Så må man gjøre mennesker oppmerksomme på hva som er rett og galt. Selv om vi føler at noe ikke er galt, så betyr det ikke at det er rett. Det at en morder føler at det han gjør er rett betyr ikke at det å myrde er rett.minime skrev:Det er det jeg mener. Alle kan få frelse, men kun hvis de ber om tilgivelse for "synden" sin. Det er kanskje ikke sikkert de ser det de har gjort/føler som en synd.
Ingen tvinges til frelse, minime. Gud alene vet hva folk tenker og hvorfor de tenker som de gjør.
Jeg skjønner. Jeg ville tent på alle plugger hvis en kristen sa slikt. For det første vet ikke denne damen noe om hvem som havner hvor. Kun Gud vet det. Dernest vet hun ingenting om dine barns tro. Kun barna og Gud vet det. Hun kan aldri true noen til frelse, ei heller skal man skape frykt hos foreldrene. Kun kjærligheten driver mennesker til Gud. Denne damen har mye å lære. Tilgi henne, for hun vet ikke hva hun gjør.Jeg jobber sammen med en dame som stadig vekk passer på å si til meg at ungene mine ikke kommer til himmelen. Det irriterer meg grønn. Og jeg må få si; ungene mine kan bli hvem de vil, tro på hva de vil så lenge de respekterer andre!!
Jeg forstår ikke behovet med å få andre med på samme tro.
Det er behovet for å dele en uendelig verdifull skatt. Dersom du kunne førstehjelp og så en mann falle om på gaten, ville du ikke straks løpe bort og redde livet hans? Slik føler kristne det når de forteller andre om sin tro. Vi prøver å redde liv. Vi vil dele en skatt med dere. Vi vil gi dere det vi selv har fått.
I stad så hadde jeg Jehovas vitner på døren her som skulle forkynne sin tro.
Jehovas vitner er ikke kristne. Selv om de bruker bibelen, så er det ikke kristendom. Det vil de selv si. Kristne og Jehovas vitner er to ulike religioner, slik islam og kristendom er ulike. Men de er skjønne mennesker! Fulle av iver og godhet.
Hehe Hadde det bare vært så vel! Men kristne kan ikke tenke sånn... En kristen sår frø, en annen vanner. Troen kan bruke år på å vokse frem. Til syvende og sist handler det ikke om hva vi kristne gjør, men hva Gud gjør. Vi sår frø i hagen, vi gir planten vann, men det er Gud som får alt til å spire og vokse!Skulle nesten tro det var et pyramide spill det dreide seg om siden alle er så oppsatt på å få med seg flere i troen. Du tjener 100 kr for hver du får med i menigheten.. :mozilla_wink:
Alle skal respektere hverandres rett til å tro hva vi vil, men du kan aldri kreve at noen respekterer det valget du gjør. Enhver er i sin fulle rett til å ytre sin mening om dine valg og kritisere dem, eller argumentere for at en annen tro er bedre. Du er din fulle rett til å teste sannheten du bekjenner deg til, du har rett til å la deg utfordre, eller til å la være.Jeg er heldigvis kommet hit i livet at jeg tar valg som er best for meg og min familie. Jeg har lært å sette meg selv i høysetet også og på den måten får de rundt meg det også bra. Jeg forventer at andre respekterer mitt valg ved å ikke være med i kristendommen, og det vil ikke si at jeg ikke tror. For det gjør jeg.
Jeg tror aldri vi blir så gamle og utlevd at vi ikke kan utfordres. Vi kan aldri slå oss til ro med det valget vi har tatt. Har vi sannheten, da tåler den utfordringen. Har vi den ikke, da er det best at vi oppdager det slik at vi slipper å leve på en løgn.