Universet & dets hemmeligheter ⇒ Eris/Nibiru/Planet X 2012/2013
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 10:30
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Vestfold
- Blitt takket: 1 gang
Mye snadder i arsenalet, som jeg selvsaagt ikke kan røpe
Stoltenberg?, tar ikke med sosialister
Antall ord: 16
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Mar 2008 23:38
- 16
- Lokalisering: Norway
Jooda, han liker en skikkelig diskusjon.skeptikeren skrev:Mye snadder i arsenalet, som jeg selvsaagt ikke kan røpe
Jeg ble nyskjerrig på arsenalet, det er vel bedre enn sprettert og potetslynge?
Antall ord: 37
[img]http://i299.photobucket.com/albums/mm304/Hexagram_2008/
Et lite steg for mennesket, et stort steg for menneskeheten
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 10:30
- 18
- Lokalisering: Vestfold
- Blitt takket: 1 gang
Han en en skikkelig pyse.
er bedre en sprettert ja
er bedre en sprettert ja
Antall ord: 10
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Har du vurdert muligheten for at den er et resultat både av menneskelig teknologi og naturlige variasjoner som f.eks. solaktivitet?Hexagram skrev:Jeg har ingen tro på at denne globale oppvarmingen er menneske skapt, som mange hevder.
Jeg tror at det vi nå ser rundt om i verden med forskjellige katastrofer, flom, jordskjelv og volsomme orkaner er en innvirkning fra universet, altså denne planeten Eris/Nibiru.
Her er en intresang link om temaet:
http://www.detailshere.com/niburu.htm
Er det noen av dere som har studert disse begivenhetene i 2012/2013 ?
Andre planeter har ingenting med dette å gjøre, det er sikkert, men solen kan nok ha en viss betydning.
Hva mener du forskerne har funnet ut?Hexagram skrev:Denne planeten Eris/Nibiru fårorsaker disse tingene, når den drar forbi i 2012/2013
Jorden vil slutte og rotere for ca 3 dager og vidre så tilter jorden med ca 90 grader, da begyner det og stemme det forskerne har funnet ut.
Har du noen anelse om hvike krefter som skulle til for å stoppe jordens rotasjon? Og hvilke krefter dette ville utløse ved ekvator?
Eris har en diameter på 3000km, 500km mindre enn månen, og har en middelmasse på ca 2g/cm^3 mot månens 3,5g/cm^3.
Dette betyr at dersom Eris skule komme like nærme jorden som månen, så har fortsatt månen mye større påvirkning på jorden enn Eris. Så har Eris en bane som går langt utenfor Pluto, noe som betyr at den ikke har noen som helst påvirkning på jorden i det hele tatt.
Alle spekulasjoner rundt denne dvergplanetens betydning for jorden er kun svada og ingenting annet.
Og det regjeringen sier er nok riktig, men du fortegner bildet litt, for de utelukker ikke at også andre faktorer spiller inn, men disse faktorene kan vi ikke påvirke. Det kan vi med den menneskelige påvirkningen.Hva sier regjeringen i Norge til denne globale oppvarmingen? Jo, det er vi mennesker som forurenser og ødelegger osonlaget slik et mer skadelig stråling fra solen og universet slipper gjennom, hva gjør regjeringen i landet vårt, joda de lager en masse avgifter, div miljøavgifter som de tjener enorme beløp på.
Dette er ren løgn, og jeg vet ikke hvor du har det fra, men du bør slutte å spre denne løgnen.... utviklingslæren den tror jeg ikke på i det heletatt, Darvin som utarbeidet og la grunnlaget for denne læren forkastet sin egen lære, de som kjenner Darvins historie vet dette, utviklingslæren står for fall!!
Darwin var like sikker som tidligere på at hans teori var riktig helt til sin død.
Alle som kjenner evolusjonsteorien vet også at den er bunnsolid, og bekreftes nærmest daglig ved nye funn.
Hvis du ikke vil diskutere temaet, bør du ikke ta det opp heller.
Antall ord: 490
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 19
- Blitt takket: 4 ganger
Re: Eris/Nibiru/Planet X 2012/2013
Desse som påstår di er synske kan sikkert svare deg, di har kanskje studert framtida, dvs 2012/2013.Hexagram skrev:Jeg har ingen tro på at denne globale oppvarmingen er menneske skapt, som mange hevder.
Jeg tror at det vi nå ser rundt om i verden med forskjellige katastrofer, flom, jordskjelv og volsomme orkaner er en innvirkning fra universet, altså denne planeten Eris/Nibiru.
For min egen del lyt eg vente til 2012/2013 før eg kan studere begivenhetene.
Antall ord: 108
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
madjava skrev:Desse som påstår di er synske kan sikkert svare deg, di har kanskje studert framtida, dvs 2012/2013.Hexagram skrev:Jeg har ingen tro på at denne globale oppvarmingen er menneske skapt, som mange hevder.
Jeg har det jeg trenger
Antall ord: 115
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
NEI, jeg tror ikke på utviklingslæren, jeg tror ikke jorden er flere milioner år heller, og ja jeg kan dokumentere mine påstender.BA. skrev:Har du vurdert muligheten for at den er et resultat både av menneskelig teknologi og naturlige variasjoner som f.eks. solaktivitet?Hexagram skrev:Jeg har ingen tro på at denne globale oppvarmingen er menneske skapt, som mange hevder.
Andre planeter har ingenting med dette å gjøre, det er sikkert, men solen kan nok ha en viss betydning.
Hva mener du forskerne har funnet ut?Hexagram skrev:Denne planeten Eris/Nibiru fårorsaker disse tingene, når den drar forbi i 2012/2013
Jorden vil slutte og rotere for ca 3 dager og vidre så tilter jorden med ca 90 grader, da begyner det og stemme det forskerne har funnet ut.
Har du noen anelse om hvike krefter som skulle til for å stoppe jordens rotasjon? Og hvilke krefter dette ville utløse ved ekvator?
Eris har en diameter på 3000km, 500km mindre enn månen, og har en middelmasse på ca 2g/cm^3 mot månens 3,5g/cm^3.
Dette betyr at dersom Eris skule komme like nærme jorden som månen, så har fortsatt månen mye større påvirkning på jorden enn Eris. Så har Eris en bane som går langt utenfor Pluto, noe som betyr at den ikke har noen som helst påvirkning på jorden i det hele tatt.
Alle spekulasjoner rundt denne dvergplanetens betydning for jorden er kun svada og ingenting annet.
Og det regjeringen sier er nok riktig, men du fortegner bildet litt, for de utelukker ikke at også andre faktorer spiller inn, men disse faktorene kan vi ikke påvirke. Det kan vi med den menneskelige påvirkningen.Hva sier regjeringen i Norge til denne globale oppvarmingen? Jo, det er vi mennesker som forurenser og ødelegger osonlaget slik et mer skadelig stråling fra solen og universet slipper gjennom, hva gjør regjeringen i landet vårt, joda de lager en masse avgifter, div miljøavgifter som de tjener enorme beløp på.
Dette er ren løgn, og jeg vet ikke hvor du har det fra, men du bør slutte å spre denne løgnen.... utviklingslæren den tror jeg ikke på i det heletatt, Darvin som utarbeidet og la grunnlaget for denne læren forkastet sin egen lære, de som kjenner Darvins historie vet dette, utviklingslæren står for fall!!
Darwin var like sikker som tidligere på at hans teori var riktig helt til sin død.
Alle som kjenner evolusjonsteorien vet også at den er bunnsolid, og bekreftes nærmest daglig ved nye funn.
Hvis du ikke vil diskutere temaet, bør du ikke ta det opp heller.
Ja dette skal jeg diskutere med deg, men jeg sitter ikke inne på paranormal hele døgnet, nå er påsken over, så da er det jobb for min del, du har kanskje bedre tid enn jeg har?
Da bør du finne dokumentasjon for dine påstander!!
Antall ord: 564
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Jan 2008 16:19
- 16
- Lokalisering: skjærsilden
Hexagram skrev:NEI, jeg tror ikke på utviklingslæren, jeg tror ikke jorden er flere milioner år heller, og ja jeg kan dokumentere mine påstender.
Ja dette skal jeg diskutere med deg, men jeg sitter ikke inne på paranormal hele døgnet, nå er påsken over, så da er det jobb for min del, du har kanskje bedre tid enn jeg har?
hva med dinosaurene? er fossilene deres falske da?
det at jorda ikke er flere millioner år gammel vil jeg gjerne at du utdyper nærmere...
er du kreasjonist??
Antall ord: 102
- i fell in love with a spirit -
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Hexagram: Vis gjerne hvordan C14-metoden er feil, og hvordan du mener evolusjonen ikke finner sted.
Hvis du har belegg for dette så tar det ikke så lang tid å skrive. For du har vel bevisene klare, siden du har kommet til denne konklusjonen?
Hvis du har belegg for dette så tar det ikke så lang tid å skrive. For du har vel bevisene klare, siden du har kommet til denne konklusjonen?
Antall ord: 43
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 19
- Blitt takket: 4 ganger
Flott...lykke til!Hexagram skrev:madjava skrev:Desse som påstår di er synske kan sikkert svare deg, di har kanskje studert framtida, dvs 2012/2013.Hexagram skrev:Jeg har ingen tro på at denne globale oppvarmingen er menneske skapt, som mange hevder.
Jeg har det jeg trenger
Antall ord: 120
If we spread truth like a disease
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Kimbara skrev:Hexagram: Vis gjerne hvordan C14-metoden er feil, og hvordan du mener evolusjonen ikke finner sted.
Hallo i luken!
Har jeg sakt noe om carbon 14???
Jeg står for det jeg sier, Det du skriver er dine påstander.
Men siden du tar dette opp, så må du gjerne dokumentere din mening.
"Konklusjonen" ER MIN TRO :mozilla_smile: Skjønte du den?
Antall ord: 92
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Det var kun en påstand jeg kom med, og det var at din påstand var en løgn. Det er herved dokumentert.Hexagram skrev:NEI, jeg tror ikke på utviklingslæren, jeg tror ikke jorden er flere milioner år heller, og ja jeg kan dokumentere mine påstender.
http://www.answersingenesis.org/creatio ... recant.asp
Antall ord: 105
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Fosilene er ikke falske, dinosaurene er ekte, men de er ikke flere millioner år.doaivu skrev:Hexagram skrev:NEI, jeg tror ikke på utviklingslæren, jeg tror ikke jorden er flere milioner år heller, og ja jeg kan dokumentere mine påstender.
hva med dinosaurene? er fossilene deres falske da?
det at jorda ikke er flere millioner år gammel vil jeg gjerne at du utdyper nærmere...
er du kreasjonist??
Utdypning får du
Antall ord: 122
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
TØVBA. skrev:Det var kun en påstand jeg kom med, og det var at din påstand var en løgn. Det er herved dokumentert.Hexagram skrev:NEI, jeg tror ikke på utviklingslæren, jeg tror ikke jorden er flere milioner år heller, og ja jeg kan dokumentere mine påstender.
http://www.answersingenesis.org/creatio ... recant.asp
Antall ord: 109
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Darwins lære faller
(Debatt): Boka med overnevnte tittel, av universitetsutdannet forsker Per A. Larsen kom ut i juli 2004. Han begrunner sine synspunkter med vitenskapelig tyngde.
En rekke vitenskapsmenn har etter 1859, da Darwins bok "Artenes opprinnelse" kom ut, gjennom moderne forskning påvist at evolusjonslæren bare er en teori, uten et eneste bevis. Langt på vei kan det hevdes at den manglet dokumentasjon i større grad enn Bibelens skapelsesberetning. Med andre ord, den er en "religion" som krever mer "tro uten å vite" enn Bibelen! Det er for øvrig et faktum at Darwin selv, før sin død, konstaterte at det tross omfattende anstrengelser, ikke hadde lykkes å finne manglende mellomledd som kunne bevise teorien. Han anså derfor selv teorien for forfeilet.
Den "utvikling" som er konstatert gjelder bare "innenfor arten", og aldri overgang til en ny art!
Det er gjort en rekke matematiske sannsynlighetsberegninger for "tilfeldig utvikling" som viser mange ganger mindre sannsynlighet enn "en til ti i førtifem" som er anerkjent som en umulighet. I boken stilles også velbegrunnede spørsmål om hvor korrekt metodene for bestemmelse av jordens alder er. For eksempel viser datering basert på utstrømning av helium til atmosfæren at alderen er mellom 1 750 og 175 000 år, eller maksimum "en tjuefemtusendel" av vitenskapelig anerkjent 4,5 milliarder år.
Også radiometrisk datering viser seg å ha meget stor usikkerhet. Eksempelvis ble moderne bergarter dannet i 1801 på Hawaii datert å variere i alder mellom hundre og femti millioner år og tre milliarder år.
Når det gjelder geologisk datering påvises at det ikke er korrigert for katastrofer i jordens historie. Eksempelvis vil den største katastrofe som har funnet sted, vannflommen på Noahs tid, kullkastet det meste av geologisk datering. Også nedfall av meteorittisk støv bekrefter en ung jord.
På tross av alt dette fortsetter opplæringsinstitusjonene og såkalte "faglige miljøer" å proppe den oppvoksende slekt, med full støtte av et omtrent samlet massemediakor, med en "forfeilet religion", som faktisk også er en særlig usannsynlig religion. Er dette noe annet enn verdens største vranglære, satt i system av nasjonenes hjernevaskede politikere?
En rekke andre vitenskapelige påvisninger i boken bekrefter at "Artenes opprinnelse" kan overlates til antikvitetsforhandlerne, mens Bibelens framstilling fortsatt gjelder.
Oluf Holmgren
25.03.2005 10:39
Dette er ikke en ren dokumentasjon, men henviser til at det ikke er bare jeg som har denne oppfatningen om Darwins lære.
(Debatt): Boka med overnevnte tittel, av universitetsutdannet forsker Per A. Larsen kom ut i juli 2004. Han begrunner sine synspunkter med vitenskapelig tyngde.
En rekke vitenskapsmenn har etter 1859, da Darwins bok "Artenes opprinnelse" kom ut, gjennom moderne forskning påvist at evolusjonslæren bare er en teori, uten et eneste bevis. Langt på vei kan det hevdes at den manglet dokumentasjon i større grad enn Bibelens skapelsesberetning. Med andre ord, den er en "religion" som krever mer "tro uten å vite" enn Bibelen! Det er for øvrig et faktum at Darwin selv, før sin død, konstaterte at det tross omfattende anstrengelser, ikke hadde lykkes å finne manglende mellomledd som kunne bevise teorien. Han anså derfor selv teorien for forfeilet.
Den "utvikling" som er konstatert gjelder bare "innenfor arten", og aldri overgang til en ny art!
Det er gjort en rekke matematiske sannsynlighetsberegninger for "tilfeldig utvikling" som viser mange ganger mindre sannsynlighet enn "en til ti i førtifem" som er anerkjent som en umulighet. I boken stilles også velbegrunnede spørsmål om hvor korrekt metodene for bestemmelse av jordens alder er. For eksempel viser datering basert på utstrømning av helium til atmosfæren at alderen er mellom 1 750 og 175 000 år, eller maksimum "en tjuefemtusendel" av vitenskapelig anerkjent 4,5 milliarder år.
Også radiometrisk datering viser seg å ha meget stor usikkerhet. Eksempelvis ble moderne bergarter dannet i 1801 på Hawaii datert å variere i alder mellom hundre og femti millioner år og tre milliarder år.
Når det gjelder geologisk datering påvises at det ikke er korrigert for katastrofer i jordens historie. Eksempelvis vil den største katastrofe som har funnet sted, vannflommen på Noahs tid, kullkastet det meste av geologisk datering. Også nedfall av meteorittisk støv bekrefter en ung jord.
På tross av alt dette fortsetter opplæringsinstitusjonene og såkalte "faglige miljøer" å proppe den oppvoksende slekt, med full støtte av et omtrent samlet massemediakor, med en "forfeilet religion", som faktisk også er en særlig usannsynlig religion. Er dette noe annet enn verdens største vranglære, satt i system av nasjonenes hjernevaskede politikere?
En rekke andre vitenskapelige påvisninger i boken bekrefter at "Artenes opprinnelse" kan overlates til antikvitetsforhandlerne, mens Bibelens framstilling fortsatt gjelder.
Oluf Holmgren
25.03.2005 10:39
Dette er ikke en ren dokumentasjon, men henviser til at det ikke er bare jeg som har denne oppfatningen om Darwins lære.
Antall ord: 410
Hide post links |