrkbar mark blir oversvømt og ødelagt. Dette er det største problemet.
Døden er foresten ikke ond... Men å leve i troen på det er vondt, er det ikke?
Fortsett gjerne å kalle meg ond som ikke tror på det onde.....artig det. :D
Det er ikke bare døden, det er også sultkatastrofen, det å sakte dø av sult og underernæring er vondt.

Døden i seg selv er neppe noe i det hele tatt, men en død på grunn av sultkatastrofe er en lang og smertefull prosess, som vi ikke kan tenke oss. Vi har tross alt aldri vært sultne, bare såvidt kjent at det har vært lenge siden formiddagsmat av og til.
Døden er vond for de som ikke dør. Om du skulle oppleve å miste ditt siste barn, og være vitne til at barnet hadde smerter du ikke kunne lindre, så tror jeg du ville tenkt omigjen på påstander om at døden ikke er ond.
Det eneste gode er at du lyver igjen. Nå har det seg slik at jordplatene er i forskyvning, og vi har en sprekk som deler Afrika i to, men det skjer sakte, så det er heldigvis ikke noe sant i ditt scenario her.
Er det en sprekk i jordplatene som deler Afrika i to altså? Det visste jeg heller ikke. Men jeg vet at det vil oppstå en revne tvers gjennom Afrika som fyller ørkenen med vann, og det har jeg heller ikke lest. Pussig hvordan tankene mine stadig får vitenskapelig tyngde i dag, av deg t.o.m. :)
Den sprekken går ikke tvers igjennom Afrika, men den holder på å dele Afrika i to. Det er så mye feil i dine påstander at du har overhodet ikke noen vitenskapelig tyngde. Det er overhodet ikke noe sant i det du skrev.
Joda, det skjer kanskje sakte....nå. Men det er ikke lenge til Jorden setter i gang rystelsene.
Det har ikke noe med rystelser å gjøre, det har med at jordplatene hele tiden er i bevegelse, og her er det to plater som går fra hverandre.
Antall ord: 487

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Hexagram skrev:Er det Hexagram du spør, eller er det Gaute?
Hva er syfte?
Syfte kan oversettes med hensikt.

"Parallellt med detta är du och endast du ansvarig för alla gärningar..." Dette fikk en litt spesielt betydning når jeg leste det på norsk. :) Resten av setningen avklarte jo betydningen riktig da. :D

Hexagram, vil du vær så snill å begynne å svare på de spørsmålene du får?

Eksempelvis:

Har du vurdert muligheten for at den er et resultat både av menneskelig teknologi og naturlige variasjoner som f.eks. solaktivitet?

Hva mener du forskerne har funnet ut?

Har du noen anelse om hvike krefter som skulle til for å stoppe jordens rotasjon? Og hvilke krefter dette ville utløse ved ekvator?

For det første lurer jeg fælt på hvilken relevans dette har

Og så er det mange kommentarer du ikke har fulgt opp, hvorfor ikke?

Nei, dette er tøv, men hvis du mener du kan dokumentere at Darwins egen familie ikke kjente ham godt nok til å vurdere hans mening, så føl deg fri til å vise hvorfor du mener at hans familie ikke kjente ham.

Vitenskap er faktisk ikke å samle bevis for en påstand, men å prøve å motbevise teoriene. Slik det er nå, så har alle forsøk på å motbevise evolusjonsteorien feilet, mens man stadig finner bekreftelser på at den stemmer. F.eks. går man ut og leter etter knokler der man ut fra evolusjonsteorien forventer å finne noen. Og man finner dem, noe som bekrefter evolusjonsteorien hver gang.

Nei, det kan overhodet ikke hevdes. Den er dokumentert i alle fossile funn vi har, den er dokumentert i genene våre, i genene til alle levende vesener og den vil bli dokumentert i fremtidige funn.

Bibelen er kun dokumentert med feil. Meg bekjent finnes det ingen dokumentasjon på bibelen i det hele tatt, og ihvertfall ikke skapelsesberetningen. Tvert imot tyder mye på at kvinnene er skapt før mennene i motsetning til skapelsesbretningen i bibelen.

F.eks. har det i Londons undergrunnsystem, oppstått en ny art av mygg fra culex pipiens(fuglemygg), Primula kewensis oppsto tilfeldig som en krysning mellom de to diploide artene P.floribunda og P.verticillata som ble dyrket i Kew Gardens, England, på slutten av 1890-tallet. Noe av avkommet av denne krysningen viste seg å være tetraploid med dobbelt så høyt kromosomtall som foreldreartene, var frøfertilt og oppførte seg som en egen art. Det var første gang en klarte å påvise allopolyploid artsdannelse hos planter i hagekultur.

På Hawaii ble øyene dannet ved at stillehavsplatene beveget seg over en varm sone, i en rolig men observerbar hastighet. Radiometriske dateringer stemmer med rekkefølgen og hastigheten de beveget seg over den varme sonen.

Bibelen vet vi inneholder feil, og vi vet at den ikke stemmer med funn, den stemmer ikke med genetisk informasjon, og den er i det hele tatt svært usannsynlig.

Eris har en størrelse på ca 3000 km i diameter, og har en masse på en liten brøkdel av jordens. Massen er ikke engang på størrelse med månens.
Antall ord: 522

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Mar 2008 23:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norway

Innlegg av Hexagram »

Hadde savnet deg litt her, BA :mozilla_wink:

Blir nok og bruke hele helgen på dette, å det er jo min egen store munn´s skyld det :mozilla_oops:
Sist redigert av Hexagram på 28 Mar 2008 18:54, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 26
[img]http://i299.photobucket.com/albums/mm304/Hexagram_2008/
Et lite steg for mennesket, et stort steg for menneskeheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Hexagram »

Duverden hvordan får du det til? BA
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
doaivu
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2008 16:19
16
Lokalisering: skjærsilden

Innlegg av doaivu »

Hexagram skrev:
doaivu skrev:og en ting til,..høres ut for meg at han som lagde denne siden bare er livredd for å havne i helvete for å ikke tro...
jeg mener, hvis gud er så allmektig og god, hvorfor skal han da straffe folk for å ikke følge bibelen? handler ikke en av hovedsetningene i bibelen om tilgivelse?

Du skriver: det står på truth.no at det er sterke advarsler mot de som prøver å endre på bibelen eller som velger å følge andre bøker enn bibelen.

Jeg finner ingenting på truth.no, i allefall ikke den linken jeg ga deg.

Når det gjelder ditt innlegg - at det er sterke advarsler til dem som prøver og forandre bibelen, det står om dette i Johannes åpenbaring 22: 18 -19.

Det som har med og følge andre bøker, det er helt ubibelskt, om du mener at det står på denne web adr truth.no da må du gi meg linken dit så jeg og kan lese det
nå sier du imot deg selv
Velg å TRO på Bibelen slik den er skrevet!
Guds Ord er sannhet og det står STERKE
advarsler mot de som føyer noe til Bibelen eller
som velger andre bøker fremfor den.
det står på den linken du ga meg, under den lille ruta med tegningen der de diskuterer hva de tror på:
http://www.truth.no/evolution

Hexagram skrev:Gud har gitt menneskene den frie vilje, du kan velge Gud eller du kan velge hva du vil!

Les bibelen! Den er intresan
Tror du på Gud?

Tilgivelse er bra, det er viktig og tilgi, det bibelen sier om tilgivelse er: den som ikke vil tilgi sin bror, skal heller ikke Gud tilgi.
Dette jeg skriver om her, gjelder for dem som tror på Gud!

For dem som ikke tror på Guds Ord, spiller det noen rolle hva som står i bibelen?

Bibelen er for dem som tror, for dem som ikke tror, blir bibelen som en hvilken som helst annen bok

Gud har skapt alle ting, alt som er liv i, hele universet og alt det åndelige.
Det er min tro
hvis jeg har fri vilje og kan velge å tro hva jeg vil, hvorfor skal du preke om dette da?
jeg har min egen tro, men det er ikke troen på den guden som står i bibelen eller den guden du vender deg til.
Antall ord: 409
Bilde
- i fell in love with a spirit -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Hexagram »

doaivu skrev:
Hexagram skrev:
doaivu skrev:og en ting til,..høres ut for meg at han som lagde denne siden bare er livredd for å havne i helvete for å ikke tro...
jeg mener, hvis gud er så allmektig og god, hvorfor skal han da straffe folk for å ikke følge bibelen? handler ikke en av hovedsetningene i bibelen om tilgivelse?

Du skriver: det står på truth.no at det er sterke advarsler mot de som prøver å endre på bibelen eller som velger å følge andre bøker enn bibelen.

Når det gjelder ditt innlegg - at det er sterke advarsler til dem som prøver og forandre bibelen, det står om dette i Johannes åpenbaring 22: 18 -19.

Det som har med og følge andre bøker, det er helt ubibelskt, om du mener at det står på denne web adr truth.no da må du gi meg linken dit så jeg og kan lese det
nå sier du imot deg selv
det står på den linken du ga meg, under den lille ruta med tegningen der de diskuterer hva de tror på:

Hexagram skrev:Gud har gitt menneskene den frie vilje, du kan velge Gud eller du kan velge hva du vil!

Tror du på Gud?

Tilgivelse er bra, det er viktig og tilgi, det bibelen sier om tilgivelse er: den som ikke vil tilgi sin bror, skal heller ikke Gud tilgi.

For dem som ikke tror på Guds Ord, spiller det noen rolle hva som står i bibelen?

Bibelen er for dem som tror, for dem som ikke tror, blir bibelen som en hvilken som helst annen bok

Det er min tro
hvis jeg har fri vilje og kan velge å tro hva jeg vil, hvorfor skal du preke om dette da?
jeg har min egen tro, men det er ikke troen på den guden som står i bibelen eller den guden du vender deg til.
Antall ord: 411

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Hexagram »

Hexagram skrev:
doaivu skrev:
Hexagram skrev:

nå sier du imot deg selv

Tror du på Gud?

Det er min tro
Sitatet ditt får du stå for selv, er ikke noe jeg har skrevet.
Antall ord: 427

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
doaivu
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2008 16:19
16
Lokalisering: skjærsilden

Innlegg av doaivu »

sitatet kommer fra den linken du sendte meg
Antall ord: 8
Bilde
- i fell in love with a spirit -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kjell
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jul 2005 17:46
19
Lokalisering: Sogn og Fjordane

Innlegg av Kjell »

Det er mange som har mykje rett i det dei skriv her, men det verkar som om dei fleste har fått med seg berre eit lite snev av verkeligheita. Det som Gaute skriv er nok rett, men han og har nok ikkje fullt oversyn over alt. Darwin har ein god del rett, men det stoppa opp den dagen menneska plutselig vart inelligente.
Vi står framfor ei utrulig spennande tid no. Det kjem til å skje mykje dramatisk, både naturkatastrofer og krigar. Men alt det dramatiske som skjer er uvesentlig, for om ca. fire og eit halvt år skjer det store med oss menneska som overlever.
Co2-pratet er konstruert av nokon som vil tyna oss for pengar, høyrde forresten på P1 her ein søndags morgon der ein forskar meinte at det normale co2-innhalde i lufta historisk sett er 6 gonger høgare enn det er i dag. Kva skal ein egentlig tru? Mange meinar mykje om mangt, men media styrer det meste. (Sjekk kven som egentlig eig media, kven trekker i trådane?, kven eig storparten av pengane i verden?). Vi blir lurt trill rundt kvar einaste dag.

Svaret er som Jesus sa ein gong: Gjer mot andre det som du vil at andre skal gjere mot deg. Kjærleik er stikkordet. Om ein hugsar på dette blir alt godt til slutt. Var dette flåsete sagt, okai kanskje det. Men tru meg, det viktigaste er faktisk KJÆRLEIK. Veit stort sett kva som skal skje framover men det er faktisk uvesentlig
Antall ord: 257

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Jaja, da får vi vente 4 1/2 år da, så oppdager vi nok at både du og Gaute ikke er så høye i hatten lengre.

Enten det, eller dere finner en eller annen unnskyldning for at det ikke skjedde noe. Kanskje det ble utsatt 4 1/2 år til? Hvem vet...sjelen (fantasien) vår sier jo så mangt.

Skulle ikke jorden gå under både i 1999 og 2000 forresten? Nei, kanskje det er 2666? Eller var det egentlig i år 666? Nei vent...det var jo Hitler som var Djevelen, så da må det ha vært 1939. Eller...Ah, jeg forstår...Verden skulle ikke GÅ UNDER, det var bare en metafor?

Det finnes mange spåmenn/damer her i verden.
Antall ord: 128
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Hexagram »

Kjell skrev:Det er mange som har mykje rett i det dei skriv her, men det verkar som om dei fleste har fått med seg berre eit lite snev av verkeligheita. Det som Gaute skriv er nok rett, men han og har nok ikkje fullt oversyn over alt. Darwin har ein god del rett, men det stoppa opp den dagen menneska plutselig vart inelligente.
Vi står framfor ei utrulig spennande tid no. Det kjem til å skje mykje dramatisk, både naturkatastrofer og krigar. Men alt det dramatiske som skjer er uvesentlig, for om ca. fire og eit halvt år skjer det store med oss menneska som overlever.
Co2-pratet er konstruert av nokon som vil tyna oss for pengar, høyrde forresten på P1 her ein søndags morgon der ein forskar meinte at det normale co2-innhalde i lufta historisk sett er 6 gonger høgare enn det er i dag. Kva skal ein egentlig tru? Mange meinar mykje om mangt, men media styrer det meste. (Sjekk kven som egentlig eig media, kven trekker i trådane?, kven eig storparten av pengane i verden?). Vi blir lurt trill rundt kvar einaste dag.

Svaret er som Jesus sa ein gong: Gjer mot andre det som du vil at andre skal gjere mot deg. Kjærleik er stikkordet. Om ein hugsar på dette blir alt godt til slutt. Var dette flåsete sagt, okai kanskje det. Men tru meg, det viktigaste er faktisk KJÆRLEIK. Veit stort sett kva som skal skje framover men det er faktisk uvesentlig
Kunne ikke sagt det bedre selv, takk kompis, kjærligheita e d likaste :)
Antall ord: 272

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Hexagram »

Kimbara skrev:Jaja, da får vi vente 4 1/2 år da, så oppdager vi nok at både du og Gaute ikke er så høye i hatten lengre.

Enten det, eller dere finner en eller annen unnskyldning for at det ikke skjedde noe. Kanskje det ble utsatt 4 1/2 år til? Hvem vet...sjelen (fantasien) vår sier jo så mangt.

Skulle ikke jorden gå under både i 1999 og 2000 forresten? Nei, kanskje det er 2666? Eller var det egentlig i år 666? Nei vent...det var jo Hitler som var Djevelen, så da må det ha vært 1939. Eller...Ah, jeg forstår...Verden skulle ikke GÅ UNDER, det var bare en metafor?

Det finnes mange spåmenn/damer her i verden.
hmmmm. OK, vi får se, om et år eller to vet vi mer!
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Hexagram »

Dette er til deg BA.

Her er ditt spørsmål BA:
Har du vurdert muligheten for at den er et resultat både av menneskelig teknologi og naturlige variasjoner som f.eks. solaktivitet?

Mitt svar:
Ja jeg har vurdert muligheten for det og jeg har lenge trodd at slik var det også, men etter hvert som jeg erfarer ting i livet som jeg setter spørsmålstegn ved. Exs: Har en hytte litt inne i landet, ved denne hytten renner det en bekk og i denne bekken lekte vi som barn, vi fant masse skjel, vi kalte dem ku-skjel disse skjelene er hvite runde litt store tykke i skallet, disse skjelene er ikke noe som lever i en bekk på innlandet men en finner dem i mengder ved havet, da ble spørsmålet, har havet vært helt her oppe? eller har terenget vært lavere ( er ganske flatt hytta ligger ca 30 meter over havet )
Det jeg nå tenker etter et jeg ble klar over denne planeten Eris/Nibiru og har lest en del om dette fenomenet er at det kan være ting som stemmer, med det som mange av "fanatikerne" som noen kaller dem sier, altså det som hevdes:

denne planeten nermer seg jorden i slutten av 2012 og begynelsen av 2013, påvirker jorden, et fryktelig vær tar til, og volsomme vulkanet bryter ut, planeten påvirker jorden slik at jorden sakker ned farten (omkretsen om sin egen akse) og til slutt stopper ( dette er disse volsomme kreftene du lurte på om jeg var klar over )
Når jorden har stoppet helt opp vil planeten dra jorden ca 90 grader over, det vil si at nord og sørpolen kommer til og være ca der ekvator er nå.
Så vil det bli et polskifte, nord og sørpolen skifter plass om dette polskiftet skjer igjennom jorden vil det mest sansynlig ikke skje noe men om polskiftet skjer utenpå altså at disse magnetiske kreftene påvirker havet, da vil disse kjempe tsunamiene oppstå og det er da snakk om bølger fra 5000 til 6000 fot, 1666 til 2000 meter høyde.
Etter disse "begivenhetene" og Planeten begyner og trekke fra jorden, vil jorden begyne og rotere igjenn men motsatt vei enn den har i dag.
Det er også mulig at jorden blir dratt ut av bane enten at vi får flere dager i året eller at det blir mindre dager i et år.
Når nord og sørpolen havner ca ved ekvator og ellers snø og isrike land havner i varmere himmelstrøk da smelter isen/snøen som er igjenn etter at disse tsunamiene mest sansynlig har sopet både nord og sørpolen og de fleste land for det meste, når all denne isen og snøen smelter vil havet stige, men det vil også begyne og danne seg nye ispoler.

BA´s spørsmål:
Hva mener du forskerne har funnet ut?

Mitt svar:
Kan du være enig at det har vært tropeklima på grønland?
Du er vel enig at det har vært istid i norden og Auropa?
Når jeg forteller om hytten som ligger litt inn i landet og disse skjelene som hører hjemme ved havet.
Det er også et annet vann i samme kommune som jeg bor i som det er funnet et hvalsjelett i, altså har landet vært lavere eller havet har vært høyere.
Eller at dette med denne planeten har skjedd før som jo "fanatikerne" hevder.
"Det er da jeg mener at det forskerne har funnet ut, stemmer"
Jeg synes det med denne planeten er mer logiskt med tanke på istider som har vært og tropeklima der det i dag er polarklima, uten at jeg er noen ekspert.

BA´s spørsmål:
Har du noen anelse om hvike krefter som skulle til for å stoppe jordens rotasjon? Og hvilke krefter dette ville utløse ved ekvator?

Mitt svar:
Håper jeg har svart på dette i mitt innlegg ovenfor, det er store krefter i sving.

BA´s spørsmål:
Og så er det mange kommentarer du ikke har fulgt opp, hvorfor ikke?

Mitt svar:
Opptatt med andre ting.

BA´s spørsmål:
Nei, dette er tøv, men hvis du mener du kan dokumentere at Darwins egen familie ikke kjente ham godt nok til å vurdere hans mening, så føl deg fri til å vise hvorfor du mener at hans familie ikke kjente ham.

Mitt svar:
Svar: Darwins familie benekter at han vendte seg bort fra sin egen lære, hva som er sannheten vet bare Charles Darwin, noen mener at Darwin på sitt dødsleie angret seg for sin lære og vente seg bort fra den og ble frelst, det jeg mente med innlegget mitt var dette: da Darwin dro ut på reisen med HMS Beagle trodde han fremdeles på den bibelske skapelsesberetningen. Han trodde først at han skulle bli prest.
Det at Darwin trodde på den bibelske skapelsesberetningen er en motsetning til det arbeide Darwin holt på med mesteparten av sitt liv og med det mente jeg at det kunne være en sjanse for at Darwin faktisk vende seg om fra sin egen lære på sitt dødsleie.
Det er forsåvidt ikke uvanlig at mennesker vender seg til Gud på sitt dødsleie!
Darwins lære faller, ja den gjør det, bevis, dette beviser seg selv om noen få år blir det ganske klart, synes du jeg er arogant når jeg påstår dette, det er OK.

BA´s spørsmål:
Vitenskap er faktisk ikke å samle bevis for en påstand, men å prøve å motbevise teoriene. Slik det er nå, så har alle forsøk på å motbevise evolusjonsteorien feilet, mens man stadig finner bekreftelser på at den stemmer. F.eks. går man ut og leter etter knokler der man ut fra evolusjonsteorien forventer å finne noen. Og man finner dem, noe som bekrefter evolusjonsteorien hver gang.

Mitt svar:
Dette du sier om vitenskap, her er en forklaring på hva vitenskap er:
Generelt kan man si at den vitenskapelige aktiviteten (ideelt sett) skal bidra til en gjennomgripende forståelse av fenomenet man undersøker. En slik forståelse innebærer ikke bare en beskrivelse av fenomenet, men også en forklaring på hvorfor det oppstår og på hvilken måte det er relatert til andre fenomener. Først ved å forstå hvilken sammenheng et fenomen står i, blant annet ved å avdekke under hvilke betingelser det oppstår og hva slags effekter det vil ha, vil vi være i stand til å forklare, forutsi og påvirke fenomenet.

Dette med kausalitet, altså årsakssammenhenger, er følgelig helt grunnleggende i vitenskapen. For hvordan kan vi egentlig ha noen som helst forståelse av for eksempel fenomenet kreft hvis vi ikke vet noe som helst om dets årsaker og virkninger? Og hvordan kan vi påvise at det er en sammenheng mellom CO2-utslipp og klimaendringer hvis vi ikke kan forklare hvordan disse to fenomenene er relatert til hverandre? Å avdekke og forklare årsakssammenhenger blir derfor både et mål og et middel for vitenskapen.
(Jeg fikk ikke forståelse av din forklaring at den samstemmer med denne forklaringen for hva vitenskap er.)

BA´s spørsmål/konklusjon:
Nei, det kan overhodet ikke hevdes. Den er dokumentert i alle fossile funn vi har, den er dokumentert i genene våre, i genene til alle levende vesener og den vil bli dokumentert i fremtidige funn.

Mitt svar:
Dette du skriver her er bare påstander fra deg, argumenter for dine egne meninger, synes du må redegjøre for hver enkelt påstand, kom gjerne med lenker og annet stoff som forklarer bedre hva du mener.

BA´s spørsmål/konklusjon:
Bibelen er kun dokumentert med feil. Meg bekjent finnes det ingen dokumentasjon på bibelen i det hele tatt, og ihvertfall ikke skapelsesberetningen. Tvert imot tyder mye på at kvinnene er skapt før mennene i motsetning til skapelsesbretningen i bibelen.

Mitt svar:
Dette er også din mening, se heller om du finner noe som bekrefter dine meninger.

BA´s konklusjon:
F.eks. har det i Londons undergrunnsystem, oppstått en ny art av mygg fra culex pipiens(fuglemygg), Primula kewensis oppsto tilfeldig som en krysning mellom de to diploide artene P.floribunda og P.verticillata som ble dyrket i Kew Gardens, England, på slutten av 1890-tallet. Noe av avkommet av denne krysningen viste seg å være tetraploid med dobbelt så høyt kromosomtall som foreldreartene, var frøfertilt og oppførte seg som en egen art. Det var første gang en klarte å påvise allopolyploid artsdannelse hos planter i hagekultur

Mitt svar:
dette du skriver her har jeg ingen invendinger mot, alt er en utvikling, jeg tror ikke på at jorden først var en glødende kule for så og bli avkjølt, dernest skulle det komme gasser som inneholdt stoffer som igjenn skapte dette havet, for og skape noe må det etter min mening være en inteligens, en designer. Men det er en utvikling.

Ba´s konklusjon:
På Hawaii ble øyene dannet ved at stillehavsplatene beveget seg over en varm sone, i en rolig men observerbar hastighet. Radiometriske dateringer stemmer med rekkefølgen og hastigheten de beveget seg over den varme sonen.

Mitt svar:
At kontinenter og land beveger seg det vet også jeg

BA´s konklusjon:
Bibelen vet vi inneholder feil, og vi vet at den ikke stemmer med funn, den stemmer ikke med genetisk informasjon, og den er i det hele tatt svært usannsynlig

Mitt svar:
Kom med exempel.

BA´s konklusjon:
Eris har en størrelse på ca 3000 km i diameter, og har en masse på en liten brøkdel av jordens. Massen er ikke engang på størrelse med månens.

Mitt svar:
Greit du sier det da må det vel være slik, er det en mulighet for st denne planeten har en enorm masse tetthet, om denne dvergen har det, har den og en tiltrekkningskraft tilsvarende en mye større planet.

Mulig dette ble noe rotete
Antall ord: 1699

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Kjell skrev:Det er mange som har mykje rett i det dei skriv her, men det verkar som om dei fleste har fått med seg berre eit lite snev av verkeligheita. Det som Gaute skriv er nok rett, men han og har nok ikkje fullt oversyn over alt. Darwin har ein god del rett, men det stoppa opp den dagen menneska plutselig vart inelligente.

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... highlight=
Antall ord: 267
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Ja jeg har vurdert muligheten for det og jeg har lenge trodd at slik var det også, men etter hvert som jeg erfarer ting i livet som jeg setter spørsmålstegn ved. Exs: Har en hytte litt inne i landet, ved denne hytten renner det en bekk og i denne bekken lekte vi som barn, vi fant masse skjel, vi kalte dem ku-skjel disse skjelene er hvite runde litt store tykke i skallet, disse skjelene er ikke noe som lever i en bekk på innlandet men en finner dem i mengder ved havet, da ble spørsmålet, har havet vært helt her oppe? eller har terenget vært lavere ( er ganske flatt hytta ligger ca 30 meter over havet )
Det jeg nå tenker etter et jeg ble klar over denne planeten Eris/Nibiru og har lest en del om dette fenomenet er at det kan være ting som stemmer, med det som mange av "fanatikerne" som noen kaller dem sier, altså det som hevdes:
Selv om du ikke behøver å utelukke at Eris kan ha en effekt, bør du heller ikke utelukke at diverse CO2-utslipp og solaktivitet har effekt?

Vi vet at både naturlige og menneskeskapte CO2-utslipp bidrar til den globale oppvarmingen. Vi har også gode grunner til å tro at solaktivitet påvirker temperaturen, så det jeg reagerte på var "...katastrofer, flom, jordskjelv og volsomme orkaner er en innvirkning fra universet, altså denne planeten Eris/Nibiru", noe som jeg forsto som en utelukkelse av alle andre muigheter.
denne planeten nermer seg jorden i slutten av 2012 og begynelsen av 2013, påvirker jorden, et fryktelig vær tar til, og volsomme vulkanet bryter ut, planeten påvirker jorden slik at jorden sakker ned farten (omkretsen om sin egen akse) og til slutt stopper ( dette er disse volsomme kreftene du lurte på om jeg var klar over )
Når jorden har stoppet helt opp vil planeten dra jorden ca 90 grader over, det vil si at nord og sørpolen kommer til og være ca der ekvator er nå.
Så vil det bli et polskifte, nord og sørpolen skifter plass om dette polskiftet skjer igjennom jorden vil det mest sansynlig ikke skje noe men om polskiftet skjer utenpå altså at disse magnetiske kreftene påvirker havet, da vil disse kjempe tsunamiene oppstå og det er da snakk om bølger fra 5000 til 6000 fot, 1666 til 2000 meter høyde.
Etter disse "begivenhetene" og Planeten begyner og trekke fra jorden, vil jorden begyne og rotere igjenn men motsatt vei enn den har i dag.
Det er også mulig at jorden blir dratt ut av bane enten at vi får flere dager i året eller at det blir mindre dager i et år.
Når nord og sørpolen havner ca ved ekvator og ellers snø og isrike land havner i varmere himmelstrøk da smelter isen/snøen som er igjenn etter at disse tsunamiene mest sansynlig har sopet både nord og sørpolen og de fleste land for det meste, når all denne isen og snøen smelter vil havet stige, men det vil også begyne og danne seg nye ispoler.
Eris går i en bane utenfor Pluto, og nærmer seg ikke jorden i noen grad å snakke om.
Bilde

Siden du skriver Eris/Nibiru/PlanetX, så er Eris denne dvergplaneten som ikke kan påvirke jorden whatsoever. Ingen planet heter Nibiru, men Nibiru kan referere til planeten Jupiter, som har en enorm masse, og størrelse, og dette er en planet som går i en bane adskillig nærmere jorden enn Pluto gjør, så denne kunne gjort mye skade dersom dens bane hadde krysset jordens, men det gjør den ikke på langt nær. Vi er mye nærmere solen enn vi noengang er til jupiter.
PlanetX henspeiler på den ukjente planeten man ut fra beregninger mente man ville finne utenfor Neptun.
En slik planet har man ikke funnet, men under letingen fant man Pluto. Man regner med at man innen 2013 har avklart om denne ukjente planeten finnes eller ikke.

For å stoppe jordens rotasjon er det enorme krefter som må settes i sving, og det finnes ikke mulighet for at en dvergplanet/asteroide mindre og lettere enn månen kan påføre jorden slike krefter. Jeg tviler på at det ville skjedd ved direkte sammenstøt engang.
Kan du være enig at det har vært tropeklima på grønland?
Du er vel enig at det har vært istid i norden og Auropa?
Når jeg forteller om hytten som ligger litt inn i landet og disse skjelene som hører hjemme ved havet.
Det er også et annet vann i samme kommune som jeg bor i som det er funnet et hvalsjelett i, altså har landet vært lavere eller havet har vært høyere.
Eller at dette med denne planeten har skjedd før som jo "fanatikerne" hevder.
"Det er da jeg mener at det forskerne har funnet ut, stemmer"
Jeg synes det med denne planeten er mer logiskt med tanke på istider som har vært og tropeklima der det i dag er polarklima, uten at jeg er noen ekspert.
At klimaet har skiftet i løpet av milliarder av år er ikke noe å holde hemmelig, så det kan jeg sikkert gå med på. :)

Det finnes forskjellige muligheter for at disse skjellene kan ha kommet inn i landet. En mulighet er at de tektoniske platene har forskjøvet seg, slik at det som tidligere var under vann nå er over. Digre områder ved Strømstad var f.eks innseiling under vikingetiden, mens det nå er jordbruksland.

Dette er adskillig mer sannsynlige teorier enn denne ateroiden/dvergplaneten som ikke under noen omstendigheter kan påvirke havnivået på jorden.

Darwins familie benekter at han vendte seg fra sin egen teori.

Hvor mye han trodde på den bokstavelige bibelske tolkningen er uvisst. Han ble beskrevet som en avslappet protestant, med materialistiske tendenser. Darwin ble oppmeldt i teologistudier (av sin ateistiske far), noe som ikke interesserte Darwin spesielt mye. Han var mer opptatt av naturen, jakt, dyreoppdrett osv.

Han tok teologieksamen i 1831, og reiste samme år ut med Beagle. Dette burde vise at hans religiøse interesser ikke stakk så veldig dypt.

Du har imidlertid ikke vist noe som tyder på at hans familie ikke kjente ham, og at andre enn dem bedre kunne vurdere hans syn på evolusjonsteorien ved hans død.

Jeg kan ikke bevise at teorien ikke faller. Du får komme med det du mener beviser at den faller, så skal jeg prøve å bevise at dette ikke stemmer.

Vitenskap.

Vitenskapen beskriver først og fremst virkeligheten, Dette handler om viten. Deretter lager man falsifiserbare teorier både for hvorfor virkeligheten er slik, og for hvordan man kan bruke denne kunnskapen videre.

F.eks. kan man ut fra teorien om evolusjon peke på enkelte områder og si hvilke typer dyr/planter som fantes der, og hvilke man kan forvente å finne rester av idag. Hvert funn som er gjort på den måten bekrefter evolusjonsteorien.

Kausalitet er vesentlig, men ikke altoverskyggende. Det er ikke viktigere å finne årsakssammenhenger enn å bruke de vitenskapelige metodene. Dette er problemet med kreasjonismen, den følger ikke de vitenskapelige protokollene.

Alle fossile funn vi har stemmer overens med evolusjonsteorien. Hvis du mener det finnes funn som ikke passer med teorien, så må du skrive om dem, slik at jeg har noe å motbevise.

Bibelen inneholder feil, det kan jeg dokumentere, men det som mangler kan jeg ikke dokumentere. Du får finne noe fra bibelen som kan dokumenteres, så skal jeg eventuelt innrømme at jeg har tatt munnen for full.

At kvinnen kom før mannen er ikke bevist, men vi ser klare tegn til at det var slik. Encellede organismer formerer seg ved celledeling. Dette er den enkleste form for formering, deretter dukker det opp litt mer avanserte former for liv, som også formerer seg ukjønnet. Det vi da ser er at det alltid er hunner som kan greie seg uten hanner, aldri omvendt. Det kan tyde på at hunnene kom før hannene.

Men dette "beviset" krever at du aksepterer evolusjonsteorien. Så lenge du forkaster den vil alle beviser som er avhengige av den falle til jorden.

At haren tygger drøv er et eksempel på at bibelen er feil, og siden du forkaster evolusjonsteorien, så kan det heller ikke være en tidligere form for hare det er snakk om.
dette du skriver her har jeg ingen invendinger mot, alt er en utvikling, jeg tror ikke på at jorden først var en glødende kule for så og bli avkjølt, dernest skulle det komme gasser som inneholdt stoffer som igjenn skapte dette havet, for og skape noe må det etter min mening være en inteligens, en designer. Men det er en utvikling.
Da er vi enige om at kreasjonistenes argument om at det ikke er funnet overganger fra en art til en annen ikke stemmer.

Det ser også ut til at vi kan være enige om at Hawaiieksemplet ikke holder.

Det du deretter tar opp har ikke noe med evolusjonsteorien å gjøre, og jeg tror jeg lar det ligge med det. Jeg har tidligere forklart noe av det på spørsmålet om havet.

Du kan søke opp litt informasjon om Eris på nettet, f.eks. kan du lese om Eris her. http://www.gps.caltech.edu/~mbrown/plan ... index.html

wikipedia kan du se at den er 3000km stor, har en tetthet på 2 g/cm³. Månen er 3500km ved ekvator, og har en tetthet på over 3,3g/cm³, noe som betyr at månen har mye større mase enn Eris.
Antall ord: 1639

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links