Universet & dets hemmeligheterEris/Nibiru/Planet X 2012/2013

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
doaivu
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2008 16:19
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skjærsilden

Innlegg av doaivu »

Hexagram skrev:
doaivu skrev:
Hexagram skrev:NEI, jeg tror ikke på utviklingslæren, jeg tror ikke jorden er flere milioner år heller, og ja jeg kan dokumentere mine påstender.
Ja dette skal jeg diskutere med deg, men jeg sitter ikke inne på paranormal hele døgnet, nå er påsken over, så da er det jobb for min del, du har kanskje bedre tid enn jeg har?
Da bør du finne dokumentasjon for dine påstander!!

hva med dinosaurene? er fossilene deres falske da?
det at jorda ikke er flere millioner år gammel vil jeg gjerne at du utdyper nærmere...

er du kreasjonist??
Fosilene er ikke falske, dinosaurene er ekte, men de er ikke flere millioner år.
Utdypning får du
kan ikke si jeg fikk noen utdypning av det her på det siste innlegget ditt om darwin...
karbondatering da, er det bare tull da mener du? for hadde ikke dinosaurene blitt omtalt i gamle skrifter som bibelen, koranen, på hulemalerier osv om de bare hadde eksistert på den tiden du mener jorda har eksistert? hvordan får du dette til å passe?
Hexagram skrev: Eksempelvis vil den største katastrofe som har funnet sted, vannflommen på Noahs tid, kullkastet det meste av geologisk datering.
Den flommen er jo heller ikke bevist, nærmeste forskerne fant ut om flodbølgen og Noah var en oversvømmelse rundt svartehavet om jeg husker riktig...båten er heller ikke funnet, og en båt på denne størrelsen vil være forholdsvis lett å finne utifra hvor den sannsynligvis skulle ha strandet etter denne flommen...
historier fra bibelen burde aldri tolkes bokstavelig er nå min mening, ingen av de såkalte gode bøkene burde tolkes på denne måten, ender bare opp med ekstremisme og fundamentalisme og diskriminering..

hvis jeg husker riktig, vil miljøforandringer over lengre perioder legge forskjellige avleiringer i lag i jorda som kan dateres utifra karbondatering, og hvis denne flommen var verdensomspennende, ville ikke disse lagene ha eksistert...hvordan forklarer du dette?
Antall ord: 336
Bilde
- i fell in love with a spirit -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Hexagram: Du sa ikke direkte at C14-metoden er feil, men hvis det du påstår er riktig, så må den jo være det.

Jeg skrev ikke noen påstander, jeg ba deg redegjøre for dine.

Det hviler ikke noen bevisbyrde på meg, da jeg ikke har fremstilt noen påstander, jeg ber deg kun om å komme med den dokumentasjonen du påstår å ha.
Det du har kommet med hittil er bare meninger fra deg selv og andre.

Du kan for eksempel vise til en rapport fra denne radiometriske dateringen, sidestille "Artenes Opprinnelse" med Bibelen og peke på hvordan de er bevist i forhold til hverandre, forklare hvorfor evolusjonen Darwin peker på ikke har funnet sted, osv.
Det holder ikke å komme med synsingen til èn mann, fra èn kilde. Da forstår jeg det sånn at du har lest denne boken, og blitt "frelst" uten å videre sjekke fakta.
Antall ord: 153
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Mar 2008 23:38
16
Lokalisering: Norway

Innlegg av Hexagram »

doaivu skrev:
Hexagram skrev:
doaivu skrev:
Hexagram skrev:NEI, jeg tror ikke på utviklingslæren, jeg tror ikke jorden er flere milioner år heller, og ja jeg kan dokumentere mine påstender.
Ja dette skal jeg diskutere med deg, men jeg sitter ikke inne på paranormal hele døgnet, nå er påsken over, så da er det jobb for min del, du har kanskje bedre tid enn jeg har?

hva med dinosaurene? er fossilene deres falske da?
det at jorda ikke er flere millioner år gammel vil jeg gjerne at du utdyper nærmere...

er du kreasjonist??
Fosilene er ikke falske, dinosaurene er ekte, men de er ikke flere millioner år.
Utdypning får du
kan ikke si jeg fikk noen utdypning av det her på det siste innlegget ditt om darwin...
karbondatering da, er det bare tull da mener du? for hadde ikke dinosaurene blitt omtalt i gamle skrifter som bibelen, koranen, på hulemalerier osv om de bare hadde eksistert på den tiden du mener jorda har eksistert? hvordan får du dette til å passe?
Hexagram skrev: Eksempelvis vil den største katastrofe som har funnet sted, vannflommen på Noahs tid, kullkastet det meste av geologisk datering.
Den flommen er jo heller ikke bevist, nærmeste forskerne fant ut om flodbølgen og Noah var en oversvømmelse rundt svartehavet om jeg husker riktig...båten er heller ikke funnet, og en båt på denne størrelsen vil være forholdsvis lett å finne utifra hvor den sannsynligvis skulle ha strandet etter denne flommen...
historier fra bibelen burde aldri tolkes bokstavelig er nå min mening, ingen av de såkalte gode bøkene burde tolkes på denne måten, ender bare opp med ekstremisme og fundamentalisme og diskriminering..

hvis jeg husker riktig, vil miljøforandringer over lengre perioder legge forskjellige avleiringer i lag i jorda som kan dateres utifra karbondatering, og hvis denne flommen var verdensomspennende, ville ikke disse lagene ha eksistert...hvordan forklarer du
dette?

Dette om Darwin var ikke ment som et svar til deg, men på et innlegg lengre opp i tråden, bør vel være mer tydelig.

Her er Noas ark: http://www.barukmedia.com/newpage2.htm
http://www.bibelarkeologi.no/noasark.htm
http://www.bibelarkeologi.no/noasark1.htm
http://www.bibelarkeologi.no/noasark1.htm
http://www.youtube.com/watch?v=SE7nN80dIw8

En ung jord: http://www.kreasjonisme.com/gammel/artikler/aa0006.html
http://www.christiananswers.net/q-aig/aig-c012.html#21
http://www.kreasjonisme.com/artikler/aa00.php

http://www.truth.no/evolution/
Sist redigert av Hexagram på 25 Mar 2008 23:52, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 433
[img]http://i299.photobucket.com/albums/mm304/Hexagram_2008/
Et lite steg for mennesket, et stort steg for menneskeheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Hexagram skrev:Darwins lære faller

(Debatt): Boka med overnevnte tittel, av universitetsutdannet forsker Per A. Larsen kom ut i juli 2004. Han begrunner sine synspunkter med vitenskapelig tyngde.

En rekke vitenskapsmenn har etter 1859, da Darwins bok "Artenes opprinnelse" kom ut, gjennom moderne forskning påvist at evolusjonslæren bare er en teori, uten et eneste bevis. Langt på vei kan det hevdes at den manglet dokumentasjon i større grad enn Bibelens skapelsesberetning. Med andre ord, den er en "religion" som krever mer "tro uten å vite" enn Bibelen! Det er for øvrig et faktum at Darwin selv, før sin død, konstaterte at det tross omfattende anstrengelser, ikke hadde lykkes å finne manglende mellomledd som kunne bevise teorien. Han anså derfor selv teorien for forfeilet.

Den "utvikling" som er konstatert gjelder bare "innenfor arten", og aldri overgang til en ny art!

Det er gjort en rekke matematiske sannsynlighetsberegninger for "tilfeldig utvikling" som viser mange ganger mindre sannsynlighet enn "en til ti i førtifem" som er anerkjent som en umulighet. I boken stilles også velbegrunnede spørsmål om hvor korrekt metodene for bestemmelse av jordens alder er. For eksempel viser datering basert på utstrømning av helium til atmosfæren at alderen er mellom 1 750 og 175 000 år, eller maksimum "en tjuefemtusendel" av vitenskapelig anerkjent 4,5 milliarder år.

Også radiometrisk datering viser seg å ha meget stor usikkerhet. Eksempelvis ble moderne bergarter dannet i 1801 på Hawaii datert å variere i alder mellom hundre og femti millioner år og tre milliarder år.

Når det gjelder geologisk datering påvises at det ikke er korrigert for katastrofer i jordens historie. Eksempelvis vil den største katastrofe som har funnet sted, vannflommen på Noahs tid, kullkastet det meste av geologisk datering. Også nedfall av meteorittisk støv bekrefter en ung jord.

På tross av alt dette fortsetter opplæringsinstitusjonene og såkalte "faglige miljøer" å proppe den oppvoksende slekt, med full støtte av et omtrent samlet massemediakor, med en "forfeilet religion", som faktisk også er en særlig usannsynlig religion. Er dette noe annet enn verdens største vranglære, satt i system av nasjonenes hjernevaskede politikere?

En rekke andre vitenskapelige påvisninger i boken bekrefter at "Artenes opprinnelse" kan overlates til antikvitetsforhandlerne, mens Bibelens framstilling fortsatt gjelder.

Oluf Holmgren
25.03.2005 10:39

Dette er ikke en ren dokumentasjon, men henviser til at det ikke er bare jeg som har denne oppfatningen om Darwins lære.
For ei suppe...har du prøvesmakt den? Boka alså?

Den debatt-artikkelen du viser til her, er henta fra "Norge IDAG", ei kristen ukeavis som er fundamentalistisk og som støtter den fanatiske jødiske sak. Redaktøren Finn Jarle Sæle, gift med Anita Apeltun Sæle og far til Finn Ørjan Sæle(mest kjent for pyramidespill som T5PC)(både AAS og FØS har vore godt involvert i pyramidespillet Nature's Own), har eit snevert syn på virkeligheten og heile familien ser det som sin plikt å berike seg sjølv på bekostning av andre.

Er du klar over at forskjellen på "Norge IDAG" og "Se og Hør" er at "Se og Hør" har betre kildekritikk? Med andre ord er det veldig få som tek ukeavisa "Norge IDAG" seriøst. At du bruker ein slik debatt-artikkel, som grunnlag for din dokumentasjon, oser av seriøsitet...

For det første er er det bortkasta å diskutere med kunnskapsløse fundamentalister, og da du her presenterer dette som ditt syn anser eg deg å være fundamentalist og dermed kunnskapsløs.

Dernest viser Per A. Larssen(Oluf Holmgren greie ikkje å skrive etternamnet rett ein gang) i boka at kreasjonismen med sitt intelligente design er det ultimate inna jordas utvikling. I tillegg til å skrive oversettelser om kreasjonisme samt eget stoff relatert til kampen mot evolusjonen(yepp, Per A. Larssen er virkelig ein forsker av klasse, ein som setter vitenskapen i eit dårlig lys i form av sin eksistens)...så blander han inn ein mengde uvitenskaplige og vitenskaplige argument og bruker di der det passer eller vrir litt på sannheten...litt sånn kreativt i beste fall...og det er problemet...fordi ein seriøs forsker driver ikkje sin forskning på slikt grunnlag...og der ramla både boka, forfatteren, artikkel-debatt-forfatteren i den kunnskapsløse suppa.
Antall ord: 722
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Hexagram »

madjava skrev:

(Debatt): Boka med overnevnte tittel, av universitetsutdannet forsker Per A. Larsen kom ut i juli 2004. Han begrunner sine synspunkter med vitenskapelig tyngde.

En rekke vitenskapsmenn har etter 1859, da Darwins bok "Artenes opprinnelse" kom ut, gjennom moderne forskning påvist at evolusjonslæren bare er en teori, uten et eneste bevis. Langt på vei kan det hevdes at den manglet dokumentasjon i større grad enn Bibelens skapelsesberetning. Med andre ord, den er en "religion" som krever mer "tro uten å vite" enn Bibelen! Det er for øvrig et faktum at Darwin selv, før sin død, konstaterte at det tross omfattende anstrengelser, ikke hadde lykkes å finne manglende mellomledd som kunne bevise teorien. Han anså derfor selv teorien for forfeilet.

Den "utvikling" som er konstatert gjelder bare "innenfor arten", og aldri overgang til en ny art!

Det er gjort en rekke matematiske sannsynlighetsberegninger for "tilfeldig utvikling" som viser mange ganger mindre sannsynlighet enn "en til ti i førtifem" som er anerkjent som en umulighet. I boken stilles også velbegrunnede spørsmål om hvor korrekt metodene for bestemmelse av jordens alder er. For eksempel viser datering basert på utstrømning av helium til atmosfæren at alderen er mellom 1 750 og 175 000 år, eller maksimum "en tjuefemtusendel" av vitenskapelig anerkjent 4,5 milliarder år.

Også radiometrisk datering viser seg å ha meget stor usikkerhet. Eksempelvis ble moderne bergarter dannet i 1801 på Hawaii datert å variere i alder mellom hundre og femti millioner år og tre milliarder år.

Når det gjelder geologisk datering påvises at det ikke er korrigert for katastrofer i jordens historie. Eksempelvis vil den største katastrofe som har funnet sted, vannflommen på Noahs tid, kullkastet det meste av geologisk datering. Også nedfall av meteorittisk støv bekrefter en ung jord.

På tross av alt dette fortsetter opplæringsinstitusjonene og såkalte "faglige miljøer" å proppe den oppvoksende slekt, med full støtte av et omtrent samlet massemediakor, med en "forfeilet religion", som faktisk også er en særlig usannsynlig religion. Er dette noe annet enn verdens største vranglære, satt i system av nasjonenes hjernevaskede politikere?

En rekke andre vitenskapelige påvisninger i boken bekrefter at "Artenes opprinnelse" kan overlates til antikvitetsforhandlerne, mens Bibelens framstilling fortsatt gjelder.

Oluf Holmgren
25.03.2005 10:39

Dette er ikke en ren dokumentasjon, men henviser til at det ikke er bare jeg som har denne oppfatningen om Darwins lære.
For ei suppe...har du prøvesmakt den? Boka alså?

Den debatt-artikkelen du viser til her, er henta fra "Norge IDAG", ei kristen ukeavis som er fundamentalistisk og som støtter den fanatiske jødiske sak. Redaktøren Finn Jarle Sæle, gift med Anita Apeltun Sæle og far til Finn Ørjan Sæle(mest kjent for pyramidespill som T5PC)(både AAS og FØS har vore godt involvert i pyramidespillet Nature's Own), har eit snevert syn på virkeligheten og heile familien ser det som sin plikt å berike seg sjølv på bekostning av andre.

Er du klar over at forskjellen på "Norge IDAG" og "Se og Hør" er at "Se og Hør" har betre kildekritikk? Med andre ord er det veldig få som tek ukeavisa "Norge IDAG" seriøst. At du bruker ein slik debatt-artikkel, som grunnlag for din dokumentasjon, oser av seriøsitet...

For det første er er det bortkasta å diskutere med kunnskapsløse fundamentalister, og da du her presenterer dette som ditt syn anser eg deg å være fundamentalist og dermed kunnskapsløs.

Dernest viser Per A. Larssen(Oluf Holmgren greie ikkje å skrive etternamnet rett ein gang) i boka at kreasjonismen med sitt intelligente design er det ultimate inna jordas utvikling. I tillegg til å skrive oversettelser om kreasjonisme samt eget stoff relatert til kampen mot evolusjonen(yepp, Per A. Larssen er virkelig ein forsker av klasse, ein som setter vitenskapen i eit dårlig lys i form av sin eksistens)...så blander han inn ein mengde uvitenskaplige og vitenskaplige argument og bruker di der det passer eller vrir litt på sannheten...litt sånn kreativt i beste fall...og det er problemet...fordi ein seriøs forsker driver ikkje sin forskning på slikt grunnlag...og der ramla både boka, forfatteren, artikkel-debatt-forfatteren i den kunnskapsløse suppa.

Som jeg forstår av ditt innleg, er du ikke noe bedre selv!!

Som du skriver:ei kristen ukeavis som er fundamentalistisk og som støtter den fanatiske jødiske sak. Hva mener du med det?
Hvilken fanatisk jødisk sak?
Denne var stygg :( :(
Sist redigert av Hexagram på 26 Mar 2008 00:45, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 768

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Hexagram »

Det med Darwins lære, Reisen med Beagle:

Etter anmodningen fra J.S. Henslow (professor i botanikk i Cambridge, og Charles Darwins gode venn) ble han med ekspedisjonen på HMS Beagle som skipets naturviter. Denne turen var en ren forskningstokt og et av målene for denne turen var å kartlegge Sør-Amerikas kyst. Tokten varte fra desember 1831-Oktober 1836, det vill si at tokten varte i hele 4 år og 9 månder. Reisen gikk rundt hele jorda: til Brazil, Uruguay, Argentina, Chile, Galapagos-øyene, New-Zealand og Australia, og derfra hjemover gjennom Asia, rundt Afrikas sørspiss og deretter tilbake til Europa. Skipet måtte seile mye fram og tilbake langs kysten p.g.a de kompliserte målingene, dermed fikk darwin tid til lange og grundige innsamlingsturer på land. (Han holdt seg helst på land fordi han var plaget av sjøsyke.) Han samlet kasse på kasse med planter, dyr og steiner som han sendte hjem til England. Enkelte bestemte ting fikk spesielt stor betydning for evolusjonsteorien noen år senere: Forsteinete knokler av store utdødde pattedyr i Argentina, og det spesielle dyrelivet på Galapagos-øyene. Og leve som vitenskapsmann var langt fra planene til Darwin, da Darwin dro ut på reisen med HMS Beagle trodde han fremdeles på den bibelske skapelsesberetningen. Han trodde først at han skulle bli prest. Charles delte lugar med skipperen til skipet Beagles, han het Robert Fitzroy og han var veldig kristen. Det var bibelen som holdt dem sammen som gode venner.

Link:http://www.daria.no/skole/?tekst=4433

Legg merke til at Darwin trodde på den bibelske skapelsesberetningen, og bibelen forteller ikke at vi stammer fra apene
Antall ord: 279

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Hexagram skrev:
BA. skrev:
Det var kun en påstand jeg kom med, og det var at din påstand var en løgn. Det er herved dokumentert.
http://www.answersingenesis.org/creatio ... recant.asp
TØV
Nei, dette er tøv, men hvis du mener du kan dokumentere at Darwins egen familie ikke kjente ham godt nok til å vurdere hans mening, så føl deg fri til å vise hvorfor du mener at hans familie ikke kjente ham.

Imidlertid er det et ugyldig argument, for teorien er like god uansett hva han måtte mene om den på dødsleiet, men jeg tar gjerne imot dokumentasjonen.

En rekke vitenskapsmenn har etter 1859, da Darwins bok "Artenes opprinnelse" kom ut, gjennom moderne forskning påvist at evolusjonslæren bare er en teori, uten et eneste bevis.
Dette er riktig, men det viser mer om hvor lite kreasjonister vet om vitenskap.

Vitenskap er faktisk ikke å samle bevis for en påstand, men å prøve å motbevise teoriene. Slik det er nå, så har alle forsøk på å motbevise evolusjonsteorien feilet, mens man stadig finner bekreftelser på at den stemmer. F.eks. går man ut og leter etter knokler der man ut fra evolusjonsteorien forventer å finne noen. Og man finner dem, noe som bekrefter evolusjonsteorien hver gang.
Langt på vei kan det hevdes at den manglet dokumentasjon i større grad enn Bibelens skapelsesberetning. Med andre ord, den er en "religion" som krever mer "tro uten å vite" enn Bibelen!
Nei, det kan overhodet ikke hevdes. Den er dokumentert i alle fossile funn vi har, den er dokumentert i genene våre, i genene til alle levende vesener og den vil bli dokumentert i fremtidige funn.

Bibelen er kun dokumentert med feil. Meg bekjent finnes det ingen dokumentasjon på bibelen i det hele tatt, og ihvertfall ikke skapelsesberetningen. Tvert imot tyder mye på at kvinnene er skapt før mennene i motsetning til skapelsesbretningen i bibelen.
Det er for øvrig et faktum at Darwin selv, før sin død, konstaterte at det tross omfattende anstrengelser, ikke hadde lykkes å finne manglende mellomledd som kunne bevise teorien. Han anså derfor selv teorien for forfeilet.
Det er et faktum at vi stadig mangler mellomledd, og for hvert mellomledd vi finner, så har vi enda et manglende mellomledd. Det er slik arkeologi og mange andre vitenskaper fungerer. Vi starter med en teori som har noen få holdepunkter, og for hvert nytt holdepunkt så blir det en åpning på hver side, hvor vi mangler holdepunkter.
Dette er feil.

F.eks. har det i Londons undergrunnsystem, oppstått en ny art av mygg fra culex pipiens(fuglemygg), Primula kewensis oppsto tilfeldig som en krysning mellom de to diploide artene P.floribunda og P.verticillata som ble dyrket i Kew Gardens, England, på slutten av 1890-tallet. Noe av avkommet av denne krysningen viste seg å være tetraploid med dobbelt så høyt kromosomtall som foreldreartene, var frøfertilt og oppførte seg som en egen art. Det var første gang en klarte å påvise allopolyploid artsdannelse hos planter i hagekultur.
Det er gjort en rekke matematiske sannsynlighetsberegninger for "tilfeldig utvikling" som viser mange ganger mindre sannsynlighet enn "en til ti i førtifem" som er anerkjent som en umulighet.
Dette sier også litt om kreasjonisters manglende kunnskap om sannsynlighetsregning.
Se på denne lenken, og se hvordan man raskt reduserer oddsen for evolusjon. http://www.pvv.org/~kim/Selection.html :)
I boken stilles også velbegrunnede spørsmål om hvor korrekt metodene for bestemmelse av jordens alder er. For eksempel viser datering basert på utstrømning av helium til atmosfæren at alderen er mellom 1 750 og 175 000 år, eller maksimum "en tjuefemtusendel" av vitenskapelig anerkjent 4,5 milliarder år.
Jeg antar du sikter til Humphreys ligninger, som er basert på mange feilaktige antakelser, som f.eks. konstant temperatur over tid, isotrop diffusjon m.m. Det ser ut til at Humphrey har brukt sin tro på mirakler til å eliminere vitenskapelige fakta, og det er ikke slik vitenskap fungerer. ;)
Nå må du da bestemme deg. Mener du radiometrisk datering som f.eks. C14 er riktig eller feil? Vi har mange måter å fastslå alder på, C14 er en av dem, og den har sine svakheter, men da har vi andre sikrere metoder som kan bekrefteeller korrigere alderen. På Hawaii ble øyene dannet ved at stillehavsplatene beveget seg over en varm sone, i en rolig men observerbar hastighet. Radiometriske dateringer stemmer med rekkefølgen og hastigheten de beveget seg over den varme sonen.
Neida, en flom vil ikke endre på de faktiske forhold. Dateringer blir i stor grad kontrollert opp mot hveandre, f.eks. blir C14 dateringer kontrollert opp mot laget objektet er funnet i. Dersom man f.eks. finner fossiler i et lag fra krittiden, er sannsynligvis også fossilene fra krittiden.
Evolusjonsteorien er ikke sammenlignbart med dogmatiske religioner. At religionen er svært usannsynlig, skal jeg skrive under på, men en vitenskapelig falsifiserbar teori er ikke religion. Kreasjonisme, som hverken er vitenskap eller en falsifiserbar teori er ingenting annet enn religion og løgn.
Bibelen vet vi inneholder feil, og vi vet at den ikke stemmer med funn, den stemmer ikke med genetisk informasjon, og den er i det hele tatt svært usannsynlig.

Det er fint om du kan skrive selv om ting du selv mener, istedet for å lime inn lange sitater fra bøker eller nettsteder.
Antall ord: 1175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Hexagram skrev:Det med Darwins lære, Reisen med Beagle:

Etter anmodningen fra J.S. Henslow (professor i botanikk i Cambridge, og Charles Darwins gode venn) ble han med ekspedisjonen på HMS Beagle som skipets naturviter. Denne turen var en ren forskningstokt og et av målene for denne turen var å kartlegge Sør-Amerikas kyst. Tokten varte fra desember 1831-Oktober 1836, det vill si at tokten varte i hele 4 år og 9 månder. Reisen gikk rundt hele jorda: til Brazil, Uruguay, Argentina, Chile, Galapagos-øyene, New-Zealand og Australia, og derfra hjemover gjennom Asia, rundt Afrikas sørspiss og deretter tilbake til Europa. Skipet måtte seile mye fram og tilbake langs kysten p.g.a de kompliserte målingene, dermed fikk darwin tid til lange og grundige innsamlingsturer på land. (Han holdt seg helst på land fordi han var plaget av sjøsyke.) Han samlet kasse på kasse med planter, dyr og steiner som han sendte hjem til England. Enkelte bestemte ting fikk spesielt stor betydning for evolusjonsteorien noen år senere: Forsteinete knokler av store utdødde pattedyr i Argentina, og det spesielle dyrelivet på Galapagos-øyene. Og leve som vitenskapsmann var langt fra planene til Darwin, da Darwin dro ut på reisen med HMS Beagle trodde han fremdeles på den bibelske skapelsesberetningen. Han trodde først at han skulle bli prest. Charles delte lugar med skipperen til skipet Beagles, han het Robert Fitzroy og han var veldig kristen. Det var bibelen som holdt dem sammen som gode venner.

Legg merke til at Darwin trodde på den bibelske skapelsesberetningen, og bibelen forteller ikke at vi stammer fra apene
For det første lurer jeg fælt på hvilken relevans dette har, for det andre så viser du at du ikke har forstått evolusjonsterien med ditt utsagn. Vi stammer ikke fra apene, men vi har felles forfar med apene.
Antall ord: 321

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 12 Mar 2008 05:09
16
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av FandenTa »

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... tid=504642

Her er en gjeng som har gjemt seg på forskudd, men de tror verden går under 28. Mai da, så hvis dette stemmer så begynner vi alle å få knapt med tid!

Tips :

Slutt jobben
kjøp 10 tonn boksmat som holder i minst 10 år ( tilfelle det ikke skjer noe før i 2012)
Dra med kjæresten/kona å gjem deg i en hule!

PS: Husk p-piller/kondomer for 10 år også, dersom du ikke vil ha en unge som skal bli født samme dag som verden går under, han kan da bli veldig frustrert når han går over til den andre siden...

Noen gode tips...teit...men smart!
Antall ord: 124
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Re: Eris/Nibiru/Planet X 2012/2013

Innlegg av Gaute »

Hexagram skrev:Jeg har ingen tro på at denne globale oppvarmingen er menneske skapt, som mange hevder.
Jeg tror at det vi nå ser rundt om i verden med forskjellige katastrofer, flom, jordskjelv og volsomme orkaner er en innvirkning fra universet, altså denne planeten Eris/Nibiru.
Du har helt rett. ;)
Alle planetene i solsystemet gjennomgår samme foranding, også solen. Og vi kan ikke gjøre noe for å stoppe det, det er det heller ikke meningen at vi skal. Vi går ikke mot Jordens undergang, det er kun en overgang...til noe mye bedre. Det er bare å ha tillit til alt som skjer, så blir overgangen mye lettere. Kjemper vi imot, så får vi problemer...slik vi alltid får når vi motarbeider det perfekte.
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Kjasp skrev:Du tror ikke at den globale oppvarmingen er menneskeskapt?

Har du sett hvor mye vi forurenser?!
Biler, fabrikker, atomreaktorer som SPYR ut CO2!
CO2 som blir "fanget" i det øverste "luftlaget".
Solstråler kommer inn, men blir reflektert tilbake til jorden, noe som varmer opp jorda enda mer.

Se Al Gores dokumentar "En Ubehagelig Sannhet".
Se Al Gores dokumentar - og bli feilinformert.

Sola påvirker magnetfeltet på Jorda, og det fører til ekstremvær. C02-utslippene har ingenting med dette å gjøre. Klimaendringene går sin gang uansett uten at vi kan forhindre det. Det eneste vi kan gjøre er å tilpasse oss. Jorda og menneskeheten gjennomgår en forvandling frem mot rundt 2012. Vi skal opp i frekvens, til en høyere kollektiv bevissthet....og dette innebærer storopprensning i vårt indre, i Jordas indre....og på Jordas overflate.
En behagelig sannhet spør du meg.. :)
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Gaute skrev:
Kjasp skrev:Du tror ikke at den globale oppvarmingen er menneskeskapt?

Har du sett hvor mye vi forurenser?!
Biler, fabrikker, atomreaktorer som SPYR ut CO2!
CO2 som blir "fanget" i det øverste "luftlaget".
Solstråler kommer inn, men blir reflektert tilbake til jorden, noe som varmer opp jorda enda mer.

Se Al Gores dokumentar "En Ubehagelig Sannhet".
Se Al Gores dokumentar - og bli feilinformert.

Sola påvirker magnetfeltet på Jorda, og det fører til ekstremvær. C02-utslippene har ingenting med dette å gjøre. Klimaendringene går sin gang uansett uten at vi kan forhindre det. Det eneste vi kan gjøre er å tilpasse oss. Jorda og menneskeheten gjennomgår en forvandling frem mot rundt 2012. Vi skal opp i frekvens, til en høyere kollektiv bevissthet....og dette innebærer storopprensning i vårt indre, i Jordas indre....og på Jordas overflate.
Det at jorden er under påvirkning av solen og andre elementer i universet er korrekt, men CO2-utslipp har faktisk litt å si også (men ikke så voldsomt som media skal ha det til).

Det preiket om frekvenser og kollektiv bevissthet er new age-synsing uten hold i virkeligheten. En utopisk fremtidsvisjon preget av litteratur og science fiction. Langt ifra noen sannhet altså.

Hvis jeg tar feil, så må du gjerne vise meg hvorfor.
Antall ord: 227
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:
Hexagram skrev:Jeg har ingen tro på at denne globale oppvarmingen er menneske skapt, som mange hevder.
Jeg tror at det vi nå ser rundt om i verden med forskjellige katastrofer, flom, jordskjelv og volsomme orkaner er en innvirkning fra universet, altså denne planeten Eris/Nibiru.
Du har helt rett. ;)
Alle planetene i solsystemet gjennomgår samme foranding, også solen. Og vi kan ikke gjøre noe for å stoppe det, det er det heller ikke meningen at vi skal. Vi går ikke mot Jordens undergang, det er kun en overgang...til noe mye bedre. Det er bare å ha tillit til alt som skjer, så blir overgangen mye lettere. Kjemper vi imot, så får vi problemer...slik vi alltid får når vi motarbeider det perfekte.
Du har helt rett og helt feil. Det flere planeter som har temperaturøkning, f.eks. Mars, og du har rett i at denne delen av den globale oppvarmingen kan vi ikke gjøre noe med.

Men du tar feil i dette med konsekvenser. Hvis dette ikke snur, så er det ikke til det bedre for menneskeheten. Det er mange som mister sitt land, og det er enda en gang de fattigste som mister alt. Hvis du ikke synes det er bra med en ny sultkatastrofe eller ti, er dette skummelt.

Du tar feil i påstanden om det perfekte. Jorden er ikke perfekt, for ingen perfekt verden tillater store deler av menneskeheten å sulte ihjel, mens noen få bruker pengene på fitness-sentere for å trimme av seg fettet. Det er ingen perfekt verden som ville latt de samme fattigste gang på gang rammes av katastrofer, som jordskjelv, vulkanutbrudd, tsunamier osv.

Du tar nok feil i dette med mening. Vi har overhodet ingen rasjonelle grunner til å tro at solen har bevissthet, og har en mening med sin varierende aktivitet.

Og du har, som jeg tidligere har vist helt feil i at planeten Eris har noe som helst med dette å gjøre.
Gaute skrev:Se Al Gores dokumentar - og bli feilinformert.

En ubehagelig sannhet er nok for det meste sannt, men med visse overdrivelser, men jeg har ikke sett filmen, og skal ikke være for bastant i uttalelsene, som kun er basert på hva jeg har hørt/lest om filmen.

Sola påvirker ikke jordas magnetfelt. Magnetfeltet er et resultat av at magmaen, som inneholder mye jern, i jordens indre er i bevegelse. Mars, som er nedkjølt og har fast kjerne har heller ikke magnetisme, selv om den samme solen lyser på denne planeten.

Det er nok den globale oppvarmingen som er skyld i ekstremværet. Det er enkelt å forklare at endrede temperaturlinjer fører til endrede luftstrømmer, som fører til at været endres.
Antall ord: 545

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Hexagram »

BA. skrev:
Hexagram skrev:Det med Darwins lære, Reisen med Beagle:

For det første lurer jeg fælt på hvilken relevans dette har, for det andre så viser du at du ikke har forstått evolusjonsterien med ditt utsagn. Vi stammer ikke fra apene, men vi har felles forfar med apene.
Skjønner du, JEG tror ikke på evolusjonsteorien.
Felles forfar med apene.
Det er i såfall ikke min slekt!
Antall ord: 343

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Hexagram »

Gud skapte Adam og Eva, det tror jeg på.
At verden skulle være kommet ut fta en vannpytt og tilfeldigheter er VRØVEL.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links